Muutamia hampaita on jouduttu poistamaan ja kysynkin nyt, että kun hampaat ovat kiinni toisissaan ja yksi lähtee pois välistä, niin molempiin aukon puolisiin hampaisiin jää ruskea läikkä. Mikä se on ? Se ei ole kariesta, sillä sitä ei ole koskaan reiäksi luokiteltu, mutta joskus sitä on lääkäri raaputellut piikillään. Onko se hampaiden hankauksesta johtuvaa ? Ei lähde edes pesussa pois ja on ollut jo 10 vuotta samanlainen ruskea. Kiillevaurioko ? Saako sitä itse poistettua millään ? Voiko yrittää hioa varovasti hiekkapaperilla vai tuleeko siitä vaurioita kiilteeseen ?
Ruskea läikkä
4
736
Vastaukset
- miten saa pois
Mulla on sama juttu. Poistetussa hampaassa oli iso ruskea läntti.
Hammaslääkäri sanoi sitä alkavaksi reiäksi, mutta koska suu oli puudutettu, en voinut kysellä enempää. - minä
mulla löytyi samanlainen ruskea läikkä poistetun hampaan viereísestä hampaasta ja kysyin hammaslääkäriltä mikä se on niin vastaus oli tällainen: ruskea läikkä hampaassa on ollut siis kehittymässä reiäksi mutta kun hammas on otettu vierestä pois,se on saanut ilmaa ja reiän kehittyminen on pysähtynyt. eli siitä on siis joskus ollut tulossa reikä jonka kehitys on pysähtynyt tuon irrotetun hampaan ansiosta. sitä en sitten tiedä mitä sille pystyy tekemään, minulla se vaan annettiin olla koska se ei minua tuolla takahampaissa haittaa kun se ei näy mnnekään.
- On...
Alkavareikä tai pysähtynyt reiänalku.
- sama ongelma
Se on kahvin, teen, kaakaon, punaviinin, tupakan tms. aiheuttamaan ns. värjäymää. Älä lähde itse sitä millään poistamaan tai hiomaan. Hammaslääkäri tässäkin asiantuntija. Värjäymä on vain kosmeettinen haitta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi494143Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal663803- 703328
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963230Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no942227- 352138
- 241999
- 361989
- 381969
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231874