elämäänsä tyytyväinen sinkku ?!?!

En ainakaan minä

Joku väitti että ihminen ei välttämättä edes kaipaa kumppania. Tämmöinen ihminen on ns. elämäänsä tyytyväinen sinkku. Mutta epäilen suuresti voiko sellaisia ihan oikeasti olla. Minä miehenä ainakin kaipaan naista vierelleni, jutteleemaan, kommentoimaan päivän tapahtumia, laittamaan ruokaa yhdessä kanssani, yöllä nukkumaan viereeni ja tietenkin harrastamaan seksiä. Epäilen suuresti että joku haluaisi ihan oikeasti elää yksinään. Tietysti jos on olemassa joku vakipano kuitenkin siinä sinkkuudessa niin helpottaahan se oloa. Mutta onko se silloin enää sinkkutta ?

22

2857

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelijä

Suututtaa lähinnä sinkut jotka ovat niin itsenäisiä ja -"minä en tarvitse koskaan ketään, minä nautin ja olen täydellisen onnellinen ikuisesti yksin ja sinäkään et saa tarvita ketään tai olet outo"- sinkkuja. Nykyään tuntuu että on melkein väärin edes ääneen sanoa tai haaveillakaan mistään muusta. Ainakin siitä saa kuulla heti, koko elämä on pilalla jos haaveilee toisesta tai on katkera tai kateellinen jne..
      Eikö se enää ole edes normaalia, että haluaa jonkun? Ei näytä olevan.

• Sinkku yhä

Minusta taasen tuollain on ärsyttävää, että jokaista ollaan "pakkonaittamassa" eikä saisi viihtyä ja olla tyytyväinen omaan elämäänsä. Minä olen. Eikä minulla ole mitään tarvetta edes vaihtaa mielipidettä - sillä kysehän on omasta elämästäni.

Usko pois. Enemmän on niitä, jotka haluavat parisuhteen ja taatusti sen myös ilmaisevat. Varmasti ne sinkut, jotka eivät hae mitään parisuhdetta, ovat vähemmistönä. Miksi ihmeessä edes pitäis haluta toista elämäänsä? Aikansa kutakin. En minäkään voi vannoa, että haluaisin olla sinkkuna "forever"- vaikkapa hautaan asti. Vaikka tällä hetkellä jo reilun parin vuoden sinkkuuden jälkeen olen edelleen onnellinen.

Elämästä ei ikinä tiedä. Mutta näin minä olen nyt onnellinen. Minulla vaan sattuu onnekseni olemaan kaikki nyt hyvin, ja olen onnellinen. Ja se minun mielestäni on tärkeää, ei se mitä muuta ajattelevat. Niin - ja tärkein pointti on se, että jokaisen ihmisen pitäisi saada tehdä niinkuin haluaa tehdä. Yhtä hyvin kun minä en pakota ketään olemaan sinkkuna en myöskään ole pakkonaittamassa ketään toisilleen.

Niin täydellinen en ole, että minulla olisi varaa paheksua jonkun toisen elämän tapaa tai valintaa. Oikeasti outoja ovat ne, joilla on aikaa ja tarvetta paheksua muita.

Niin, ja tuohon ylempään kommenttiin että pitäisi olla joku vakipa...ot ym. niin - oletko miettinyt sitä että kaikilla ei ehkä seksi ole pääasia elämässä? Että se menisi tuohon suuntaaan. Seksitöntäkin elämää voi viettää - viettäähän moni parisuhteessakin seksitöntä elämää. Ainakin tutkimusten mukaan. Tai ainakin epätyydyttävää seksielämää. Sen tyydytyksen ja onnnellisuuden saa sinkku ehkä jostain muualta kuten extreme-harrastuksista tai muusta.

Minun mielestäni kaikki saavat haaveilla milloin mistäkin. Mitä ne kenellekänä kuuluvat ne haaaveet? Kuka on oikeutettu sanomaan, että hänen haavekäsityksensä ovat oikeat - ja toisen väärät. Jokaisella ihmisellä on omat haaveet ja halut - omat tavat elää onnellisena.

Minä en ole yhteiskunnan normien pakottamana parisuhteessa en edes paheksunnan alla. Minähän teen juuri niin kuin haluan - niin kuin minusta tuntuu hyvältä. Niin - ja taatusti on normaalia että haluaa jonkun, niin normaalia on myös että ei välttämättä halua ketään. Elämä on!

• N 40
        Sinkku yhä kirjoitti:

Minusta taasen tuollain on ärsyttävää, että jokaista ollaan "pakkonaittamassa" eikä saisi viihtyä ja olla tyytyväinen omaan elämäänsä. Minä olen. Eikä minulla ole mitään tarvetta edes vaihtaa mielipidettä - sillä kysehän on omasta elämästäni.

Usko pois. Enemmän on niitä, jotka haluavat parisuhteen ja taatusti sen myös ilmaisevat. Varmasti ne sinkut, jotka eivät hae mitään parisuhdetta, ovat vähemmistönä. Miksi ihmeessä edes pitäis haluta toista elämäänsä? Aikansa kutakin. En minäkään voi vannoa, että haluaisin olla sinkkuna "forever"- vaikkapa hautaan asti. Vaikka tällä hetkellä jo reilun parin vuoden sinkkuuden jälkeen olen edelleen onnellinen.

Elämästä ei ikinä tiedä. Mutta näin minä olen nyt onnellinen. Minulla vaan sattuu onnekseni olemaan kaikki nyt hyvin, ja olen onnellinen. Ja se minun mielestäni on tärkeää, ei se mitä muuta ajattelevat. Niin - ja tärkein pointti on se, että jokaisen ihmisen pitäisi saada tehdä niinkuin haluaa tehdä. Yhtä hyvin kun minä en pakota ketään olemaan sinkkuna en myöskään ole pakkonaittamassa ketään toisilleen.

Niin täydellinen en ole, että minulla olisi varaa paheksua jonkun toisen elämän tapaa tai valintaa. Oikeasti outoja ovat ne, joilla on aikaa ja tarvetta paheksua muita.

Niin, ja tuohon ylempään kommenttiin että pitäisi olla joku vakipa...ot ym. niin - oletko miettinyt sitä että kaikilla ei ehkä seksi ole pääasia elämässä? Että se menisi tuohon suuntaaan. Seksitöntäkin elämää voi viettää - viettäähän moni parisuhteessakin seksitöntä elämää. Ainakin tutkimusten mukaan. Tai ainakin epätyydyttävää seksielämää. Sen tyydytyksen ja onnnellisuuden saa sinkku ehkä jostain muualta kuten extreme-harrastuksista tai muusta.

Minun mielestäni kaikki saavat haaveilla milloin mistäkin. Mitä ne kenellekänä kuuluvat ne haaaveet? Kuka on oikeutettu sanomaan, että hänen haavekäsityksensä ovat oikeat - ja toisen väärät. Jokaisella ihmisellä on omat haaveet ja halut - omat tavat elää onnellisena.

Minä en ole yhteiskunnan normien pakottamana parisuhteessa en edes paheksunnan alla. Minähän teen juuri niin kuin haluan - niin kuin minusta tuntuu hyvältä. Niin - ja taatusti on normaalia että haluaa jonkun, niin normaalia on myös että ei välttämättä halua ketään. Elämä on!

Olen sun kans täysin samaa mieltä! Onhan meitä, elämään tyytyväisiä! Mukavat jatkot!

• Farfiale

Minulla on lähinnä kokemusta juuri siitä päinvastaisesta. Lähipiiri ja muutkin ihmettelevät, kun "näinkin mukiinmenevä mies" ei halua naista itselleen. En halua, kun parisuhde on kompromissi. Semmoinen minkälaista en halua tehdä.

Ja kyllä, pidän sitä aika outona, ettei voi olla tyytyväinen omaan tilanteeseensa sinkkuna (koska siinä todellakin on etunsa verrattuna parisuhteeseen). Elämä on pilalla, kun ei voi riidellä jonkun kanssa.

Ai niin, kerroinko jo, että iskua yrittäneet naiset ovat syyn kertomisen jälkeen lytänneet minut itsekkääksi paskaksi? En tainnut. Vahvistaa aika tehokkaasti omaa haluttomuuttani mihinkään suhteeseen.

• Farfiale
        Farfiale kirjoitti:

Minulla on lähinnä kokemusta juuri siitä päinvastaisesta. Lähipiiri ja muutkin ihmettelevät, kun "näinkin mukiinmenevä mies" ei halua naista itselleen. En halua, kun parisuhde on kompromissi. Semmoinen minkälaista en halua tehdä.

Ja kyllä, pidän sitä aika outona, ettei voi olla tyytyväinen omaan tilanteeseensa sinkkuna (koska siinä todellakin on etunsa verrattuna parisuhteeseen). Elämä on pilalla, kun ei voi riidellä jonkun kanssa.

Ai niin, kerroinko jo, että iskua yrittäneet naiset ovat syyn kertomisen jälkeen lytänneet minut itsekkääksi paskaksi? En tainnut. Vahvistaa aika tehokkaasti omaa haluttomuuttani mihinkään suhteeseen.

Vielä piti semmoinen lisätä, että jos tosissaan joku "oikea" tulee vastaan, niin voisin minäkin seurustella. En vain viitsi aikaa kuluttaa siitä murehtimiseen kun sen ajan voi kuluttaa paljon paremminkin. Jos ei tule, ei tule.

• myötäillen
        Farfiale kirjoitti:

Vielä piti semmoinen lisätä, että jos tosissaan joku "oikea" tulee vastaan, niin voisin minäkin seurustella. En vain viitsi aikaa kuluttaa siitä murehtimiseen kun sen ajan voi kuluttaa paljon paremminkin. Jos ei tule, ei tule.

Leppoisa elämisen meininki! Samalla kannalla; ihminen voi löytää toisen just ehkä silloin, kun ei etsi, ja se ihminen joko tulee vastaan tai sitten ei. Elämää ei voi ohjata loputtomiin, jos ollenkaan, eikä kannata hukata energioita haikailuun. Tässä elämässä on paljon muutakin, kuin parisuhde. Ei käy edes "katteeks" onnellisia pariskuntia. Se on HEIDÄN elämänsä. Kokemus parisuhteesta on olemassa, mutta näin on parempi, just nyt. Elämä on nyt ja tässä.

• vilperi

että se on totta, siis totta kai pystyy olla tyytyväinen poikamies elämäänsä. ei seurustelu silti mikään elämäntarkoitus ole. miksi turhaa kyseenalaistat tälläisen asian, ootko kyllästynyt vain omaan tilanteeseesi? kyllä se sinkkuutta on vielä jos on
      vakkaripano, miksi ei olisi. mainitsit tuossa parisuhteen ns. hyvät puolet...ikävä kyllä minukset kääntää sen vaihtoehdon suht...no, ei niin mukavaksi asiaksi

• Eeva*82

Ilmeisesti olen siis luokittelemasi "elämäänsä tyytyväinen sinkku", olen 23v nainen, en ole koskaan seurustellut. Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta seurusteluun, tai suhteeseen. Miehiä minulla on ystävinä, siinä missä naisiakin. Ajatus parisuhteesta ahdistaa! Moni mies on syyttänyt minua tunteettomaksi ja kylmäksi, enkä usko heidän olevan väärässä. En vaan tunne mitään ihastusta tms. tunteita ketään kohtaan!!!
      Elämäni on keskittynyt opiskeluun ja työuran luomiseen. Olen onnellinen tähän elämän tilanteeseen, enkä aio siihen tehdä muutoksia. Nautin illoista kun saan olla ihan yksin, omassa rauhassa puuhailla mitä milloinkin! Ehkä olen jotenkin poikkeava, tai tunne-vammainen, mut sille en vaan voi mitään.

• Nyt palelee...

Joo, no, tosiaan, jos tunteita ei tunne, sitten ihmettelen kyllä... mutta en siis ihmettele sitä, jos ko. ihminen ei halua seurustella -eihän tunteeton pärjää parisuhteessa - tai voihan pärjätäkin -suodattaa kaiken kylmästi ohitse, eikä piittaa mistään...ei kai sellaista ihmistä todella ole? Tai siis väität olevasi tunteeton...ups.

• pete_

"Ehkä olen jotenkin poikkeava, tai tunne-vammainen, mut sille en vaan voi mitään."

Toivottavasti et mene sitten myöhemmällä iällä hankkimaan yksinäisten naisen hedelmöityshoitoja, kun se hirvittävä lakikin on saatu aikaan. En kestä ajatusta että vähän tai ei ollenkaan seurustellut sinkkuuden nimeen vannova kasvattaisi omin päin lapsen. Kyllä pitää pääkopan kestää edes ihmisuhde toisen aikuisen ihmisen kanssa ennenkuin alkaa lasta itselleen vaatimaan. Tämä nykymaailma on jo muutenkin henkisesti riittävän sairaalloinen paikka, emme tarvitsisi perheettömiä lapsia yhtään enempää.

• Ikisinkku23v
        pete_ kirjoitti:

"Ehkä olen jotenkin poikkeava, tai tunne-vammainen, mut sille en vaan voi mitään."

Toivottavasti et mene sitten myöhemmällä iällä hankkimaan yksinäisten naisen hedelmöityshoitoja, kun se hirvittävä lakikin on saatu aikaan. En kestä ajatusta että vähän tai ei ollenkaan seurustellut sinkkuuden nimeen vannova kasvattaisi omin päin lapsen. Kyllä pitää pääkopan kestää edes ihmisuhde toisen aikuisen ihmisen kanssa ennenkuin alkaa lasta itselleen vaatimaan. Tämä nykymaailma on jo muutenkin henkisesti riittävän sairaalloinen paikka, emme tarvitsisi perheettömiä lapsia yhtään enempää.

Eevan teksti oli hyvin pitkälti kuin omasta näppiksestäni.

En minä ainakaan halua lasta yksin. Hankin lapsen, mikäli löydän miehen, jonka kanssa haluan perheen perustaa. Joten turhaan voivottelet, että sinkkunaiset olis jonossa hedelmöityshoitoon. Harva "ikisinkku" edes haluaa lapsia.

• jos..
        pete_ kirjoitti:

se sinkku ei vain ole löytänyt kumppania? Pitäisikö ottaa vain eka vastaantulija ja sitten erota, jos haluaa ollenkaan lapsia?

• meemipleksi
        pete_ kirjoitti:

Luulen, että osalle miespuolisista on aika iso pala nieltäväksi ettei nainen halua miestä -edes- siittäjäksi vaan valitsee nimettömän sperman ja keinohedelmöityksen. Eikö mies kelpaa isäksi/vanhemmaksi vaan jätetään seksiloisen osaan?

"En kestä ajatusta että vähän tai ei ollenkaan seurustellut sinkkuuden nimeen vannova kasvattaisi omin päin lapsen." Nainen, joka YKSINÄÄN lähtee keinohedelmöityshoitoihin, pitää olla hyvin tasapainoinen ja vahva. Luulen, että valintaseula on tiheä. Varmasti on vieläkin miljoona kertaa helpompaa "pamahtaa paksuksi" hutiloimalla ehkäisynsä tai söheltää kännissä, joten mikä olikaan peten kauhuskenaario? Se, että mahdollisten seksikumppaneittesi määrä vähenee vuodessa muutamalla kymmenellä naisella vai tieto siitä, että isyyden merkitys vähenee vähenemistään? Mutta eihän siinä ole mitään uutta! Naiset, ne hirveet akat, jotka eivät kelvanneet kotimaassa, menevät ja naivat vierasmaalaisia! Lätkimäänlähteneen supisuomalaisen "isän" jälkeläiset kasvattaa nainen eli se lasten äiti.

Lapset tarvitsevat vakaan ja turvallisen lapsuuden, ja sen voi taata tässä yhteiskunnassa yksinelävä aikuinen.

• En ainakaan minä

Huomasinpa tässä että suurin osa tähän asti vastaajista kuitenkin kaipaa jossain määrin sitä parisuhdetta:
      ” En minäkään voi vannoa, että haluaisin olla sinkkuna "forever"- vaikkapa hautaan asti.”
      ” Vielä piti semmoinen lisätä, että jos tosissaan joku "oikea" tulee vastaan, niin voisin minäkin seurustella”

Voipi olla että ilmaisin itseni hieman epätarkasti. En suinkaan tarkoita sitä että sitä suhdetta pitäisi jotenkin epätoivoisesti metsästää. En itsekään halua alkaa seurustelemaan kenen kanssa tahansa vaan toivon että tulisi joku joka kolahtaisi minuun ihan todella. Mutta en myöskään voi väittää että olisin jotenkin erityisen tyytyväinen tähän elämäntilanteeseeni. Toisinaan sitä kaipaa nimenomaan seksiä vaikkei se olekaan mikään päätarkoitus kuten nimimerkki ” Sinkku yhä” epäili. Ja toisaalta samainen nimimerkki on kuitenkin seurustellut. Eli ei siis vannoutunut yksineläjä. Huomatkaa se aloituksessa ollut lauseeni ” Epäilen suuresti että joku haluaisi ihan oikeasti elää yksinään.”

Lähinnä yritin tarkoittaa sitä että löytyykö ihmisiä jotka ihan tietoisesti ovat päättäneet elää koko lopun elämänsä yksin. Eli ovat niin tyytyväisiä oloonsa etteivät kaipaa edes seksiä, niistä muista plussista puhumattakaan. Ja ihan tarkoituksella siinä avauksessa jätin ne miinukset sanomatta koska tietysti niitä on kuten on vaikka ihan tavallisissa kaveri suhteissakin. Tuskin löytyy maailmasta toista ihmistä joka pitäisi TÄSMÄLLEEN samoista asioista kuin joku toinen. Aina jostain tulee edes vähän jotain erimielisyyksiä.

” miksi turhaa kyseenalaistat tälläisen asian, ootko kyllästynyt vain omaan tilanteeseesi?”
      Miten niin kyseenalaistan ? Aika monella tuntui menevän herne nenään tästä kysymyksestäni. Huomatkaa, se oli vain kysymys, ei mikään kyseenalaistaminen sinkkuelämää kohtaan. Epäilin vain sitä ja epäilen edelleenkin että haluaako kukaan oikeasti elää koko elämäänsä yksin. Toisaalta tulee mieleen että onko vastaajat sittenkään tyytyväisiä elämäänsä kun vastaukset oli noinkin kriittisiä ? Ja vastauksena siihen olenko kyllästynyt omaan tilanteeseeni niin olen kyllä. Olen tällä hetkellä tyyväinen sinkkuelämän tuomiin vapauksiin mutta vielä tyytyväisempi olen jos jossain vaiheessa saan taas seurustella. Ja sen vakkaripanon vedin tuohon mukaan sen takia että moni on niin kauan tyytyväinen sinkkuuteen kun on joku säännöllinen pano, sitten kun sitä ei enää ole aletaankin kaipaamaan suhdetta, vai ?

• muuta?

Mitähän sinä tästä hienosta "testistäsi" sait irti? Hait kylmiäkin ihmisiä, ja löysit. Entä sitten? Meitä on moneksi.

• Sinkku yhä...

Hoh :)

Kuule, sen takia sanoin että en voi vannoa - koska en voi vannoa. En ole mikään tulevaisuuden ennustaja. Mutta et ole sinäkään. :)

Enemmän sinä "yleistät" kuin minä. En nyt sentään ala lyömään vetoa, että olisin sinkku vielä 89-vuotiaana. Minä olen oppinut sen elämästä, että mitään ei voi ennustaa. Tällä hetkellä elän tällä tavalla, enkä voi edes ajatella parisuhdetta, jolle minulla ei ole minkäänlaista tarvetta eikä aikaa.

Yhtä lailla et sinäkään voi tietää löydätkö ikinä sielunkumppaniasi? Vai joudutko turvautumaan yksinäisyyden pelossasi varalisukkeeseen? Kumpikin seilaa omalla veneellä täällä maanpinnalla...tietämättä totuutta huomisesta. Senpä vuoksi ymmärtänet varmaan "vannomiseni" tai vannottomuuteni...

Vannotaanhan valojakin kirkossa asti ;) eivätkä ne pidä kaikki. :-D

Sinun mielestäsi "vannoutunut yksineläjä" voi siis olla vain munkki tai nunna - joka elää yksistään jossain omassa pikku kappelissaaan? He eivät ehkä ole seurustelleet ikinä ennen kääntymistään uskontielle? Omasta mielestäni sinkkuna voi olla vaikka olisi ollut naimisissakin ja eronnut. Eikä välttämättä enää menisi naimisiin. Oppia ikä kaikki :)

Turha kuitenkaan pakottaa ketään sinun muottiisi. Jokainen taaplaa omalla tyylillään täällä maanpinnalla. Ja voin sano, että en edelleenkään kaipaa - muuta kuin vielä enemmän vapautta :-D

• Farfiale
        Sinkku yhä... kirjoitti:

Hoh :)

Kuule, sen takia sanoin että en voi vannoa - koska en voi vannoa. En ole mikään tulevaisuuden ennustaja. Mutta et ole sinäkään. :)

Enemmän sinä "yleistät" kuin minä. En nyt sentään ala lyömään vetoa, että olisin sinkku vielä 89-vuotiaana. Minä olen oppinut sen elämästä, että mitään ei voi ennustaa. Tällä hetkellä elän tällä tavalla, enkä voi edes ajatella parisuhdetta, jolle minulla ei ole minkäänlaista tarvetta eikä aikaa.

Yhtä lailla et sinäkään voi tietää löydätkö ikinä sielunkumppaniasi? Vai joudutko turvautumaan yksinäisyyden pelossasi varalisukkeeseen? Kumpikin seilaa omalla veneellä täällä maanpinnalla...tietämättä totuutta huomisesta. Senpä vuoksi ymmärtänet varmaan "vannomiseni" tai vannottomuuteni...

Vannotaanhan valojakin kirkossa asti ;) eivätkä ne pidä kaikki. :-D

Sinun mielestäsi "vannoutunut yksineläjä" voi siis olla vain munkki tai nunna - joka elää yksistään jossain omassa pikku kappelissaaan? He eivät ehkä ole seurustelleet ikinä ennen kääntymistään uskontielle? Omasta mielestäni sinkkuna voi olla vaikka olisi ollut naimisissakin ja eronnut. Eikä välttämättä enää menisi naimisiin. Oppia ikä kaikki :)

Turha kuitenkaan pakottaa ketään sinun muottiisi. Jokainen taaplaa omalla tyylillään täällä maanpinnalla. Ja voin sano, että en edelleenkään kaipaa - muuta kuin vielä enemmän vapautta :-D

Omalla listalla se naisen hankinta ei vain ole kovinkaan korkealla. Kyllä se siellä on ja jos sopiva tulee vastaan, niin kyllä minä sen hyväksyn. En ala murehtimaan, vaikkei tulisikaan. En näe sitä, miksi en voisi olla tyytyväinen omaan elämääni nyt. En omista miljoonaa euroa, mutta silti pystyn nauttimaan elämästäni. Miksi en siis ilman naistakin?

Ja kavereitahan minulla piisaa. Ei se naisen puute tarkoita sitä, että istun kotona yksin lukemassa vetämässä käteeni. Juhlimista tykkään kyllä harrastaa aktiiviseenkin. :)

• Yhä sinkku
        Farfiale kirjoitti:

Omalla listalla se naisen hankinta ei vain ole kovinkaan korkealla. Kyllä se siellä on ja jos sopiva tulee vastaan, niin kyllä minä sen hyväksyn. En ala murehtimaan, vaikkei tulisikaan. En näe sitä, miksi en voisi olla tyytyväinen omaan elämääni nyt. En omista miljoonaa euroa, mutta silti pystyn nauttimaan elämästäni. Miksi en siis ilman naistakin?

Ja kavereitahan minulla piisaa. Ei se naisen puute tarkoita sitä, että istun kotona yksin lukemassa vetämässä käteeni. Juhlimista tykkään kyllä harrastaa aktiiviseenkin. :)

Aivan! ;)

Tätä tarkoitinkin, että asioista pitää löytää myös se ydin. Tuo miljoonan euron vertaus on hyvä - selvittänee monille senkin asian.

Hauskaa helmikuuta! ;)

• mutta

Kun on elänyt pitkään suhteessa ja sinkkuna tietää luultavasti mitä haluaa. Itse olen haivainnut että pitkässä suhteessa se seksi ei oikeastaan tunnu kummemmalta kuin itsetyydytys mitä sinkkuna tulee enemmän harrastettua. Itse elän parisuhteessa ja olen todennut että tämä sopii minulle,ainakin tällä hetkellä. En kuitenkaan katso pahalla niitä jotka pitävät yksinelämisestä. Uskon että ihminen voi olla onnellinen niin yksinään kuin parisuhteessa. Ihmisillä pitäisi olla myös vaihtoehtöja. Tuntuu vain siltä että useat ovat eläneet sellaisessa ympäristössä jossa parisuhde on ns. ainoa kunnollinen elämäntapa ja siksi tuntevat sen pariutumisen niin tärkeäksi.

• minä

Mä en ainakaan ole tyytyväinen että joudun olemaan yksin (vanhempia ja kavereita ei lasketa mukaan). Kai jotkut ihme hörhöt ovat sitä mieltä etteivät tarvitse ketään muuta mutta suurin osa kyllä tarvitsee. Ahdistaa kun joutuu aina olemaan yksin vaikka ihmisiä muuten parveilisi ympärillä.

• 3+9jof+0r¨vpoj4tg0irv

Jossakin vaiheessa on vain ryhdyttävä olemaan tyytyväinen elämäänsä. Elämään niillä palikoilla, mitä on annettu, tyytyä siihen. Niinkuin Juti sanoo: "näillä mennään". Joskus sen itkun ja hammastenkiristyksen on loputtava, ei sellaista elämää kukaan jaksa loputtomiin. Sitten, kun on oppinut olemaan sinut oman elämänsä kanssa, ei siihen niin paljon enää muutoksia kaipaa.

• se menee

Hyvin sanottu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3898
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      352
      3015
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1937
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1655
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1109
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      964
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      811
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      779
    Aihe