Halpaa on !

ei AY:lle

Näillä palstoilla kun monet ovat kehuneet ammattiliittojen oikeusaputurvaa.

Tänään kun avasin YTK:n kuoren ja maksoin vuosimaksun 65 eur, niin siinä oli myös mahdollisuus liittyä yhdistyksen jäseneksi.

Jäsenenä saa ne paljon kehutut oikeusturvapalvelut riitatilanteiden varalle.
Ja tämän Yhdistyksen jäsenmaksu on 13 eur/vuosi!

Ei ne 250 000 YTK:laista voi olla täysin väärässä.

Lisätietoja www.YTK.fi

46

2067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

Mutta kun haluan noitten lisäksi tukea 550e vuodessa SDPn vaalityötä, nii on paljo kätevämpää kun se menee vähän joka tilistä AY-jäsen maksujen kautta.

• ei AY:lle

Toi oli hyvä pointti, todellakin kannattaa tukea mieleistään ehdokasta tai puoluetta muutenkin kuin äänestämällä.

Mutta entäs jos olisit vain kassassa ja sitten maksaisit liiton ja kassojen välisen hintaeron suoraan sille puolueelle tai ehdokkaan kampanjatoimistolle.

Silloin se sinun ehdokas saisi vielä paremman tuen kun ei menisi byrokratian pyörittämiseen niitä varoja, eikä myös ns. Viialaisten thaimaassa tehtyihin pukuihin.

Mutta on siinä se etu, että voit tukea niinku kuukausittain poliittista työtä etteivät he joudu välillä kiristämään vyötä ja taas välillä olemaan yltäkylläisyydessä!

• pointti tuokin
        ei AY:lle kirjoitti:

Toi oli hyvä pointti, todellakin kannattaa tukea mieleistään ehdokasta tai puoluetta muutenkin kuin äänestämällä.

Mutta entäs jos olisit vain kassassa ja sitten maksaisit liiton ja kassojen välisen hintaeron suoraan sille puolueelle tai ehdokkaan kampanjatoimistolle.

Silloin se sinun ehdokas saisi vielä paremman tuen kun ei menisi byrokratian pyörittämiseen niitä varoja, eikä myös ns. Viialaisten thaimaassa tehtyihin pukuihin.

Mutta on siinä se etu, että voit tukea niinku kuukausittain poliittista työtä etteivät he joudu välillä kiristämään vyötä ja taas välillä olemaan yltäkylläisyydessä!

loimaan kassassa sun rahas menee työnantajan taskuun, onko se sit jollekin duunarille parempi vaihtoehto? Ei mulle ainakaan, ennemmin vedän vaikka itteni kiikkuun.

pointti tuokin kirjoitti:

loimaan kassassa sun rahas menee työnantajan taskuun, onko se sit jollekin duunarille parempi vaihtoehto? Ei mulle ainakaan, ennemmin vedän vaikka itteni kiikkuun.

Niin ne menee rahat ammattiliiton kassassakin.

Vai luuletko että ammattiliiton kassat pyörii ilman työntekijöitä ja jos on työntekijöitä on työnantajakin, on se kassa sitten Loimaalla tai Hakaniemessä.

Taidat joutua vetämään itsesi kiikkuun!

• Kilnh

..työnantajien omistama liitto antaa sinulle täysin puolueetonta apua:))

• oikeuskulut

Ei se mitenkään voi maksaa oikeuskuluja puolueellisesti.

• kotivakuutukseesikin

sisältyy oikeusturvavakuutus.

• Örmy

Kaikkiin kotivakuutuksiin ei varmasti kuulu työsuhdeasiat oikeusturva. Kannattaa katsoa tarkkaan ne pienellä kirjoitetut ehdot vakuutuksen laajuudesta ja soveltamisesta.

• enää

Vanha Sampon kotivakuutus sisälsi oikeusturvavakuutuksen, joka maksaa myös vastapuolen kulut. Sellainen jos jollakulla vielä on, niin siitä kannattaa pitää kiinni. Niitä ei enää myönnetä uusia. :(

• ainaski
        enää kirjoitti:

Vanha Sampon kotivakuutus sisälsi oikeusturvavakuutuksen, joka maksaa myös vastapuolen kulut. Sellainen jos jollakulla vielä on, niin siitä kannattaa pitää kiinni. Niitä ei enää myönnetä uusia. :(

minulle riittää hyvin että vakuutus korvaa minun kulut, mitä ihmettä tekisin mainitsemallasi Sammon vakuutuksella, joka korvaa vastapuolen kulut??

• Örmy
        ainaski kirjoitti:

minulle riittää hyvin että vakuutus korvaa minun kulut, mitä ihmettä tekisin mainitsemallasi Sammon vakuutuksella, joka korvaa vastapuolen kulut??

Käyt vaikka oikeutta ja ison firman kallis lakimies laskuttaa maukkaasti, jospa häviät tuomitaan häviäjän maksettavaksi kulut.

• kannattaa neuvotella
        Örmy kirjoitti:

Kaikkiin kotivakuutuksiin ei varmasti kuulu työsuhdeasiat oikeusturva. Kannattaa katsoa tarkkaan ne pienellä kirjoitetut ehdot vakuutuksen laajuudesta ja soveltamisesta.

Kannattaa neuvotella ne myös kattamaan nuo.
        Omassa on. Hinta ei noussut yhtään niiden edellisestäkään tarjouksesta.

• Aimo Aisa

Neuvotteleeko se YTK sitten myös palkat ja muut työehdot duunareiden puolesta työnantajajärjestöjen kanssa? Vai kuka sen tekee?

Itse olen alalla, jossa järjestäytymisaste on n. 95%. Sanottava on, että se myös näkyy työehdoissa, palkoissa ym. Toisin oli ennen kuin työskentelin huonostijärjestäytyneellä hotelli- ja ravintola-alalla. Toki kuuluin liittoon myös silloin, koska nähdäkseni järjestäytyminen on työntekijöiden ainut vastavoima työnantajien ja pääoman mielivallalle.

Muista myös se ettei ilmaista lounasta ole, se että saat liitosta ns. "manageri" palvelut tietää sitä että sinä myös maksat nämä.

Ja kun nämä AY-henkilöt managerisoivat sinuakin, niin heillä on myös oma lehmä ojassa.

Voi tulkita niinkin että liitoille on eduksi että tässä maassa vallitsee työttömyys, jotta näillä managereilla olisi töitä jotka voisit hoitaa sinäkin omalta osaltasi.

Itse olen neuvotellut markkinatason liksan itselleni ja olen siihen myös tyytyväinen, eipähän minun rahoilla elä nämä managerit.

• muut?

Muista myös se ettei ilmaista lounasta ole, se että saat liitosta ns. "manageri" palvelut tietää sitä että sinä myös maksat nämä.

Ja kun nämä AY-henkilöt managerisoivat sinuakin, niin heillä on myös oma lehmä ojassa.

Voi tulkita niinkin että liitoille on eduksi että tässä maassa vallitsee työttömyys, jotta näillä managereilla olisi töitä jotka voisit hoitaa sinäkin omalta osaltasi.

Itse olen neuvotellut markkinatason liksan itselleni ja olen siihen myös tyytyväinen, eipähän minun rahoilla elä nämä managerit.

Olen tässä aikaisemminkin huomannut että "ei AY:lle" puhuu vain itsestään.

Hänellä ei siis ole mitään käsitystä tilanteesta, että on muitakin olemassa, eikä kaikilla ole yksinkertaisesti ominaisuuksia neuvotella _oman_ _alansa_ _työehdoista_. Tälläisiä tapaksia ei ole ihan nähääkänn vaan yllättävän paljon. Yksinkertaisesti ei ole välttämättä edes aikaa perehtyä jokaikiseen asiaan perusteellisesti, koska ilman sitä voi joutua kärsimään "porsaan rei'istä" esim. vuorotyöntekijöiden on näissä oltava tarkkana.

"ei AY:lle" henkilöllä näyttää olevan tässä vielä oman edun tavoittelu mielessä, koska edellämainituissa tilanteissa edun saavuttaja voisi ollakkin juuri "ei AY:lle" tapaiset henkilöt , pitkän ajan kuluessa.

• joillakin

noinkin, mutta jos kattoo SAK:laisia duunareita, siellä on tosi harvassa ihmiset, joiden aloilla voi neuvotella itselleen kunnollisia palkkoja, jos voi ollenkaan. Paljon on duuneja, joissa mennään ihan taulukoilla eikä senttiäkään päälle.

Ja entäs sulla sitten, kun tulee talouteen se väistämätön laskukausi? Pysyyköhän sun palkkas ihan tolla tasolla? Tai niillä miljoonalla SAK:laisella?

Mulla ainakin olis tarkoitus olla töissä vielä muutama vuosikymmen ja on ihan hyvä kattoa pidemmälle kuin ensi kuun palkkaan.

• Ihalainen

Ihalainenhan viime viikolla mouhkasi että työvoiman vapauduttua tullaan entistä enemmän tarkastamaan että kaikki työsuhteet noudattavat TES:iä.
        Hieno homma. Edellyttää ilmeisestikin että kaikki kirkuen juoksevat maksamaan nuo "suojelurahat" SAK:lle.

• tekstistäsi
        muut? kirjoitti:

Olen tässä aikaisemminkin huomannut että "ei AY:lle" puhuu vain itsestään.

Hänellä ei siis ole mitään käsitystä tilanteesta, että on muitakin olemassa, eikä kaikilla ole yksinkertaisesti ominaisuuksia neuvotella _oman_ _alansa_ _työehdoista_. Tälläisiä tapaksia ei ole ihan nähääkänn vaan yllättävän paljon. Yksinkertaisesti ei ole välttämättä edes aikaa perehtyä jokaikiseen asiaan perusteellisesti, koska ilman sitä voi joutua kärsimään "porsaan rei'istä" esim. vuorotyöntekijöiden on näissä oltava tarkkana.

"ei AY:lle" henkilöllä näyttää olevan tässä vielä oman edun tavoittelu mielessä, koska edellämainituissa tilanteissa edun saavuttaja voisi ollakkin juuri "ei AY:lle" tapaiset henkilöt , pitkän ajan kuluessa.

Voisiko tekstistisi perusteella sitten tehdä sen johtopäätöksen että ne jotka eivät pysty omia asioitaan hoitamaan, ovat tyhmiä ja heidän tuleekin maksaa nuo jäsenmaksut?

• edellytä
        Ihalainen kirjoitti:

Ihalainenhan viime viikolla mouhkasi että työvoiman vapauduttua tullaan entistä enemmän tarkastamaan että kaikki työsuhteet noudattavat TES:iä.
        Hieno homma. Edellyttää ilmeisestikin että kaikki kirkuen juoksevat maksamaan nuo "suojelurahat" SAK:lle.

kyllä liitot tekee sitä ihan automatik, syy siihen on jäsenistön etu. Ei pääse kaikenmaailman koijarit vetämään palkkoja ihan ravalle. Kyllä on joillakin päässä tyhjää ja provoa pukkaa...

• SAK tasaa
        joillakin kirjoitti:

noinkin, mutta jos kattoo SAK:laisia duunareita, siellä on tosi harvassa ihmiset, joiden aloilla voi neuvotella itselleen kunnollisia palkkoja, jos voi ollenkaan. Paljon on duuneja, joissa mennään ihan taulukoilla eikä senttiäkään päälle.

Ja entäs sulla sitten, kun tulee talouteen se väistämätön laskukausi? Pysyyköhän sun palkkas ihan tolla tasolla? Tai niillä miljoonalla SAK:laisella?

Mulla ainakin olis tarkoitus olla töissä vielä muutama vuosikymmen ja on ihan hyvä kattoa pidemmälle kuin ensi kuun palkkaan.

1: Paljon on myös duuneja joista et saa yhtään sen enempää liksaa koska työnantajan "ei tarvitse" maksaa noita taulukoita enempää. Kyllä välillä hatuttaa kun joillakin on aikaa puhua puhelimessa ja istua kahvilla ja röökillä tämän tästä. Hyvähän se kun on innokkaita nuoria pinoamassa kasat sillä aikaa.

2: Millä tavalla SAK mielestäsi tasaa tuota "laskukautta"?

3: Alasta riippuvainen tietysti mutta kovasti tekevät tuloaan rakennusalalle nuo ulkomaan ihmeet ja eipä näytä säästyvän tuolta hammaslääkäritkään.

• hiukkasen
        SAK tasaa kirjoitti:

1: Paljon on myös duuneja joista et saa yhtään sen enempää liksaa koska työnantajan "ei tarvitse" maksaa noita taulukoita enempää. Kyllä välillä hatuttaa kun joillakin on aikaa puhua puhelimessa ja istua kahvilla ja röökillä tämän tästä. Hyvähän se kun on innokkaita nuoria pinoamassa kasat sillä aikaa.

2: Millä tavalla SAK mielestäsi tasaa tuota "laskukautta"?

3: Alasta riippuvainen tietysti mutta kovasti tekevät tuloaan rakennusalalle nuo ulkomaan ihmeet ja eipä näytä säästyvän tuolta hammaslääkäritkään.

1. Niin on, ja siellä onkin hyvä olla yleissitovat tessit pohjalla, että työstä saa edes jonkinlaisen korvauksesta. Iso liitto saa yleensä paremmat tessit aikaseks, esim. järjestäytynyt paperiliitto.

2. Nimenomaan tessit sitä tasaa, ei SAK. Se kyllä lukeekin edellisessä viestissä. Kun on takalaita olemassa, ei jää ihan tyhjän päälle kun palkat tippuu.

3. Ei siinä mitään, tulkoon vaan niin paljon ku ovet vetää, kunhan on työehdot ja palkat samat ku meilläkin. Vai ootko jotenkin eri mieltä?

• ovat ne?
        tekstistäsi kirjoitti:

Voisiko tekstistisi perusteella sitten tehdä sen johtopäätöksen että ne jotka eivät pysty omia asioitaan hoitamaan, ovat tyhmiä ja heidän tuleekin maksaa nuo jäsenmaksut?

Joilla ei ole varaa tuhlata vapaa-aikaansa kimuranttien työehtojen määrittelyyn ja valvomiseen omalla alallansa jossa työskentely perustuu esim. kolmivuorotyöhön.

Eli vastaus on EI.

YTK nauttii yleissitovuudesta eikä sen jäsen halua ymmärtää tilannetta mikä olisi ilman sitä.

Neuvotteletko sinä itse sen yleissitovan työehtosopimuksen vai kuka?

Vai oletko sitä mieltä, että näin globaalina aikana yleissitovaa sopimusta ei tarvita (ota huomioon työvoimaan vapaa liikkuvuus)?

Täälläkin joku oli oikein innoissaan, että kyllä ne virolaiset vuokratyöntekijät tietysti noudattava yleissitovaa tessiä.

• ote munista
        hiukkasen kirjoitti:

1. Niin on, ja siellä onkin hyvä olla yleissitovat tessit pohjalla, että työstä saa edes jonkinlaisen korvauksesta. Iso liitto saa yleensä paremmat tessit aikaseks, esim. järjestäytynyt paperiliitto.

2. Nimenomaan tessit sitä tasaa, ei SAK. Se kyllä lukeekin edellisessä viestissä. Kun on takalaita olemassa, ei jää ihan tyhjän päälle kun palkat tippuu.

3. Ei siinä mitään, tulkoon vaan niin paljon ku ovet vetää, kunhan on työehdot ja palkat samat ku meilläkin. Vai ootko jotenkin eri mieltä?

1: Paperiliitolla ja ahtaajilla on tiukin ote suomen kansantalouden munista. Kiristämällä ovat asemansa hankkineet mutta siinäkin on tullut onneksi rajat vastaan.

2: Milloin palkat ovat viimeksi tippuneet?

3: Miksi ne ei saisi tehdä työtä halvemmalla?

• näkökanta sulla
        ote munista kirjoitti:

1: Paperiliitolla ja ahtaajilla on tiukin ote suomen kansantalouden munista. Kiristämällä ovat asemansa hankkineet mutta siinäkin on tullut onneksi rajat vastaan.

2: Milloin palkat ovat viimeksi tippuneet?

3: Miksi ne ei saisi tehdä työtä halvemmalla?

1. Kiristämällä jos ei muuten, siinähän se on työnantajankin ohjeistus. Eikä se oo mun mielestä mihinkään kiristykseen syyllistyny, ellei työnantaja tai viimeksi eu ole pakottanu mielenilmauksiin.

2. Viimeisin lama päättyi joidenkin mielestä 1996. Oletko niin nuori ettet ole silloin töissä ollut? Tai liian vanha muistamaan? Toisaalta, jos lasketaan palkkamaltin seurauksena tehdyt liian pienet korotukset palkan alennukseksi, silloin siitä ei ole vuottakaan.

3. Tekeehän ne joka tapauksessa. Mutta tessin minimejä joutuvat sentään noudattamaan. Muuten syntyy paine suomalaistenkin palkkojen alentamiseen. Jos se sopii sulle, ala vaan omalta kohdaltasi vaikka heti tiputtaa liksojas.

joillakin kirjoitti:

Olen varautunut myös palkan alennukseen, olen tässä vaihtanut työpaikkaakin ja vielä pienemmälle palkalle vastaavasti sain mielekkäämmän työpaikan.

Parempi se on kuule varautua pieneen palkanalennukseen kun työttömyyteen.

Kannattaa varautua myös taloudellisesti eikä vain henkisesti palkkavaihteluihin, itse sijoitan aina silloin tällöin osakkeisiin ja makselen kovaa vauhtia asuntosaketta pois, niistä saan sitten joskus siitä vanhuuden turvaakin.

Jossain ruotsissa se on ehkä demokraattisempaa kun pääsee myös itse vaikuttamaan kuinka eläkerahat sijoitetaan.

Suomessahan se ei ole mahdollista vaan itse eläkejärjestelmä perustuu osittain laittomaan ketjukirje ideaan.

• factac

ay-liike on vasemmistolainen puolue johon kuuluminen on työpaikoilla pakollista ja edellyttää sosialistista maailmankatsomusta.

• Napoleon

Eipä ole pakollista on järjestäytymisvapaus.
        Hyvin voi liittyä vaikka osakesäästäjien paikallisen alueyhdistyksen "vieläpä ihan huvikseen", jos sen katsoo vaikka omia etujaan paremmin edustavan. Voi olla liittymäättä mihinkään jäseneksi täysin on omassa valinnassa.

Napoleon kirjoitti:

Eipä ole pakollista on järjestäytymisvapaus.
        Hyvin voi liittyä vaikka osakesäästäjien paikallisen alueyhdistyksen "vieläpä ihan huvikseen", jos sen katsoo vaikka omia etujaan paremmin edustavan. Voi olla liittymäättä mihinkään jäseneksi täysin on omassa valinnassa.

Meillä on laissa järjestäytymisen vapaus, joka ei ole vahinko vain kaikilla toimialoilla.

Monta vapaata on esim. paperiteollisuudessa ja tässä jokunen vuosi sitten tästä tehtiin oikein kysely oikeuskanslerille (merimies unionista) ja todettiin että se on laitonta mutta niin se vain on.

• sitten?

Valtaosa liittoon tulevista asioista ei ikinä edes mene oikeuteen asti. Toimitsijat saavat liki kaikki asiat oikaistua muutamalla puhelulla ja kirjeellä, itse en ole siihen pystynyt.

Jos asia menee oikeuteen asti, käsittelyyn menee varmuudella vuosia. Mulla ei ole aikaa eikä varaa odotella rahojani niin pitkään.

Lisäksi tessien tuntemus on liitoissa aivan eri tasolla kuin jollakin yleisjuristilla. Ne ei varmaan ole edes nähneet mun alan tessiä eikä tiedä pöytäkirjamerkinnöistä mitään. Pöytäkirjoihin merkitään siis tessejä tehdessä yhteisiä tulkintoja, joita ei välttämättä lueta auki itse tes-kirjoissa. Ja suurin osa riidoista koskee juuri tessiä ja sen noudattamista.

Vai on tessi niin vaikeaselkoinen että siihen tarvitaan erikois-Juristi.

Ja jos näin on, onko nämä tehty tarkoituksella niin vaikeaselkoiseksi että siinä menee rehellinenkin palkanmaksaja vipuun!!

Mietippäs sitä kuinka paljon tälläiset vaikeaselkoiset AY-liikkeen ajamat sopimukset maksaa turhana byrokratiana.

Taitaa olla taas oma lehmä ojassa, ettei muut juristit tulisi samoille apajille.

• vaikeaselkoisia

Vai on tessi niin vaikeaselkoinen että siihen tarvitaan erikois-Juristi.

Ja jos näin on, onko nämä tehty tarkoituksella niin vaikeaselkoiseksi että siinä menee rehellinenkin palkanmaksaja vipuun!!

Mietippäs sitä kuinka paljon tälläiset vaikeaselkoiset AY-liikkeen ajamat sopimukset maksaa turhana byrokratiana.

Taitaa olla taas oma lehmä ojassa, ettei muut juristit tulisi samoille apajille.

ole. Yrität taas tahallasi vääntää asian provoksi.

Liiton toimitsijat on tehneet itse sillä tessillä töitä vuosia ennen siirtymistään toimitsijaksi, ainakin yleensä. Siitä seuraa väistämättä se, että se kirja on ytimissä ja tosiaan tietämys niistä pyötäkirjamerkinnöistä laajempi ku millään juristilla. Vai väitätkö siitäkin, että se on vaan punikkien kieroilua?

"Mietippäs sitä kuinka paljon tälläiset vaikeaselkoiset AY-liikkeen ajamat sopimukset maksaa turhana byrokratiana."

Sä tunnut aina unohtavan, että työnantajat on aina pöydän toisella puolella näitä sovittaessa. Ja niitä ei kukaan siellä pakota olemaan. Jos se on niiden mielestä järkevä järjestelmä, miksi se ei kelpaa sulle? Oletko niin paljon fiksumpi kuin maan suurimmat työnantajat?

vaikeaselkoisia kirjoitti:

ole. Yrität taas tahallasi vääntää asian provoksi.

Liiton toimitsijat on tehneet itse sillä tessillä töitä vuosia ennen siirtymistään toimitsijaksi, ainakin yleensä. Siitä seuraa väistämättä se, että se kirja on ytimissä ja tosiaan tietämys niistä pyötäkirjamerkinnöistä laajempi ku millään juristilla. Vai väitätkö siitäkin, että se on vaan punikkien kieroilua?

"Mietippäs sitä kuinka paljon tälläiset vaikeaselkoiset AY-liikkeen ajamat sopimukset maksaa turhana byrokratiana."

Sä tunnut aina unohtavan, että työnantajat on aina pöydän toisella puolella näitä sovittaessa. Ja niitä ei kukaan siellä pakota olemaan. Jos se on niiden mielestä järkevä järjestelmä, miksi se ei kelpaa sulle? Oletko niin paljon fiksumpi kuin maan suurimmat työnantajat?

Eikös maan suurimmat työnantajat ole suomen yrittäjät, jotka eivät saa edustusta TUPO-neuvotteluihin.

Ammattiliitot ovat tämän estäneet monet kerrat, varsinkin Kenraali Vuorenmaa, luki myös demarissa.

Heillä on mielessä järkevämpi järjestelmä, järjestelmä jossa suomen yrittäjät olisivat mukana, tämä kelpaa minulle mutta ei AY-liikkeelle.

• muutama suuri

Eikös maan suurimmat työnantajat ole suomen yrittäjät, jotka eivät saa edustusta TUPO-neuvotteluihin.

Ammattiliitot ovat tämän estäneet monet kerrat, varsinkin Kenraali Vuorenmaa, luki myös demarissa.

Heillä on mielessä järkevämpi järjestelmä, järjestelmä jossa suomen yrittäjät olisivat mukana, tämä kelpaa minulle mutta ei AY-liikkeelle.

työnantaja, joka on suomen yrittäjien jäsen, eikä oman etujärjestönsä. isoimmat vaan taitaa kuulua liittoihinsa eikä mihinkään marttakerhoon.

muutama suuri kirjoitti:

työnantaja, joka on suomen yrittäjien jäsen, eikä oman etujärjestönsä. isoimmat vaan taitaa kuulua liittoihinsa eikä mihinkään marttakerhoon.

Oli kirjoitus siitä ketkä työllistää eniten ei siitä mikä on työllistävin firma.

PK sektori työllistää tässä maassa leijonanosan, voit laskea julkisen sektorin pois.

Koska he tekevät huoltotyötä jotta yksityinen sektori saisi hankittua tähän maahan rahat jolla pyöritetään sitten koko maata.

Voit laskea niinkin että otat pois ne pari-kolmekymmentä suurinta ja loput onkin sitten PK-sektoria.

• logiikka!

Oli kirjoitus siitä ketkä työllistää eniten ei siitä mikä on työllistävin firma.

PK sektori työllistää tässä maassa leijonanosan, voit laskea julkisen sektorin pois.

Koska he tekevät huoltotyötä jotta yksityinen sektori saisi hankittua tähän maahan rahat jolla pyöritetään sitten koko maata.

Voit laskea niinkin että otat pois ne pari-kolmekymmentä suurinta ja loput onkin sitten PK-sektoria.

laske suurimmat pois niin sitten suurin on pk-sektori. huh huh. laske kaikki pois niin suurin ei oo kukaan.

kun asiaa katsotaan niinkuin sitä katsoa pitää, ei siitä kuule lasketa mitään pois. sehän olis ihan pois aiheesta silloin. totta munassa siihen lasketaan sekä isoimmat että julkinen mukaan, tollo.

• kotha

Loimaan kassan lakimies asialle niin turpiin tulee varmasti kun ei ole sillä raukalla työ-oikeuden tuntemusta.

PS.korvaakos se vakuuutus myös vastapuolen kulut kun ne maksuun tulee.

Mistäs ne liitot saavat lakimiehet valmiina, tais itse T.Halonenkin olla alussa pienellä kokemuksella varustettu.

Ja mikä tekee juristista raukan jos se ei ole liiton palveluksessa.

Ja on ne kummat lait jos turpiin tulee lakimiehen mukaan, minäkö luulin että asiat ratkaisee eikä se kuka on lakimiehen työnantaja.

• oot sitten

Mistäs ne liitot saavat lakimiehet valmiina, tais itse T.Halonenkin olla alussa pienellä kokemuksella varustettu.

Ja mikä tekee juristista raukan jos se ei ole liiton palveluksessa.

Ja on ne kummat lait jos turpiin tulee lakimiehen mukaan, minäkö luulin että asiat ratkaisee eikä se kuka on lakimiehen työnantaja.

lapsenuskoinen provoparka.

Jos olisit edes yhden työoikeustapauksen ikinä nähnyt, et varmaan viitsisi jeesustella täällä tolla tavalla. Siellä kuule asiat muuttuu ihan toiseksi todella pienillä sanankäänteillä, mitään ei voi pitää päivänselvänä.

Ota pää ulos pyllystä ja lue muutaki ku aku ankkoja.

oot sitten kirjoitti:

lapsenuskoinen provoparka.

Jos olisit edes yhden työoikeustapauksen ikinä nähnyt, et varmaan viitsisi jeesustella täällä tolla tavalla. Siellä kuule asiat muuttuu ihan toiseksi todella pienillä sanankäänteillä, mitään ei voi pitää päivänselvänä.

Ota pää ulos pyllystä ja lue muutaki ku aku ankkoja.

Otettu on ja viimeiset kirjat jotka olen lukenut ovat Arvo Tuomisen Maan alla ja päällä, Ernesto Che Gueveran Vallankumoussota Kuubassa ja Gonzalesin Che Guevera ja Bolivian sissit.

Mutta sinulle suosittelisin sen uutispäivä demarin sijasta vaikka Nykypäivää ja Kauppalehteä.

Olen muuten työelämessä sillä asenteella etten rupea siellä turhasta riitelee, vaan jos näen että kohdellaan epäoikeudenmukaisesti vaihdan paikkaa.

• kuljake

Onni ja autuus, kaikki sopimaan palkkansa,ja muut työehdot, toisin sanoen saat sen minkä työnantaja haluaa sinulle maksaa, teettää niin pitkää päivää kuin haluaa, ja sairaslomat, pekkaset, vuosilomat, lomarahat kaikki voi samalla unohtaa, ei niitä työnantajat ole ilmaiseksi työläisille antaneet, eikä loimaan kassan avulla. Mutta jos kerran olette sitä mieltä asioinne tilasta onnittelen, useilla tuhansilla ne ei suomessa kuitenkaan ole, ja niiden asioita liitot yrittää parhaansa mukaan hoitaa.

• nikkiremmi

Tosiasia on se, että tässä maassa työlainsäädäntöön perehtyneitä juristeja on todella vähän. Niitä löytyy lähinnä liittojen, työnantajien ja työsuojeluhallinnon palveluksesta. Lisäksi on jokunen myös työlainsäädäntöön perehtynyt asianajotoimisto. Tavallinen rivijuristi jos alkaa ajamaan työriita-asiaa niin turpiin tulee 100% varmasti, jos asiassa on vähänkään tulkinnanvaraa. Rivijuristin asiantuntemus ei yksinkertaisesti riitä etsimään ja soveltamaan työneuvoston lausuntoja ja kaivelemaan kaikkia mahdollisia ennakkotapauksia.

Oikeisturvapalvelut eivät myöskään sisällä neuvontaa ja opastusta. Ne eivät sisällä myöskään sitä, että toimitsija neuvottelee asiat työnantajan kanssa ilman oikeudenkäyntiä. Kiistojen oikeuteen vieminen kun ei saa olla itsetarkoitus, vaan viimeinen keino.

250 000 YTK:n jäsentä voi olla hyvinkin väärässä, mutta vapaassa maassa on vapaa valinta jo perustuslainkin mukaan. Siitä pidettäköön kiinni.

"13 §
      Kokoontumis- ja yhdistymisvapaus
      Jokaisella on oikeus lupaa hankkimatta järjestää kokouksia ja mielenosoituksia sekä osallistua niihin.

Jokaisella on yhdistymisvapaus. Yhdistymisvapauteen sisältyy oikeus ilman lupaa perustaa yhdistys, kuulua tai olla kuulumatta yhdistykseen ja osallistua yhdistyksen toimintaan. Samoin on turvattu ammatillinen yhdistymisvapaus ja vapaus järjestäytyä muiden etujen valvomiseksi.

Tarkempia säännöksiä kokoontumisvapauden ja yhdistymisvapauden käyttämisestä annetaan lailla."

• vastaan

hiukan yli miljoona.

SAK:laisia on se miljuuna, lieneevät sitten kaikki väärässä ja tyhmiä? Se kai oli pointtisi?

• turvaa silti elämäsi

Jokaisen, kenellä vähääkään on ylimääräistä rahaa, ottakaa kellon ympäri oleva yksityistapaturmavakuutus. Lukekaa huolella, että niissä ehdoissa lukee: vakuutus kattaa kaikki vahingot, sekä yksityis- että työtapaturman sattuessa.

Ja jos se vahinko tulee, ja vaikka vakuutusyhtiö lähettää paperit tottakai hylätessään 12 kk ylimääräisen sairasloman, tarjoaa teille tapaturmalautakuntaan menemistä ja ed. vakuutusoikeuteen.

Ei saa mennä tähän halpaan. Viette asian käräjäoikeuteen ja huolehtikaa tarkasti, että saatte sellaiset epikriisit lääkäriltänne, kaikista kopiot myös röntgenistä jne, että itsellä on joka lapusta kopio. Sitten löydätte juristin. Käytätte oman vakuutusyhtiönne maksumääräystä, on joku joka maksaa "viulut".

Jos häviätte sitten aikanaan, te maksatte vastapuolen kulut, vakuutus maksaa omanne. Mutta - jos menette tapaturmalautakunta-tielle, tulette 100 % häviämään ja vielä jopa EU-tuomioistuimessa.

V: 2004 työtapaturma-asioissa 92,5 % hävisi sosiaalivakuutustuomioistuimissa asiansa. Näin on maassamme eikä ay voi tai tee mitään. Se on se lakimuutosvaatimus. Nyt laki on: lääkärin on oltava laillistettu lääkäri ja piste. Näin urologi hoitelee paperilääkärinä asianne oikeudessa, siis vakuutusoikeudessa, kun olette saaneet tällin kunnolla tuonne yläpäähän, mutta pää kun pää näin se menee.

Käräjäoikeudessa on eri meininki, harvoin siellä häviää tapaturman uhri.

• ja tyhmiä

lisäksi. Miten kukaan voi järjellä perustella kuulumista johonkin ammattiliittoon.

• siinä
        ja tyhmiä kirjoitti:

lisäksi. Miten kukaan voi järjellä perustella kuulumista johonkin ammattiliittoon.

on järkeä ja konkretiaa kuin kirkkoon kuulumisessa

• niinpä niin
        ja tyhmiä kirjoitti:

miten sitä vois tyhmälle mitään perustella järjellä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11301
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9162
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      61
      2713
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2430
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      15
      2249
    Aihe