Tavallaan isku tuli täysin yllättäen. Melkein 8 vuotta oltiin yhdessä. Oma rivitalo-osake, koira, ym. Avopuoliso muutti työn perässä toiselle paikkakunnalle. Muutama viikko sitten vielä puhuttiin mökille menosta, jne. Nyt tuli sähköposti, jossa kertoi haluavansa erota. noin vain. antaa koiran nimiini, ei halua tulla enää edes käymään täällä kodissamme. Minulta leikattiin nielurisat keskiviikkona, ja lupasi tulla koiraa lenkittämään.Ei tullutkaan. äänestä ei kuule enää mitään tunteita, vain kylmyyttä.
Muistot pyörii koko ajan mielessä: mitä tapahtui sille lämpimälle ihmiselle, jolla oli ihanat elämänarvot, rakasti eläimiä ja luontoa, ei vannonut materian nimiin, jne. Raskainta on se, että tiedän etten voi enää koskaan löytää vastaavanlaista naista. Nykyään ihmiset ovat niin kylmiä, ja haluavat vain lisää rahaa. En usko että tästä voi selvitä hengissä. tuntuu inhottavalta elää loppuelämänsä yksin. Mutta niinhän tosin hyvin monet suomalaiset elävät.Parisuhteet eivät nykyään enää toimi.Miksi?
Miten selvitä erosta?
7
1066
Vastaukset
- mari78
Hei! Kyllä sinä siitä yli pääset. Olen käynyt aikaisemmin vastaavanlaisen asian läpi ja eka luulin, että en pääse yli, mutta kyllä siitä yli pääsin. Tällä hetkellä elämä hymyilee ja nautin elämästäni. Usko vaan kyllä kaikki vielä paremmaksi muuttuu.
Voimia ja tsemppiä! - another77
Kirves kaivosta ja eteenpäin. Ei tässä vielä ikäloppuja olla. Olishan se ollut hienoa, jos tämä olisi ollut Se, mutta uskon, että jotain parempaa on vielä luvassa.
- leena-77
Kyllä sä vastaavanlaisen naisen voit löytää, kyllä niitä on vielä. Ei kaikki ole kylmiä.......
Minä olen esimerkiksi juuri semmonen nainen mitä kuvailit.............kyllä niitä on.
Voimia sulle, kyllä sä pääset tästä yli!!! - Toinen mies-77
Tiedän sen siitä, koska itsekin selvisin vastaavanlaisesta tapauksesta. Entinen rakkaus kertoi eräänä kauniina päivänä (ei ollut edes kovin kaunis päivä), että hääkirkon voi peruuttaa ja asunto menee myyntiin. Se oli kuin pahaa unta, mutta aika paransi haavat. Sitä ei malttaisi/uskoisi pystyvän, mutta siitä selviää ajan kanssa. Minulla meni vajaa vuosi, jollain voi mennä pidemppän tai vähemmän. Voimia.
- asdasda
>Muistot pyörii koko ajan mielessä: mitä tapahtui sille lämpimälle ihmiselle, jolla oli ihanat elämänarvot, rakasti eläimiä ja luontoa, ei vannonut materian nimiin, jne.
Ihmiset muuttuvat. Harvalla arvoperusta pysyy samana läpi elämän.
>Raskainta on se, että tiedän etten voi enää koskaan löytää vastaavanlaista naista.
Mistä tiedät? Tappiomieliala on pelkästään omassa päässäsi.
>Nykyään ihmiset ovat niin kylmiä, ja haluavat vain lisää rahaa.
Miksiköhän? Ehdollistaminen, kotoa ja muualta sisäistetyt arvot, päteminen jne.
>En usko että tästä voi selvitä hengissä.
Eihän elämästä muutenkaan selviä hengissä.
>tuntuu inhottavalta elää loppuelämänsä yksin.
Mut eihän se pakko ole ellet itse halua tai eristäydy. Mut kannattaa ehkä tutkia itseään millaisen parisuhdemallin on omaksunut ihanteeksi ja onko se realistinen. Mitä kokonaisvaltaisempi suhde sen parempi.
>Mutta niinhän tosin hyvin monet suomalaiset elävät.Parisuhteet eivät nykyään enää toimi.Miksi?
Ajankäyttö ja asumisen hinta ovat musta suurimmat syyt ps:een toimimattomuuteen. Kumppanille pitää ihan tietoisesti varata oma aikansa, ei se suhde kasassa pysy itsestään. - urosgerbiili
Aika paljon yhtäläisyyksiä. Minulla 6 vuotta, rivitalo-osake, koira yms. Muutettiin työn perässä, homma sujui siihen asti kun avopuolison työt yhtäkkiä loppuivat. Hänen persoonansa muuttui täysin! Ei sitä paljon näkynyt kun tuli töistä! Ilmoitti sitten olleensa jo treffeillä ja pomppi tasajalkaa! Konkkeettisesti, eräs hulluimmista näyistä joita olen nähnyt.
Koiran lemppas mulle, vaikka vannoi sen hoitavansa. Tässä tämmönen lyhyt versio.
Tästä vasta alkoi tapahtumasarja, jossa sai tuntea kuinka paljon ihmistä voi potkia päähän...
En ole sama ihmisen, joka olin ennen tuota vuosien rankkaa aikaa, mutta vahvempi, aivan varmasti.
Nykyisin suunta ollut jo pidempään ylöspäin, määrätietoisuuteni ja tahtoni on vahvempi kuin koskaan ja mielestäni hyvällä tavalla.
Tuota miksi juttua tuli mietittyä, kyllähän se vaivasi. Tulin siihen tulokseen, että meidän olisi pitänyt erota jo vuosia sitten.
Yritti myöhemmin sovitella ja vonkua takaisin, mutten suostunut. Elämäni paras päätös.
Siis; et ole "yksin" tapahtumiesi kanssa, se vaan tuntuu olevan tätä päivää.
Ja nuo selvitä hengissä jutut; Itsestänikin tuntui ajoittan niin pahalta, ettei sitä voi kuvailla kovin hyvin verbaalisesti.
Toisinaan hakeutuminen muiden ihmisten seuraan sai olon ajoittain siedettäväksi.
Tiedäthän, että jos on pitkä ja vaikea synnytys niin tulee hyvä lapsi!
Kun olet päässyt ohi tastä niin olet entistä ehompi. Älä luovuta, aseta jotain pieniä tavoitteita(tee asioita), jotka tuntuvat(ennen?) hyvälle. Tee jokin pieni juttu vaikkei se tuntuisikaan vielä hyvälle ja anna ajan kulua. - nainen-77
Mulle tapahtui ihan sema juttu tässä pari päivää sitten ja olen niin masentunut ja surullinen kun ihminen vaan voi olla. Mies ei sanonut mitään syytä, ei voi puhua asiasta, mä tuun hulluks.
Voimia sulle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3811709Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334639Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2512817Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1442574- 1071633
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo14104140 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.207822- 82820
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv60728- 10718