espanjaan

elina

osisiko kukaan antaa vinkkiä kannattaisiko lähteä au-pairiksi espanjaan täysin espanjalaiseen vai espanja/suomalaiseen perheeseen?englanti sujuu joten kuten ja espanjasta vain alkeet..pärjääkö alussa kehnolla englannin kielentaidolla..?kuinka nopeasti olette oppineet puhumaan espanjaa au-pairina ollessanne?olisi mukava jos joku viitsisi kertoa kokemuksistaan :)

6

647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ambrelia

Espanjaan mutta en osaa espanjaa ollenkaa ja kuulemma 90% siellä asuvista ei osa kuin espanjaa :S
      Englanti sujuu sen sijaan vähän paremmin mut jos ei sit kukaan tajua minua niin...
      Mutta eikö tarkoitus ole juuri oppia kieltä? ;)

Mä suosittelisin täysin espanjalaista perhettä,jos haluut oppii kielen mahd. nopeesti. Mutta lähes kaikki perheet haluavat au pairin opettamaan lapsilleen englantia,tai jotain muuta kieltä,niin pärjää myös enkulla. Tosi on,että harvat espanjalaiset puhuvat englantia,joten espanjaa kannattaa opiskella. Mutta itsekin tulin puoli vuotta sitten tánne,enkä lähes sanaakaan osannut espanjaa. Nyt jo ihan kohtalaisesti puhun. Itse puhun perheessä englantia,joka on mielestäni hidastanut kielen oppimista,mutta käyn koulussa,ja juttelen paljon espanjalaisten kanssa,niin opin lisáä kokoajan.

• madrileña

moi!

itse tulin tanne ilman espanjantaitoa 7kuukautta sitten. nyt pystyn melko sujuvasti puhumaan espanjaa. perheeni on espanjalainen, mutta perheen aiti puhuu myos englantia. oma englantini on hyva. totta on etta monikaan ei hyvalla katso jos yritat asioida englanniksi vaikka he sita osaisivatkin. espanjan kielessa minua on eniten opettanut perheen 9-vuotias tytto, joka ei todella puhu englantia. hanen kanssaan vietan eniten aikaa ja hanelta opin eniten. kavereita minulla on ruotsista, yhdysvalloista, kanadasta, argentiinasta, espanjasta, hollannista.......

elikka ala pelkaa tanne vaan. suosittelen ehdottomasti espanjalaista perhetta. kylla ma oon monet itkut vaantany ku en mitaan oo tajunnu. nyt alkaa helpottaa. kirjoittaminen on vahan vaikeempaa ku puhuminen, mut kylla se siita. espanjalaiset osaa arvostaa, jos edes yritat puhua espanjaa heidan kanssaan. eivat mollaa vaan yrittavat auttaa.

tsemppia! :)

• elina
        madrileña kirjoitti:

moi!

itse tulin tanne ilman espanjantaitoa 7kuukautta sitten. nyt pystyn melko sujuvasti puhumaan espanjaa. perheeni on espanjalainen, mutta perheen aiti puhuu myos englantia. oma englantini on hyva. totta on etta monikaan ei hyvalla katso jos yritat asioida englanniksi vaikka he sita osaisivatkin. espanjan kielessa minua on eniten opettanut perheen 9-vuotias tytto, joka ei todella puhu englantia. hanen kanssaan vietan eniten aikaa ja hanelta opin eniten. kavereita minulla on ruotsista, yhdysvalloista, kanadasta, argentiinasta, espanjasta, hollannista.......

elikka ala pelkaa tanne vaan. suosittelen ehdottomasti espanjalaista perhetta. kylla ma oon monet itkut vaantany ku en mitaan oo tajunnu. nyt alkaa helpottaa. kirjoittaminen on vahan vaikeempaa ku puhuminen, mut kylla se siita. espanjalaiset osaa arvostaa, jos edes yritat puhua espanjaa heidan kanssaan. eivat mollaa vaan yrittavat auttaa.

tsemppia! :)

kiitos paljon vastanneille, taidan valita espanjalaisen perheen..jännittää,koska englannin taitoni ei ole järin loistava, mutta enköhän tule pärjäämään :)

• kati
        elina kirjoitti:

kiitos paljon vastanneille, taidan valita espanjalaisen perheen..jännittää,koska englannin taitoni ei ole järin loistava, mutta enköhän tule pärjäämään :)

mistä sä löysit näitä suomalais/espanjalais perheitä??

• elina
        kati kirjoitti:

mistä sä löysit näitä suomalais/espanjalais perheitä??

suomalais/espanjalais perheitä löytyy varmaankin mol.fi sivuilta, lehti-ilmotuksista ja kantsii laittaa vaik aupairworld.net sivulle oma profiili missä kerrot että haluat sellaiseen perheeseen.toivottavasti onnistaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe