Hiace vai transporter vm.1999

kuikka

Vaikea valinta edessä:
Ostaakko transporter 2.5 tdi (laiskin Tdi) vai hiace (2.4d, ei turbo).
Molemmat pitkiä, molemmilla ajettu n. 190tkm, vm.1999, molemmissa huollot ok (hihnat just vaihdettu), 1 omistaja ja varusteet suunilleen samat ja hintakin on aikalailla sama.
Paku tulee yksityis käyttöön. Pääasiassa lähes tyhjänä ajoa, ei paljon pitkiä matkoja ehkä kerran kuussa mökille ja takas (yht.n.1000km).

Muut merkit on pois suljettu (ducato, vanette ja transu kokeiltu).
Tiedän, että jos laittaa 5 tonnia lisää, niin saa parempia, mutta kun....

19

5506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pauli

      Minulla on samanlaisia ostoaikeita.Edellinen oli hiace. Takaveto oli vain liukkaalla huono, piti osata ennakoida ,että pääsi liikkeelle ja aina talvella oli hiekotussepelit painona perätilassa.Etupäässä oli terveisten ajelua. Vakaasti olen harkinnut transporteria.Vaimolla on kaikenlisäksi mieltymys volkkareihin. Kyllä se laiskin TDI riittää.

      • Jamppa1

        se oli hyvin sanottu. Fiksuja vehkeitä molemmat, kummassakin on puolensa. Tuo vetotapa nyt on merkittävin ero. Kyllähän hiace on legendaarinen peli mutta on se takaveto vars. tyhjänä vähän hankala. Nelivetohiace vois olla kova sana.

        TDI on kyllä taloudellisin noista pakukoneista ja VW henkilöautomaisin ajaa. Mistä kukin tykkää...


    • Pieni

      Hiace kestää,Transporter ei.Talvella ajamisesta ,meillä on lyhyt Hiace, tyhjänä ajetaan vaimoni pärjää sillä hyvin eiköhän miehetkin?

      • kuikka

        Viimeiset 6 vuotta hiacella olen pärjäillyt kesät ja talvet joten en pidä ongelmana takavetoisuutta.
        Taitaa siitä hiacesta paremmin päästä eroon kun on mittarissa 300tkm.
        Transporteria mietin siinä mielessä, että kun ei ole koskaan ollut ja vaihteluhan välillä virkistäis, mutta kai se hiace on haettava pois.
        Edellisellä hiacella ajoin n.200tkm (mittarissa oli n.180tkm kun ostin) ja sinä aikana piti vaihtaa hehkutulpat kerran. Toki normaalit öljyn ja hihnan vaihdot piti tehdä kuten kaikissa muissakin joutuu tekee ja jotain kuluvia osia piti vaihtaa kuten akut, pakoputki ja jarrulevyt.


      • Jamppa1
        kuikka kirjoitti:

        Viimeiset 6 vuotta hiacella olen pärjäillyt kesät ja talvet joten en pidä ongelmana takavetoisuutta.
        Taitaa siitä hiacesta paremmin päästä eroon kun on mittarissa 300tkm.
        Transporteria mietin siinä mielessä, että kun ei ole koskaan ollut ja vaihteluhan välillä virkistäis, mutta kai se hiace on haettava pois.
        Edellisellä hiacella ajoin n.200tkm (mittarissa oli n.180tkm kun ostin) ja sinä aikana piti vaihtaa hehkutulpat kerran. Toki normaalit öljyn ja hihnan vaihdot piti tehdä kuten kaikissa muissakin joutuu tekee ja jotain kuluvia osia piti vaihtaa kuten akut, pakoputki ja jarrulevyt.

        mikäs siinä jos takaveto luonnistuu. Hyviä vehkeitähän ne on, hiacella minäkin ajelen harva se päivä. Tuottaa vaan noissa mäissä ongelmia välillä, normaalimaastossa sillä pärjää kyllä.

        Sitten toinen on se ruoste kun vertaa volkkariin sekä ajettavuus tietenkin. Kulutus riippuu vähän mallista, VW:n 2.5 TDI on kyllä taloudellisin noista pakuista. Työkaluna ajatellen hiace puolustaa kyllä paikkaansa kun ei tarvi paljon vioista murehtia.

        Kaikissa on puolensa, vaikea olisi itsekin päättää. Kannattaa ajella vähän pidempää lenkkiä molemmilla ja tunnustella...


    • transpatteri

      Ajoin juuri 2.5 TDi peruspakun ja rengasmelu oli käsittämätön! Onko kaikki Transportterit muka noin melusia?? Matalataajuisen rengasmelun alta hyvä jos kuuli moottorin äänen. Pahimmillaan 60 paikkeilla, maantiellä >80 taajuus hieman kohosi tehden melusta siedettävämpää, mutta silti kovaa. Mun mielestä ääni ei tullut tavaratilasta vaan suoraan etupyöristä. Siinä ei tosin ollut sisälokareita, mutta ei nekään kai mataalaa taajuutta juurikaan pysty vaimentamaan?
      Oli helpotus pysähtyä liikennevaloihin tai muuten ajaa kävelyvauhtia. Renkaat oli ihan hyvät Noksut, ei pitäis ainoastaan niistäkään johtua.

      Onkohan Caravellessa etuosan äänieristyksessä jotain oleellista eroa Transportterin vastaavaan? Vanha vapaastihengittävä T4 Caravelle ei muistaakseni yltänyt melussa lähellekään tuota. Tosin väliseinääkään siinä ei ollut -> melutaajuus ehkä eri alueella.

      Muuten 2.5 TDI oli kyllä paljon paremman tuntunen ajaa. Jopa kiihtyvyyttä löytyi. Kaupat olis tullut, mutta sitä meteliä ei pysty kuuntelemaan pitkää aikaa kerrallaan. Ja meluntorjunta rakentelun lopputulostakin hieman etukäteen epäilen... vai olisko kenelläkään sellasesta kannattavaksi osoittautunutta kokemusta?

      • pakut

        Kyllä ne meluaa, 2.4 koneen ääni peittää motarilla rengasmelunkin, caravelle on eristetty ja selvästi hiljasempi, mutta meluaa sekin. Noista vanhoista pakuista hiljasin on vito varsinkin cdinä ja eristyksillä melkein kuin henkilöauto, mutta sitä ei saa kuin lyhyenä.


      • mike

        Kumpi korimalli oli kyseessä?


      • mike kirjoitti:

        Kumpi korimalli oli kyseessä?

        ovat T4 korimalliltaan


      • transpatteri
        mike kirjoitti:

        Kumpi korimalli oli kyseessä?

        juu, T4:n ja vuosimalli muistaakseni -98.
        Jos tuohon melun torjuntaan viittis vaan paneutua ja vähän rakennella niin pirun hyvän ajopelin siitä ehkä saisi....noin niinku koeajon perusteella. Kestävyys jutut on sitten eri juttu, ne onkin sitten yksilöllisiä.


      • transpatteri kirjoitti:

        juu, T4:n ja vuosimalli muistaakseni -98.
        Jos tuohon melun torjuntaan viittis vaan paneutua ja vähän rakennella niin pirun hyvän ajopelin siitä ehkä saisi....noin niinku koeajon perusteella. Kestävyys jutut on sitten eri juttu, ne onkin sitten yksilöllisiä.

        pirun kivoja laitteita ajaa, mut luotettavuus on kaikkee muuta ku hyvä.


    • pakurahtari

      Kumpikaan ei ole ykkössuosikkini,muta jos valita pitää,on transporter,on ajettavampi joka säällä.Oma suosikkini on Ducato 2.8,namu kone nokalla,ei jää jalkoihin

    • Ajelen työkseni VW.llä, laatu on varsin heikko, ajettavuus erittäin hyvä.
      Haisun valitsisin ite, laatu on hyvä, noin uutta en oo ajanu, mut ei se ajettavuuskaan voi järin huono olla, etenemiskyky on selkeesti heikompi, mutta jos takavedon temput osaa, ni kyllä silläkin aika pitkälle pääsee.

      • ruosteet?

        Jos ei ruostetta, eikä takavedon ominaisuudet haittaa, niin Haisuli


      • pakurahtari
        ruosteet? kirjoitti:

        Jos ei ruostetta, eikä takavedon ominaisuudet haittaa, niin Haisuli

        vw.ssä hyvät ajo-ominaisuudet,siihen ne plussat loppuu.vw:ssä voi tulla moottoriremppa ajankohtaiseksi
        Tojo on kyllä näin tavikelillä ajettava kieli poskessa.mutta erittäin kestävä
        Volkkari on kallis p-auto,mutta laatu laskenut viimeiset viisi vuotta,Mersulla on ollut samanlainen kehitys
        Volkkaria en omaksi osta koskaan,keikkaa voi heittää,jos joku vastaa remonttikustannuksista


    • kuikka

      Kiitos asiallisista kommenteista ja mielipiteistä!
      Hiaceen päädyin varmaankin siksi kun edellisestä oli niin hyvät kokemukset luotettavuuden kanssa.
      Kannatti muuten vitkutella oston kanssa, koska 500 euroa niin sanotusta viimeisestä hinnasta lähti vielä pois.
      Saas nähdä kukkiiko paljon keväällä.
      Toden näköisesti fiksattu, koska ei löytynyt ruostetta edes takaluukusta.

      • haisuli 98 TD

        Eipä tuo vielä ainakaan kuki, ruoste suojattu ja lokarit laitettu 99 aj.260 tkm ei pienintäkään talvi harmia ole ollut.


      • Motoristit
        haisuli 98 TD kirjoitti:

        Eipä tuo vielä ainakaan kuki, ruoste suojattu ja lokarit laitettu 99 aj.260 tkm ei pienintäkään talvi harmia ole ollut.

        Paku on viisas valinta.
        Itellä ollut "aina" VW T4 ja hyvin on toiminut.
        Talviautona helppo ajettava.
        Kesällä ei kotiloa tarvitakaan....


      • haisuli 98
        Motoristit kirjoitti:

        Paku on viisas valinta.
        Itellä ollut "aina" VW T4 ja hyvin on toiminut.
        Talviautona helppo ajettava.
        Kesällä ei kotiloa tarvitakaan....

        Muuten hyvä, mutta vetoautona esimerkiksi traileri perässä,volvo kyydissä täys paska.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe