avioerolapsia?

<>

onko täällä muita vanhempien avioeron kokeneita lapsia? miten suhteenne vanhempiin on muuttunut? mitä ajattelette mahdollisesta oman perheen perustamisesta ja seurustelusta?

olen jo parikymppinen ja erosta on jo 15 vuotta. äitini oli yksinhuoltaja. tapaan isääni säännöllisesti ja viime aikoina suhteemme on alkanut vähän lämmetä. osa syynä on varmaan se, että alan itse pikkuhiljaa hyväksymään avioliiton aikaiset vääryydet. emme kuitenkaan puhu näistä asioista, joten välillämme on aina pieni jännitys. Suhtaudun seurusteluun erittäin ristiriitaisesti..sisälläni miesvihaaja nostaa välillä päätään, mutta kuitenkin kaipaan miehen läheisyyttä..siihen on tosin monia syitä..

haluan todella kuulla muiden kokemuksista...saavat toki muutkin vastata =)

5

828

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jyrkästi..

...tuomittiin sellaisten avioliittojen päättyminen,kun lapset ovat murrosiässä! Kaippa suurimpana syynä oli,että lapset sen ikäiset nimeonmaan kärsivät erosta eniten.Kun pitäisi saada normaalin kaavan mukaan eroa vanhemmista,niin joutuukin tavallaan eron mukaan tuomana ottamaan eron,eli..oma erkaantuminen vanhemmista häiriintyyy...
      En tiedä oliko tästä sekavasta sepustuksesta sulle mitään iloa...mutta näin vain asia on :)
      Kyllä te vielä ainakin isovanhemmuden ilot yhdet yhdessä toivon mukaan jaatte :)

• Äiti on joku sukulainen

Olin jo aikuinen kun vanhempani erosivat. Pikkuveljeni halusi jäädä isän luokse. Aluksi soittelin äidille velvollisuudentunteesta. Lopuksi mietein mitä muistoja minulla on äidistä. Ainoat lapsuudenmuistot tulivat kun isä on ollut meidän lasten kanssa. Sama oli sisaruksilla.

Aikuisiästä muistan ennen eroansa haukkumiset kuinka olen kuin isänsä ja minusta koskaan ei tule mitään.

Kerran soitin äidille äitienpäivänä ja minulla oli vapaapäivä, olin ottanut olutta. Sain kuulla kuinka pilaan elämäni jne... Latelin muorille pari totuuden sanaa, kysyin, kummalla meistä on lähes velaton iso ok-talo omalla tontilla, vakituinen hyväpalkkainen työ, tytär joka rakastaa isäänsä ja mahdollisuus sanoa ettei muista lapsuudesta päivääkään jolloin äiti olisi leikkinyt kanssani.

Nykyään äiti on minulle kuin kuka tahansa kaukainen serkku. En muistele millään pahalla mutta ei hän merkkaa minulle paljoakaan.

Isäni sen sijaan on ollut aina tukenani vaikka olen joskus törttöillytkin.

• masj

Nykyään nuoret sanovat, että lähes velaton omakotitalo on jos lainaa on alle 150.000 euroa

pyh teijjän kanssanne

• Loko

on vaikea asia aina. Olisi hyvä, jos miettisit mikä vanhempiesi avioerossa vaikuttaa tulevaisuuteesi.Miksi olet miesvihaaja, mikä seurustelussa on vaikeaa?

Minun oli pakko erota ihanasta miehestä hänen alkoholiongelmansa takia. Lapsille on asia puhuttu suoraan. Ei tehty mitään nais/miesasiaa vaan simppelisti oli ongelma. Lapsilla on eronkin jälkeen molemmat vanhemmat. Ne vanhemmat ei vaan pystyneet elämään yhdessä.

Älä kanna kaikkea mukanasi.Ymmärrä mikä osa on tehnyt tai muovannut sinua milläkin lailla. Mutta älä suotta raahaa kaikea mukanasi omiin suhteisiisi.Muovaa itse oma elämäsi, älä anna jonkun vanhempiesi ratkaisun vaikuttaa siihen, varsinkin näin vuosien takaa.

• minäkin ennen lapsi

Kun olin lapsi vanhemmat tekivät eroa ainakin 15 vuotta oli väkivaltaa alkohlia vieraita ym.
      lopulta erosivat joka silloin oli hyvä asia,
      Olin kummankin kanssa tekemisissä isään oli joitakin vuosia väliä ennen kuin olimme yhteyksissä, ajattelin että ehkä aika on tehnyt tehtävänsä. Emme myöskään niistä asioista keskustelleet. Mielestäni niitä oli riittävästi jo puitu ja on aika kääntää uusi lehti siinä mielessä. Itse olen ollut aviossa yli 30 vuotta.
      Ehkä ne asiat omassa suhteessa saa hieman varauksellisemman asenteen. Sen sijaan oma ohjenuorani on avioliitossa että en itse sorru moisiin heikkouksiin ettei tarvitse itse katua
      miksi tein väärin puolisoa kohtaan. Koska itselle ei voi valehdella. Olen ajatellut että minä en ole se joka liiton tietoisesti rikkoo.
      Lapsille olen halunnut tehdä turvallisen elämän.
      ja mielestäni siinä onnistunutkin puolisokin on samaa mieltä. En ole suhtautunut ihmisiin epäilevästi, Rakastaa olen pystynyt saanut kavereita ym. Kaikilla meillä on joskus omat vaikeutemme. Mutta yleensä niistä selvitään.
      Joten ei muuta kuin rakkautta ja uskoa sinun elämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      36
      11476
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9950
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5629
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    Aihe