Avomieheni vanhempien hyllyllä on hääkuva hänestä ja ex:tä. Erosta on kaksi vuotta ja me olemme olleet yhdessä vuoden.
Vanhemmat ovat ottaneet minut ja lapseni todella hyvin vastaan, mutta avomieheni ja ex-vaimonsa hääkuva on ja pysyy.
Miksi? Toivovat parin palaavan yhteen? Ei oikein puheista, eikä teoista päätellen. En silti keksi muutakaan selitystä.
Auttakaa. Kommentoikaa
Ex-liiton hääkuva hyllyllä
29
4066
Vastaukset
- Jooku
Jos se on vain jotenkin unohtunut hyllylle? Eivätkä ole ajatelleet asiaa.
- huono itsetuntoko?
Kuvassa saattaa esimerkiksi olla Lapsen/miehen kulma hyvä, eli hyvä kuva miehestäsi.
Vanhemmat hyväksyvät meneisyyden lapsellaan.
Vie omakuvasi heille tai parempaa otata koko perhekuva.
Meneisyys ei katoa tämän päivän elämän vuoksi vaan tämä päivä on eilisen viitoittama- Johanna
Hyväksyn mäkin menneisyyden ja valokuvatkin, mutta esilläpito ihmetyttää. Ei ole unohtunut siihen, koska siitä joutuu pölytkin pyyhkimään joka viikko.
Hyväksyn myös kuvan pidon esillä, kiinnostaisi vain tietää MIKSI? - tykkäsivät
Johanna kirjoitti:
Hyväksyn mäkin menneisyyden ja valokuvatkin, mutta esilläpito ihmetyttää. Ei ole unohtunut siihen, koska siitä joutuu pölytkin pyyhkimään joka viikko.
Hyväksyn myös kuvan pidon esillä, kiinnostaisi vain tietää MIKSI?siitä eksästä ja haluavat muistella vanhoja hyvällä. Ei se ole mikään rikos sua kohtaan ja luultavasti koko kuvan esillä pitäminen ei mitenkään liity sinuun. Lakkaa olemasta niin itsekeskeinen. Kyllä ihmisillä on oikeus muistella perheensä menneisyyttä juuri sillä tavalla kuin haluavat.
Mun avomiehen (ollaan oltu yhdessä kolmisen vuotta) vanhemmat hoitavat säännöllisesti mieheni eksän koiria koska tykkäävät niistä ja ovat muutenkin puheyhteydessä eksään viikottain. Niillä on esillä eksän yokuva, ja kihlajaiskuva, sekä lomareissukuvia. Ne on merkkejä eletystä elämästä, ei mitään sen ihmeellisempää.
- kukka
vielä tekemisissä ex:n kanssa ? Jos heistä aikojen saatossa tuli ystäviä ja sen vuoksi pitävät kuvan esillä pitoa aivan normaalina. Sinuakin varmaan häiritsee vain se kun siinä samassa kuvassa on miehesi..
Unohda kuva, se on vain sen sinun heikon itsetuntosi oikkuja kun kuva vaivaa. - saman kokenut
Kaikkein paras vihje: Sano ystävällisesti anopille asiasta, että pahoitat mielesi kun exän kuva keikkuu hyllyssä. Niin tein minä, ei anoppi ollut tarkoittanut mitään pahaa. Vähän sen jälkeen sinne ilmestyi mun ja mieheni kuva.
- simple man.
Outoa?
Kyllä vanhemmat ihmiset yleensä ymmärtävät näiden asioiden päälle ja ovat kohteliaita myös uutta miniää kohtaan.
Minun mielestäni se on törkeän väärin sinua kohtaan vaikka olisivat kuinka pitäneet edeltäjästäsi,mikään kuva ei unohdu hyllyyn.
Olen aivan varma että asiasta on keskusteltu ennen ensimmäistä vierailuasi ja he ovat päätyneet jättämään kuvan.
Mielestäni sinun ei kannata mainita asiasta miehesi vanhemmille vaan mainitset asiasta miehellesi ja sanot että asia loukkaa sinua.
Ymmärrän hyvin tunteesi.
Minulla on itselläni samankaltainen ongelma,olen ollut muutaman vuoden aviossa ja meillä menee kaikki hyvin muuten paitsi minua on alkanut ihmetyttää eräs seikka?
Mitä mieltä olette tästä,onko tämä normaalia vai ei?
Puolisoni mainitsee usein exänsä nimeltä,ja muistelee kuinka ostettiin sen kanssa sitä ja tätä ym.
Kiusallisin tilanne oli eräillä sukujuhlilla kun puolisoni otti taas exänsä puheisiin erään tarinaa muistellessaan.
Tilanteet tuntuvat niin kiusallisilta,ei siinä ole mustasukkaisuuden kanssa tekemistä vaan siinä tuntee olonsa todella kakkos yrittäjäksi ja ei voi välttyä ajatukselta siitä että minua verrataan tähän exään!!
Itselläni on sellainen periaate etten elä vanhoissa asioissa,ja en halua loukata puolisoani tai tuottaa mielipahaa puhumalla vanhoista suhteistani .
Olenko itsekäs,vai onko ajattelu maailmassani joku vialla??
Suhteessamme ei ole lapsia.
Ymmärrän asiat kyllä sellaisilla joilla on lapsia edellisen kanssa,silloin on osattava ottaa asioihin toinen kanta.- Leila
Olen kolmatta kertaa naimisissa. Miltei aina kun kerron jotain tarinaa elämäni varrelta siihen liittyy joku miehistäni. Kysyin nykyiseltä aviomieheltäni vaivaako häntä kun mainitsen exiäni niin usein. Hän on sanonut ettei häiritse, on vaan mukava kun kerron elämästäni, hänkin oppii sen myötä tuntemaan minua paremmin. Todella, jos jättäisin hienotunteisesti kertomatta kaiken jossa joku entisistäni näyttelee jotain roolia, hiljaista olisi! En ymmärrä miksi menneisyyttään pitäisi hävetä. Opettele sinäkin kestämään menneisyys, ei se uhkaa nykypäivää, eikä liioin yhteistä tulevaisuuttanne.
- Johanna
Ex-vaimo laittoi välit poikki, kun kuuli minusta. Varmaan tykkäsivätkin ex:tä. Huonosta itsetunnosta kuittailu on turhaa. Toki saavat pitää kuvan hyllyssään, minua kiinnostaa lähinnä MIKSI, kuten olen kirjoittanutkin.
- vastaus kysymykseen
Jos sua kiinnostaa tietää miksi miehesi vanhemmat pitävät kuvaa hyllyssään, sinun on kysyttävä heiltä jos aiot saada vastauksen.
Heillä on siihen syynsä ja se ei täältä selviä, elleivät sitten kyseiset henkilöt satu tälla palstalle.
Mutta koska varmaan itsekin tajuat, että sinä nolaat itsesi, jos menet asiasta yselemään, lienee parasta vaieta ja antaa asian olla. - Lilli..
Yksi vastaus kysymykseesi MIKSI voisi olla seuraava,joka perustuu tosi elämään myös.
Muistot ovat vanhemmille ihmisille rakkaita ja siihen liittyvät ihmiset,esineet.
Kyseinen valokuva saattaa olla heille esine tietystä aikakaudesta,muistuttamassa heitä siitä.
Tietenkään asia ei ole sinua kohtaan okay,mutta tuskin miehesi vanhemmat ajattelevat asiasta aivan kuten sinä,kenties he eivät vaan osaa ottaa asiaa sinun kannaltasi huomioon.
Olen myös kuullut että eräässä suhteessa anoppi piti vanhaa valokuvaa kiusatakseen uutta miniäänsä hyllyssä.
Häntä tuskin kiinnosti poikansa edellinen kumppani,hän vaan halusi tehdä uuden miniän olon kiusaantuneeksi käyttäen valokuvaa hyllyllä.
Mutta hänellä oli myös tapana piruilla muutenkin puheissaan,ikään kuin vain paras on kyllin hyvä pojalleni.
Ihminen oli siis henkisesti sairas,enkä tässä tapauksessa kyllä näin olevan. - on hyvä
miksi et ole kysynyt asiaa niiltä jotka vastauksen tietävät ?
- Saara
Lilli.. kirjoitti:
Yksi vastaus kysymykseesi MIKSI voisi olla seuraava,joka perustuu tosi elämään myös.
Muistot ovat vanhemmille ihmisille rakkaita ja siihen liittyvät ihmiset,esineet.
Kyseinen valokuva saattaa olla heille esine tietystä aikakaudesta,muistuttamassa heitä siitä.
Tietenkään asia ei ole sinua kohtaan okay,mutta tuskin miehesi vanhemmat ajattelevat asiasta aivan kuten sinä,kenties he eivät vaan osaa ottaa asiaa sinun kannaltasi huomioon.
Olen myös kuullut että eräässä suhteessa anoppi piti vanhaa valokuvaa kiusatakseen uutta miniäänsä hyllyssä.
Häntä tuskin kiinnosti poikansa edellinen kumppani,hän vaan halusi tehdä uuden miniän olon kiusaantuneeksi käyttäen valokuvaa hyllyllä.
Mutta hänellä oli myös tapana piruilla muutenkin puheissaan,ikään kuin vain paras on kyllin hyvä pojalleni.
Ihminen oli siis henkisesti sairas,enkä tässä tapauksessa kyllä näin olevan.ei tullut alas hyllyltä :DDD
Heh, tiedän, viaton sanajärjestys, mutta aika hauska, eikö vain... - Johanna
on hyvä kirjoitti:
miksi et ole kysynyt asiaa niiltä jotka vastauksen tietävät ?
Kumma juttu, kun jollakin on älytön tarve puhua koko ajan itsetunnosta. Vieraan ihmisen itsetuntoa epäillään. Sano nyt vielä, että mä olen varmaan ruma ja köyhäkin, saatika lihava ;)
- on niin
Johanna kirjoitti:
Kumma juttu, kun jollakin on älytön tarve puhua koko ajan itsetunnosta. Vieraan ihmisen itsetuntoa epäillään. Sano nyt vielä, että mä olen varmaan ruma ja köyhäkin, saatika lihava ;)
että hyvä itsetunto kun ei kolahda pienistä asioista.
Siis onhan sen kuvan pitäminen omituista, mutta se ei ole pahinta mitä voisi olla. Jos välit muutoin ovat ok, niin unohda koko kuva. Sitä tässä yritän viäntää ja kiäntää... - Johanna
on niin kirjoitti:
että hyvä itsetunto kun ei kolahda pienistä asioista.
Siis onhan sen kuvan pitäminen omituista, mutta se ei ole pahinta mitä voisi olla. Jos välit muutoin ovat ok, niin unohda koko kuva. Sitä tässä yritän viäntää ja kiäntää...Vääntyy nyt juttu. En ole sanonut, että se olisi pahinta tai kamalaa tai. Se nyt vain on niin, että sisälukutaidottomuus saattaa tehdä tepposet.
- Luontevin tapa
Sano, että olet ihmetellyt, miksi kuva on tuossa, vaikka exä on exä heillekin.
Sano, ettei se sinua mitenkään vaivaa muuten, mutta ihan uteliaisuuttasi kysyt, kun nyt satut sen tässä huomaamaan.
Ei kuvan pitäisikään sinua vaivata. Jokaisella on oikeus omassa kodissaan pitää esillä juuri sellaisia kuvia kuin haluavat.
Miksi niitä kenenkään tarvitsee edes katsoa. Opettele olemaan niin, ettei kuva osu katseeseesi siellä ollessasi.
- hannele
Ymmärrän täysin .Olen itseki eronnut ja siitä liitosta on kaksi lasta. Omat vanhempani pitivät ex-mieheni ja minun hääkuvaani myös vuosia kirjahyllyssään. Nykyisen mieheni kanssa olen ollut 8v. yhdessä ja puolitoista vuotta naimisisa ja yksi lapsikin on saatu. Äitini otti entisen hääkuvani vasta vuosi sitten pois hyllystä. Olin ilmaissut asiasta ja olin loukkaantunut asiasta itse että mieheni puolesta. Laitoin jopa kerran kuvan pois, mutta äitini kaivoi sen uudelleen esille. Luulen että äitini myös elätteli jotakin ihmeellisiä toiveita entisen paluusta,asiasta olen ollut vain yksinkertaisesti sitä mieltä että tuollainen on "sairasta".
- ex-anoppi
Poikani erosi riitaisesti ja poisti kaappiin ex-miniän kuvat hyllystäni. Ei tullut mieleenkään nostaa niitä takaisin.
- Saara
tule ulkopuoliset poistamaan hyllyistäni esineitä. Outoa käytöstä. Ei biologisen lapsen asemakaan kaikkia oikeuksia anna. Tälläkin palstalla kuitenkin hirveä meteli anopeista tai isovanhemmista, jotka yrittävät huseerata lastensa kotona.
Tämä vain teoreettisena mielipiteenä, minun hyllyissäni on kirjoja, ei valokuvia. - Johanna
Saara kirjoitti:
tule ulkopuoliset poistamaan hyllyistäni esineitä. Outoa käytöstä. Ei biologisen lapsen asemakaan kaikkia oikeuksia anna. Tälläkin palstalla kuitenkin hirveä meteli anopeista tai isovanhemmista, jotka yrittävät huseerata lastensa kotona.
Tämä vain teoreettisena mielipiteenä, minun hyllyissäni on kirjoja, ei valokuvia.Ei ole todellakaan minun, eikä myöskään mieheni asia poistaa kuvaa anopin hyllystä. Se siitä. Kunhan kokeilin, onko teillä hyviä ehdotuksia, mutta en löytänyt vastausta, vaan löysin huonon itsetuntoni ;(
- lilli.,.,.
Johanna kirjoitti:
Ei ole todellakaan minun, eikä myöskään mieheni asia poistaa kuvaa anopin hyllystä. Se siitä. Kunhan kokeilin, onko teillä hyviä ehdotuksia, mutta en löytänyt vastausta, vaan löysin huonon itsetuntoni ;(
Usko pois,ei tässä itsetunnostasi oli kysymys.
Halusit tietää miksi anoppi pitää kuvaa hyllyssä:
1.haluaa muistoa vanhasta
2.säilyttää palasen historiaa pojastaan
3.ei osaa yhdistää asian loukkaavan sinua
4.Haluaa viestiä jotain sinulle
Joku noista sen täytyy olla,siinäpä sulle valintaa.
Minulla on sinulle hyvä ehdotus,hyökkäys on paras puolustus!!
Kun seuraavan kerran menet anopille,vahvista henkinen kanttisi mieliala harjoittelulla niin että pysyt näyttelemään pikku leikin anoppisi kanssa.
Jos onnistut,ja varmasti onnistut saat vastauksen kuin puoli vahingossa.
Rentoudu anoppisi luona noin puolisen tuntia,ole kuin aina ennenkin ettei hän epäile mitään.
Kävele kuin puolivahingossa kuvan luokse ja kysy niinkuin puolivahingossa anopiltasi:
"Onpas kaunis kuva,milloinhan tämä on otettu"
Näyttele aivan viatonta ja ole rauhallinen ,odota anoppisi vastausta,katso kiemurteleeko hän vastaillessaan.
Jos vastaus on aivan harmiton ja sinusta tuntuu kuin anoppisi puhuisi ihan mistä tahansa valokuvasta ymmärtämättä kuvan oleva sinuun nähden sopimaton,sano hänelle vaan kuin puolihuolimattomasti todeten,"tuntuu vaan niin oudolta kun kuva tuossa muistuttaa mieheni entisestä elämästä,mutta ei se minua kiusaa"
Tällä tavoin saat anoppisi ymmärtämään hieman ajatella asiaa toisen silmillä.
Vinkki toimii,kaikki on kiinni sinusta ja rohkeudestasi näytellä tälläinen roolileikki. - sen estät?
Saara kirjoitti:
Tämä vain teoreettisena mielipiteenä, minun hyllyissäni on kirjoja, ei valokuvia.Siskoni ovat eronneet; 10 vuotta ja 21 vuotta kestäneitä avioliitoistaan.
Tunsin molemmat lankoni siis jo seurustelu ajalta ja liiton ajan.
Siskoni vaativat sukua lopettamaan kaiken yhteydenpidon X-miehiinsä.
Molemmat veivät minulta jopa antamansa hääkuvat.
Kumpikin kävelee mennen tullen muiden ihmisten yli. - ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
sen estät? kirjoitti:
Siskoni ovat eronneet; 10 vuotta ja 21 vuotta kestäneitä avioliitoistaan.
Tunsin molemmat lankoni siis jo seurustelu ajalta ja liiton ajan.
Siskoni vaativat sukua lopettamaan kaiken yhteydenpidon X-miehiinsä.
Molemmat veivät minulta jopa antamansa hääkuvat.
Kumpikin kävelee mennen tullen muiden ihmisten yli.Mistä puhut tänne kirjoittavista 20-40 vuotiaista miniöistäkö?
Siis luonnekuvasta ;D
- tätianoppi
Sinun pelkosi on suurempi kuin itse asia.
Kiinnitä ajatuksesi siihen, että sinut on todella hyvin otettu vastaan. En usko, että he toivovat parin yhteen palaamista ja että hääkuva SITÄ ilmaisisi.
Työstä pelko pois mielestäsi. Kuva on pelkkä paperinpala ja symboloi yhdelle yhtä, toiselle toista.
Sinulle mustasukkaisuutta ja pelkoa, ettei sinua hyväksyttäisi.
Anopille sitä, että poikansa on ollut naimisissa joskus... mikä on pelkkä tosiasia.
Ehkä sinun tuleva hääkuvasi eräänä päivänä nostetaan samaiselle hyllylle, ja entinen kuva poistetaan!
Ehkä anoppisi salaisesti toivoo teidän avioituvan?
Katsos, niinkin voi ajatella. :) - Johanna
Kävin tsekkaas linkin. Meillä anopin luo on 10 km ja käyn siellä vieläkin. Ihana ihminen.
Linkin anopin vastaus: "Ovat lapsen vanhemmat" oli sinänsä ok vastaus. Jospa sieltä löytyikin vastaus.
Mä en usko anoppini yrittävän loukata mua kuvalla.
- sitä sattuu
Anoppi toi mieheni ex-tyttöystävän kuvan hääjuhlaamme lapsuudenkuvien joukkoon, sillä tyttö oli kuulemma ollut tärkeä osa mieheni elämää.
Niin varmaan, ainakin siihen asti kun petti miestäni.
Revi siitä. - ero takana
Että miksi ihmeessä se kuva ei siellä olisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741