Minä olen saanut 4,6 kg pois neljässä viikossa. Olen tehnyt elämäntapamuutoksen. Päivälliseksi syön normaalia arkiruokaa (poislukien ranskalaiset ja muut tosi rasvaiset ruoka-aineet)puoli lautasellista ja lisäksi puoli lautasellista salaattia ja kasviksia. Lounaaksi syön salaattia tai kasviskeittoa. Aamupalaani kuuluu neljän viljan puuro 1 ruisleipä. Iltapalaksi syön nälkätason mukaan leipää, hedelmiä, jogurttia yms. Liikuntaa harrastan säännöllisesti vähintään puoli tuntia päivässä, useimmin kävelen koiran kanssa, mutta pahimpina pakkaspäivinä poljen kuntopyörällä.
Herkut olen jättänyt täysin pois arkipäivisin. Viikonloppuna minulla on herkkupäivä ja silloin saan syödä mitä mieli tekee.... mutta määrät ovat kohtuullisia. Myös launtai-iltaisin ole suonut itselleni 1-3 siideriä.
Tällä hetkellä tuntuu ettei ole tarvinnut luopua mistään. Ennen ahmin karkkia melkein päivittäin ja nyt launtaihin odottelu tuntuu hyvältä. Jos joutuisin totaalisti kieltäytymään kaikista herkuista niin se ei onnistuisi.
Toivon, että joku saisi tästä vinkkiä omaan kuuriinsa ja voisi päästä nauttimaan kevyemmästä elämästä. Minulla on vielä tavoitteeseen 5 kg jäljellä joten eteenpäin mennään ja toivottavasti hyvää vautia :)
Vajaa -5 kg helpolla
5
916
Vastaukset
- Onnellinen
.... opettelin kutomaan villasukkia. Kutoessa ajatukseni on siirtynyt siihen ja ruoka/napsiminen ei tule edes mieleenikään. Nyt on ekat sukat valmiit ja uudet jo hyvää vauhtia tulossa.
Vihje, jos haluat oppia kanssa kutomaan sukat, niin osta seitsemän veljeksen lankaa (perusvärit) sen vyyhdissä on helppo ohje sukkien kutomiseen.- laihduttaja
Itse olen huomannut saman, että kun koko ajan on joku käsityö sohvalla, niin ei tule naposteltua telkkaa katsellessa. En ollut neulonut vuosiin ja nyt on jo kolmet sukat sekä kolme kaulahuivia valmiina.. pitäis vaan keksiä kelle näitä tästä sitten jakaa :)
Lisäksi olen raivannut tv:n ja sohvan väliin tyhjän tilan, jossa minulla on käsipainot, jumppapallo ja kuminauha.. venyttely ja jumppaus tulee kuin itsestään tv:n edessä. - jane
laihduttaja kirjoitti:
Itse olen huomannut saman, että kun koko ajan on joku käsityö sohvalla, niin ei tule naposteltua telkkaa katsellessa. En ollut neulonut vuosiin ja nyt on jo kolmet sukat sekä kolme kaulahuivia valmiina.. pitäis vaan keksiä kelle näitä tästä sitten jakaa :)
Lisäksi olen raivannut tv:n ja sohvan väliin tyhjän tilan, jossa minulla on käsipainot, jumppapallo ja kuminauha.. venyttely ja jumppaus tulee kuin itsestään tv:n edessä.hih, munki on ihan pakko sanoo et paras tapa ottaa ajatukset pois karkista on nimenomaan kutominen. Mistä ihmeestä se sitten johtuukin. Suosittelen kaikille ja etenkin niille joilla tulee syötyä silloin kun katsoo tv:tä
En vaan enää tiedä kuka lähipiiristä tarvis sukkia koska suhteellisen monet on tullut tehtyä :P
- tavoitteena pudottaa 2 kiloa..
En todellakaan olisi uskonut kuinka "vähällä vaivalla" voi laihtua näin paljon.. Tammikuussa päätin että laihdutan kaksi kiloa kesään mennessä. Tänään kävin vaakalla ja tuloksena tähän mennessä 7 kiloa.
En ole käyttänyt mitään tohtori tolosen hattutemppuja vaan syönyt hieman vähemmän, vähemmän myös leipää ja liikkunut vähän enemmän. Näköjään pienelläkin asenteen muutoksella voi saaha paljon aikaan. Vielä yritän noin 2-3 kiloa pudottaa painoa kesään mennessä. Hyvä mieli! Tsemppiä kaikille paljon :) - ei kässäriä
Eli siirryin perusruokaan ja jätin McDonalsit, ranskalaiset ja pullat ja limut pois vuoden vaihteessa. Kaura- tai ruispuuroa aamiaiseksi pakastemarjojen kanssa ja reissumies ainoaksi leiväksi - leivän päällä kevytjuustoa, kinkkua, tomaattia tai paprikaa. Hedelmät vain tyhjään vatsaan eikä koskaan hedelmien kanssa mitään muuta. Illalla opettelin olemaan ilman iltanapostelua ja jos on nälkä, otan ruisleipää tai hapankorppuja/näkkäriä. Tai sitten pelkkiä juustotarjotin tai pakastemarjoja kuten eilen. Siis Montinakkia mukaillen...
Ensimmäisen kuukauden aikana -5kg, nyt on vauhti hidastunut, mutta koko ajan hiljalleen alaspäin. Käsitöitä en osaa tehdä mutta sen olen huomannut että jos jää telkun ääreen löhöämään niin helposti tulee mieli napostella. Jotain pientä toimintaa pitää löytyä niin sitten unohtuu napostelu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603