Ummetus

Epätoivoinen:(

Olen laihdutuskuurilla, kuten varmasti moni muukin täällä oleva ihminen. Ongelmana on kuitenkin ummetus. Vatsa on kivi kova eikä mitään tule ulos.. voiko ummetus olla syy siihen että esim tänä aamuna painoin 800grammaa ENEMMÄN kuin eilen aamulla? suututtaa tollanen.. koska kuitenkaan se ei voi olla mahdollista koska ruokailut oli 1300kalori pintaa ja tein vielä tunnin reippaan lenkin :( tiedän kyllä ettei tuloksia synny heti, ja toi voi olla myös esimerkiksi siitä että join nestettä illalla paljon tms.. mutta kysymys onkin se että voiko ummetus olla syynä tälläseen? onko ummetuksen oireita kivikovalta tuntuva pömpöttävä vatsa? kiitos! :(

13

5341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kupru

Syö enemmän kasviksia ja juo vettä! Mulla oli ummetusta raskausaikana ja söin sillöin tällöin luumurahkaa; se auttaa takuulla ;0) Eli kiepsauta vauvan luumusosepurkin sisältö puoleen purkkiin rahkaa ilman sokerilisää. Hyvää päivää- mehut saa mulla myös mahan toimimaan, itse asiassa liikaakin. Jos vain raskit ostaa niitä niin kokeile ihmeessä. Myös keinomakeutetut namut saavat allekirjoittaneella suolen sisällön liikkeelle.

• MiinaLiina

auttoi raskausaikana luumu ja RUNSAS vedenjuonti. Liikkuminen edistää myös suolen toimintaa joten ei kun vettä litkimään ja lenkille :)
        Voithan tietty hakea myös apteekista esim. levolacia joka auttaa ummetukseen.

• Hennap.
        MiinaLiina kirjoitti:

auttoi raskausaikana luumu ja RUNSAS vedenjuonti. Liikkuminen edistää myös suolen toimintaa joten ei kun vettä litkimään ja lenkille :)
        Voithan tietty hakea myös apteekista esim. levolacia joka auttaa ummetukseen.

Levolac on kammottavan makuista, kuin siirappia söisi :( Agiolax- rakeet on vähän miellyttävämpiä. Täysjyväleipä ja puurot auttavat kanssa ummetukseen kun ne "luutivat" suolta puhtaaksi kuiduilla. Ja kuten edellä sanottua, lenkille, lenkille ja lenkille :)

• makeutetut pastillit ja pur...

laittavat suolistoon liikettä! :)

• Epätoivoinen:(

päiväni ruokailu koostuu ainakin yhdesta puurolautasesta, eilen lenkkeilin 7kilometriä, toissapäivänä 16kilomteriä jne.. et kui paljon sitä pitää sit lenkkeillä?? luumua toki voisin ostaa.. :/

• Epätoivoinen:(

vettä litkin koko ajan:D ehkä liikaakin.. juon myös teetä noin 5-7 kuppia päivässä johon laitan jokaiseen lasilliseen 2 makeutusainepuristetta, juon myös funlight-mehutiivistettä joka on makeutusaineella makeutettu.. hmm xylitolia, eli purkkaa jauhamaan siis..(?)

• *miuku*
        Epätoivoinen:( kirjoitti:

vettä litkin koko ajan:D ehkä liikaakin.. juon myös teetä noin 5-7 kuppia päivässä johon laitan jokaiseen lasilliseen 2 makeutusainepuristetta, juon myös funlight-mehutiivistettä joka on makeutusaineella makeutettu.. hmm xylitolia, eli purkkaa jauhamaan siis..(?)

Eikös teellä ole taipumusta kovettaa mahaa? Juot sitä nimittäin aika paljon. Tee lisäksi poistaa nestettä, joten jokaista teekuppia kohden pitäisi juoda kuppi vettä, minkä lisäksi se pari litraa vettä päivässä muutenkin.

• peke

Kokeile jonakin lauantai-aamuna, kun tiedät, ettet ole lähdössä koko päivänä ulos, "öljykuuria":

Keitä hieman kaura- tai ruispuuroa tai täysjyväriisiä ja lisää annokseen vähintään 1 dl maissi- tai rypsiöljyä;(ja maun vuoksi vähän voita).
      Syö annos nopeasti ja ota vielä öljyä paljaaltaan 1/2- 1 dl aamiaisen jälkeen.
      Älä syä sen jälkeen mitään muutamaan tuntiin.

• peke

liika vedenjuontikaan ei ole hyväksi suoliston toiminnalle!
        Kannattaa juoda aamulla, Heti herättyään kaksi tai kolme lasillista vettä (vaikkapa sitruunamehulla ja ripauksella sokeria maustettuna).

• Fatass
        peke kirjoitti:

liika vedenjuontikaan ei ole hyväksi suoliston toiminnalle!
        Kannattaa juoda aamulla, Heti herättyään kaksi tai kolme lasillista vettä (vaikkapa sitruunamehulla ja ripauksella sokeria maustettuna).

Vähennä heti teenjuontia! Itsekin kärsin ummetuksesta ja tee vain pahentaa sitä. Lenkkeilen myös paljon, juon riittävästi vettä, syön kuitupitoista ruokaa jne., mutta silti on aina vain ongelmia vatsan toiminnan kanssa :( Nyt olen kokeilemassa Activia -jogurtteja, jos ne vaikka auttaisivat. Toivossa on hyvä elää.

• "moottori"

Eihän se auton moottorikaan toimi ilman voitelua. Kiinni leikkaa!
        Eli samaa voisi sanoa ihmisen "moottorista"! Jos on liian vähän rasvaa ruokavaliossa niin tokihan jumittaa!!! Ja kaikki vilja- ja kuitutuotteet vaan pahentaa tilannetta. Suolenseinämät pitää saada liukkaiksi muuten kuidut repii suolta rikki. Eli lisää rasvaa lautaselle ja vähemmän viljaa!

• auttaa

Fibrex-sokerijuurikashiutaleet. Halpaa ja hyvää ja käy kaikkiin kuureihin. Helppo nauttia. Jopa 73 % kuitua. Kokemus puhuu. Hyvästi kaikki ummetusongelmat!

• ...

1.syö salaattia muutaman päivän aikana enemmän kuin yleensä syöt.
      2. lilluta luumuja lasissa ja syö ne, juo myös neste
      3. juo yksi kalja; tämä ei ole provo, vaan se oikeasti auttaa!!
      4. juo todella paljon vettä, sekä syö ruisleipää, tee myös "jumppaliikkeitä", eli vaikka kyykkyyn ylös kyykkyyn ylös.

Jos noi ei auta, laitan lisää vinkkejä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe