kosmetologi vs.

ihotautiläääri

Niin, missä menee iho-ongelman / aknen raja, milloin mennä lääkärille ja ottaa antibiootit, vai menenkö kosmetologille ja maksan itseni kipeäksi hoidoista ja kalliista tuotteista päälle?

Kokemusta! Jos ei siis ole ihan mielettömän paha akne, kehtaisiko kysellä lääkäriltä apua`.

28

3219

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kosmetologi opiskelija

ymmärrä teitä jotka turvautuvat mieluiten lääkäriin ja pillereihin ennenkuin hoitavat ihoansa itse. Lääkkeillä on aina sivuvaikutuksia (voi vähentää jopa e-pillereiden tehoa) ja mitä olen lukenut näiltä sivuilta niin useimmat syövät koko ajan kuureittain erilaisia pillereitä finneihinsä ja eikä silti niistä pääse kokonaan eroon. Niistä kyllä pääsee eroon ilman pillereitäkin. Onko kukaan ihan tosissaan yrittänyt itse hoitaa ihoaa erilaisilla voiteilla, kiinnittänyt huomiota elintapoihinsa, ravintoon???? Ja kuten olen ennenkin maininnut täällä, että kyllä rahansa voi paljon huonompaankin käyttää kuin kosmetologilla käynteihin.Monet vain etsivät sen helpoimman tien ja syövät pillereitä!!

• ...

jos on hormonaalinen akne niin ihan oikein hoitaa sitä hormoneilla eli esim. e-pillereillä. Toinen vaihtoehto on roaccutan-kuuri tai joku lievempi abtibiootti. Jos on kehon sisällä joku hormonihäiriö niin ei mikään ihon pintakäsittely/ruokavalio auta yhtään mitään!! Ja mikä sua haittaa jos joku syö e-pillereitä? Saahan niillä samalla ehkäisyn, jos ei ole ehkäisytarvetta niin harva aloittaa pillerit!

• tyttö
        ... kirjoitti:

jos on hormonaalinen akne niin ihan oikein hoitaa sitä hormoneilla eli esim. e-pillereillä. Toinen vaihtoehto on roaccutan-kuuri tai joku lievempi abtibiootti. Jos on kehon sisällä joku hormonihäiriö niin ei mikään ihon pintakäsittely/ruokavalio auta yhtään mitään!! Ja mikä sua haittaa jos joku syö e-pillereitä? Saahan niillä samalla ehkäisyn, jos ei ole ehkäisytarvetta niin harva aloittaa pillerit!

Riippuu aknesta/iho-ongelmasta, missä kannattaa minnekin mennä. Jos on hormonaalinen, paha akne, niin silloin ehdottomasti lääkärille. Mutta elintapoihin pitää kiinnittää huomiota tässäkin tapauksessa, vaikka akne ei välttämättä suoranaisesti johdukaan niistä.

Itse sain lievän aknen e-pillereiden vaihdosta aikoinaan ja olin jo menossa monta kertaa lääkärille, mutta päätin, että en halua syödä turhaan antibiootteja, koska kyse oli vain elimistöni hetkellisestä hormonihäiriöstä. Kävin sitten aknen loppupuolella ihonpuhdistuksessa kosmetologilla ja iho-ongelmat loppuivat siihen.

Couperosa ja herkkä iho ovat myös asia, josta ainakaan tavalliset ihotautilääkärit eivät tunnu tajuavan mitään, joten näissä asioissa kannattanee mennä kosmetologille.

• Kosmetologi opiskelija
        ... kirjoitti:

syötte loppu elämänne erilaisia pillereitä akneen. Mitä täältä olen lukenut niin suurin osa syö koko ajan kuureittain pillereitä, joten loppujen lopuksi ei kyllä niistäkään ole mitään apua. Ja mitä tohon hormonaaliseen akneen tuleen niin onhan vaihdevuosiinkin "lempeämpiä" hoitokeinoja, juuri ruokavaliollahan siihenkin voi vaikuttaa!!! Ja enkä ole puhunut mitään e-pillereiden syönnistä joten luepa vähän tarkemmin. Mainitsin vain,että akneen määrätyillä lääkkeillä saattaa olla e-pillereitä heikentävä vaikutus!!!!Että kannattaa kysyä niiden sivuvaikutuksia lääkäriltäkin!!!

• Kaisa
        Kosmetologi opiskelija kirjoitti:

syötte loppu elämänne erilaisia pillereitä akneen. Mitä täältä olen lukenut niin suurin osa syö koko ajan kuureittain pillereitä, joten loppujen lopuksi ei kyllä niistäkään ole mitään apua. Ja mitä tohon hormonaaliseen akneen tuleen niin onhan vaihdevuosiinkin "lempeämpiä" hoitokeinoja, juuri ruokavaliollahan siihenkin voi vaikuttaa!!! Ja enkä ole puhunut mitään e-pillereiden syönnistä joten luepa vähän tarkemmin. Mainitsin vain,että akneen määrätyillä lääkkeillä saattaa olla e-pillereitä heikentävä vaikutus!!!!Että kannattaa kysyä niiden sivuvaikutuksia lääkäriltäkin!!!

en törmää sinuun, sillä et vaikuta oikein asiakaspalveluhenkiseltä saati ammattitaitoiselta, toisin kuin oma kosmetologini. Tuolla asenteella olet vaarallinen, kun et edes tiedä omaa tietämättömyyttäsi, mikä sentään riittää tänä päivänä vallan mainiosta. Sen tiedon kun voi sitten hakea muualta.

• samoilla linjoilla
        Kosmetologi opiskelija kirjoitti:

Itse myös olen hoidoissani huomannut, että kuinka helposti lääkärit kirjoittavat reseptejä nuorille.
        En tiedä onko ne kaikki ihotautilääkäreitä vai onko myös Terveyskeskus lääkäreistä kyse.
        Nuori ei tosiaankaan ymmärrä, kuinka paljon nuo lääkkeet elimistöä rasittavat ja kun tiedetään, että antibioottien kertymät,poistuvat elimistöstä noin vuoden kuluttua niin voin vain kuvitella , että kierre on sitten valmis. Luulen, että jos iho niistä paranee, tulee taas muita oireita esim. usein flunssaa ym. pieniä tulehdustauteja joita ei osata yhdistää näihin ihoon syötäviin lääkkeisiin. Sillä aina jossain kohtaa elimistö reagoi näihin antibiootteihin.

• 20 v alalla ollut kosmetologi
        samoilla linjoilla kirjoitti:

Itse myös olen hoidoissani huomannut, että kuinka helposti lääkärit kirjoittavat reseptejä nuorille.
        En tiedä onko ne kaikki ihotautilääkäreitä vai onko myös Terveyskeskus lääkäreistä kyse.
        Nuori ei tosiaankaan ymmärrä, kuinka paljon nuo lääkkeet elimistöä rasittavat ja kun tiedetään, että antibioottien kertymät,poistuvat elimistöstä noin vuoden kuluttua niin voin vain kuvitella , että kierre on sitten valmis. Luulen, että jos iho niistä paranee, tulee taas muita oireita esim. usein flunssaa ym. pieniä tulehdustauteja joita ei osata yhdistää näihin ihoon syötäviin lääkkeisiin. Sillä aina jossain kohtaa elimistö reagoi näihin antibiootteihin.

Kyllä kokenut kosmetologi tietää omat rajansa ja osaa ohjata asiakkaan ihotautilääkärin vastaanotolle, kun omat konstit ei riitä. Olen itse ohjannut akne ym. asiakkaita ihotautilääkärille ja yhteistyö on sujunut. Myös ihotautilääkäri on lähettänyt asiakkaita luokseni.
        Elintavoilla on suuri merkitys kokonaisvaltaisessa ihonhoidossa ja kaikki vaikuttaa kaikkeen, silti kukaan ei ole paras kaikessa...

• Iines28

Jos naamassa on jatkuvasti yli 4 pahanlaatuista (kipeää "luufinniä") finniä, niin silloin ihotautilääkärille.

Ja tarkoitan todellakin jatkuvasti. Jos menkkojen aikaan tulee neljä finniä, niin se ei ole jatkuvasti.

Näin luki jossain Kauneus&Terveys lehden numerossa joskus.

• luufinnipää

Onhan niitä, ikää 34v mulla...

Voi kestää yli puolikin vuotta ennenkuin puhkeaa esille. Kosmetologilla on käyty kiltisti ja kalliita voiteita käytetty, silti tuo ongelma on ja pysyy... ei ole helpottanut.

• eikös
        luufinnipää kirjoitti:

Onhan niitä, ikää 34v mulla...

Voi kestää yli puolikin vuotta ennenkuin puhkeaa esille. Kosmetologilla on käyty kiltisti ja kalliita voiteita käytetty, silti tuo ongelma on ja pysyy... ei ole helpottanut.

samahan tuo näyttää olevan tilanne, toinen syö puoli vuotta lääkkeitä ja toinen käy kosmetologilla, mutta ero kai on siinä, että tuon kosmetologin luona käyneellä ei varmaankaan ole elimistö sisältäpäin niin myrkytetty, kuin tuolla joka on puolivuotta syönyt lääkkeitä.

• ...
        eikös kirjoitti:

samahan tuo näyttää olevan tilanne, toinen syö puoli vuotta lääkkeitä ja toinen käy kosmetologilla, mutta ero kai on siinä, että tuon kosmetologin luona käyneellä ei varmaankaan ole elimistö sisältäpäin niin myrkytetty, kuin tuolla joka on puolivuotta syönyt lääkkeitä.

kyllä lääkkeillä AKNEEN saadaan oikeasti apua, kosmetologien hoidoilla ei ole oikeasti mitään merkitystä, jos kysessä on ihosairaus, joka tulee sisältä päin, niin silloin mikään ihon pintahoito ei auta!

• pokkaa
        ... kirjoitti:

kyllä lääkkeillä AKNEEN saadaan oikeasti apua, kosmetologien hoidoilla ei ole oikeasti mitään merkitystä, jos kysessä on ihosairaus, joka tulee sisältä päin, niin silloin mikään ihon pintahoito ei auta!

Niin mutta onko mulla pokkaa kysyä muun asian yhteydessä lääkäriltä aikuisena ihmisenä muutamasta kylläkin tosi sitkeestä ihon alaisesta finnistä?? Kosmetologi ei ole apua antanut!

• silja
        eikös kirjoitti:

Oma kosmetologini ainakin marssitti minut ihotautilääkärille kolme vuotta sitten. Olin käynyt kosmetologilla säännöllisin väliajoin erilaisissa kasvohoidoissa ja ostanut kosmetologini suosittelemia erilaisia ja usein kalliita ihonhoitotuotteita ilman, että millään oli ihooni havaittavaa vaikutusta. Kerran kosmetologini sitten antoi minulle erään ihotautilääkärin nimen ja puhelinnumeron ja sanoi, että minun kannattaisi ottaa häneen yhteyttä. Kosmetologini sanoi, ettei ihonhoidoissa ravaaminen koskaan voisi poistaa akneani ja että ihosairauksiin auttavat usein vain lääkkeet.

Kiitollinen olen kosmetologilleni, että rehellisesti minulle tämän kertoi eikä rahastanut epätoivollani. Ihotautilääkäri määritteli akneni keskivaikeaksi ja määräsi Roacuttan-kuurin, jolla sain akneni kuriin pariksi vuodeksi. Ihoni pysyi niin hyvänä, että uskalsin jopa lähteä kotoani ilman kilon pakkelikerrosta kasvoillani.

Nyt finnejä on alkanut taas tulla lisää ja pelkään kovasti, että ihoni taantuu takaisin samanlaiseksi kuin se oli kolme vuotta sitten. Olen kokeillut lukuisia eri ihonhoitosarjoja, höyryttänyt kasvojani ja tehnyt kuorintoja ja kasvonaamioita, ostanut apteekista aknevoiteita, popsinut vitamiineja, juonut pari litraa vettä päivässä.. Harkinnassa on jälleen kerran käynti ihotautilääkärillä. Saisin kasvojenalueen ihon ainakin pariksi vuodeksi taas kuntoon..

• ...
        pokkaa kirjoitti:

Niin mutta onko mulla pokkaa kysyä muun asian yhteydessä lääkäriltä aikuisena ihmisenä muutamasta kylläkin tosi sitkeestä ihon alaisesta finnistä?? Kosmetologi ei ole apua antanut!

miks ei ois?! jos ne sua vaivaa niin siitä vaan! varmasti saat apua! Ja kosmetologi ei voi tehdä mitään ihonalaisille finneille, koska ongelma on ihon sisällä eikä sen pinnalla, ja kosmetologi käsittelee vain ihon pintaa.

• stina3
        silja kirjoitti:

Oma kosmetologini ainakin marssitti minut ihotautilääkärille kolme vuotta sitten. Olin käynyt kosmetologilla säännöllisin väliajoin erilaisissa kasvohoidoissa ja ostanut kosmetologini suosittelemia erilaisia ja usein kalliita ihonhoitotuotteita ilman, että millään oli ihooni havaittavaa vaikutusta. Kerran kosmetologini sitten antoi minulle erään ihotautilääkärin nimen ja puhelinnumeron ja sanoi, että minun kannattaisi ottaa häneen yhteyttä. Kosmetologini sanoi, ettei ihonhoidoissa ravaaminen koskaan voisi poistaa akneani ja että ihosairauksiin auttavat usein vain lääkkeet.

Kiitollinen olen kosmetologilleni, että rehellisesti minulle tämän kertoi eikä rahastanut epätoivollani. Ihotautilääkäri määritteli akneni keskivaikeaksi ja määräsi Roacuttan-kuurin, jolla sain akneni kuriin pariksi vuodeksi. Ihoni pysyi niin hyvänä, että uskalsin jopa lähteä kotoani ilman kilon pakkelikerrosta kasvoillani.

Nyt finnejä on alkanut taas tulla lisää ja pelkään kovasti, että ihoni taantuu takaisin samanlaiseksi kuin se oli kolme vuotta sitten. Olen kokeillut lukuisia eri ihonhoitosarjoja, höyryttänyt kasvojani ja tehnyt kuorintoja ja kasvonaamioita, ostanut apteekista aknevoiteita, popsinut vitamiineja, juonut pari litraa vettä päivässä.. Harkinnassa on jälleen kerran käynti ihotautilääkärillä. Saisin kasvojenalueen ihon ainakin pariksi vuodeksi taas kuntoon..

ole iloinen että pariksi vuodeksi,sehän on tosi pitkä aika,kun minä tarvin uuden kuurin viimeistää 6kk päästä ettei naama mene ihan kauheaksi.masentaa niin pirusti.

• spiritkid :)

Itse "ihotoipilaana" voinen kertoa, että akneen ainakin muinoin auttoivat kokeneen kosmetologin hoidot ja lempeät aineet. Eräs lääkäri istui kerran lentokoneessa vieressäni ja alkoi suositella iholleni Diane-pillereitä, ja kyseenalaisti täysin kosmetologini ammattitaidon/motiivit... Mutta iho parani ilman mitään hormoneja ja vahvoja Roaccuta-kuureja!
      Nyt, kun iho on kuiva, paras apu on tullut myös ammattitaitoisilta kosmetologeilta, eikä aihotautulääkärieltä, jotka suosittelevat vain kortisonia...

• roa on parashoito

kerron omista kokemuksista.
        olen tällähetkellä 26vuotias.
        Akneni alkoi n.14vuotiaana,aika lievänä tapauksena silloin. Vanhemmat osteli kaikenlaisia aknerasvoja marketista kun itsellä ei ollu omaa rahaa mihinkään kalliiseen.
        no,aikaa kului finninaamasena n.6v milloin puhkesi todella raju akne,kärsin siitä aikani ennekuin uskaltauduin lääkärille,se määräsi heti vahvan roa-kuurin.
        söin roaa n.6kk kunnes koko kroppa kuivui todella pahasti ja jouduin keskeyttämään kuurin.
        kuurin alussa jo akne hävisi,mutta kammottavat arvet jäivät,siitä lähtien olen syönyt JOKAVUOSI 6kk roaa (30mg/pv) ja taas 6 kk päästä uusi kuuri kun akne palaa.ja olen jo 26.v!
        Voin kyllä kymmenien kosmetologikäyntien jälkeen sanoa että niistä ei ole ollu tkuin erittäin lyhyt hyöty,akne niillä hoidoilla ja tuotteilla ei todellakaan ole hävinnyt,iho vain kirkastui viikoksi. erittäin kallista huvia se!!
        ELI JOS JOLLEKIN JÄI EPÄSELVÄKSI NIIN OLEN EHDOTTOMASTI ROAN KANNALLA. JOS ON IHOSAIRAUS,SE EI TODELLAKAAN LÄHDE PINTAHOIDOLLA/RASVOILLA.

• kummalta
        roa on parashoito kirjoitti:

kerron omista kokemuksista.
        olen tällähetkellä 26vuotias.
        Akneni alkoi n.14vuotiaana,aika lievänä tapauksena silloin. Vanhemmat osteli kaikenlaisia aknerasvoja marketista kun itsellä ei ollu omaa rahaa mihinkään kalliiseen.
        no,aikaa kului finninaamasena n.6v milloin puhkesi todella raju akne,kärsin siitä aikani ennekuin uskaltauduin lääkärille,se määräsi heti vahvan roa-kuurin.
        söin roaa n.6kk kunnes koko kroppa kuivui todella pahasti ja jouduin keskeyttämään kuurin.
        kuurin alussa jo akne hävisi,mutta kammottavat arvet jäivät,siitä lähtien olen syönyt JOKAVUOSI 6kk roaa (30mg/pv) ja taas 6 kk päästä uusi kuuri kun akne palaa.ja olen jo 26.v!
        Voin kyllä kymmenien kosmetologikäyntien jälkeen sanoa että niistä ei ole ollu tkuin erittäin lyhyt hyöty,akne niillä hoidoilla ja tuotteilla ei todellakaan ole hävinnyt,iho vain kirkastui viikoksi. erittäin kallista huvia se!!
        ELI JOS JOLLEKIN JÄI EPÄSELVÄKSI NIIN OLEN EHDOTTOMASTI ROAN KANNALLA. JOS ON IHOSAIRAUS,SE EI TODELLAKAAN LÄHDE PINTAHOIDOLLA/RASVOILLA.

Sinä syöt vuodesta, puoli vuotta lääkettä.
        Miten ihmeessä voit edes olettaa, että kosmetologi voisi sinulle jotain tehdä.
        Kyllä on elimistö ollut kovilla noin pitkään.
        ja ei myöskään lopullista parantumista ole tapahtunut joten mitä voimme tästä päätellä.

• STINA3
        kummalta kirjoitti:

Sinä syöt vuodesta, puoli vuotta lääkettä.
        Miten ihmeessä voit edes olettaa, että kosmetologi voisi sinulle jotain tehdä.
        Kyllä on elimistö ollut kovilla noin pitkään.
        ja ei myöskään lopullista parantumista ole tapahtunut joten mitä voimme tästä päätellä.

Sanoppa kuule muuta!
        en jaksaisi enään tässä iässä syödä roaa,lapsetkin alkaisi kohta olla ajankohtaisia.
        Mutta hirvittääkin ajatus miltä nassu näyttää jos ei syö kokovuotena roaa.
        Onko kukaan kokeuillut kosmetologilla tehtaviä laser hoitoja? onko ne kuinka tehokkaita arpiin ja paljonko yksi kerta suunnilleen maksaa?
        Olen aivan loppu tämän lääkekierteen kanssa!

• koemme.
        STINA3 kirjoitti:

Sanoppa kuule muuta!
        en jaksaisi enään tässä iässä syödä roaa,lapsetkin alkaisi kohta olla ajankohtaisia.
        Mutta hirvittääkin ajatus miltä nassu näyttää jos ei syö kokovuotena roaa.
        Onko kukaan kokeuillut kosmetologilla tehtaviä laser hoitoja? onko ne kuinka tehokkaita arpiin ja paljonko yksi kerta suunnilleen maksaa?
        Olen aivan loppu tämän lääkekierteen kanssa!

Tämä kosmetologilla käynti on vähän monimuotoista.
        Minun kosmetologini kertoi minulle, että heidän mielestään on hyvä asia, että muutaman hoidon jälkeen rupeaa iho kukkimaan, koska se on merkki siitä, että iho rupeaa puhdistumaan ja tuloksia rupeaa syntymään. Ja kyllä se näin on, mutta hoidoissa täytyy kyllä alussa käydä parikertaa kuussa ja sitten ainakin kerran kuussa. Tämä tulee aika kalliiksi, mutta kun tähän sitouduin ja teimme sellaisen useamman kerran maksuohjelman, ettei niin hirveän kalliiksi tullut, iho tosiaan parantui, mutta meni siinä melkein puoli vuotta.Lisäksi tietysti noudatin kotihoitoohjelmaa ja muutin vähän ruokatottumuksiani.Alussa oli tosi kauheaa teki mieli tosiaan juosta lääkäriin ja hakea pillereitä, mutta olen tyytyväinen, että jaksoin viedä tämän hoidon loppuun.Ei ole tarvinnut pillereitä ja muutenkin tuntuu, että elimistö on jotenkin puhdistunut kaikenlaisista mömmöistä. Kyllä niitä finnejä aina joskus tulee, mutta kyllä ne hoidolla pois lähtee kun niitä on vain muutama. Kun huokoset ovat puhtaa niin ei pääse tulehduksiakaan niin paljon tulemaan.

• stina3
        koemme. kirjoitti:

Minun kosmetologini kertoi minulle, että heidän mielestään on hyvä asia, että muutaman hoidon jälkeen rupeaa iho kukkimaan, koska se on merkki siitä, että iho rupeaa puhdistumaan ja tuloksia rupeaa syntymään. Ja kyllä se näin on, mutta hoidoissa täytyy kyllä alussa käydä parikertaa kuussa ja sitten ainakin kerran kuussa. Tämä tulee aika kalliiksi, mutta kun tähän sitouduin ja teimme sellaisen useamman kerran maksuohjelman, ettei niin hirveän kalliiksi tullut, iho tosiaan parantui, mutta meni siinä melkein puoli vuotta.Lisäksi tietysti noudatin kotihoitoohjelmaa ja muutin vähän ruokatottumuksiani.Alussa oli tosi kauheaa teki mieli tosiaan juosta lääkäriin ja hakea pillereitä, mutta olen tyytyväinen, että jaksoin viedä tämän hoidon loppuun.Ei ole tarvinnut pillereitä ja muutenkin tuntuu, että elimistö on jotenkin puhdistunut kaikenlaisista mömmöistä. Kyllä niitä finnejä aina joskus tulee, mutta kyllä ne hoidolla pois lähtee kun niitä on vain muutama. Kun huokoset ovat puhtaa niin ei pääse tulehduksiakaan niin paljon tulemaan.

mutta tässä päästään taas tähän että jos tulee pari finniä kuussa niin sehän on ihan ok,mutta jos niitä tulee 4 iso joka yö lisää niin ei siinä kosmetologit auta vaikka kävis kerran viikossa??

• kerroinkin.
        stina3 kirjoitti:

mutta tässä päästään taas tähän että jos tulee pari finniä kuussa niin sehän on ihan ok,mutta jos niitä tulee 4 iso joka yö lisää niin ei siinä kosmetologit auta vaikka kävis kerran viikossa??

Niinkuin aikaisemmin kerroin, ei silloin ollut kysymys vain muutamasta finnistä vaan niitä tuli paljon, mutta kun tuon pahemman vaiheen pääsin yli ei finnejä ole puolenvuoden hoidon jälkeen ole tullut kuin silloin tällöin. Kyllä minä tosiaankin olen sitä mieltä, että vaikka jossain vaiheessa iho menee aika huonoon kuntoon, niin minä kuitenkin mieluummin käyn kosmetologilla sen puoli vuotta, kuin syön noita mömmöjä saman ajan. Ei ole ollut flunsaakaan niin usein nykyisin.

• tarkka
        koemme. kirjoitti:

Yhtä kalliiksi ne sun hoidot tulivat, vaikka maksaisit 1 tai 10 erässä!!! En ole ainakaan kuullut kenestäkään, joka tiputtaisi hintaa kun asiakas joutuu maksaan osamaksulla. Yleensä toisinpäin.

• hyvänolo
        tarkka kirjoitti:

Yhtä kalliiksi ne sun hoidot tulivat, vaikka maksaisit 1 tai 10 erässä!!! En ole ainakaan kuullut kenestäkään, joka tiputtaisi hintaa kun asiakas joutuu maksaan osamaksulla. Yleensä toisinpäin.

Ei näitä juttuja osamaksulla maksella sovitaan vain käyntikertojen määrä ja katsotaan sitten loppuhinta , johonka minä ainakin sain sitten määrätynlaisen useamman käyntikerran alennuksen.
        Kun on pidemmästä hoidosta kyse, on kosmetologille helponpi juttu, kun tietää aina mihin on jääty ja mistä jatketaan, ei mene aikaakaan niin paljon ja sehän on se, niin olen ymmärtänyt, mistä laskutetaan.

• hinnassa
        hyvänolo kirjoitti:

Ei näitä juttuja osamaksulla maksella sovitaan vain käyntikertojen määrä ja katsotaan sitten loppuhinta , johonka minä ainakin sain sitten määrätynlaisen useamman käyntikerran alennuksen.
        Kun on pidemmästä hoidosta kyse, on kosmetologille helponpi juttu, kun tietää aina mihin on jääty ja mistä jatketaan, ei mene aikaakaan niin paljon ja sehän on se, niin olen ymmärtänyt, mistä laskutetaan.

jos tekee useamman kuukauden "hoitosopimuksen" ostaa tuotteet kotiin jne. Ei heilläkään käy noin pitkiin hoitoihin sitoutuneita asiakkaita päivittäin.

• hoidostasi
        koemme. kirjoitti:

Eli voitko kertoa vähän millainen iho-ongelma sinulla sitten oli??
        Etsin tässä sopivaa hoitoa itselleni, kun melkein kaikki on tullut jo kokeiltua, yhtenä vaihtoehtona minulla on Diane Nova pillerit, mutta haluaisin kuulla muitakin suosituksia ennenkuin menen ne hakemaan.

Millaisia hoitoja sinulle tehtiin ja kuinka monta??
        Lopullinen hinta noin suurinpiirtein??
        Mitä kotihoitoon kuului??
        Ja miten muutit ruokailutottumuksiasi??
        Itsellä lievähkö akne, joka ei silti tunnu lähtevän kaikkien yritysten jälkeenkään.

• hoidettiin.
        hoidostasi kirjoitti:

Eli voitko kertoa vähän millainen iho-ongelma sinulla sitten oli??
        Etsin tässä sopivaa hoitoa itselleni, kun melkein kaikki on tullut jo kokeiltua, yhtenä vaihtoehtona minulla on Diane Nova pillerit, mutta haluaisin kuulla muitakin suosituksia ennenkuin menen ne hakemaan.

Millaisia hoitoja sinulle tehtiin ja kuinka monta??
        Lopullinen hinta noin suurinpiirtein??
        Mitä kotihoitoon kuului??
        Ja miten muutit ruokailutottumuksiasi??
        Itsellä lievähkö akne, joka ei silti tunnu lähtevän kaikkien yritysten jälkeenkään.

Alussa kävin kaksi kertaa viikossa , jotta saatiin iho puhdistettua, sitten kävin vähän aikaa kerran viikossa n. kk. sitten kerran kuukaudessa. Eka puhdistus maksoi jotain 45 e. sen jälkeen tehtiin nuorisopuhdistus a´`25 kerta.Tuotteet joita hoidoissa käytettiin oli Gerneticin tuotteita, joita käytin myös kotona. Puhdistus geeli ja kasvovesi sekä Synchro ja Immuno voide päällekkäin.Lisäksi sellainen nuorelle iholle sopiva kosteusvoide.Nuo tuotteet eivät ole kovin halpoja, mutta kestäviä. Nyt käytän aina kun rupeaa finnejä pukkaamaan tuota immuno naamiota suoraan finnille jolloin se auttaa.En nyt ihan tarkkaa muista kokonaissummaa, mutta alussa oli kaliimpi, kun joutui nuo tuotteet ostamaan kotiin, mutta ei minusta tuollainen 25 e. kk mikään ihmesumma ole laittaa kasvoihin meneehän se muuhunkin.

• miina
        hoidettiin. kirjoitti:

Alussa kävin kaksi kertaa viikossa , jotta saatiin iho puhdistettua, sitten kävin vähän aikaa kerran viikossa n. kk. sitten kerran kuukaudessa. Eka puhdistus maksoi jotain 45 e. sen jälkeen tehtiin nuorisopuhdistus a´`25 kerta.Tuotteet joita hoidoissa käytettiin oli Gerneticin tuotteita, joita käytin myös kotona. Puhdistus geeli ja kasvovesi sekä Synchro ja Immuno voide päällekkäin.Lisäksi sellainen nuorelle iholle sopiva kosteusvoide.Nuo tuotteet eivät ole kovin halpoja, mutta kestäviä. Nyt käytän aina kun rupeaa finnejä pukkaamaan tuota immuno naamiota suoraan finnille jolloin se auttaa.En nyt ihan tarkkaa muista kokonaissummaa, mutta alussa oli kaliimpi, kun joutui nuo tuotteet ostamaan kotiin, mutta ei minusta tuollainen 25 e. kk mikään ihmesumma ole laittaa kasvoihin meneehän se muuhunkin.

minä puolestaan kiinostuin että missä saa 25e:lla nuoriso ihonpuhdistuksen? missä päin asut ja mikä on ikäraja tuohon nuoriso puhdistukseen? yleensähän normaali ihonpuhdistus maksaa n.60e täällä hkissä.jos joka viikko käy niin eihän siinä palkka riitä :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11427
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9830
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      146
      5574
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2593
    Aihe