Millainen on pelottava nainen?

Milla Magia

Minulle on usein sanottu, että olen pelottava nainen, ja miehet pelkäävät minua. Tämä siis sekä naisilta, että miehiltä.

Haluaisin nyt kuulla teiltä miehiltä määritelmän pelottavalle naiselle. Millaista naista pelkäätte?

Lisäksi kysyn, että voiko pelottava nainen olla myös samaan aikaan kiinnostava, siis sellainen, jossa on paljon hyviä puolia, jotka vetävät puoleensa ja kiehtovat suuresti, mutta silti samaan aikaan myös pelottavat puolet nousevat esiin ja arveluttavat?

Haluaisitko tällöin tästä huolimatta tutustua? Olisiko sinussa, tai onko sinussa ollut, rohkeutta voittaa pelkosi?

36

9097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TheDragonLord

      Minä en sinäänsä usko että nainen olis pelottava. No ainakaan en ole sellaista tavannut!

      Ehkä se pelko perustuu liika itsevarmaan naiseen, joka uskaltaa sanoa omat mielipiteensä... Antaa ehkä miehelleko miehelle rukkaset. En tiedä mutta luulisin niin.

      • vielä ainakaan tavannu pelottavaa naista, mutta jos semmosii on ni uskoisin haluavani ainakin tutustuu häneen.


      • sanottu

        Pelottava olen kuulemma minäkin ja se kuulemma johtuu siitä, kun olen tosi pitkä, hoikka ja kauniskin. Sellaiset pelottavat miehiä, näin ovat kertoneet. Ei uskalla lähestyä ja tuo on kuitenkin töykeä ja näyttääkin liian itsevarmalta jne.


    • nainen itsekin

      Joka vaatii kunnioitusta itselleen ja omalle arvolleen siinä missä mieskin.

      Sellainen, joka ei siedä itseensä kohdistuvaa tytöttelyä kun jotain ois tehtävä. Sehän on luovuttamista jos taipuu jonkun tytöttelijän tahtoon ja myöntää että "en osaa ku oon vaan tyttö, joo tälläsiä me tytöt ollaan".

      Mulla asenne kääntyy helposti (mielessäni tietysti) siihen, että on sitä isompaakin kaatunut ja jäänyt jalkoihin kuin tämä tytöttelijä. Sitäpaitsi, kyllä mä pystyn esim. tietokoneen kanssa tekemään ne samat asiat kun miehetkin. Ei se mitään muuta vaadi kuin harjoittelua, mutta nämä tytöttelijätpä eivät vastaa kysymyksiin eivätkä auta jos eivät itse saa tehdä tytöteltävän hommia loppuun. Tytöttelijöitä nimittäin valitettavasti on myös opetustehtävissä.

      Kai tuota sisuksi voi kutsua. Olisiko se naisessa pelottava piirre?

      • Annina__________

        Kumma ilmiö tuo kyllä. Sitä tekee eniten luusereimmat miehet. Aika inhottavaa se on kyllä, ja myös noloa niiden tytöttelijöiden puolelta, jotka oikeasti, vastoin luuloaan saattavat olla aivan paskoja esim. juuri tietokoneissa tai urheilussa. Tosin joskus kun laiskottaa niin onhan se ihan kätevä lause tuo "kun mä en osaa, voitsä, sä varmaan tiiät tosta kaiken?" Se on miehelle yhtä imarteleva lause luulen, kun naiselle se, että "sä olet niin kaunis", vaikka nainen olisi just herännyt darrasta, mutta sen lauseen mielellään uskoo, vaikka järjellä ajateltuna se oliskin vaan imartelua, ainakin siinä hetkessä.

        Muakin on sanottu pelottavaksi, luulen, että edellä sanottuja asioita sillä tarkoitetaan ja juuri sitä, ettei sellainen nainen suostu noudattamaan tätä nais-mies-kaavaa, joka saattaa hämmentää miestä, joka ei tiedä mitä tehdä ns. miehen roolin ulkopuolella, kun ei voi suhtautua tähän pelottavaan naiseen kuin kikattavaan pikkutyttöön vaan kuten vaikka omiin kavereihin ja jos vielä on tytöstä kiinnostunut, niin onhan se "vaativampaa" tehdä vaikutus sellaiseen.

        Omalta kohdalta se perusolemus on sellainen suomalainen mörökölli, vaikka ulkomuodoltani olenkin hyvin naisellinen. :) Ehkä se pelkkä ulkoinen vaikutelma sitten antaa kylmän tai pelottavan vaikutelman..mene ja tiedä.


    • didi74

      mielenkiitoinen juttutuokio mieskaverin kanssa illalla.. Läheltä liipaa tätä aihetta. Hän sanoi, että "yleisesti ottaen" sellainen nainen joka on kovin itsenäinen ja kykenevä saataa aiheuttaa miehelle riittämättömyyden tunnetta. Tunnetta siitä, ettei ole tarpeellinen ja Mies.. Hänen mukaansa vaaditaan vahvaa itsetuntoa, että voi olla suhteessa itseään vahvemman kanssa. Helpompaa olisi olla jonkun ressukan kanssa, jossa pääsisi itse näppärästi pätemään.
      Luulen, että itsensä kanssa sujut olevat, itsenäiset, vahvat naiset saattavat olemukseltaan olla hieman pelottavia, vaikka myös kiinnostavia samalla. Nyt jos saisi vielä miestenkin vastauksia aiheeseen..?

      • leijonaitse

        Tai ylimielinen,lian voimakasnaienen voisi olla pelottava ja riippu enämmän miehistä..
        Minä en pelkkää voimakkaitanaisija vaan,näitä avuttomia jotka uhkavat itsemurhalla ja pettämisellä..ym.


    • Kolli Kellinen

      Pelottava nainen on itsekeskeinen ja omistushaluinen manipuloija, joka myrkkyhämähäkin lailla kutoo miehen verkkoonsa. Kaikki pyörii naisen oman navan ympärillä; mies on pelkkä oman egon jatke. Jos mies haluaa hieman omaa aikaa ja vapautta, nainen aloittaa säälimättömän kampanjan, jossa hän käyttää aseinaan mustasukkaisuuskohtauksia, miehen syyllistämistä, valehtelua, itsemurhauhkauksia jne.

      Pelottavalla naisella on todella hauras itsetunto, mutta hän on luonut sen suojaksi näennäisesti voimakkaan suojapanssarin, joten hän saattaa vaikuttaa ulkopuolisen silmin tarkasteltuna voimakkaalta, itsenäiseltä ja seksikkäältä tahtonaiselta. Mies ihastuu tuohon ulkokuoreen ja kun hän huomaa, että se onkin pelkkää valheellista pintaa, hän on jo satimessa.

      • ........

        Puhut itsestäsi, Kolli. Projisoit naiseen omat pimeät puolesi. Sinähän se olet se itsekeskeinen manipuloija...


    • Heebo

      Jos vastausta haluat, niin kuvaile itseäsi muutamalla lauseella. Ehkäpä niistä irtoaa jotain syitä miksi sitten olet niin pelottava.

      • Milla Magia

        Itse asiassa on tullut tosi hyviä vastauksia. Tunnistin itseni niistä monista.

        Mä luulen, että mut tekee pelottavaksi tietty varautuneisuus ja kriittisyys. Olen oppinut suhtautumaan miehiin aika epäilevästi ja siksi minua ei ole ihan kaikkien halppo lähestyä.

        Olen älykäs( kuullutkin siitä paljon ) ja minulla on paljon vahvoja ja teräviä mielipiteitä. Pidän puoleni tarvittaessa tehokkaasti, enkä osaa alistua. Joskus saatan loukkaantua turhastakin, jos odotan miehen tarkoittavan jotain pahaa, vaikkei olisi suuri asia. Samoin suutun, jos minua loukataan, aika verisesti, vaikka kyllä lepynkin.

        Odotan mieheltä paljon, enkä aina osaa suhtautua kovin lempeästi mihinään inhimillisiin virheisiin(esim. myöhässä olemisiin tms.). Eli pidän tosi hyvin huolen, ettei kukaan pääse minua loukkaamaan tai alistamaan. Enkä nöyristele ja jumaloi ketään. Ainakin olen kuullut, että juuri kriittisyyden ja odotuksien takia minua pelätään.

        Siksi kysyin myös hyvistä puolista, koska kaiken vastapainona olen itse hyvin oikeudenmukainen, ajatteleva ja rehellinen ajatuksissani ja tunteissani. En esim. koskaan pettäisi, enkä lausu mitään typeriä kommentteja toiselle. Siis mitään turhaa haukkumista esim., jossa ei ole varsinaista asiaa. Odotan toiselta myös samaa. Inhoan kaikkea keskenkasvuista toimintaa ihmissuhteissa. Ja kaikkea ajattelemattomuutta. Olen siis hyvin vaativa niin itselleni kuin toisellekin, mitä tulee ihmissuhteisiin.

        Pystyn myös olemaan itsekriittinen ja muuttumaan sekä muokkaamaan mielipiteitäni tarvittaessa, mutta tietysti odotan sitä myös toiselta osapuolelta.

        Tässä oli hiukan itseanalyysia.


      • Milla Magia
        Milla Magia kirjoitti:

        Itse asiassa on tullut tosi hyviä vastauksia. Tunnistin itseni niistä monista.

        Mä luulen, että mut tekee pelottavaksi tietty varautuneisuus ja kriittisyys. Olen oppinut suhtautumaan miehiin aika epäilevästi ja siksi minua ei ole ihan kaikkien halppo lähestyä.

        Olen älykäs( kuullutkin siitä paljon ) ja minulla on paljon vahvoja ja teräviä mielipiteitä. Pidän puoleni tarvittaessa tehokkaasti, enkä osaa alistua. Joskus saatan loukkaantua turhastakin, jos odotan miehen tarkoittavan jotain pahaa, vaikkei olisi suuri asia. Samoin suutun, jos minua loukataan, aika verisesti, vaikka kyllä lepynkin.

        Odotan mieheltä paljon, enkä aina osaa suhtautua kovin lempeästi mihinään inhimillisiin virheisiin(esim. myöhässä olemisiin tms.). Eli pidän tosi hyvin huolen, ettei kukaan pääse minua loukkaamaan tai alistamaan. Enkä nöyristele ja jumaloi ketään. Ainakin olen kuullut, että juuri kriittisyyden ja odotuksien takia minua pelätään.

        Siksi kysyin myös hyvistä puolista, koska kaiken vastapainona olen itse hyvin oikeudenmukainen, ajatteleva ja rehellinen ajatuksissani ja tunteissani. En esim. koskaan pettäisi, enkä lausu mitään typeriä kommentteja toiselle. Siis mitään turhaa haukkumista esim., jossa ei ole varsinaista asiaa. Odotan toiselta myös samaa. Inhoan kaikkea keskenkasvuista toimintaa ihmissuhteissa. Ja kaikkea ajattelemattomuutta. Olen siis hyvin vaativa niin itselleni kuin toisellekin, mitä tulee ihmissuhteisiin.

        Pystyn myös olemaan itsekriittinen ja muuttumaan sekä muokkaamaan mielipiteitäni tarvittaessa, mutta tietysti odotan sitä myös toiselta osapuolelta.

        Tässä oli hiukan itseanalyysia.

        Lisään vielä sen, että otan ihmissuhteeni vakavasti, enkä siedä mitään toisilla ihmisillä leikkimistä. Inhoan kaikkea jahkailua, enkä itse jaksa hengailla muuten vaan sellaisten ihmisten kanssa, joita en kuitenkaan ota vakavasti.


      • jude83
        Milla Magia kirjoitti:

        Lisään vielä sen, että otan ihmissuhteeni vakavasti, enkä siedä mitään toisilla ihmisillä leikkimistä. Inhoan kaikkea jahkailua, enkä itse jaksa hengailla muuten vaan sellaisten ihmisten kanssa, joita en kuitenkaan ota vakavasti.

        No ehkä mun mielestä pelottava.

        -tumma
        -kännissä alkaa aina riehuu ja sekoilee..aivan mitä sattuu

        -kaiken maailman bandidos kavereita yms..
        -rauhoittava lääkitys..

        Ainakin kaksi tapausta tiedän, silti suht normaalia seuraa viikolla/selvin päin..

        Jotenkin vaan tuntuu tälläisen seurassa, että jotain tapahtuu kohta..


    • Matti

      Ei pelottavaa naista ole. Ainut mikä voi tehdä naisesta pelottavan on se jos on todella voimakkaasti ihastunut häneen, mutta tällöinhän ei ole kysymys naisesta itsestään vaan omasta kiinnostuksesta. Esim. olen ihastunut yhteen alle 160-senttiseen, siroon ja hiljaiseen naiseen ja hän on melkeinpä ainut nainen, jonka nähdessäni menen täysin lukkoon.

      • lynx

        Yksi sana hyppää esiin kirjoituksestasi eli "hiljainen" - menisitkö lukkoon, jos ihastuksesi olisi muuten samanlainen, mutta avoin ja puhelias?
        Itse olen huomannut hiljaisuuteni pitävän minusta kiinnostuneet miehet etäällä, liekö sitten pelko syynä vai ei...


      • Matti
        lynx kirjoitti:

        Yksi sana hyppää esiin kirjoituksestasi eli "hiljainen" - menisitkö lukkoon, jos ihastuksesi olisi muuten samanlainen, mutta avoin ja puhelias?
        Itse olen huomannut hiljaisuuteni pitävän minusta kiinnostuneet miehet etäällä, liekö sitten pelko syynä vai ei...

        "Yksi sana hyppää esiin kirjoituksestasi eli "hiljainen" - menisitkö lukkoon, jos ihastuksesi olisi muuten samanlainen, mutta avoin ja puhelias?
        Itse olen huomannut hiljaisuuteni pitävän minusta kiinnostuneet miehet etäällä, liekö sitten pelko syynä vai ei..."

        Hyvä kysymys, koska juuri naisen hiljaisuus tämän aiheuttaa! Tarkkailen aina hieman sitä, millasella tuulella toinen on tai onko toinen ujo vai ei. Sitten jos toinen on hiljaisempi niin en viitsi hölöttää koko ajan ja voin olla hyvinkin vähäpuheinen. Puheliaamman naisen kans pystyy olemaan enempi oma itsensä eli puheliaampi, rennompi ja välittömämpi.

        Kynnys vaikka spontaanisti koskettaa toista on paljon korkeempi, jos nainen on hiljainen ja välttää katsetta. Voisin kyllä koskettaa, mut siinä vaikuttaa enemmänkin se, että ahdistuuko nainen siitä. En minä halua, että hän kokee olonsa epämukavaksi. Tää nainen josta kerroin saattaa olla musta kiinnostunu, mut kun en ole varma, niin jännitän sen seuras ihan hirveesti ("mitäs jos se ei kumminkaan ole kiinnostunu). Tai riippuu tilanteesta:

        a) jos nähdään vaikka kaupassa, jännitän enemmän, koska jos nainen ei ole kiinnostunut ja sillä on kiire, sitä ei kiinnostais jutella mun kans, mut koska ollaan "moikkailuasteella", niin se ei halua olla töykeä ja pulisee mun kans pari minuuttia.

        b) jos nähdään viikonloppuna kaupungilla/jonkun kotona, pystyn olemaan vähän rennompi, mut sillonkaan en uskalla olla kovinkaan päällekäyvä, koska tiedän, kuinka kiusallista/epämukavaa on, kun täytyy jutella sellaisen kanssa, joka on kiinnostunut, mutta itse ei ole. Lisäksi jos siinä on edes yks muu ihminen paikalla, en viitsi tätä "hienovaraista iskemistä" harrastaa, koska sit ne muutkin vaan ajattelee mielessään että "eiks toi nyt jo tajua, ettei Sanna oo siitä kiinnostunu".

        Ja loppujen lopuksi: voi tietenkin olla et se nainen on musta kiinnostunu, mut jännittää vaan yhtä paljon ku minä. Kiva juttu...


      • lynx
        Matti kirjoitti:

        "Yksi sana hyppää esiin kirjoituksestasi eli "hiljainen" - menisitkö lukkoon, jos ihastuksesi olisi muuten samanlainen, mutta avoin ja puhelias?
        Itse olen huomannut hiljaisuuteni pitävän minusta kiinnostuneet miehet etäällä, liekö sitten pelko syynä vai ei..."

        Hyvä kysymys, koska juuri naisen hiljaisuus tämän aiheuttaa! Tarkkailen aina hieman sitä, millasella tuulella toinen on tai onko toinen ujo vai ei. Sitten jos toinen on hiljaisempi niin en viitsi hölöttää koko ajan ja voin olla hyvinkin vähäpuheinen. Puheliaamman naisen kans pystyy olemaan enempi oma itsensä eli puheliaampi, rennompi ja välittömämpi.

        Kynnys vaikka spontaanisti koskettaa toista on paljon korkeempi, jos nainen on hiljainen ja välttää katsetta. Voisin kyllä koskettaa, mut siinä vaikuttaa enemmänkin se, että ahdistuuko nainen siitä. En minä halua, että hän kokee olonsa epämukavaksi. Tää nainen josta kerroin saattaa olla musta kiinnostunu, mut kun en ole varma, niin jännitän sen seuras ihan hirveesti ("mitäs jos se ei kumminkaan ole kiinnostunu). Tai riippuu tilanteesta:

        a) jos nähdään vaikka kaupassa, jännitän enemmän, koska jos nainen ei ole kiinnostunut ja sillä on kiire, sitä ei kiinnostais jutella mun kans, mut koska ollaan "moikkailuasteella", niin se ei halua olla töykeä ja pulisee mun kans pari minuuttia.

        b) jos nähdään viikonloppuna kaupungilla/jonkun kotona, pystyn olemaan vähän rennompi, mut sillonkaan en uskalla olla kovinkaan päällekäyvä, koska tiedän, kuinka kiusallista/epämukavaa on, kun täytyy jutella sellaisen kanssa, joka on kiinnostunut, mutta itse ei ole. Lisäksi jos siinä on edes yks muu ihminen paikalla, en viitsi tätä "hienovaraista iskemistä" harrastaa, koska sit ne muutkin vaan ajattelee mielessään että "eiks toi nyt jo tajua, ettei Sanna oo siitä kiinnostunu".

        Ja loppujen lopuksi: voi tietenkin olla et se nainen on musta kiinnostunu, mut jännittää vaan yhtä paljon ku minä. Kiva juttu...

        juttelua ihan muina miehinä vaikka vähän jännittäisikin. Jos tyttösi on kiinnostunut, alkaa hän luultavasti ajan kanssa avautua seurassasi ja juttunne rupeaa etenemään. Jos ei ole, se tulee varmasti jossain vaiheessa ilmi eikä sinun enää tarvitse pähkäillä asiaa. Eli enemmän menetät jos vain kauempaa ihailet.

        Itse pidän puheliaista höpöttäjistä paljon. Kiusallisia hiljaisia hetkiä ei tule ja ajan kanssa rupean itsekin rentoutumaan ja puhumaan. Hiljaisten ihmisten seurassa olen lähes mykkä eikä aika paranna asiaa yhtään.

        Tsemppiä vain sinulle tyttösi kanssa, toivottavasti ihastus on molemminpuolista :)


      • Matti
        lynx kirjoitti:

        juttelua ihan muina miehinä vaikka vähän jännittäisikin. Jos tyttösi on kiinnostunut, alkaa hän luultavasti ajan kanssa avautua seurassasi ja juttunne rupeaa etenemään. Jos ei ole, se tulee varmasti jossain vaiheessa ilmi eikä sinun enää tarvitse pähkäillä asiaa. Eli enemmän menetät jos vain kauempaa ihailet.

        Itse pidän puheliaista höpöttäjistä paljon. Kiusallisia hiljaisia hetkiä ei tule ja ajan kanssa rupean itsekin rentoutumaan ja puhumaan. Hiljaisten ihmisten seurassa olen lähes mykkä eikä aika paranna asiaa yhtään.

        Tsemppiä vain sinulle tyttösi kanssa, toivottavasti ihastus on molemminpuolista :)

        ... laitoin myös viestin, kysyn siinä tota lukkoon menemistä naisilta, käypä sinäkin katsomas.

        Tällä naisella on näkynyt olevan joku mies ainakin viime vuoden loppupuolella, mutta nykytilanteesta en tiedä. Ääh! Jotenkin vaan musta tuntuu, että molemmat aistii meidän välillä sen jännitteen, mut mitäs jos vaan kuvittelen? Tähän on tietysti helppo neuvoo että mene ja kysy sitä treffeille mut se onkin ujolle ihmiselle maailmanluokan projekti. En vaan "kylmiltään" halua mennä kysymään, ihannetilanne olis sellanen, että juttu kehittyis pikkuhiljaa tapailupohjalta, niin että ollaan tavallaan kavereita, mut kummallekin on selvää, mikä on homman idea. Ei siis mitään "Ooksä mun kaa?", "Mennääks panemaan?", "Mennääks kihloihin?", "Lähetääks huoneistokeskukseen? Sitä kun kehutaan ripeäksi..." Hmm...


    • pelottava nainen

      Olen ulkoisesti todella naisellinen, en keinotekoisen korostetusti, vaan ihan luonnostani. Olen pieni, mutta fyysisesti vahva. Minulla on luja itseluottamus, eikä kukaan pysty alistamaan minua. Selviän kaikesta itse, enkä tarvitse miestä edes henkiseksi tueksi. Pystyn kietomaan miehet pikkusormeni ympärille ja saan heidät syömään kädestäni - jos haluan tehdä niin. Mutta se peli ei kiinnosta minua, koska minun ei tarvitse päteä.

      Olen tyttö, nainen, äiti ja ihminen. Arvostan ja kunnioitan itseäni, eikä se horju ulkopuolisten sanomisien tai tekemisien vuoksi. Moni mies on sanonut, että olen pelottava. Yksi sanoi, että pelkkä läsnäoloni rusentaa pallit rusinaksi. Kun kysyin, että miksi, niin kuulema siksi, että olen niin haluttava ja vahva, naisen haluaminen tekee miehen heikoksi ja suojattomaksi ja naisen vahvuus musertaa.

    • pikku.nainen

      voisi olla myös jollain tavalla arvaamaton nainen. Yleensähän sitä outoa, vierasta ja siten arvaamatonta pelätään.

      Mieheni sukulaisporukassa on taas yksi ikäiseni nainen, jota minä "pelkään". Välttelen hänen seuraansa, koska hän on epämiellyttävä. Hänellä ei ole minkäänlaista käsitystä tahdikkuudesta, saati muista käytöstavoista. Hän kyselee ihmisiltä intiimejä asioita ja on muutenkin utelias. Samoin hän tarkkailee jatkuvasti muita ihmisiä, se tuntuu epämiellyttävältä.

      Nimitämmekin häntä Stasi-Sabineksi...

      • mä myös

        tunnen tuollasen! Kysymykset luokkaa: Mites seksielämä? Saatko orgasmeja? Miksei teillä ole lapsia? Ettekö pysty saamaan?

        Tai utelee raha-asioista ym. Järkyttävä akka!


    • supisuomalainen

      Musta pelottava nainen on sellainen, joka ei kykene lukemaan ihmistä, miestä. Puuttuu hienotunteisuus, eli töksäyttelee asioita päin naamaan, asioista, jotka vaatisivat ymmärtävämpää suhtautumista. Nainen, joka ei osaa tai halua eläytyä toisen ihmisen asemaan ja tunteisiin. Kiertää veistä haavassa, puolustautuu toteamalla: "Olen vain rehellinen". Pitää miehen haavoittuvuutta heikkoutena. Tällaisen naisen nauru väärään paikkaan, silloin kun itse on herkässä mielentilassa on pelottavaa ja järkyttävä kokemus.

      Pelottavan naisen kanssa ei uskalla luoda tunnesidettä, ei uskalla paljastaa mitään arkaluontoista itsestä.

      "Pelottavaksi" voi myös sanoa naista, jolla on liian vahvoja mielipiteitä, silloin kun ne menevät ihan överiksi, yksisilmäisyydeksi. Tämäkin liittyy siihen, ettei kuuntele, eikä ymmärrä muita.

      Ehkä pelottavaa voi käyttää positiivisessakin mielessä, tarkoittamaan vahvaa naista. Minä en pelkää vahvaa naista, mutta vahvaa, johon yhdistyy tunnekylmyys, kyllä.

      Arkikäytössä luulisin että pelottavaa käytetään silloin, kun toinen ei pysty luomaan tunnesidettä toisen kanssa, jostain syystä. Jää etäiseksi. Pelottavan imagon pystyy helposti murtamaan paljastamalla itsestään jotain luottamuksellista, avaamalla sydämensä.

    • toinen pelottava nainen

      vaikka vastauksia miehiltä pyysitkin. Ihmettelen suuresti saamiasi vastauksia siitä ettei pelottavia naisia oikeastaan ole jne. En jaksa uskoa että vastanneet miehet ovat olleet täysin rehellisiä. Omaan kirjoitukseeni täällä aiheeseen liittyen nimenomaan vastattiin että olen pelottava. Oma "pelottavuuteni" johtuvan lujasta itsetunnosta ja erilaisuudestani (olen asunut useita vuosia Keski-Euroopassa ja olen oikeustieteen opiskelija).
      Joku taisi ehdottaa että ehkä kyse on siitä että miehet eivät tunne oloaan tarvituksi jos nainen on todella menestynyt. Ymmärrän kyllä tätä näkökulmaa, mutta pitäisihän sitä muistaa ettei kukaan ole täydellinen ja jos me pelottavat naiset etsimme miestä niin kyllä me jotain heiltä tarvitsemme/haluamme. Olemmehan me joka tapauksessa silti ihmisiä, naisia.

      • NormiMies

        Miksi et usko että vastanneet eivät tiedä pelottavaa naista? Ihmisiä ja yksilöitä me miehetkin olemme. Joitakin pelottaa joku ja joitakin ei mikään. Enkä ymmärrä miten asuinpaikka tai opiskeluala liittyy asiaan.

        Usein ne kaikista röyhkeimmän itsevarmimman oloiset ovat niitä epävarmimpia. Mutta kuten sanottua meitä on moneksi.


      • dayum

        että kaikki kuitenkin riippuu siitä, että mitä kukakin ymmärtää sanalla "pelottava".

        Esimerkiksi joku "pelottava" nainen voi olla toisen miehen mielestä PELOTTAVA, ja jonkun toisen mielestä tämä nainen ei olekkaan pelottava, vaan kylmä. Sitten kun taas mietitään tätä asiaa, niin kukapa sitä loppupeleissä haluaisi itselleen kylmää (=tunteetonta) naista? Eipä varmaan kovinkaan moni. Siis oletuksenahan voi monesti olla, että nainen on / olisi ulkoa samanlainen kuin sisältä = kylmä.
        Luultavasti tämä "kylmä" nainen ei ole tunteeton, mutta hänen ulkokuorensa vaan antaa sen vaikutuksen. Mistäpä sen voi tietää varmaksi, vieraasta ihmisestä...

        Vaikka tämä "kylmä" nainen olisikin miten viehättävä tahansa, niin hänestä huokuva kylmyys / välinpitämättömyys / tunteettomuus / olen itsenäinen, en etsi miestä -juttu kuitenkin pistää luultavasti useimmat miehet ajattelemaan, että onko mitään mieltä alkaa tutustumaan tuollaiseen naiseen. Jotkuthan tietenkin tykkääväät jahtaamisesta jne. ja voivat sitä kautta pyrkiä saamaan / valloittamaan tämän "kylmän" naisen. Mutta ei kaikki.

        Kuten tuo "NormiMies" totesikin, niin eihän jollain entisillä tai nykyisillä asuinpaikoilla tai koulutuksella / ammatilla ole sinällään mitään väliä. Eikä ehkä sillä lujalla itsetunnollakaan ole niinkään väliä. Vaan sillä, että millaisen vaikutelman se nainen antaa itsestään. Eli jos hänestä jo huokuu sellainen "minähän en etsi miestä / en vilkuilekkaan miehiä, ei kiinnosta yhtään", niin mistä miehet voivat tietää naisen olevan sinkku. Eli onko aloitteen teko sitten kuitenkaan miehelle sen arvoista, että kannattaisi ottaa "riski" tulla juttelemaan tämän naisen kanssa. Nainenhan voi olla jo varattu. Mitäpä sitä toisten ihmisten suhteita sotkemaan.

        Sitten on vielä sekin, että jos ihminen kuulee toisen ihmisen ammatin / koulutuksen / opiskelu-/työpaikan / mahdollisesti ulkomailla asumisen, niin tässä vaiheessa voi tulla se kielteinen reaktio. Eli eihän tämä ihminen olekkaan sellainen, kuin mitä olen etsinyt. Tai tuntee itsensä riittämättömäksi / ei usko että toinen voisi kiinnostua jos itse elää "vaatimattomampaa" tavis-elämää. Eli monen ihmisen mielestä tältä kyseiseltä ihmiseltä puuttuu kunnianhimo. Tai sitten päinvastoin, jotkut ihmiset eivät halua liian vähän koulutettua kumppania. Syyt on moninaisia :)

        Eikä täällä pysty kukaan sanomaan mitään varmaan toisesta ihmisestä. Jos joku sanoo sinua pelottavaksi TÄÄLLÄ, niin eihän se välttämättä pidä ollenkaan paikkaansa oikeassa elämässä. Nämä on vaan kirjoituksia, kuka mitäkin näillä ymmärtää.

        Meni ehkä hieman sivuun alkuperäisestä aiheesta :)


    • Serpico

      Nainen joka uhkaa minua aseella kun olen yrittänyt sanoa jotain kohteliasta.

      • esim.

        "Olkaa hyvä ja haistakaa v***u, rouva konstaapeli! Pidän aina sukkahousuja päässäni, enkä tiedä mitään mistään pankkiryöstöstä!Joten olisitteko ystävällinen ja laskisitte aseenne?"

        Vai niinkus millanen voisi olla esimerkkitilanne, jossa noin tapahtuu? :D


      • Serpico
        esim. kirjoitti:

        "Olkaa hyvä ja haistakaa v***u, rouva konstaapeli! Pidän aina sukkahousuja päässäni, enkä tiedä mitään mistään pankkiryöstöstä!Joten olisitteko ystävällinen ja laskisitte aseenne?"

        Vai niinkus millanen voisi olla esimerkkitilanne, jossa noin tapahtuu? :D

        Ase se on rikottu pullokin... Ei ollut kai tottunut ystävällisiin kommenteihin, tyttöparka.


      • Nainen ja sen salainen ase
        Serpico kirjoitti:

        Ase se on rikottu pullokin... Ei ollut kai tottunut ystävällisiin kommenteihin, tyttöparka.

        Ai sulle on siis sattunut tuolla tavalla. Onhan niitä ikävä kyllä sellaisia ihmisiä, jotka ottavat kaiken - jopa aidosti ystävälliset kommentit - vittuiluna. Eipä tuosta niin kauan ole, kun sanoin eräälle miehelle jotain (ystävällisesti) ja hän sadatti kakkaa niskaan lastillisen sen kummemmin miettimättä. Olisin toki voinut vetää palkokasvin nenääni, mutta valitsin toisin ja selitin tarkoitukseni. Hän tuumasi sitten itsekin, että on niin kyynistynyt, että ensimmäisenä ajattelee kaikkien vaan vittuilevan. Surullista.


    • Måste gädda

      Lisättynä tunnekylmyyteen ja pilakallisuuteen!

    • vato retro

      Eli rankasti maanisdepressiivinen, bipolaarinen skitso jolla on alkoholi/huumeongelma. Koskaan ei tiedä milloin kurkku aukeaa joko itseltä tai siltä.

      Muunlaisia en ole oppinut vielä pelkäämään.

    • fsdf

      Eikös milla magia olekin ilkeä noita, joka suunnittelee kaikenlaista muiden päänmenoksi.

    • mies....

      Olette ilkeitä, pinnallisia, itserakkaita, kusipäitä, liian hyvännäköisiä tai sitten liian kamlannäköisiä, kaikki ns. tavallisen näköiset ihmiset saavat teidän puolestanne painua helvettiin... Kyllähän tätä riittää...

      • Hengitä välillä!

        Sinä se kompastelet sanoihisi, hengitä syvään se auttaa noihin paineisiin. Kyllä useat meistä tietää että tämä maailma on sairautta täynnä. Olet ihan oikeassa että täällä kilpaillaan joko ulkonäöllä, titteleillä jne... Sairasta! T,VesaVaan.


      • mimmi

        kerran pieni paha noita, känkkäränkkä nimeltään...


    • lecu

      Kukaan nainen EI ole pelottava. Mua ärysttää aivan suunnattoman paljon naiset, jotka luulee olevansa jotenkin nokkelia suustansa, sekä kauniimpia ja suositumpia kuin todellisuudessa ovat. Samat naiset on niitä, jotka huutaa, rääkyy ja hakkaa miehiä baarissa.. jumalauta, pistää vihaseks.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe