Mitä odotettavissa?

Pettynyt

Tässä minun tarina:

Tasan kaksi viikkoa sitten sain töihin puhelun jossa tuntematon mies kertoi, että minun miehellä ja hänen vaimolla on suhde... Jalat meni alta ihan totaalisesti, 16 vuoden suhde ja 7,5 vuoden avioliitto revittiin kappaleiksi ihan hetkessä. Selvittelyjen jälkeen on selvinnyt, että suhde on ollut vakava sekä henkisesti että fyysisesti mutta varsinaista yhdyntää ei ole ollut. Suhde alkoi 10.12 pikkujouluista ja yhteyden pidon jälkeen välipäivinä alkoi säännölliset tapaamiset kunnes 30.1 he jäivät kiinni. Jos olisimmekin vain kahdestaan ei jatkon suhteen olisi ollut muita vaihtoehtoja kuin ero, sillä olemme aikaisemmin keskustelleet näistäkin asioista ja sopineet, että suhde hoidetaan kuntoon jos se mättää tai erotaan mutta pettämisen tielle ei lähdetä...

Kuitenkin meidän perheeseen kuuluu 3 lasta (7, 5 ja 4 vuotiaat), joten annoin miehelleni mahdollisuuden jossa hän lopettaa suhteensa heti ja alkaa pariterapian kautta rakentamaan tätä perhettä uudelleen. Pois hän muutti kotoamme heti ja on käynyt tapaamassa lapsia täällä säännöllisesti. Samalla muutaman kerran olemme ajautuneet lähelle toisiamme ja harrastaneet todella hyvää seksiä. (Sen suhteen meillä ei ole kyllä ollut aiemminkaan ongelmia.) Ensimmäinen perheterapia aika on nyt keskiviikkona. Voiko terapia auttaa?

Kysyisinkin nyt mitkä on onnistumisen mahdollisuutemme? Onko täällä ketään kuka on onnistunut jatkaan liittoaan onnellisesti tällaisen tapahtuman jälkeen? Mihinkään välimuotoon tässä liitossa en aio suostua. Voinko ikinä luottaa siihen, että mies ei enää petä? Tuleeko itselle tunne että pitää kostaa?

Tällä hetkellä oma pahaolo on niin voimakas, että tuntuu mahdottomalta antaa anteeksi ja unohtaa. Kaikki kirjallisuudestakin tutut tunneskaalat on ollut nyt käytössä eikä valoa tunnelin päässä näy. Päässä pyörii vain mielikuva pikkujouluista sekä mieheni ja tämän naisen (en tunne häntä) tekemästä 2-päivän mökki reissusta. Miten hän on voinut tehdä tämän minulle? Meidän perheelle? Viha on todella voimakas.

Lasten syntymän myötä mieheni on tuntenut jääneensä kakkoseksi, parisuhteen hoito on jäänyt retuperälle, remontti on rassannut meitä ja hoitovaipaiden jälkeen paluuni opiskelujen ja työelämän pariin 2003 ovat olleet ehkä syynä tähän kaikkeen. Silti yhdessä on asioita tehty ja tulevaisuutta rakennettu ja rakkautta tunnettu. Vai onko? Haluanko rinnalleni noin heikon ja vain itseään ajattelevan ihmisen? Joka ei ole valmis jakamaan kotitöitä ja vastuuta kanssani ja kilpailee huomiostani lastensa kanssa? Onko tuo edes normaalia?(Lapsiaan kyllä rakastaa mutta itse avioerolapsena ei taida osata sitä aina niille näyttää.) Haluan rakastavan, tukea antavan ja uskollisen miehen. Nyt mieheni kyllä väittää haluavansa perheensä takaisin ja rakastavansa minua, mutta ei omien sanojensa mukaan ole valmis nöyrtymään eikä ulkopuolisen suhteen unohtaminen/taakse jättämonen ole ollut helppoa...(haluaa olla rehellinen) Vaatimuksiakin jo esittää siitä mitä sitten pitää olla... Tuntuu uskomattomalta kun itse yrittää selvitä päivä kerrallaan eteenpäin.

Onko ero ehkä sittenkin paras ratkaisu?

27

4904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies.

oikeasti täysin rehellinen sivusuhteensa tapahtumista?

Itsellä hälytyskellot kyllä huusivat, kun luin tekstiäsi, 2 päivän mökkireissu, ei yhdyntää? Enpä oikein taida uskoa, siellä on varmasti saunottu, köllitty ym.

Kyllä te voitte selvitä ja jatkaa yhdessä. Minua vaimo petti työkaverin kanssa puolen vuoden suhteella, jossa oli niin henkinen kuin fyysinenkin pettäminen. Nyt on reilu vuosi koitettu laittaa suhdetta kuntoon, välillä on vitutus korkealla ja katkeruuskin meinaa iskeä, välillä taas näyttää, että on elämässä paljon valoakin.

Tuntemukset heittelee edelleen laidasta laitaan. Toisaalta tuntuu, että olisi helpompi elää erillään, toisaalta ei halua elää erillään. Myös meillä on lapsia (11 ja 12 vuotiaat). Minusta paras ratkaisu meille oli, että remontoimme suhteen kuntoon, sillä se on aina ollut hyvä ja antoisa, eikä vaimokaan ymmärrä, että miksi sortui seikkailemaan. No oppia ikä kaikki. Olemme olleet yhdessä yli 15 vuotta, eikä todellakaan halua aloittaa kaikkea alusta. Suhteen uudelleenrakentaminen on raskasta, eikä aina helppoa, melkein sanoisin, että vaikea tie, mutta uskon sen työn kannattavan ja kantavan tulevaisuudessa.

Tsemppiä sulle ja kannustava hali, olipa ratkaisusi mikä hyvänsä.

• Pettynyt

Saunottu oli, alasti peiton alla kellitty mutta harmikseen ei seissyt... Kyllä se niin loukkaavasti on minulle kerrottu, että olen taipuvainen uskomaan... Eikä tuo yhdynnän puute tee siitä yhtään vähemmän loukkaavaa tai ehkä ihan pikkuriikkisen...

• sillä
        Pettynyt kirjoitti:

Saunottu oli, alasti peiton alla kellitty mutta harmikseen ei seissyt... Kyllä se niin loukkaavasti on minulle kerrottu, että olen taipuvainen uskomaan... Eikä tuo yhdynnän puute tee siitä yhtään vähemmän loukkaavaa tai ehkä ihan pikkuriikkisen...

on sit ollut. Eli haluja olisi ollut, mutta ei kykyä. Eli olisi nainu jos olisi seissy. Tekeekö se mielstäsi asian sen helpommaksi. Tuskinpa lie ollu ainoa kerta.

• kokemuksien perusteella

Terapiasta on mahdollisuus saada apu, mutta vain jos molemmilla on todellinen TAHTO saada asiat kuntoon. On sitouduttava toiseen, uskollisuuteen, yhteisesti sovittuihin "pelisääntöihin".

• lucinda**

Vaikea tilanne. Täytyy kyllä sanoa, että kunnioitan sinua aivan kybällä, että jaksat tuossakin tilanteessa ajatella lapsiasi ja ehjän kodin säilyttämisen mahdollisuutta.

Toivotaan, että miehesi oppisi virheistään. Sanoit miehesi olevan avioerolapsi. On se kumma, että miten tuommoinen huono avioliittokäytös etenee usein suoraan alenevassa polvessa. Missäpä miesparkasikaan olisi saanut mallia normaalista perhe-elämästä.

• Nimetön

Jos rakastat häntä, yritä. Jos molemmat rakastavat toisiaan, ja oikeasti haluavat onnistua, silloin se onnistuu.
      Minä en kyllä kans usko tuohon "yhtymättömyyteen", mutta niin tai näin, se ei muuttane asiaa.
      Lapset ovat minusta aina aika huono syy jatkaa avioliittoa. Kyllä vanhempien pitää olla onnellisia keskenään. Ei ole lapsen etu, jos vanhemmat väkisin ja tapellen pysyvät yhdessä. Mikään ei ole lapselle kamalampaa, kuin riitelevät vanhemmat, kokemusta on.
      Jatkon yrittämisestä vielä; ei sitä oikeastaan voi sanoa kukaan muu, vain sinä tiedät oikeat tunteesi miestä kohtaan. (Ne jotka yleensä ovat vallalla, nykyistä suuttumusta ei lasketa). Eli, jos rakastat, niin hampaat irvessä eteenpäin, kovalla työllä saatte tuon asian kyllä jätettyä taaksenne.

• ___________'¨+

No jopas jotakin....ukko valehtelee suun täydeltä ja sä uskot. Näkyy miehesi tuntevan sut todella hyvin. Se on varma että sängyssä ovat olleet, ainut syy miksi muuta väittää on se että tietää että olet helposti häynäytettävä...vai haluaa muka olla "rehellinen". JA sitten saa vileä sinua syytettyä että meni vieraisiin ja taas sä uskot ja otat syyt omille niskoillesi. Onhan nuo kultu nuo "mulla on niin vaikeaa"-selitykset....joo vieraissakäyntuhän niihin vaikuksiin auttaa. Jos on toisella vaikeaa haetaan tuki puolisolta eikä muualta. Enpä usko että sun kannattaa otta tuosta syyt niskoillesi ja "ajatella perheen parasta" yskiksesi kun hän ei sitä näköjään ole tehnyt ja ei tule tekemäänkään kun kerran ei ala katumaan tekojaan. Kellään ei ole oikeutta pettää toista vaikka olisi kuinka vaikeaa. Hanki itsellesi todellinen, vastuunsa tunteva ja kantava mies tommosen kakaran sijaan.

• Alli

Mieheni kaksoiselämä työparinsa kanssa paljastui syyskuun alussa. Hänellä oli ollut melkein vuoden seksisuhde. Olemme olleet yhdessä 21 vuotta, lapset 13,9 ja 1,7 vuotta.
      Tällä hetkellä olen paininut tämän kriisin kanssa reilut 5 kk. Kaiken piti olla selvää mieheni tunnustamisen jälkeen:
      - Hän on pistänyt suhteen poikki ja hän ymmärtää ettei näin voi enää jatkua. Aloitimme pariterapian ja olemme tällä hetkellä Solmu-kurssilla perheasian neuvottelukeskuksessa. Mutta mutta henkinen uskottomuus on jatkunut koko ajan:
      - soitellaan/lähetetään tekstiviestejä viikonloppuisin. Pahintahan tässä on että mieheni joutuu työskentelemään tämän naisen kanssa joka päivä.
      -työpaikan ilmaisella kuntosalilla pari kertaa viikossa.
      -mieheni ei halunnut pitää vihkisormustaan
      selitys; ettei työpari nää)
      - kertonut asioista naiselle,jotka on luvannut mulle olla kertomatta
      -ostanut naiselle imurin (nainen antanut rahat)ja vienyt sen hänen vuokra-asuntoonsa.
      Tämä työkaveri on myös naimisissa (yli 20 vuotta olleet ja heillä myös 3 lasta), nyt hän muutti pois kotoa ja heille tod.näk. tulee ero.
      - kaikki nämä asiat olen saanut selville jälkikäteen, mitään mieheni ei olisi kertonut minulle reilusti jos en olisi jotakin kautta saanut vihiä asiasta.

Koitapa tässä sitten yksin parantaa parisuhdetta. Mieheni mielestä meillä pitäisi lämmentä, jotta hän pääsisi paremmin eroon työparistaan. Se on niin uskomatonta että ihminen johon on luottanut yli 20 vuotta onkin yht'äkkiä valehtelija. Tässä koitetaan selvitä arjesta ja edelleen tunnekuohuista vaikka ovat jo vähän tasaantuneet.
      Ps. Mieheni oli tosi ovela, hän oli varmistanut rakastelun onnistumisen työparinsa kanssa hankkimalla Viagroja. Ettei ainakaan jännitys pilaa nautintoa...

• erkkinimimerkki

ei ei ja ei. ei tuo noin voi mennä? eikä menekään.

a) oot jättäny jotain kertomatta
        b) oot aivan liian suopea ja kiltti vaimo
        c) miehes ovela...kait o kukkua..säälittävältä lähinnä kuulostaa
        d) solmut ja muut umpisolmukekurssit ei auta jos miehesi sooloilu jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...

• Alli
        erkkinimimerkki kirjoitti:

ei ei ja ei. ei tuo noin voi mennä? eikä menekään.

a) oot jättäny jotain kertomatta
        b) oot aivan liian suopea ja kiltti vaimo
        c) miehes ovela...kait o kukkua..säälittävältä lähinnä kuulostaa
        d) solmut ja muut umpisolmukekurssit ei auta jos miehesi sooloilu jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...

Kyllä kaikki on totta. Tiedän että olen liian kiltti, mutta minä en saa mieheni käytöstä muuttumaan vaikka olen rummuttanut kohta 5 kuukautta rehellisyyden ja avoimuuden perään.
        Mieheni kertoi että hän haluaa olla kaikille kiltti,hyvä, ettei kellekään tule paha mieli.

Raju muutos on helpommin sanottu kuin tehty.
        Mutta minnekäs voin lähteä kotoani, ei minulla ole mitään muuta paikkaa minne mennä. Pojat on koulussa ja minä hoitovapaalla. En voi väkisin saada miestäni muuttamaan kotoa pois.

• :))))
        Alli kirjoitti:

Kyllä kaikki on totta. Tiedän että olen liian kiltti, mutta minä en saa mieheni käytöstä muuttumaan vaikka olen rummuttanut kohta 5 kuukautta rehellisyyden ja avoimuuden perään.
        Mieheni kertoi että hän haluaa olla kaikille kiltti,hyvä, ettei kellekään tule paha mieli.

Raju muutos on helpommin sanottu kuin tehty.
        Mutta minnekäs voin lähteä kotoani, ei minulla ole mitään muuta paikkaa minne mennä. Pojat on koulussa ja minä hoitovapaalla. En voi väkisin saada miestäni muuttamaan kotoa pois.

Toista ei voi muuttaa; varsinkaan väkisin. Pettäjät sanoo montaa aisaa mutta koska ovat pettureita ja täten valehtelijoita en uskoisi puheistansa sanaakaan. Johan nuo tekonsakin osoittaa että häenen puheensa siitä että ei muka tahdo aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä osoittaa että toisin on. Näyttää vähät välittävän aiheuttaako sulle pahaa mieltä vai ei; tämän toisen naisen paha mieli huolettaa häntä eniten. Ja hei, on ne muutki eronneet vaikka kuinka olis lapset koulussa ja itse hoitovapaalla. Asuntoaj on maailma pullollaan ja sossu auttaa jos tulee hätä. Vilkaisepas peiliin: MIKSI PELKÄÄT OTTAA VASTUUTA OMASTA ELÄMÄSTÄSI? TAHDOTKO PÄÄSTÄ HELPOLLA VAI?

• Allille

Voi karseeta! Ihan hirveä juttu!

Tulisit varmasti paljon paremmin toimeen, kun potkaisisit moisen ällötyksen kotontasi haisemasta ja valehtelemasta.

Pistä avioero vireille. Varmasti löydät uuden asunnon, johon voit lapsiesi kanssa muuttaa. Ukko joutuu maksamaan elatusmaksut. Kyllä sitä ihminen varmasti aina jotenkin selviää.

Älä ainakaan rahan vuoksi jää nöyryytettäväksi tuon enempää.

Tai jos kuitenkin et uskalla lähteä, niin pistä loppu tekstareille ja soittelulle. Vaadi myös äijää vaihtamaan hommia/osastoa/yksikköä. Kai olet pariterapiassa kertonut nämä asiat asiantuntijalle, että äijä pitää yhteyttä tuohon huoraan vieläkin.

Itse en kyllä suostuisi tuollaiseen tilanteeseen jäämään. Äijähän vetää sinua kympillä nenästä ja nöyryyttää kaikkien edessä.

Tsemppiä ja koeta tehdä itsesi kannalta se oikea päätös!

• eräs kokemus

..on..MUTTA.. Molemmilla täytyy olla kova halu onnistua ja rakkaus toista kohtaan pystyäkseen rakentamaan perustat uudelleen. Oman kokemukseni kautta, joka hyvin pitkälle vastaavanlainen kuin sinun.. Yritimme, kävimme terapiassa, puimme asiat "halki" niin, että olimme molemmat "tyhjiä". Jonkin aikaa aurinko paistoikin risukasaan, mutta "alamäessä" alkoi epäilykseni kalvamaan... josta en päässyt irti... vahdin mieheni kännykkää, utelin tarkkaan missä on työreissuillaan ollut yms. En jaksanut siinä ...helpompi oli erota.

Kuinkas ollakkaan ...puoli vuotta eron jälkeen selvisi, että miehelläni oli ollut jo avioliittomme aikana toinen uusi suhde... Jotenkin naisenvaisto tietää koska toinen pettää.

Nyt olen omaa elämääni rakentanut uudelleen. En ole "löytänyt" uutta kumppania, en edes hakenut. Tällä hetkellä iloa elämääni tuovat lapseni ja työ. Olen opetellut itseäni, onnistuneesti. Pilvisinäkin päivinä aurinko paistaa!

En tarkoita, että ero on ratkaisu. Mutta niinkuin tälläkin palstalla on kerrottu... "kerran pettäjä, aina pettäjä". Oma mielipiteeni on, että henkinen pettäminen on pahemapaa kuin fyysinen.

• LauraL

Tuttua tuo. Tuntuu todella ihmeelliseltä että pettäjä asettelee ehtoja malliin, sitten kun tulen takaisin sinun pitää sitä ja tätä. Luulis olevan hiukan nöyrempi? Paksua, sanon minä. Ps. odotan edelleen että nöyrtyisi enemmän, ennen en ota takaisin. Elelee uuden rakkautensa kanssa, joka ei sitten kuitenkaan ollut kuulemma minua parempi. Otan ehkä joskus takaisin että voimme sitten yhdessä hoidella lapsen lapsia ja mieskin ehkä rauhottuu iän myötä muita naisia katselemasta.

• Riina42

Aivan vain mainitsen;

Kukaan ei voi koskaan luottaa satavarmasti siihen, ettei toinen petä. Siitä on lähdettävä. Siitäkin sanoisin, ettei toista voi komentaa irtisanomaan kakkossuhde heti silmänräpäyksessä eikä oikeastaan ollenkaan. Pikemminkin pitää kysyä, koska toinen on ajatellut lopetella sitä. Omiin tunteisiin ei voi vaikuttaa, ei voi kumppanikaan. Omiin tekemisiin pystyy vaikuttamaan, muttei kumppanin. Paitsi välillisesti, muttei aina silloinkaan. Näissä tunneasioissa se vaan on niin, että kumppanin pitäisi itse tajuta tekevänsä väärin ja lopettaa. Jos toinen käskee lopettamaan ja kyttää, niin se vain yleensä pahentaa asiaa.

• minulta

toivottavasti voisin toivottaa sitä teille molemmille..? Kyllähän se kolmannen mahtuminen teidän väliinne viestii siitä, että kaikki ei nyt ole ihan hyvin. Miehesi on kuitenkin tehnyt mielestäni mahdollisimman munattoman tempun (salaa olin jopa puolestasi iloinen ettei hällä seissyt, mutta että kehtasi sitä oikein ääneen harmitella?!!?)

Kyllähän se tango kaksi vaatii, nyt et ala kyllä itseäsi surkuttelemaan saati sitten jossittelemaan. Hän se oli, jolla ei ollut pokkaa tulla asioista puhumaan. Olisi ehkä nuo "vaatimukset tulevasta" menneet hieman ymmärtäväisemmille korville, niitä nyttemmin on turha huudella ja tekoaan niillä puolustella!

• päivi

olipa tuttua tarinaa.Kaksi vuotta sitten olin saman edessä kuin sinä nyt.Takana silloin 19 yhteistä vuotta,aviota 13 vuotta ja lapsia neljä,joista nuorin silloin alle 2-vuotias.
      Ja tässä sitä ollaan vieläkin,yhdessä.Mutta samoja asioita ilmeni meilläkin silloin,mahtaako olla pettäjien yleisiä reaktiotapoja vai mitä...mutta meilläkin mies kielsi seksin,syynä sama eli ei seisonut..uskoo ken tahtoo:)
      Syyt alkoi myös kasaantua minun niskaan.Minä olin ollut niin veemäinen vaimo ym ym ettei hänellä raukalla ollut muuta mahdollisuutta kuin pettää...uskoo ken tahtoo senkin...ja kamalat paineet mua kohtaan,ehtoja sateli,miten jatketaan ja miten MINUN tulee muuttua jotta mies jää.Oli se kamalaa aikaa,ihmettelen vieläkin,että suht järjissäni siitä ajasta selvisin.
      Sitten tultiin siihen pisteeseen,että mä hermostuin miehen käytökseen ja lähdöllä uhkailuun.Panin eron vireille ja aloin kylmästi järjestämään miehelle asuntoa jne..Kaikki oli hoidettu mutta sitten mies sanoi,ettei hän halua lähteä vaan jäädä.Ja siitä alkoi padot murtua.
      Siitä alkoi meidän pitkä ja kivinen tie aviomme säilyttämiseksi.Tärkeintä oli se,ettei mies enää ollut se,joka saneli ehtoja vaan olimme tasavertaisina ensimmäistä kertaa..kipeitä asioita on puhuttu,on itketty,tapeltu,tunteet on vienyt välillä meitä epätoivoon mutta parempaan ollaan menossa.Pikkuhiljaa alkaa elämä yhdessä maistua paremmalta ja hyvät jaksot kestävät aina vaan pidempään.
      Itseni kanssa olen joutunut kovasti töitä tekemään.Tämä on synnyttänyt myös henkilökohtaisen kriisin,aiemmin olin aika ehdoton ja mustavalkoinen ihminen...nyt sitä on karissut paljon pois.Toisaalta omia arvoja joutui puntaroimaan paljonkin kun uskollisuus,joka on aina ollut itselle ihan ehdoton vaatimus(puheissa myös miehellni ollut sitä),ei voinutkaan liitossamme toteutua...olen miettinyt sitä,onko se niin ehdoton,että en voi jatkaa liittoa vai mitä.Edelleenkään en uskottomuutta hyväksy mutta asian ratkaiseminen ei ole niin yksioikoista kun se pitää kohdata omassa elämässä.
      Anteeksianto...mitä se oikein on...jos se on sitä,että unohtaa asian,en siihen pysty.Mutta ajattelen anteeksiannon olevan sitä,että kaikesta huolimatta haluan jatkaa ja tehdä parhaani liittomme eteen.Ja samaa odotan toiselta.En minä näitä kokemuksia koskaan unohda mutta en halua niitä aktiivisesti muistella tai käytää aseina riidan tullessa.Luottamus viedään niin totaaalisesti uskottomuudessa,että sen korjaantuminen vie aikaa.Uskottomuus loukkaa myös niin syvältä,ettei sekään haava hetkessä parannu.
      Tänään voin sanoa,että olen onnellinen.Jotain uskottomuudessa rikkoontui eikä liitto koskaan enää ole samanlainene kuin ennen uskottomuutta.
      Mutta muutokset voivat olla myös parempaan päin.Suhde voi saada uutta syvyyttä.
      Sinisilmäisyys on mennyttä iäksi.Kukaan ei ole täydellinen ja kuka tahansa voi kompastua,tavalla tai toisella.Mutta aika auttaa siihenkin,ettei koko ajan odota uutta iskua vaan alkaa pikkuhiljaa luottamaan siihen,että asiat voivat olla myös hyvin.
      Toivon sinulle voimia! Pidä kaiken keskellä itsesi arvossa äläkä suostu olemaan mikään lattiamatto.Syitä tapahtumiin on varmasti monia mutta avion ongelmat eivät anna oikeutta pettämiselle.Aviosta olette yhdessä vastuussa,totta kai mutta pettäminen oli miehesi valinta ja teko.Muista se!!!
      Katso peiliin,siellä on upea nainen.Kävi miten kävi.

• päivi

Vieläkin tulee aikoja,jolloin nuo asiat kummittelevat.Sille ei voi mitään.Mutta olen ajatellut,että sen verran raju oli juttu,ettei ihmekään,ettei sen taakse jättäminen tapahdu napista painamalla.Vanhat tunteet tulee pintaan.Mutta ehkä se on sellaista syvähoitoa ja joka kerta kun olen asiaa uudelleen itkenyt ja hetken vellonnut syvissä vesissä,on olo keventynyt taas pitkäksi aikaa.
        Toisaalta on pidettävä pää kylmänä.Vainoharhaisuus ja kyttääminen ovat hyvin lähellä ja niihin sortuminen vain sitoo itseä.Katkeruus ja kyynisyys eivät ole elämänasenteina mukavia ja tekevät elämän,niin oman kuin toistenkin,sietämättömäksi.

• Selvinnyt

Olen tosi pahoillani että olet joutunut tuohon tilanteeseen.Itselleni sama tapahtui lähes vuosi sitten.Miehelläni oli lyhyt suhde tuntemani naisen kanssa.Se päättyi heti kun jäivät kiinni.Mies sanoi hakeneensa ties mitä ei osannut sitä kertoa muuta kun että seksi oli päällimmäisena mielessä.Selvitimme kuitenkin asiaa kauan ja vähitellen alkoi helpottaa.Viimein uskoin että kaikki voi tosiaan jäädä yhdeksi erehdykseksi eikä uutta juttua tarvi pelätä.
      Kaikki perustuu luottamukseen ja miksi en voisi uskoa hänen kertomiaan asioita kun ei hän ole aikaisemminkaan harrastanut valehtelua eikä salailua ja olemme olleet yhdessä jo 27 vuotta.
      Älä kuitenkaan usko etteikö miehesi olisi ollut sängyssä tuon naisen kanssa.Miehen ja naisen himot kun tuppaa olemaan senverran vahvat että jos tilaisuus kahdenkeskiseen yhdessäoloon jossain mökillä JÄRJRSTETÄÄN, ei kai heillä ole mitään muuta tarkoitusta kun mennä sänkyyn.Vaadi miestäsi kertomaan totuus sillä ei se enää asiaa pahenna ja on ainoa keino asian purkamiseen ja sitä kautta "hyväksymiseen"/ unohtamiseen !
      Jos hän ei siihen suostu niin älä sinäkään suostu olemaan huijattava / luottava vaimo ,hän ei ole sen arvoinen.
      Jaksamista sinulle ,edessä on pitkä raskas aika josta on mahdollista totuuden myötä selvitä!

• Pettynyt

Useamman kerran asiaa kysyneenä sain tänään vihdoin kuulla totuuden, olihan se yhdyntäkin onnistunut. Reilun 2 viikkoa on mies jaksanut tässäkin asiassa valehdella. Mitähän vielä selviää?

Viha on tällä hetkellä niin voimakas, että ajatus yhteisestä tulevaisuudesta tuntuu vieraalta. Kiitos niille jotka ovat omia kokemuksiaan kanssani jakanut ja kannustusta antanut. Tulevaisuudesta en tiedä, mutta sen tiedän että ansaitsen rinnalleni rehellisen ja kunnollisen miehen. Oma ei taida sitä pysytyä minulle enää olemaan.

• sanzu

että asiasta on valehdeltu, mun mies nimittäin yritti valehdella samasta asiasta ja vielä samoin tavoin... Ne vaan tekee kaikkensa että asia olisi asteen lievempi..

• MariaMagia

Toivotan sinulle oikein paljon voimia ja jaksamista. Oikein tuli puolestasi paha olla ja paha mieli. Hävytöntä, että yrittää vielä viimeiseen asti valehdella... Itse tietysti teet kaikki ratkaisusi liittosi suhteen, mutta miehesi tuntuu kyllä jutuista päätellen todella epäkypsältä ja epäluotettavalta. Mielestäni sinä olet ansainnut kyllä jotain paljon, paljon parempaa...

• neuoja

ihan pahaa teki sinun puolesta, kun luin tätä ketjua. koita jaksaa ja pärjätä.. miehesi ei tule muuttumaan ja valehtelee vielä jatkossakin.. sinuna alkaisin elää omaa elämää. aluksi se tuntuu aivan kauhealta, mutta jonkun ajan päästä elämä on taas ihanaa!!

• yrittää
        sanzu kirjoitti:

että asiasta on valehdeltu, mun mies nimittäin yritti valehdella samasta asiasta ja vielä samoin tavoin... Ne vaan tekee kaikkensa että asia olisi asteen lievempi..

vaimoilleen syöttää. Munkin ukko kehui, että se ämmä on hyvin estoinen ja että ei sitä seksiä niin hirveesti ollut. Pelkkää potaskaa, kerrankin ukko tuli raavittuna kotiin oli sairaanhoitaja pikkusen naarmuttanut toista ja reiden sisäpuolelle oli selvä kynnen jälki, kaikki loistivat kun ukko nukkui ilman peittoa. Se siitä estoisuudesta.
        Ei naiset saa olla niin sinisilmäisiä, että uskovat pettäjien puheita seksittömästä suhteesta, älkää olko naivia!

• lady

Tehän olette menneet nyt sinne terapiaankin. Ymmärrän, että ahdistus on kova, ja silloin toivoisi nopeasti ratkaisuja, koska ajattelee, että ratkaisut helpottaisivat ahdistusta.
      Kuitenkaan ihan oikeasti ei pitäisi olla mikään kiire päättää juuri nyt mitään kun kerran pariterapiakain vasta alkoi. Kyllä siellä herrakin (ja myös sinä) saatte uutta näkökulmaa tapahtumiin. Harkitkaa nyt ihan rauhassa asiaa. Ja jos mieheltäsi täysin kielletään yhteydenpito tähän toiseen naiseen, voi hän jäädä mielikuviin täydellisenä vaihtoehtona. Tietenkään seksiä eikä suutelemista tule sallia, mutta kun pitävät yhteyttä, niin tulos voi olla lopulta se, että mies huomaa, ettei se toinen niin ihmeellinen olekaan. Jos on täysin rakastunut,niin ei sitä tunnetta saa poiskaan. Älä pakota miestäsi vaan anna hänen miettiä, että kumman haluaa. Tee kuitenkin se selväksi, että myös sinä mietit, että haluatko enää miestäsi, jos vain avosylin odotat häntä, hän ei tajua mitä on menettämässä. Ja minä en olisi muuten ikinä uskonut tuota yhdynnän puutetta... on sillä miehelläsi pokkaa vielä valehdella. Luulis, että ymmärtäisi nöytyä silloin kun kiinnijää, kun on itse kerran pettänyt ja valehdellut. Tämä osio on mielestäni oikeastaan vielä pahempi kuin se itse salasuhde ja se selvästi on loukannut sinuakin eniten. Voimia sinulle!!

• päivi

mahtaako tuo käytös olla kuinka yleistä pettäjillä,että kiinni jäännin jälkeenkin vielä valehdellaan?Ainakin meillä mies paljasti alussa aina sen verran kun pakko ja kun muuta kautta sain tietoa,oli hänen pakko myöntää miten asiat oikeesti olivatkaan...jotain kaunistelua kai se on tai oman syyllisyyden kestämättömyyttä...Minä kuuntelin pari päivää kaunisteltua totuutta kunnes mies jäi kiinni taas yhdestä kohdasta...silloin repesin ja pistin kovat peliin-jos meinataan asiasta selvitä,puhutaan totta.Pirun vaikeaahan se on ollut mutta ainoa keino mennä eteen päin.
        Se on eri asia,tarviiko kaikkia yksityiskohtia puida.Eli missä asennossa ollaan oltu etc:)
        Ei todellakaan kannata tehdä kauaskantoisia ratkaisuja kun kriisi päällä.Itse sain hyvää tietoa ja apua Väestöliiton nettisivuilta,siellä on Arto Koskisen kirjoitus uskottomuudesta.Sitä luin monta kertaa ja mies luki myös.Suosittelen!!!

• niinpä niin
        päivi kirjoitti:

mahtaako tuo käytös olla kuinka yleistä pettäjillä,että kiinni jäännin jälkeenkin vielä valehdellaan?Ainakin meillä mies paljasti alussa aina sen verran kun pakko ja kun muuta kautta sain tietoa,oli hänen pakko myöntää miten asiat oikeesti olivatkaan...jotain kaunistelua kai se on tai oman syyllisyyden kestämättömyyttä...Minä kuuntelin pari päivää kaunisteltua totuutta kunnes mies jäi kiinni taas yhdestä kohdasta...silloin repesin ja pistin kovat peliin-jos meinataan asiasta selvitä,puhutaan totta.Pirun vaikeaahan se on ollut mutta ainoa keino mennä eteen päin.
        Se on eri asia,tarviiko kaikkia yksityiskohtia puida.Eli missä asennossa ollaan oltu etc:)
        Ei todellakaan kannata tehdä kauaskantoisia ratkaisuja kun kriisi päällä.Itse sain hyvää tietoa ja apua Väestöliiton nettisivuilta,siellä on Arto Koskisen kirjoitus uskottomuudesta.Sitä luin monta kertaa ja mies luki myös.Suosittelen!!!

Kyllä pettäjä yrittää suojella omaa nahkaansa vielä vaikka käry kävisikin.Meillä sama juttu,pettäjä puolusteli että kun totuus tuli ilmi tuli myös menettämisen pelko ja sen vuoksi yritti jättää jotain kertomatta mikä myöhemmin on kyllä paljastunut.
        Ketju aloittajalle sanoisin ettei suutuspäissään kannata tehdä pysyviä ratkaisuja.Ehtiihän sitä erota vaikka vähän aikaa asioita katsoo ja miettii.On tehtävä uudet pelisäännöt joita molemmat noudattaa.Pettäjälle voi antaa YHDEN mahdollisuuden,ja jos käry käy uudelleen asia on sillä selvä.Voimia ja jaksamista sinulle sillä niitä sinä tulet tarvitsemaan.Petetyksi tuleminen on melkoinen mylläkkä ihmisen elämässä,mutta ei siihen kuole vaikka siltä välillä tuntuukin.Sinä pääset siitä yli ennemmin tai myöhemmin ja muista meitä kohtalotovereita on valitettavasti paljon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11447
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9900
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      149
      5597
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2815
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe