Haluaisin kuulla teidän kokemuksia koko suun remontista.
Onko tehty nukutuksessa, hintaa, minä vuoksi olette suuremonttiin joutuneet/päätyneet jne..
Itselläni tilanne se että poden kammoa hammaslääkäreitä kohtaan. Olen kahdesti varannut aikaa ykstyiseltä mutta peruttanut ajan siksi koska pelkään todella ja nyt myös hävettää hampaiden huono kunto.
Kuinka minun kannattaisi lähteä viemään asiaa eteenpäin että pääsisin siihen tuoliin ja suuni hoidettaisiin kuntoon. Tällä hetkellä häpeän hammaskalustoni kuntoa jo niin paljon että sekin tekee asian vielä hankalammaksi.
Minulla heiluu yksi hammas, yksi lähtenyt ja muutamassa lohjennut pala. Eli hoidontarve olisi todella kiireinen.
Toinen mistä haluaisin kysyn on että jos minulta joudutaan repimään hampaita (vaikka kaikki) niin millä ne korvataan. Oletetaan nyt että etuhampaani (yksi niistä heiluu) jouduttaisiin poistamaan niin mitä niiden tilalle. Minkälaisissa hinnoissa noin iso remontti pyörii.
Parhaimmat vastaukset saan hammaslääkäriltä tiedetään mutta haluan kuulla teidän kokemuksia jos näin saisin pelkoani hillittyä.
Onko kenelläkään jouduttu repimään kaikkia hampaita pois esimerkiksi sairauden, onnettomuuden tms vuoksi. Jos on niin millä ne on korvattu.
Kiitos vastauksista.
Koko suun remontti
5
2924
Vastaukset
- myöskin
Mua kiinostas myös tietää lähinnä noita kustannuksia ja käytönnön asioita jos revitytän hampaani pois ja haluan tilalle implantit?
Minkälaisista hinnoista puhutaan? Vai irto tekaritko saan. - yksityinen nukutuksessa?
mutta maksaa tietysti enemmän. Kunnallisella puolella tulee halvemmaksi, mutta luultavasti ei tehdä nukutuksessa. Mieti vaihtoehtoja. Hinnoista en osaa sanoa sen tarkempaa. Voisit mennä keskustelemaan hammaslääkärin kanssa ja soivit vaikka etukäteen että mitään ei saa suuhun laittaa ainoastaan katsoa sinne. Silloin saat hinta-arvion ja voit päättää mitä teet.
- 10 vuotta
10 vuotta ilman hampilääkäriä, muutama iso paikka irtosi ja hampaat kuluivat melkein pois. Aina vaan piti lykätä. Viimeinen pisara oli yhden etuhampaan lohkeaminen pahasti sitten sain lähdettyä. No panoramakuva osoitti että oli aika pahasti, muutama hammas oli delannut ja alle kertynyt mätää. Nyt yritetään juurihoitoa jos ei onnistu menee poistoon. Korvaavia järjestelmiä tulee ainakin yhteen ryhmään, havittelen siihen kaksi implanttia silta. Yhden puuttuvan hampaan voitane korvata kevytsillalla. Jännitän sitä juurihoitoa ellei onnistu tulee toinen siltarakennelma. Kustannuksista en tiedä vielä, hirvittävän kalliiksi menee, mutta olen päättänyt etten tekareita ota . Harmittaa todella tuo hoitopaussi, tosiasiassa en edes pode hammaslääkärikammoa.
- vaikka 10 vuotta väliä
10 vuotta täälläkin välissä. Hampaat silti hyvässä kunnossa. Löytyi vain yksi pieni reikä, jota hampilääkäri ei paikannut edes. Hammaskiveä oli hyvin vähän ja ientulehdusta ei lainkaan.
OLEN AINA huolehtinut hampaistani tosi hyvin, joten hampaani on kunnossa 10 välivuoden jälkeenkin. - hammaslanka
vaikka 10 vuotta väliä kirjoitti:
10 vuotta täälläkin välissä. Hampaat silti hyvässä kunnossa. Löytyi vain yksi pieni reikä, jota hampilääkäri ei paikannut edes. Hammaskiveä oli hyvin vähän ja ientulehdusta ei lainkaan.
OLEN AINA huolehtinut hampaistani tosi hyvin, joten hampaani on kunnossa 10 välivuoden jälkeenkin.juuri tänään kävin paikkauttamassa ison reiän takahampaassa, oli piirun verran ytimestä vielä onneksi. Saa nähdä paraneeko vai tarvitaanko muuta hoitoa.
2 vuotta oli väliä tarkastuksilla, ja näin kävi, eikä mitään oireita. Olen hoitanut hampaani todella hyvin, hammaslääkäri sanoi että joskus hampaan kiilteessä on pieniä halkeamia joihin ei hammasharjan harjas mahdu ja siitä reikä voi sitten alkaa. Sehän on selvä että hoitotottumuksilla ja syömisellä on suuri osa suun terveyteen, mutta opin juuri itse ettei niihin pidä liikaa luottaa. Tai itse en ainakaan sitä enää tee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi564536Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal874237- 703698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963627Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1152655- 352468
- 372362
- 242349
- 382339
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232214