hammaskorut!?

väärä palsta ehkä..

niin siis tietääkö joku miten hammaskorut tehdään..? onko ne kaikki sellaisia että siinä täytyy tehdä reikä hampaan läpi, vai onko muita tapoja niiden kiinnitykseen? ja kauanko ne kestää..? ja MISSÄ niitä tehdään? (=

26

8951

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ooo

      elikkä..hammaskorun laitossa ei tehdä hampaaseen reikää vaan se kiinnitetään liimalla.
      omani otin timon kullassa.operaatio kesti n.5 minuuttia ja se maksoi n.25e. nyt se on ollut kolmisen vuotta hampaassani. joillakin se voi pysyä vain kuukauden.

    • .....

      Hammaskorun laittaa hammashoitaja tai hammaslääkäri normaalisti.. en itse antaisi kenenkään kultasepän sorkkia hampaitani kun ne tekee pyssyillänsä pahaa jälkeä korvillekkin.

      • tuota noin

        et siis anna kultasepän liimaa korua hampaaseesi?


    • elsmd

      Hammaskoru on siis ihan liimalla kiinnitettävä.
      En ole kyllä vielä kuullut,että jollakin ihan reikä ois siinä.;P
      Jokusen minuutin tuo kiinnittäminen kestää, mutta nopea operaati anyways.
      Hintaa en muista kun nyt on ollut sellaset 6 vuotta tää hammaskoru tässä..
      Ja yksityisellä hammaslääkärillä kävin laittaa.

    • Keiju

      tapauksessa ei hampaan läpi tehdä reikää!
      Joskus vuonna 1 ja 2 hammaskoruja kiinnittivät vain hammaslääkärit,koska silloin "raavittiin" hammaskiillettä hieman karheammaksi,jotta koru pysyisi.Nyttemmin on keksitty paremmat liimat,joten hampaan pintaan ei kosketa lainkaan.Tämän kertoi kosmetologi,joka laittaa noita hammaskoruja.

    • Hammaskorun omistaja

      Niitä laitetaan hammashoitolassa. Ne vain liimaa sen kiinni ja se on siinä. Ei muuta. Ei poraamista eikä viilaamista. Eikä maksa mitään.

      • rossuh

        kyl se meijä paikkakunnalla ainakin maksaa. : / kaveri otti, ja makso miltei kakskymppii. Nokummiski,oon menossa laittaan sitä ens tiistaina < '3


      • rossuh kirjoitti:

        kyl se meijä paikkakunnalla ainakin maksaa. : / kaveri otti, ja makso miltei kakskymppii. Nokummiski,oon menossa laittaan sitä ens tiistaina < '3

        sen pitäis mitää maksaa sen laittamisen mut ite hammaskoru maksaa


      • Anonyymi
        atomix.ski.peltonen kirjoitti:

        sen pitäis mitää maksaa sen laittamisen mut ite hammaskoru maksaa

        No viehän se nyt työaikaa siltä hoitajalta/lääkäriltä 🤦 totta kai se maksaa...


    • cowboy69

      hei haloo!!! ei hammaskoruu varten tehä mitään reikää... se kiinnitetään LIIMALLA. järkikin sen sanoo..

    • mmmmmarakat

      eli siis joku kysyi että mitne se tehdään niin ei tarvitse tehdä reikää vaan se liimataan hampaan pinnalle. ja niitä voi laittaa hammaslääkärissä, kunhan eka ostat korun. hintaluokka on 15-60€

    • hennane

      hammaskorut laitetaan hammaslääkärillä.
      kaikkia koruja ei välttämättä tarvitse porata hampaaseen, on myös sellaisia joita laitetaan ``liimalla`` kiinni hampaaseen.

      • pappajengi

        EI SITÄ HAMMASKORUA MILLÄÄN PORAUKSELLA LLAITETA VAAN IHAN LIIMALLA SEN NYT TIETÄÄ ERKKIKIN!
        EIHÄN KUKAAN OTTAIS SITÄ KOSKA EI KUKAAN MUUTENKAAN TYKKÄÄ HAMPAAN PORAUKSESTA.....


        AI VIHLOO JOS SIIHEN REIJÄN TEKEE


    • Ei kaikki ei oo sellasia et reikä hampaan läpi :D ne voi liimata paikalleen. tosin ne voi pudota ennen aikoja pois mutta pysyy melko kauan (: hammaslääkärissä tai yksityiselle voi mennä:D ne usein liimataan samalla aineella ku hammasraudat kiinnitetään (: ite oon hankkimas hammaskorua ja oon ottanu näistä vähä sen takia selvää. Hinnoista en osaa oikeen sanoa. koru voi maksaa jotain 20e luokkaa ja kiinnityksestä en kyläosaa sanoa, se ruuppuu kiinnitys tavasta. mutta jostain oon lukenu et vois olla 30e (:

      • ellissaa

        Joo ite laitoin n. puoli vuotta sitte hammaskorun yksityisellä hammaslääkärillä. Se aluks putsas sitä hampaan pintaa ja sit kiinnitti sen sillä samalla aineella millä laitetaa hammasraudat. Kaveri laitto kans semmose tasasen pyöreen timantin ja se lähti parin viikon päästä pois. se laitto uudestaa ja sit se nielas sen. hammaslääkäri sano et se ei pysy, koska se on nii tasanen pinta. mulla on sydän ja on pysyny tosi hyvi ! :) laitto makso siel 25 euroo, mut sain ilmaseks koska se on äiteen hammaslääkäri:D :)


    • hammaskoru

      tai maksaa n. 11€ (sellanen pieni kultanen sydän)ja kultasepänliikkeestä ostin ja hammaslääkärille menin laitattamaan. Koru on ollut nyt yli 4 vuotta ja tykkään siitä :)

    • murmeli12346

      mä otin kauneus ja terveysmessuilla hammaskorun makso 20 e olin sillon 11 ja nyt oon 13 ja se on kestäny hyvin kaks vuotta en kyllä tiiä miten se laitettii mut kuitenki jollai koneella ja sehä voi kestää tosi pitkää ! eikä mun hampaasee tehty reikää !

      • Aidren

        Voivoi, on nyt vaan pakko tulla sanomaan tääkin et mun mielestä ne hammaskorut on kyllä tosi rumia, näyttää ihan roskalta hampaan pinnassa...


    • ,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.

      Läkärissä, ei reikää vaan lääkäri liimaa ja mun mielestä kestää kauan. jos haluaa pois, menee lääkäriin ja sanoo että pois niin ottaa pois sen. Itselläni ei ole ikinä ollut mutta tutullani on nyt.

    • Lolitatermostaatti

      Itse olen hankkimassa tuollaista, ikärajaahan ei ole :) Muttei mun iältä huolta, olen reilut 15. olisi mukava kokeilla, että millaseen pintaan tarttuu. :D

    • Keep natural

      Jep.Porataan iso reikä hampaan kylkeen ja 10 vuoden päästä saat asentaa tekarit, kun hammas lohkeaa itsestään. Kaiken lisäksi hammaskorut on todella rumia.Näyttää, kuin olisi jäänyt hampaat pesemättä.HYI HYI:
      Ruoantähteet jää koruun kiinni ja sitten hengityksesi alkaa haista mädäntyneeltä.Kukaan ei halua antaa sinulle suukkoja. Kaverit ei kehtaa sanoa suoraan kuinka ruma korusi on.Yrittävät vaan hienotunteisesti kehua koruasi, koska eivät halua pahoittaa mieltäsi. Paljon on siis ongelmia luvassa.

      Harkitse, äläkä tee tyhmyyksiä muiden vanavedessä. Anna heikkoitsetuntoisten hakea hetkellistä itsevarmuutta ja katu-uskottavuutta naurettavalla korulla. Ole oma itsesi rohkeasti :)

    • no minä vaa moiXD

      kaikki varmaan luulee mua hulluks kun liimasin oikeen korun KYNSLIIMAL hampaaseeni.....järkevää...;)

    • hampii:D

      mul on ollu hammaskoru miltei puol vuotta, ku sen laitoin kauneus & terveys messuil syksyl ja ensi se tyyppi kuivatti tota hammasta ja sit se laitto jotai liimaa tms siihe hampaasee ja sit se tökkäs sen korun siihe ja kuivatti sellasel lampul sitä ja sit se oli siin :D

      mun henki ei ainenkaa haise eikä täs kyl mitäää ruuantähteitkää oo että terve ! :D

    • sdgsdgdgdfgdf

      Mulla on ollut hammaskoru tammikuusta lähtien ja yksityisellä hammaslääkärillä kävin laittamassa. Hinta oli 35€ kiinnitys plus koru joten joku semmonen 46 € oli loppuhinta. SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI !

    • saija2

      Hei!

      Pelkkä kristallikoru ei pysy kunnolla sen sileän taustan vuoksi. (Itselläni kävi näin kahden korun kanssa, kiinnitysmuovit vaan jäi hampaalle)
      Kultaisessa ja hopeisessa korussa on yleensä tausta "epätasainen",jonka vuoksi koru pysyy paremmin.
      Koru kiinnitetään oikomismuovilla ja siihen kuuluvilla sidosaineilla. ne kovetetaan valolla ihan kuin paikkausmuovikin.

      Hammaskoruja kiinnittää yksityisvastaanotoilla hammaslääkärit,suuhygienistit sekä hammashoitajat,jotka ovat sen laiton opetelleet.

      Hampaan pintaa hapotetaan ensin mikroskooppisesti,jotta saadaan hampaalle tarttumispintaa muoville. (EI PORATA TERVETTÄ KUDOSTA TURHAAN!!)

      Hammaskorun laittoa voi suositella jos ei ole tulossa oikomista/ oikominen on päättynyt. (turhaan laitetaan koru, jos oikomisen vuoksi se joudutaan poistamaan) :)
      Omalta hammaslääkäriltä voi kysyä,sopiiko koru, esim. yöllä käytettävien oikomiskojeiden alle.

      Terv. Hammashoitaja,joka laittaa koruja Oulussa. :)

    • Anonyymi

      ööö en tiiä oonko ainut joka on kiinnittäny hammaskorun ite kynsiliimalla… en tosin tiiä miten saan sen pois vaikka ennen hammaslääkäriä ku en tiiä mitä ne siihen sanoo… hups. mut hyvin kyl tääki on pysyny

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe