Lapsenlapseni on ajattelemattomien vanhempiensa käsissä.
Vauva on nyt 2,5 kk isänsä nostaa ja kantaa ranteista ja käsistä ja roikottaa jaloista "leikkii" pitämällä vauvaa nilkoista kiinni ja siinä roikottamalla.
Äiti pompottaa kuin palloa ruokailujen välissä, vauvan iho on kuiva, käteen karkea. Vein rasvoja peppuun monta tuubia iholle kahta erilaista Apteekin ohjeistamina sijoitus 46,80 euroa vauva öljyä niitä ei käytetä.
Vanhemmat eivät ole lapsia vaan molemmat yli kolmekymppisiä.
Mitään en voi tehdä?
Seuraavan polven
19
2965
Vastaukset
- ja käske heidän kysyä
neuvolasta samaisista asioista.
Hirvittää ihan se nostelu ja miten kurja lapsella voi olla jos iho niin kuiva.- mahdotonta
Siinä käy niin, että menetän mahdollisuuden tavata lapsenlastani.
Omalapseni on kahdeksanvuotta täytettyään tehnyt kaiken päinvastoin kuin pyydän.
Toinen anoppi hokee kokoajan: kuinka vauva on kuin kaksikymmentäkaksi vuotiaana kuollut toinen lapsensa. Uskon sisaruskateuden vievän pohjaa vanhemmuudelta. Tämä vanhempi ei ollut anopille edes olemassa ennen toisen lapsen kuolemaa.
En voi vaikuttaa. Olen kirjoittanut kaksi asiallista sähköpostia lapselleni, perustellut miksi ei voi roikottaa käsistä ja jaloista.
Vastaus: "Kiitos mielipiteistäsi." - asian tiimoilta
mahdotonta kirjoitti:
Siinä käy niin, että menetän mahdollisuuden tavata lapsenlastani.
Omalapseni on kahdeksanvuotta täytettyään tehnyt kaiken päinvastoin kuin pyydän.
Toinen anoppi hokee kokoajan: kuinka vauva on kuin kaksikymmentäkaksi vuotiaana kuollut toinen lapsensa. Uskon sisaruskateuden vievän pohjaa vanhemmuudelta. Tämä vanhempi ei ollut anopille edes olemassa ennen toisen lapsen kuolemaa.
En voi vaikuttaa. Olen kirjoittanut kaksi asiallista sähköpostia lapselleni, perustellut miksi ei voi roikottaa käsistä ja jaloista.
Vastaus: "Kiitos mielipiteistäsi."Täällä kirjoittavien isovanhempia vihaajien neutraloimiseksi Haluan positiivisia mielipiteitä vauvan vaurioitta pitämiseksi.
1. kirjeeni
”Elämä on kuin tiimalasin hiekka, se pysähtyy
ellet käänny ympäri.” - Sari Virlander
Eli käytännössä, mittarini ihmisen ikään ja siihen aikaan. Ympäri kääntyminen on vauva.
Yön yli nukuttuani on pakko palata eiliseen.
pientä vauvaa ei saa nostaa niveliensä tai lonkkaluidensa varaan.
Eli se roikotus.
Vauvalla Ei ole luita, vain rustoja ne eivät kestä omaa painoa.
Ainoa näkyvä merkki siitä; ei ole; esimerkiksi raajojen irti lähtö tai lapsen huuto. Esimerkiksi jo Olkanivelissä on mieletön määrä hermoja ja kasvavia nivelsiteitä samoin lonkat ja kaikki nivelet.
Aamun ajatus=
"Luonto ei tehnyt meistä täydellisiä, mutta
oli sentään niin ystävällinen, että teki
meidät sokeiksi omille virheillemme"
Kuten sen ikäistä ei saa istuttaa ilman tukea.
Vielä pitää malttaa, ainakin puoleen vuoteen luiden kasvua.
Tiedän ettet ajattelemattomuutta halua aiheuttaa vahinkoja vauvan olkanivelille tai lonkkaluustolle tai polvi-nilkka kierukoille.
Vaikka itkua on ikävä kuulla, ei lasta tarvitse opettaa itkuttomuuteen.
Eli kun leuka värisee itkun edellä, antaa tulla vain.
Ei pidä pyörtää surevia tai itkuisia tunteita nopeilla fyysisillä liikkeillä, jotka yli kehon suorituskyvyn ja kehityksen.
Malta odottaa vauvan fyysisensuorituskyky kasvaa kyllä.
Vauva on kuin avoin järven pinta, johon pienikin tuulen vire saa jo värinää, ei voi olla aina tyyni tai aurinkoa heijastava.
Minun ajatuksiani, vastuu on TEIDÄN.
Äiti mummu
Kirjeeseeni Vastaus:
Kiitoksia vaan kovasti mielipiteestäsi.
>
2. vastaus kirjeeni:
Jouduin ottamaan vauvanhoidosta itse selvää ja käsivammasi takia olemaan eritysvarovainen. Isäsi kantoi sinua enkelilastan varassa, lastan reuna teki omalla painollasi selkäsi mustelman, mikään puhe ei siihen retkuun tehonnut.
Ehkä et todella ymmärrä, kuinka pahaa tuhoa voit fyysisesti vauvalle aiheuttaa.
"Leikkisi" ajatteleminen nostaa kauhun mieleeni, loppuu ilma keuhkoista.
Tiedät ettei koiraakaan saa leikittää/kävelyttää liikaa ennen ensimäistä ikävuotta, kehittymättömän luuston vuoksi, miksi uskot ihmisen olevan erilainen.
Vauvaa ei saa edes istuttaa kuin lyhyitä aikoja hyvin tuettuna ja vasta 5 kk.
1600-luvulla ihmisiä kidutettiin venyttämällä jäsenet sijoiltaan.
Miten uskot Vauvan kertovan: "Minua sattuu."
Tai miten ilmaisee, roikotit minua ja jäsenenäni ovat nyt kipeät, muuten kuin itkemällä kivuissa?
Tiedän ettei Teillä ole kokemusta vauvan hoidosta, olette kumpikin 30 v. tietämättömyyttä voi olla, tyhmä ei pidä olla.
Hanki sitä tietoa mitä vauva kestää, ennen kuin on myöhäistä.
Kauhusta yöunensa menettänyt mummu, Sinun äitisi.
Hullu anoppi tai äiti täällä valvoo ja itkee pelosta vauvan puolesta. - Luonnehäiriöinen
asian tiimoilta kirjoitti:
Täällä kirjoittavien isovanhempia vihaajien neutraloimiseksi Haluan positiivisia mielipiteitä vauvan vaurioitta pitämiseksi.
1. kirjeeni
Eli käytännössä, mittarini ihmisen ikään ja siihen aikaan. Ympäri kääntyminen on vauva.
Eli se roikotus.
Ainoa näkyvä merkki siitä; ei ole; esimerkiksi raajojen irti lähtö tai lapsen huuto. Esimerkiksi jo Olkanivelissä on mieletön määrä hermoja ja kasvavia nivelsiteitä samoin lonkat ja kaikki nivelet.
Aamun ajatus=
Tiedän ettet ajattelemattomuutta halua aiheuttaa vahinkoja vauvan olkanivelille tai lonkkaluustolle tai polvi-nilkka kierukoille.
Ei pidä pyörtää surevia tai itkuisia tunteita nopeilla fyysisillä liikkeillä, jotka yli kehon suorituskyvyn ja kehityksen.
Vauva on kuin avoin järven pinta, johon pienikin tuulen vire saa jo värinää, ei voi olla aina tyyni tai aurinkoa heijastava.
Äiti mummu
Kirjeeseeni Vastaus:
>
2. vastaus kirjeeni:
Jouduin ottamaan vauvanhoidosta itse selvää ja käsivammasi takia olemaan eritysvarovainen. Isäsi kantoi sinua enkelilastan varassa, lastan reuna teki omalla painollasi selkäsi mustelman, mikään puhe ei siihen retkuun tehonnut.
Tiedät ettei koiraakaan saa leikittää/kävelyttää liikaa ennen ensimäistä ikävuotta, kehittymättömän luuston vuoksi, miksi uskot ihmisen olevan erilainen.
Tai miten ilmaisee, roikotit minua ja jäsenenäni ovat nyt kipeät, muuten kuin itkemällä kivuissa?
Tiedän ettei Teillä ole kokemusta vauvan hoidosta, olette kumpikin 30 v. tietämättömyyttä voi olla, tyhmä ei pidä olla.
Hullu anoppi tai äiti täällä valvoo ja itkee pelosta vauvan puolesta.Lyhyesti ja ytimekkäästi! Tuskin he edes ymmärsivät lukemaansa.
Ja nyt vasta minäkin ymmärrän sinua ja AIHEELLISTA pelkoasi. Jos heillä vähänkään on järkeä päässään niin luulisi asian menevän perille. Onhan sinulla valitettavasti kokemusta asiasta ja se jos mikä painaa vaakakupissa. - Toisaalta taas...
asian tiimoilta kirjoitti:
Täällä kirjoittavien isovanhempia vihaajien neutraloimiseksi Haluan positiivisia mielipiteitä vauvan vaurioitta pitämiseksi.
1. kirjeeni
Eli se roikotus.
Aamun ajatus=
Äiti mummu
Kirjeeseeni Vastaus:
>
2. vastaus kirjeeni:
Hullu anoppi tai äiti täällä valvoo ja itkee pelosta vauvan puolesta.Mahdatkohan olla liiankin hädissäsi pienen puolesta. Kyllä lapsella luut on. Lapsi on aika hyvä esim. riippumaan pelkällä käsiensä otteella, sillä se on perimää satojentuhansien vuosien takaa, jolloin ihmisolentojen lapset ripustautuivat emojensa niskaan. Säikähtäessään vastasyntynyt vauva jäykistää kädet ja jalat ja haroo ympärilleen hädissään kuin etsien syliä, johon ripustautua.
Neuvolan lääkärikin roikottelee lapsia jäsenistä tutkiessaan lapsen kehitystä. Ei se niin hirveän varallista ole.
Tietysti rajansa kaikella. Istumaan ei kannata lasta opettaa, oppiihan hän sen opettamattakin, samoin jaloilleen nousemista.
Olet antanut kyllä ihan oikeita ja viisaita neuvoja, kuten sen, että lapsen itkua ei tarvitse pelätä. Muistan, että ennen sanottiin keuhkojen kehittyvän hyvin, kun lapsi karjuu täysin voimin. Olikohan se vain lohduttelua, en tiedä?
Jos omallasi on ollut vamma pikkulapsena, ymmärtää hyvin huolesi lapsenlapsesta.
Uskoisin kuitenkin, että sinun ei tarvitse olla kovin huolestunut. Ehkä siinä riepottelussa, jonka näit, oli vähän näyttämisenkin makua! - tuokin
Toisaalta taas... kirjoitti:
Mahdatkohan olla liiankin hädissäsi pienen puolesta. Kyllä lapsella luut on. Lapsi on aika hyvä esim. riippumaan pelkällä käsiensä otteella, sillä se on perimää satojentuhansien vuosien takaa, jolloin ihmisolentojen lapset ripustautuivat emojensa niskaan. Säikähtäessään vastasyntynyt vauva jäykistää kädet ja jalat ja haroo ympärilleen hädissään kuin etsien syliä, johon ripustautua.
Neuvolan lääkärikin roikottelee lapsia jäsenistä tutkiessaan lapsen kehitystä. Ei se niin hirveän varallista ole.
Tietysti rajansa kaikella. Istumaan ei kannata lasta opettaa, oppiihan hän sen opettamattakin, samoin jaloilleen nousemista.
Olet antanut kyllä ihan oikeita ja viisaita neuvoja, kuten sen, että lapsen itkua ei tarvitse pelätä. Muistan, että ennen sanottiin keuhkojen kehittyvän hyvin, kun lapsi karjuu täysin voimin. Olikohan se vain lohduttelua, en tiedä?
Jos omallasi on ollut vamma pikkulapsena, ymmärtää hyvin huolesi lapsenlapsesta.
Uskoisin kuitenkin, että sinun ei tarvitse olla kovin huolestunut. Ehkä siinä riepottelussa, jonka näit, oli vähän näyttämisenkin makua!Totta on; kävin Vauvan syntyessä läpi oman vauvani syntymän, se ei ihan tavallinen.
Hänen syntymävammansa ovat hoidettu ja parantuneet.
Karman laki oli ystäväni "uskonto", joskus kun asiat ovat hyvin, tunnen hyytävää pelkoa ja pelkään suorastaan ansaitsematonta hyvää oloa.
Poikani tietävät ja tuntevat minut.
Olen aika vaativa, vaadin itseltäni parasta yritystä.
- eräsN1
Ilmoita neuvolaan, miten lasta käsittelevät, että terveydenhoitajat osaavat kiinittää erityistä huomiota lapsen kasvun kehitykseen.
Vaikka olisikin lapsesi lapsi, sitä suuremmalla syyllä. Jospa asioista puhuminen ulkopuoleisen suulla saisi vanhemmat järkiintymään ja miettimään sitä, miten lasta käsitellään.- todistetta/väärästä käsitte...
Kasvaa ihan oikein sillä ei ainakaan vielä merkitystä käsittelyyn.
Teen vapaaehtoistyötä vammaisten lasten ja nuorten kanssa.
Vauva Syntyi 3,190kg/51 cm nyt 7,2kg ja 70,5 cm.
Kuten sanoin ulkoista fyysistä ei välttämättä vielä näy.
Mistä tulee yliliikkuvat nivelet?
Vauva viime hoitokerralla kosketus arka käsivarsista ja jaloista. Mitään mustelmia ei näy nivel vammat ei niitä edes tee.
Olen vauvahienonnut, kävin siihen yksityiskurssin. Viimen ei voinut edes koskea jalkoihin tai harteisiin alkoi heti itkemään. Muuten ihania juttu tuokioita.
Pelkään nivelissä olevan nyt jo jotain.
En tiedä kauanko roikotusta on jatkunut.
Halusivat ihan itse opetella vauvan hoidon ja ensivisiitillä kotona olin vasta kaksi viikkoa kotona oltua. En haluakaan kytätä enkä neuvoa kuin tarvittaessa. Käsittely vain kertoo; tieto, ymmärrys tai ( hirveintä) halu puuttuu kummaltakin. Lasta tehtiin kuitenkin anopin vaatimuksesta kolme vuotta ennen osumaa.
Olen itkenyt niin että pääni särkee.
Neuvolaan en voi ottaa yhteyttä se olisi todella suhteen loppu. Anoppi soittaa 2-4 kertaa vrk ja lörpöttää kuinka vauva on vainajan näköinen.
On anopin näköinen ei voi periä mitään sisarukselta vain isovanhemmiltaan. - Helikeiju
todistetta/väärästä käsitte... kirjoitti:
Vauva viime hoitokerralla kosketus arka käsivarsista ja jaloista. Mitään mustelmia ei näy nivel vammat ei niitä edes tee.
Olen vauvahienonnut, kävin siihen yksityiskurssin. Viimen ei voinut edes koskea jalkoihin tai harteisiin alkoi heti itkemään. Muuten ihania juttu tuokioita.
Halusivat ihan itse opetella vauvan hoidon ja ensivisiitillä kotona olin vasta kaksi viikkoa kotona oltua. En haluakaan kytätä enkä neuvoa kuin tarvittaessa. Käsittely vain kertoo; tieto, ymmärrys tai ( hirveintä) halu puuttuu kummaltakin. Lasta tehtiin kuitenkin anopin vaatimuksesta kolme vuotta ennen osumaa.
Neuvolaan en voi ottaa yhteyttä se olisi todella suhteen loppu. Anoppi soittaa 2-4 kertaa vrk ja lörpöttää kuinka vauva on vainajan näköinen.
On anopin näköinen ei voi periä mitään sisarukselta vain isovanhemmiltaan.On ihanaa huomata että maailmasta löytyy vielä kaltaisiasi lämpimiä ja välittäviä ihmisiä!
Luin kirjeesi ja ne olivat mielestäni hienotunteisen asiallisia, vaikea kuvitella että ne eivät olisi saaneet vauvan vanhempia pysähtymään ja ajattelemaan asioita.
Onko heillä ehkä uhmaa "kasvatusauktoriteetteja" kohtaan, haluavatko tehdä asiat omalla tavallaan vaikka vahingollisesti tai virheellisestikin,mutta ilman kenenkään neuvoja?
Vai ovatko välinpitämättömiä lapsensa terveydestä ja hyvinvoinnista?
Käsitin, että vauva on ainakin osittain tehty maailmaan anopin vaatimuksesta ja toivomuksesta, ovatko itse kypsiä vanhemmiksi?
Oletko yrittänyt kahdenkesken lapsesi kanssa keskustella asioista, kysynyt selitystä miksi käsittelevät vauvaansa turhan kovakouraisesti- selittänyt vielä kertaalleen seurauksista ja oireista?
Voisit ehkä neuvotella neuvolahenkilökunnan kanssa, jotta tarkastuksessa osaavat kiinnittää erityistä huomiota tiettyihin asioihin- eihän heidän tarvitse kuitenkaan kertoa huolestuneen mummun yhteydenotosta.. Heillä on vaitiolovelvollisuus, ja kaikki osapuolethan haluavat lapsen parasta. Toimi pienen ihmisen puolesta, ennen kuin hän saa pysyviä vaurioita tai kehityshäiriöitä.
Kiitos sinulle välittämisestäsi, kaltaisiasi ihmisiä saisi olla enemmän. Voimia jaksamiseen ja aurinkoista kevättä! - ja mummu minäkin
todistetta/väärästä käsitte... kirjoitti:
On anopin näköinen ei voi periä mitään sisarukselta vain isovanhemmiltaan.Paikka jossa asiasta voisit asiallisesti keskustella on lastenneuvola.
Heillä ei ole oikeutta kertoa käynnistäsi. Sano vielä: tahdot keskustella mieltäsi painavasta asiasta yksityisesti.
Täällä hyvin paljon asiattomia kirjoittajia.
- käytetäänkö ostamiasi
rasvoja? Tutkit purnukat? Saattaa olla että SINUN mielestäsi kaikki asiat lapselle tehdään väärin ja vaarallisesti koskapa kyse on ensimmäisestä lapsenlapsestasi ja sinullahan sitä kokemusta löytyy.
Pompottamiseksi voit tulkita esim. polvella röyhtäyttämisen sen selkään/pepulle "hakkaamisen" sijaan. Sinun rassukan pojasta on kyse, etkö sen vertaa saa leukaperiäsi auki jos kerta noin huolissasi olet roikottamisista? Silti täällä kehtaat valittaa peloistasi.
Taitaa se sinun suorittama "niveltarkistus" aiheuttanut kipua vauvalle. Olenpa nähnyt omankin anoppini suorittavan yks kaks lonkkien vääntelyä, eikä hänelläkään ole tietääkseni valtuuksia suorittaa moista. Eiköhän ne lasten lääkärit ole paljon pätevempiä siinäkin hommassa. Ja kyllä ne katsotaan lääkärineuvolassakin, ei siinä vanhoja ämmiä tarvita.
Kuiva iho voi olla merkki allergioistakin ja jos ärsykettä on jatkuvasti niin siinä ei "pepantteenit" auta.- kiitos
kaltaisiasi ihmisiä ei tarvitse kasvotusten katsella.
Ajattelemattomuus ja ilkeys ovat eriasiat. - Miestäsi/ lapsiasi
Kirjoitus kertoo elämän asenteesi, lapsesi "perivät" ihan esimerkin kautta sairaan suhtautumisen muihin ihmisiin. Se on Sinun Kasvatustyösi.
- anoppiminäkin
Olet kuin miniäni. Oli kuin asuntotarkastaja tullesaan ensivierailulle. Hän on sairaaloisen siisti. Saan vihjeitä mitä "perhe" tarvitsee, ensimäinen ihminen kohdallani joka pyytää lahjoja. Onneksi asun yli kahdensadan kilometrin päässä, ei tarvitse usein nähdä. Poika kulkee matkatöissä ja poikkeaa useimmin.
- luonnehäiriöinen!
anoppiminäkin kirjoitti:
Olet kuin miniäni. Oli kuin asuntotarkastaja tullesaan ensivierailulle. Hän on sairaaloisen siisti. Saan vihjeitä mitä "perhe" tarvitsee, ensimäinen ihminen kohdallani joka pyytää lahjoja. Onneksi asun yli kahdensadan kilometrin päässä, ei tarvitse usein nähdä. Poika kulkee matkatöissä ja poikkeaa useimmin.
Sillähän kaikki selviää että omia luulojaan tuodaan esiin kaikille muille paitsi itse asian osaisille. Ja sepä minua sapettamaan alkoi että ap. kyse on omasta lapsesta ja lapsenlapsesta. Olisiko kannattanut aikoinaan jutella lapsensa kanssa jos nyt on niin vaikeaa?
Jos asiat ovat niin kamalasti kuin ap. asian esittää niin mitä ihmettä hän odottaa? Pahempia vammoja? Ja edelleen korostan vanhempien kanssa keskustelua ja selvää OMAN MIELIPTEESI julkituomista.
Suorasanaisuus ei puolin jos toisin tapa, mutta tälläiset asiat eivät itsekseen tai ompeluseuroissa pähkäillen ratkea. Mahtaa lapsesi arvostaa sinua erittäin paljon jos viranomaisten pitää ensimmäisenä puututtua asioihin. Mumma se vain on sivusta seurannut ja tähän tulokseen päätynyt.
Terveen ihmisen tulee kyetä vastaamaan niin tekemisistään kuin sanomisistaan. Leimasittepa minutkin kun poikkipuolisen mielipiteeni julki toin. Mitä luulette sen kertovan teistä? - ei ole vitsi
luonnehäiriöinen! kirjoitti:
Sillähän kaikki selviää että omia luulojaan tuodaan esiin kaikille muille paitsi itse asian osaisille. Ja sepä minua sapettamaan alkoi että ap. kyse on omasta lapsesta ja lapsenlapsesta. Olisiko kannattanut aikoinaan jutella lapsensa kanssa jos nyt on niin vaikeaa?
Jos asiat ovat niin kamalasti kuin ap. asian esittää niin mitä ihmettä hän odottaa? Pahempia vammoja? Ja edelleen korostan vanhempien kanssa keskustelua ja selvää OMAN MIELIPTEESI julkituomista.
Suorasanaisuus ei puolin jos toisin tapa, mutta tälläiset asiat eivät itsekseen tai ompeluseuroissa pähkäillen ratkea. Mahtaa lapsesi arvostaa sinua erittäin paljon jos viranomaisten pitää ensimmäisenä puututtua asioihin. Mumma se vain on sivusta seurannut ja tähän tulokseen päätynyt.
Terveen ihmisen tulee kyetä vastaamaan niin tekemisistään kuin sanomisistaan. Leimasittepa minutkin kun poikkipuolisen mielipiteeni julki toin. Mitä luulette sen kertovan teistä?"Mahtaa lapsesi arvostaa sinua erittäin paljon jos viranomaisten pitää ensimmäisenä puututtua asioihin."
Odotat siis hänen ohjaavan 30v. lapsensa tekemisiään. Vanhemmat kaatavat tiedon päähän tai poliisi on paikalla ja vanhempi on vastuussa vielä aikuisesta "lapsestaan".
"Sinun rassukan pojasta on kyse, etkö sen vertaa saa leukaperiäsi auki jos kerta noin huolissasi olet roikottamisista?"
Mielestäni kirjoittajan ohjaus ja neuvo on esitetty hienosti ja oikein.
Tapasi "keskustella" ja näkemyksesi keskustelusta "ajattelemattoman" erehtyessä on todella tyrmäävä.
"Ja kyllä ne katsotaan lääkärineuvolassakin, ei siinä vanhoja ämmiä tarvita."
Yhdyn kirjoittajan mielipiteeseen
luojalle
Kirjoittanut: kiitos 13.2.2006 klo 18.26
Ajattelemattomuus ja ilkeys ovat eriasiat. - muodostaa
ei ole vitsi kirjoitti:
"Mahtaa lapsesi arvostaa sinua erittäin paljon jos viranomaisten pitää ensimmäisenä puututtua asioihin."
Odotat siis hänen ohjaavan 30v. lapsensa tekemisiään. Vanhemmat kaatavat tiedon päähän tai poliisi on paikalla ja vanhempi on vastuussa vielä aikuisesta "lapsestaan".
"Sinun rassukan pojasta on kyse, etkö sen vertaa saa leukaperiäsi auki jos kerta noin huolissasi olet roikottamisista?"
Mielestäni kirjoittajan ohjaus ja neuvo on esitetty hienosti ja oikein.
Tapasi "keskustella" ja näkemyksesi keskustelusta "ajattelemattoman" erehtyessä on todella tyrmäävä.
"Ja kyllä ne katsotaan lääkärineuvolassakin, ei siinä vanhoja ämmiä tarvita."
Yhdyn kirjoittajan mielipiteeseen
luojalle
Kirjoittanut: kiitos 13.2.2006 klo 18.26
Ajattelemattomuus ja ilkeys ovat eriasiat.oman näkemyksensä perustuen omiin kokemuksiin. Siksipä erilaisia taustoja omaavat vetävät kukin omanlaisensa johtopäätöksen vaikka kyseessä on sama asia minkä ovat lukeneet.
- tyynekaarina
luonnehäiriöinen! kirjoitti:
Terveen ihmisen tulee kyetä vastaamaan niin tekemisistään kuin sanomisistaan. Leimasittepa minutkin kun poikkipuolisen mielipiteeni julki toin. Mitä luulette sen kertovan teistä?Sulla on todella vaikeaa.
Suosittelen avioliittoneuvolaa tai mielenterveystoimistossa käyntiä.
- välittömästi
Näinhän se menee. Lapset ovat äitinsä (ja isänsä) omaisuutta. Heille voi tehdä mitä tahansa kenenkään puuttumatta. Vaikka polttaa elävältä tai tukehduttaa.
Kukaan ei välitä eikä halua puuttua. Vanhemmathan voisivat vaikka suuttua.
Ota asia VÄLITTÖMÄSTI puheeksi. Jos ei auta, ota yhteyttä kunnan lastensuojeluviranomaisiin ja kerro tilanne. Vaikka vanhemmat todennäköisesti alkavat vihaamaan sinua, sekin on pientä siihen verrattuna, jos lapsi vammautuu tai pahimmassa tapauksessa kuolee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403791Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal373387- 692998
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912850- 351848
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no841837- 241679
- 281607
- 311602
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231584