Mitä täytyy tehdä kun on eroamassa? Mulla ajatukset lyö tyhjää ja tänään olis tarkoitus keskustella näistä asioista. Kämppä irtisanotaan, mutta irtisanomisaikakin on kuukauden verran. Pitää selvittää jääkö se tähän asumaan. Jos ei, irtisanon kokonaan tämän. Postit pitää siirtää uuteen kämppään, mitä muuta? Tuntuu etten tiedä mitä tehdä. Saanko mä takuuvuokran pois otettua vaikka tuo jäiskin tähän asumaan? Kun takuuvuokrakin on mun kokonaan. Kun mä käyn irtisanomassa tän kämpän niin mitä sen jälkeen? Istuskellaan ja odotetaan kuukausi että irtisanomisaika päättyy ja voi muuttaa pois.. Onko se näin helppoa?
Muistettavaa
3
1689
Vastaukset
- Vuokralainen
Muuten ongelmasi taitavat olla aika käytännönläheisiä, eli muista tehdä muuttoilmoitus ja tarvittaessa muutokset sähköyhtiöön ym. paikkoihin (kenen nimissä sopimus?).
Tuosta takuusummasta kuitenkin. Omassa vuokrasopimuksessa sanotaan selvästi (vuokranantajan vakiokaava), että jos vain toinen muuttaa pois ja toinen jää asumaan, takuusummaa ei palauteta. Ja vuokranantajan kannaltahan se on ihan loogista. Ei vuokranantajalle kuulu se, säilyykö asukkaiden liitot vai ei, hän vuokraa asuntoa. Eli jos takuusumma on maksettu yksin sinun tililtäsi, voit varmaan sopia avokkisi kanssa, että hän maksaa sen summan sinulle, jos jää asumaan. Jos puheyhteys ei toimi, kannattaa kysäistä vuokranantajalta takuusummaa takaisin siten, että vuokranantaja perii sen sitten avokilta asunnon kunnon vakuudeksi. Ei välttämättä ole ihan helppo tapa (kuten sanottu, miksi vuokranantajalle pitäisi tulla vaivaa rikkoutuneista ihmissuhteista), mutta kaikkea voi aina kokeilla.
Jos sinulla on jo uusi asunto tiedossa, niin ei kukaan pakota sinua istuskelemaan ja odottelemaan irtisanomisajan päättymiseen, ennen kuin muutat pois. Vuokran joudut toki maksamaan siihen saakka, mutta jos ahdistaa toisen naamaa katsella, niin ei kukaan siellä asumaan pakota.- ei maksa
takuuvuokraa sinulle, irtisano kämppä, jolloin saat sen itsellesi.
- johbero
Tee muuttoilmoitus maistraattiin, jolloin postitkin kääntyy, sitten uuteen kämppään vakuutus, sähkösopimus, isännöitsijälle ilmoitus muutosta. Eipä siinä muuta tarvi tehdä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474