Turkutar77

mikä mp3-soitin

Olen tässä ostamassa lahjaksi mp3 soitinta. Äänenlaadun tulisi olla hyvä, säätöjäkin pitäisi pystyä tekemään, radio pitää olla ja tottakai muistiakin se 1 gb. Hintaa saisi olla jotain 100-150 euroa. Itse olen miettinyt Creativen zen nano plussan ja muvo v200 välillä. Onko kokemuksia? Voisiko joku auttaa ongelmassani? Tarvisin apua nopeasti!

9

1326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metallurg

mp3 äänenlaatu ei ole ikinä hyvä, kohtalainen voi olla.kyllä koodattu tavara ei ole ikinä alkuperäisen veroista.

kai tuo ajaa asiansa.

• totta puhuen

Oheisesta linkistä löytyy erinomaisesta äänenlaadustaan ja monipuolisuudestaan tunnettujen iRiver soittimien kevään 2006 mallisto.

http://www.iriver.eu.com/fileadmin/uploads/files/Spring _2006.pdf?PHPSESSID=716c9f4b12d4ac318f3d96b911bfa4e1

Useimmista malleista löytyy laadukkaan mp3 soittimen lisäksi
      - sanelin toiminto (sisäänrakennettu mikrofoni)
      - FM radio
      - et tarvitse koneellesi mitään hankalia iTunes ohjelmistoja. Koneellasi oleva MediaPlayer usein riittää.
      - mm. T10 mallissa 53 tunnin toisto yhdellä AA paristolla

Ostopaikkoja mm.
      www.iriver.eu.com/homepage.html?L=0
      www.pixmania.com

esim. hintoja Pixmaniassa
      T30 1 Gt 143 €
      T20 1 Gt 157 €
      T10 1 Gt 173 €

• trekker

niin kannattaa kääntyä vaikka iRivereiden puoleen, niistä on sanottu paljon hyvää, tosin en ole kokeillut. Creative Muvo V200:sta kokemuksia, en suosittele. Itsellä käytössä n.7 kk, muovikuori väljä ja muistitikku osa meinaa haljeta. Myöskin mukana tullut asennus-cd oli jo entuudestaan surkea, asensi Creative MediaSource ohjelmaa varmaan tunnin. Ohjelmakaan ei ole erikoinen olen yrittänyt muuttaa sillä mp3-tiedostoja wma:ksi, mutta kappaleet soivat vain noin puoleenväliin. Ai niin ja ainakin minun soittimen volume-nappeja täytyy puristaa sormet punaisina ennenkuin äänenvoimakkuus muuttuu.

• first_hp_finn

Mulla sellainen. En jaksa kirjoittaa enempää, lue aikaisemmat viestit, siellä olen käyttökokemukset kirjoittanut...

• unna

Zen Nano Plus on parempi kuin MuVo V200 koska siinä on linja-sisääntulo josta voi nuhoittaa suoraan MP3:ksi

• unna

Siis nauhoittaa MP3:ksi

• AM Tiainen

Plussat:
      - Hyvä äänenlaatu ( lue vaikka 1/2006 Hifi-lehden testi noin alkuun)
      - Hyvä käytettävyys (Tekniikan Maailma, Hifi-lehti, MikroPC, Mikrobitin kehuma)
      - Toimii maailman parhaassa MP3 soitto-ohjelmistossa, iTuneksessa (lehdetkin kehuneet ohjelmaa hyväksi)
      - Mahdollisuus tehdä omia soittolistoja
      - Mahdollisuus tehdä myös älykkäitä soittolistoja ( lue Applen sivuilta jos et tiedä mitä ne ovat)
      - Automaattinen synkkaus, kytke vain iPod koneeseen ja sinulla on päivittyneet soittolistat
      - Maailman ohuimpiin kuuluva soitin noilla ominaisuuksilla
      - Kirkas värinäyttö joka näyttää myös kappaleiden albumikuvat (jos ne on kappaleessa) ja omat kuvat (melko turha ominaisuus MP3 soittimessa)
      - Hieno design
      - Ultrakevyt kokoluokassaan (42 g)
      - Innovatiivinen kosketuspyörä
      - Sisäinen akku joten pattereiden/akkupattereiden kanssa ei tarvitse räpeltää.
      - Saatavilla lisävarusteena markkinoiden teknisesti paras radioplugi

Miinukset:
      - Kallis 130 euron akunvaihto jos tilaat akunvaihdon Applelta. Tarvikeakku puolestaan maksaa vain 26 eur www.ipodupgrade.net, asennus tehtävä itse (www.klc.fi tarjoaa asennuspalvelua 20 eur hintaan). iPodin akku kestää joka tapauksessa pari vuotta, joten uutta akkua ei tarvitse heti ostaa.
      - Radio ostettava erikseen (55eur), tosin sen laatu on vastaa oikeita radioita ja se tukee RDS tekniikkaa.

http://www.apple.com/fi/ipodnano/

• nanannananonononono

Olen nanoon enemmän kuin tyytyväinen!!! kiva käyttää ja helppo tehdä joka matkalle oma soittolista. Huono asia on, että näyttö naarmuuntuu, siksi kantsii ostaa HETI suojakuoret siihen. :D

• totta puhuen

Kyllä mp3 soittimessa pitää olla radio vakiona. Jos sen jälkikäteen joudut hankkimaan soitin on käytettävyydeltään huono.

Laadusta kertoo myös että laite ei naarmuunnu läheskään yhtä herkästi kuin iPodit. Äänenlaatukin on ollut aina testeissä paras silloin kun iRiver on ollut testissä mukana. iRiverin äänenlaatu on jo käsite.

Ostopaikkoja mm.
      www.iriver.eu.com/homepage.html?L=0
      www.pixmania.com

esim. hintoja Pixmaniassa
      T30 1 Gt 143 €
      T20 1 Gt 157 €
      T10 1 Gt 173 €

Kysyit kokemuksia Creativesta. Creative on ainakin suomessa markkinajohtaja mp3 soittimissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9720
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      140
      5508
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3774
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3730
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3368
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3153
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      78
      2558
    Aihe