Toistamiseen petin..

jätänkö?

Petin puolisoani toistamiseen. En uskonut että niin voisi koskaan enää käydä, mutta vaan kävi. Meillä on kaikki nuoren parin "rasitteet"; remonttia, pienet laspet yms yms, mutta mielestäni olen tuntenut itseni/meidät erittäin onnelliseksi ja onnekkaiksi.
Tämä toinen ihastuminen on edelleen päällä, tosin vain minun osaltani.Olen masentunut ja yritän työstää asian pois mielestäni.
En ole kumppanilleni kummastakaan pettämisestä kertonut, tästä viimeisestä kerroin ihanstumisena,kun se tuli masennuksen myötä ilmi. Jonkin aikaa meillä on mennyt paremmin, oikein hyvinkin, kun olemme päättäneet selvitä tästäkin kolhusta.
Olen ain itsekin alkanut epäillä, haluanko tsempata ja laittaa suhteen kuntoon? Rakastan puolisoani ja hän myös minua, mutten näköjään pysty olemaan "kunnollinen" puoliso, vai voinko? Vai onko sitten niin etten rakasta häntä tarpeeksi kun voin toiseen ihastua?
Pitäisikö kertoa koko totuus ja sitten katsoa mitä puoliso haluaa? Itseäni häiritsee tämä epärehellisyys ja toisaalta haluaisn kertoa.Jos hän haluaisi silti vielä jatkaa, olisi tilanne ehkä toinen, puhtaalta pöydältä..(ainakin pyyhityltä, tahrat ei kai poistu ikinä..) Toisaalta en missään nimessä haluaisi kaataa tätä puolisoni niskaan, vaan kärsiä ihan itse syntini. Pääsenkähän tästä itse yli ikinä, vai häiritseekö minua vain se että olen edelleen ihastunut toiseen? Helvetti tätä elämää!

16

2485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on oikeus

tietää asiasta ja päättää, jatkaako kanssasi vai ei. Jos et kerro, haluat vain suojella itseäsi raukkamaisesti mahdolliselta erolta. Mietis nyt vähän mitä siinä vihkivalassa oikeastaan sanotaankaan, mieti syvään, mieti tarkkaan...

• jätänkö..

Mietin vaan haluasinko itse tietää jos minua petettäisiin. En usko. Jos hän pettäisi eikä kertoisi, koska haluaa olla kanssani,selviäisin itse tuskattomasti.. Musta on toisaalta niin itsekästä kaataa se loka viattoman niskaan.
        Kiitos kuitenkin mielipiteestäsi.

• annette
        jätänkö.. kirjoitti:

Mietin vaan haluasinko itse tietää jos minua petettäisiin. En usko. Jos hän pettäisi eikä kertoisi, koska haluaa olla kanssani,selviäisin itse tuskattomasti.. Musta on toisaalta niin itsekästä kaataa se loka viattoman niskaan.

Ole vaan suu supussa. Tuskin kertominen edistää radikaalisti teidän remonttia tai pienten lasten kasvatusurakkaa. Yritä elää ihmisiksi täst'edes.

• ritu
        jätänkö.. kirjoitti:

..kertoa. Minä en ainakaan haluaisi tietää. Ja jos suhteen jatkamista mietit, niin älä sitten ainakaan kerro. Märehdi mokasi ja ota opiksi.

• HALUAISIN TIETÄÄ
        ritu kirjoitti:

..kertoa. Minä en ainakaan haluaisi tietää. Ja jos suhteen jatkamista mietit, niin älä sitten ainakaan kerro. Märehdi mokasi ja ota opiksi.

ja suuttuisin julmetusti jos asiaa olisi vielä salailtu. Ei ihme että teitä petetään kun suhtauduttekin siihen noin kepeästi. Onnea vaan teidän avioliittoihin, sitä meinaan tarvitsette.

• Riina42
        HALUAISIN TIETÄÄ kirjoitti:

ja suuttuisin julmetusti jos asiaa olisi vielä salailtu. Ei ihme että teitä petetään kun suhtauduttekin siihen noin kepeästi. Onnea vaan teidän avioliittoihin, sitä meinaan tarvitsette.

pettämiseen suhtautuu, sitä todennäköisempää on ero.

• kerro!

Tieto aiheuttaa vaan pahaa oloa kumppanillesi. Käy juttelemassa vaikka teraupeutille.

• lady in red

Jos kerran pettää, katuu ja tahtoo vielä jatkaa suhdetta niin silloin sanoisin ettei kannata kertoa kumppanille vaan tulisi ottaa opikseen. Mutta jos pettäminen toistuu niin tulisi jo kertoa. Eli velvollisuutesi on kertoa jos tämä ei kerran ollut ensimmäinen kerta.. antaa hänenkin tietää missä mennään jotta voi päättää haluaako jatkaa kanssasi. Tieto lisää tuskaa mutta ties vaikka kolmaskin kerta tulee..

• petturit

Mulla on ihan sama tilanne! Enkä myös tiedä yhtään kuinka tästä jatkaa? Kun se toinenkin on koko ajan mielessä!Ehkä jo psykiatrin apu olis paikallaan!

• niin ja näin

Vielä uikutat raukka. Mee itseesi. Mitä se puh-
      taalta pöydältä aloittaminen vaikuttaa. Petät taas uudestaan. Sinusta ei taida olla parisuhteeseen.

• Pettäjä=(

Ihan kuin omia ajatuksiaan lukisi. Olen myös pettänyt kumppaniani kahdesti ja miettinyt onko suhteemme sittenkään tarpeeksi vakaalla pohjalla, kun tämmöiseen itseni sotken.

En missään nimessä tahdo loukata kumppaniani kertomalla hänelle tapahtuneesta, mutta mietin olisiko parempi lopettaa suhde, kun ei pysty olemaan uskollinen. Aiemmissa suhteissani en ole ikinä pettänyt.

Tulevaisuus näyttää miten käy..

• lady

Olet selvästikin antanut itsellesi luvan pettää. Se, että ihastuu toiseen ei ole vaarallista. Ihastumisia on kaikissa pitkissä parisuhteissa. Mutta niitä ei saisi viedä sen pitemmälle. Kaipaat varmaan jännitystä ja romantikkaa kun pienten lasten perheessä arki on puuduttavaa raatamista. Kaipaat ehkä myös miesten ihailua ja huomiota. Jos et näitä saa kotoa, haet niitä muualta. Tai sitten haet lääkettä masennukseen rakastumisen huumaavasta tunteesta. Sinun pitäisi pystyä oman miehesi kanssa puhumaan siitä mitä kaipaat ja teidän yhdessä tehdä suunnitelmia niiden toteuttamiseksi. Muuten jatkat tätä satunnaista lankeamista. Tämän kirjoitti yksi melkein langennut.

• jätänkö?

Miksi ajatttelit että olisin nainen?

• Anonyymi

Mene kiikkuun, tapa itsesi

• Anonyymi

Eroa. Voit sitten panna ketä haluat ilman tunnontuskia.

• Anonyymi

Mahtavaa miten ukkomiehille löytyy näitä ymmärtäjiä. Upeaa toimintaa kaikinpuolin! Pitää muistaa miten esille tulee ja kelle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      89
      1829
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      276
      1687
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      292
      1470
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1369
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      955
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      947
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      70
      927
    8. 66
      904
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      891
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      51
      876
    Aihe