Ihminen joka ei elä Jumalan kutsun alla on täysin kuuro hengellisille asioille. Hän on tietoinen epämääräisesti taustalla ja jossakin vaiheessa tulevasta kuolemastaan. Mutta ihmisen luonnollinen mieli torjuu ajatukssen siitä että hänen on TODELLA joskus itse maattava siinä arkussa jossa näkee jonkun muun makaavan. Yleensä ajatus omasta kuolemasta on sellainen että se halutaan kieltää. Aivan kuten alkoholismi on itsensäkieltävä sairaus samaten Hengellisesti nukkuvan ihmisen ajatus omasta kuolemasta on itsensäkieltävä. MUtta kun Herramme kutsu ja vetäminen alkaa nämä asuat tulevat ihmiselle eläviksi. Hän tajuaa että todellakin jonakin päivänä hän itse makaa tuossa arkussa ja hänen elämänsä päättyy. Tässä vaiheessa ihminen alkaa yleensä etsiä pelastusta ja miettiä iankaikkisuuskohtaloaan. Enää hän ei kiellä ajatusta omasta kuolemastaan vaan se hetki tulee todelliseksi. Tässä vaiheessa hän on Jumalan kiinniottamana. Tässä vaiheessa JUmala jättää lopun -sen pienen osan ihmisen ratkaistavaksi. KUn Herra on henkensä kautta tehnyt eläväksi ihmisen kuoleman jonakin päivänä eikä hän enää kiellä ajatusta ihminen luultavemmin vastaa "Kyllä" Jumalan tarjoukseen. Paholainen tosin yrittää sitä tyypillistä ratkaisuaan "Ei tänään -sitten vanhempana vasta"
Näiden kahden valinnan edessä ihminen sitten yleensä valitsee. Joko hän edelleen torjuu ajatuksen tai sitten hän kääntyy Herran puoleen ja valitsee Herramme Jeesuksen!
Mutta sinä joka et ole uskossa ja luet tämän. Valitse Herra Jeesus! Älä usko paholaisen väitteitä siitä että "vanhana sitten" paholainen koettaa vaan pelata aikaa ja saada hukutettua sinut! Kuinka moni tiesi kuolevansa kun vaikkapa lähti esimerkiksi sinne bussireissulle lappiin? KUinka moni osasi aavistaa että heidän matkansa päättyisi tuona yönä paperirullien alle? En usko että monikaan. VALITSE JEESUS TÄNÄÄN!
Uskonratkaisu - Sinun vai Jumalan ratkaisu?
5
270
Vastaukset
- viisaatta!
Vuan tua se onnijn sielullista rijvaajijen viisaatta, ee sijnä ou Henk mukana. Elä sekkoo vilosohvijaan.
- nääs
Eihän ihminen voi itselleen uskoa tehtä millään ratkaisuillaan. Sanaristikkoja "ratkaistaan", mutta pelastava usko on aina Jumalan teko.
Joh. 6:29
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
Kol.2
11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
Joh. 15:16
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.- RitariOlevainen
""Eihän ihminen voi itselleen uskoa tehtä millään ratkaisuillaan. Sanaristikkoja "ratkaistaan", mutta pelastava usko on aina Jumalan teko.""
Kyllähän se nyt on niin,että ihmisen se on valittava,tahdotko ottaa vastaan pelastuksen Jeesuksessa vaiko et?
Jumala kysyy,tahdotko? Mitä vastaat,siitä riippuu ,voitko tulla uskoon vaiko et?
Ei kuule se mene niin,että lapsi valellaan vesitilkalla ja se olisi sitten siinä.
Tuo jatko kirjoituksestasi oli jo uskoville,eikä siinä tulla uskoon,Jumala valitsi ihmiset Krituksessa,emme me valinneet Häntä,Hänet annettiin meille,ja Hänessä olemme kutsutut,kuka vain tahtoo otta kutsun vastaan,ja pelastus teko on teitenkin Jumalan,Hän valmisti sen Kristuksessa,Hänen sovinto veressään puhdistumme ja Jeesuksessa olemme uudestisyntyneet,siinä on siis se Jumalan teko Kristuksessa, Hänessä Jumala valmisti pelastuksen, jos vain olemme ottaneet Hänet vastaan uskon kautta! - Markus
RitariOlevainen kirjoitti:
""Eihän ihminen voi itselleen uskoa tehtä millään ratkaisuillaan. Sanaristikkoja "ratkaistaan", mutta pelastava usko on aina Jumalan teko.""
Kyllähän se nyt on niin,että ihmisen se on valittava,tahdotko ottaa vastaan pelastuksen Jeesuksessa vaiko et?
Jumala kysyy,tahdotko? Mitä vastaat,siitä riippuu ,voitko tulla uskoon vaiko et?
Ei kuule se mene niin,että lapsi valellaan vesitilkalla ja se olisi sitten siinä.
Tuo jatko kirjoituksestasi oli jo uskoville,eikä siinä tulla uskoon,Jumala valitsi ihmiset Krituksessa,emme me valinneet Häntä,Hänet annettiin meille,ja Hänessä olemme kutsutut,kuka vain tahtoo otta kutsun vastaan,ja pelastus teko on teitenkin Jumalan,Hän valmisti sen Kristuksessa,Hänen sovinto veressään puhdistumme ja Jeesuksessa olemme uudestisyntyneet,siinä on siis se Jumalan teko Kristuksessa, Hänessä Jumala valmisti pelastuksen, jos vain olemme ottaneet Hänet vastaan uskon kautta!Mark.10:5 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Mark.9
36. Ja hän otti pienen lapsen, ja otettuaan sen syliinsä hän sanoi heille,
42. ja joka viettelee yhden näistä pienistä (micros 0 v->) jotka uskovat minuun, sille olisi parempi, jos myllynkivi ripustettaisiin kaulaan ja upotettaisiin meren syvyyteen.
On totta, että Jumalan Sanassa kehoitetaan ihmisiä "valitsemaan tänä päivänä, ketä te tahdotte palvella" ja "uskomaan Herraan Jeesukseen". Puhuessamme ratkaisun tekemisestä on pääpaino pantava parannuksen tekemiselle (mielen muutokselle) ja kääntymiselle omalta pahalta tieltä Jumalan puoleen.
Lukiessani kirjoitustasi painotat mielestäni kovasti kuoleman todellisuutta ja herättelet lukijoita ymmärtämään sen lopullisuutta yms. Tämä kaikki on totta, mutta se ei ole evankeliumi. Kuoleman pelko ja tuomion odotus voivat olla totta ihmiselämässä, mutta siinä ei ole evankeliumia, jonka kautta ihminen voi tulla mielenmuutokseen ja sisälle pelastukseen. Kukaan ei voi pelastua kuoleman pelosta tai aavistamalla totuuden tuomion täytäntöönpanosta kuoleman jälkeen.
Koska olen vakuuttunut tästä olen kertonut lähimmäisilleni yksinkertaisesti ja heitä painostamatta evankeliumin (ilosanoman tai iloisen uutisen) rakastavasta Jumalasta, joka antoi ainoan Poikansa. Hän oli Kristuksessa ja sovitti meidät itsensä kanssa. Hän antoi anteeksi. Nyt kaikki saavat kääntyä tämän rakastavan Jumalan puoleen ja tulla Hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta. Tässä ei ole erotusta "hyvien" ja "huonojen" ihmisten välillä. Kaikki ovat tervetulleita takaisin kotiin, sillä Jumala on saanut lunastusmaksun.
Kun olen kertonut näitä hyviä uutisia ihmisille, on heidän sydämissään syntynyt usko ja he ovat pelastuneet; osa on "mennyt pois", mutta jotkut heistäkin vielä löytävät tien kotiin Isän luokse. Ystävät, Jeesuksessa Kristuksessa ei auta tuomionpelot, ei omat yrittämiset eikä tekemättä jättämiset, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko. Tervetuloa siis kotitielle. Jumala on tehnyt sovinnon Poikansa ristin kautta ja nyt kaikki saavat henkilöön katsomatta tulla sillä sen kautta, että Jumala herätti Poikansa kuolleista Hän tarjoaa nyt kaikille lahjaksi uskon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2663323Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell211843Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.241499- 821359
- 1371038
- 81994
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.62809Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86756Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61687Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗51656