Viime syksyllä aloin jumppaamaan. Kaksi kk sitten alkoi outo paineen tunne oikeassa nivusessa. Kävin gynellä, kun pelkäsin että munasarjassa jotain, mutta ei ollut. Kipuilu, tai outo pakotus ilmestyy aina välillä. Oikeassa nivusessa, josta siirtyy häpyluuhun, josta säteilee sisäreiteen ja takareiteen. Nyt on takana viikon kipujakso, ja kipu on takareidessä. Tuntui, että kivun laukaisi viimeviikon jumppa ja lenkkeily.
Kipu ei ole varsinaista kipua, vaan pakotusta. Tulee mieleen lapsuuden kasvukivut. Tuntuu, että syvällä sisäreidessä nivusten läheisyydessä olisi varsinainen kipukohta. Todellakin, kipu on vaikea paikantaa. Tuntuu, että pakkanen vaan pahentaa kipua. Terveyskeskuslääkäri sanoi rasitusvammaksi, ja käski levätä ja venytellä.
Onko kellään kokemusta tällaisesta vaivasta? Jos ei ala paraneemaan, mille erikoislääkärille seuraavaksi valittamaan? Uskallankohan enää harrastaa liikuntaa koskaan?
Oon syönyt säännöllisesti jo pitkään magnesiumia, vitamiinejä ja omegaa.
Lisäksi pelottaa mahdollisesti raskaudesta aiheutuvat lisäkivut. Ehkäisy olisi tarkotus jättää piakkoin pois, mutta paheneekohan kivut raskaudesta aiheutuvasta kuormituksesta?
Pelottaa ajatus, että alkaisin kärsimään kroonisesta kivusta. Aina olen terve ollut. Paskan saa palkaksi liikunnasta.
kipua/pakotusta nivusissa ja reidessä
9
15302
Vastaukset
- hoidettu
Luepa tuolta kuntohoitajan vinkkejä:
http://www.kuntonetti.org/index.php?sivu=6 - Henni
Kannattaisi kuvauttaa lonkat. Minulla alkoi oireilu aika nuorena, kun on kuluma/nivelrikko toisessa lonkassa. Ikää on nyt yli 40-v ja edessä tekonivel.
- hoidettu
Kerrottiinko sulle mistä se kuluma/nivelrikko johtuu? Väittikö ne, että sulla on huonot luut/nivelet?
- Henni
hoidettu kirjoitti:
Kerrottiinko sulle mistä se kuluma/nivelrikko johtuu? Väittikö ne, että sulla on huonot luut/nivelet?
Syytä ei tiedetä. Luut on hyvät. Ja miksi kysyt sitä?
- hoidettu
Henni kirjoitti:
Syytä ei tiedetä. Luut on hyvät. Ja miksi kysyt sitä?
Täytyyhän sille jokin syy olla... Se, että lääkärit ei sitä tiedä, ei ole mikään uusi uutinen.
- Henni
hoidettu kirjoitti:
Täytyyhän sille jokin syy olla... Se, että lääkärit ei sitä tiedä, ei ole mikään uusi uutinen.
En kyllä vieläkään ymmärrä, miksi SINUN se pitäisi tietää?
- hiihtää?
hoidettu kirjoitti:
Kerro.
- hoidettu
Henni kirjoitti:
En kyllä vieläkään ymmärrä, miksi SINUN se pitäisi tietää?
Luulin, että sinä haluaisit sen tietää...?? En mä sillä tiedolla mitään tee. Sultahan kysyin, että tiedätkö? En kysynyt sitä, että mikä se syy on..
- Nainen 74v
Olet varmaan jo parantunut tai sitten... Minulla on parhaillaan ajoittainen pistävä kipu oikeassa nivusessa ja oikeassa jalkapohjassa liki keskellä oikeassa reunassa.(Heijaste) Minua hoidetaan parhaillaan pahan ummetuksen vuoksi Colon-huuhtelulla. Nouseva paksusuolen osa on tukossa ja nämä kivut ovat tulleet nyt kun tilanne on jatkuvasti pahentunut. Minulle on tehty yksi suolihuuhtelu mutta se ei pystynyt avaamaan nousevaa paksusuolen osaa eli suolen alkupäätä. Kovettuneita papanoita saan vähän ulos itsetekemälläni huuhtelulla. Olen jo vähän huolestunut. Lääkäri ei kehottanut ottamaan ulostuslääkettä vaikka koko ylävatsan seutu oli tutkimuksessa arka. Pahat ilmavaivat välillä. Menen colon-huuhteluun uudelleen hoitajan kehotuksesta. Pistävä kipu oikeassa nivusessa heijastuu koko lantionpohjan alueeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1033121GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521055Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24801