Onko teillä muilla muslimimiehestä eronneilla kokemuksia sellaisesta, että lapsenne pelkäisi isäänsä? -Vai mitä mielestänne kertoo se, että lapsi kertoo valehdelleensa isälleen, koska ei ole uskaltanut kertoa totuutta.... että meidän perheessä ei eletä koraanin sääntöjen mukaan...
Lapsi pelkää isäänsä?
39
3225
Vastaukset
- Per Saukko
...äitejään, jotka ovat mustiin naamioituja haamuja.
- Huolestunut.
Tässä tapauksessa ei sellaista pelkoa ole, että äiti pukeutuisi minkäänlaiseen kaapuun. En ole ollut, enkä tule olemaan muslimi - eikä lapsi myöskään saa mitään islaminopetusta, koska ei ole hänkään muslimi. Se on minun päätökseni.
- kuitenkin
Huolestunut. kirjoitti:
Tässä tapauksessa ei sellaista pelkoa ole, että äiti pukeutuisi minkäänlaiseen kaapuun. En ole ollut, enkä tule olemaan muslimi - eikä lapsi myöskään saa mitään islaminopetusta, koska ei ole hänkään muslimi. Se on minun päätökseni.
jos lapsen isä on muslimi niin se riittää aiheittamaan lapselle ongelmia.
- Huolestunut.
kuitenkin kirjoitti:
jos lapsen isä on muslimi niin se riittää aiheittamaan lapselle ongelmia.
Vaikea uskoa, että uskonto on tärkeämpi kuin oman lapsen hyvinvointi.. mutta taidat olla oikeassa!
- haloo
Huolestunut. kirjoitti:
toivon että lapsestasi tulee hyvä muslimi!!!
- Huolestunut.
haloo kirjoitti:
toivon että lapsestasi tulee hyvä muslimi!!!
että hänestä tulee hyvä kristitty. Tai valinta on hänen omansa, minä en pakota lasta kuulumaan mihinkään uskontokuntaan. Myöskään en pelottele lasta millään helvetintulilla, kuten lapsen isä kuulemma tekee..
- jokuvainen
Huolestunut. kirjoitti:
että hänestä tulee hyvä kristitty. Tai valinta on hänen omansa, minä en pakota lasta kuulumaan mihinkään uskontokuntaan. Myöskään en pelottele lasta millään helvetintulilla, kuten lapsen isä kuulemma tekee..
Helvetin tulilla peloittelu kuuluu myös täällä Suomessa vanhoollislestadiolaisuuteen.Muistan kouluaikana Pohjois-Suomessa se oli ihan normaalia
kuulla tuomiota joka päivä,kun perheemme on suruttomia television katsojia.Moni noista silloin
tuominneista on ottanut ja jättänyt uskonsa tai
henkisesti sairaita.
- kai...
Ei niille isille, tai edes äideille kaikkea sovi kertoa, kansallisuudesta viis. Tietty jos isä on esim. normaalia suomimiestä tempperamenttisempi, asia vielä kärjistyy. Mutta yleensäkin lapset usein eivät "uskalla" kertoa vanhemmilleen esim. tehneensä jotain kiellettyä, koska vanhemman tehtävä tietysti on olla vihainen ja torua. Näinhän se vanhemmuus yleensä menee. Pelkoa kai se on, mutta ei mielestäni vaarallista. Muutenhan lapsi voisi tehdä mitä vain, jos ei kunnioittaisi vanhempiensa mielipidettä ja pelkäisi hänen reaktiotaan kun tietää tehneensä jotain väärää.
- kaufi
Jos lapsesi isä on muslimi, on myös hänen lapsensa muslimeita. Kun avioiduit muslimin kanssa, eikö sinulle kerrottu, että liitossanne syntyvät lapset ovat muslimeja? En ole kuullut, että kukaan olisi avioitunut muslimin kanssa tietämättä tätä tosiseikkaa.
Mikäli vaimo on esim. kristitty, hän sitoutuu avioliittolupausta tehdessään kasvattamaan lapset islamiin, parhaan kykynsä mukaan.
Ennen kuin avioiduitte, ettekö keskustelleet mihin uskontoon lapsi kasvatetaan?
Todella surullista jos vanhemmat ovat eri mieltä näinkin isosta asiasta.Tottakai lapsi haluaa miellyttää molempia vanhempiaan, mutta mielestäni kyse ei kuitenkaan ole pelosta.
Kaikista viisainta olisi jos te vanhemmat keskustelisitte asiasta. Jos ette ole liittonne aikana tienneet mikä on lapsen uskonto, niin on varmasti vaikeaa löytää yhteistä linjaa erottuannekaan.Yrittäkää kuitenkin. - Huolestunut.
kaufi kirjoitti:
Jos lapsesi isä on muslimi, on myös hänen lapsensa muslimeita. Kun avioiduit muslimin kanssa, eikö sinulle kerrottu, että liitossanne syntyvät lapset ovat muslimeja? En ole kuullut, että kukaan olisi avioitunut muslimin kanssa tietämättä tätä tosiseikkaa.
Mikäli vaimo on esim. kristitty, hän sitoutuu avioliittolupausta tehdessään kasvattamaan lapset islamiin, parhaan kykynsä mukaan.
Todella surullista jos vanhemmat ovat eri mieltä näinkin isosta asiasta.Tottakai lapsi haluaa miellyttää molempia vanhempiaan, mutta mielestäni kyse ei kuitenkaan ole pelosta.
Kaikista viisainta olisi jos te vanhemmat keskustelisitte asiasta. Jos ette ole liittonne aikana tienneet mikä on lapsen uskonto, niin on varmasti vaikeaa löytää yhteistä linjaa erottuannekaan.Yrittäkää kuitenkin.Suomessa on Suomen laki ja Suomen lainsäädäntö. Suomessa lapsen uskonto määräytyy äidin uskonnon mukaan. Sopeutukoon muslimit siihen!
- ------
Huolestunut. kirjoitti:
Suomessa on Suomen laki ja Suomen lainsäädäntö. Suomessa lapsen uskonto määräytyy äidin uskonnon mukaan. Sopeutukoon muslimit siihen!
islamissa että juutalaisuudessa lapsen uskonto määräytyy äidin uskonnon mukaan.
Tästä johtuen "tosi" uskovaiset haluavat eriuskoisten vaimojensa kääntyvän " ainoaan oikeaan" uskoon. - Huolestunut.
------ kirjoitti:
islamissa että juutalaisuudessa lapsen uskonto määräytyy äidin uskonnon mukaan.
Tästä johtuen "tosi" uskovaiset haluavat eriuskoisten vaimojensa kääntyvän " ainoaan oikeaan" uskoon... sitten sen, että lapsi ei ole muslimi. Aamen.
- Käsittämättömiä
kaufi kirjoitti:
Kaikista viisainta olisi jos te vanhemmat keskustelisitte asiasta. Jos ette ole liittonne aikana tienneet mikä on lapsen uskonto, niin on varmasti vaikeaa löytää yhteistä linjaa erottuannekaan.Yrittäkää kuitenkin.uskomuksia muslimeilla: jos isä on muslimi, lapsikin on muslimi? Kuka näin määrää? Kristitty vaimo sitoutuu kasvattamaan lapset islamiin? Missä näin uskotaan? Asutko Suomessa vai Saudi-Arabiassa?
- sivusta
Eiköhän se asia ole ollut isälle selvä sanoipa lapsi mitä tahansa. Jos kerrat et ole uskoasi vaihtanut ja lapset ovat sinun luonasi, isä varmasti tietää kertomattakin, ettei teillä eletä Koraanin opetusten mukaisesti.
- Jurgen
koska muslimikulttuuriin kuuluu sairas kunniakäsite. Varmaan olet pettänyt suvunkunnian ja lapsen (jos on poika) kunniatehtävä on tappaa sinut kunnian nimissä.
Toivottavasti miehesi näin seko.
Miksi muuten sekaannuit muslimiin ja siitit sekarotuisen lapsen?- Jurgen
eilisen dokkarin perusteella tämä naisen kunnia tuntuu olevan vaan aika tabu asia.
Esim. Turkissa on tapana tappaa raiskauksen kohteeksi joutunut nainen, koskan hän häpäissyt suvun kunnian. Hommaan valitaan sopiva alaikäinen poika suvusta, jopa oma poika, koska alaikäinen saa lievän tuomion ja kaikki on hyvin. Suvun kunnia on pelastettu. - oppitunti...
"Miksi muuten sekaannuit muslimiin ja siitit sekarotuisen lapsen? "
- siis nainenko siitti? - Huolestunut.
Niin, ehkä olen pettänyt suvun kunnian ja toiminut heidän uskontoaan vastaan - en nöyrtynyt hiljaa siihen, että mies piti haaremia (kymmeniä naisia samanaikaisesti oman kertomansakin mukaan), ryyppäsi ja bailasi viikonloput, vieraat naiset soittelivat öisinkin jne. Nyt on ihanan rauhallista.
- kaufi
Huolestunut. kirjoitti:
Niin, ehkä olen pettänyt suvun kunnian ja toiminut heidän uskontoaan vastaan - en nöyrtynyt hiljaa siihen, että mies piti haaremia (kymmeniä naisia samanaikaisesti oman kertomansakin mukaan), ryyppäsi ja bailasi viikonloput, vieraat naiset soittelivat öisinkin jne. Nyt on ihanan rauhallista.
Kun luin kirjoituksesi oletin isän elävän kuten muslimin kuuluu. Kun kerroit että on ollut naisia ym., voin kertoa sinulle ettei hän ole muslimi. Hän on todennäköiosesti syntynyt perheeseen jossa muslimi vanhemmat ja hylännyt uskonsa. Mikäli hän ei itse elä kuten muslimin kuuluu, ei hän sitä voi vaatia lapseltaankaan.
Ja vielä jollekin aiemmin vastanneelle:juutalaisista en tiedä, mutta muslimi isän lapset ovat muslimeita. Eikä siihen vaikuta missä asutaan. - Huolestunut.
kaufi kirjoitti:
Kun luin kirjoituksesi oletin isän elävän kuten muslimin kuuluu. Kun kerroit että on ollut naisia ym., voin kertoa sinulle ettei hän ole muslimi. Hän on todennäköiosesti syntynyt perheeseen jossa muslimi vanhemmat ja hylännyt uskonsa. Mikäli hän ei itse elä kuten muslimin kuuluu, ei hän sitä voi vaatia lapseltaankaan.
Ja vielä jollekin aiemmin vastanneelle:juutalaisista en tiedä, mutta muslimi isän lapset ovat muslimeita. Eikä siihen vaikuta missä asutaan...tuntemani Suomessa asuvat muslimimiehet elävät näin. Ryyppäävät, tupakoivat, käyvät diskoissa, pitävät useita naisia samaan aikaan jne. Myös jatkuva Suomen lakien rikkominen on yleistä. Ei ihme, että muslimeja vihataan! Pari asiaa, mitä muslimit kauhistelevat ja välttelevät, on sianlihan syönti ja kirkossa käynti! (naisten ja lasten toki kuuluisi elää, kuten mies määrää!) Nämä muslimimiehet käyvät ehkä kerran vuodessa moskeijassa.
- porukkaan
Huolestunut. kirjoitti:
..tuntemani Suomessa asuvat muslimimiehet elävät näin. Ryyppäävät, tupakoivat, käyvät diskoissa, pitävät useita naisia samaan aikaan jne. Myös jatkuva Suomen lakien rikkominen on yleistä. Ei ihme, että muslimeja vihataan! Pari asiaa, mitä muslimit kauhistelevat ja välttelevät, on sianlihan syönti ja kirkossa käynti! (naisten ja lasten toki kuuluisi elää, kuten mies määrää!) Nämä muslimimiehet käyvät ehkä kerran vuodessa moskeijassa.
Oletpa eksynyt outoon porukkaan. Montako muslimimiestä muuten tunnet? Tuollaista muslimia voisi verrata tavalliseen suomalaiseen kristittyyn mieheen; ei pätkääkän välitä uskonnostaan, mutta käy joulukirkossa. Kannattais kyllä hiukka miettiä ennen kuin ensimmäiseksi vetää esiin uskonnon. Sanoisin miestä tuntematta sinun kirjoituksesi perusteella, että retku mikä retku.
- Huolestunut.
porukkaan kirjoitti:
Oletpa eksynyt outoon porukkaan. Montako muslimimiestä muuten tunnet? Tuollaista muslimia voisi verrata tavalliseen suomalaiseen kristittyyn mieheen; ei pätkääkän välitä uskonnostaan, mutta käy joulukirkossa. Kannattais kyllä hiukka miettiä ennen kuin ensimmäiseksi vetää esiin uskonnon. Sanoisin miestä tuntematta sinun kirjoituksesi perusteella, että retku mikä retku.
kymmeniä, ehkä 40 muslimia. Siis kenen kannattaisi miettiä uskonnosta puhumista? Minä en siitä mitään puhuisi, mutta lapsen isä ahdistelee ja pelottelee lasta uskontoonsa kuuluvilla asioilla. Täytyy ehkä harkita tapaamisten rajoittamista, kun ei järkevä keskustelu näköjään auta.
- monenkin
Huolestunut. kirjoitti:
kymmeniä, ehkä 40 muslimia. Siis kenen kannattaisi miettiä uskonnosta puhumista? Minä en siitä mitään puhuisi, mutta lapsen isä ahdistelee ja pelottelee lasta uskontoonsa kuuluvilla asioilla. Täytyy ehkä harkita tapaamisten rajoittamista, kun ei järkevä keskustelu näköjään auta.
Tarkoitin, että hyvin monenkin kannattaisi miettiä puhuessaan/kirjoittaessaan onko asiassa oleellista uskonto vai yksinkertaisesti onko kyse siitä, että kyseessä on joku ääliö. Minä kun en näe, että kertomassasi tapauksessa oleellista olisi se uskonto vaan se, että ukko on outo. Voihan se olla vaikea myöntää, että mies on ns. pimee ja erehdyit hänen suhteensa. Siis vika olisikin miehessä eikä uskonnossa. Voisitko peilata tätä asiaa suomalaiseen retkuun ja kristinuskoon? Tuskinpa silloin nousisi ensimmäisenä esiin uskonto. Sitapä minä vain tarkoitin. Olen elänyt vuosia miljoonien muslimien ympäröimänä ja olen oppinut, että kaikki pahuus ei johdu islamin uskosta vaikka moni niin väittää. Ja lisättäköön vielä, että en ole muslimi eikä minulla siksi ole ollut mitään ongelmia. Jaksamista sinulle.
- saivare
Huolestunut. kirjoitti:
..tuntemani Suomessa asuvat muslimimiehet elävät näin. Ryyppäävät, tupakoivat, käyvät diskoissa, pitävät useita naisia samaan aikaan jne. Myös jatkuva Suomen lakien rikkominen on yleistä. Ei ihme, että muslimeja vihataan! Pari asiaa, mitä muslimit kauhistelevat ja välttelevät, on sianlihan syönti ja kirkossa käynti! (naisten ja lasten toki kuuluisi elää, kuten mies määrää!) Nämä muslimimiehet käyvät ehkä kerran vuodessa moskeijassa.
Toisessa viestissä sanoit tuntevasi noin 40 muslimia. Se on aika pieni joukko Suomessa asuvista. Olet ehkä oikeassa väitteinesi, mutta voisin sanoa tuntevani samanverran kunnollisia ja toisen mokoman retkuja muslimeja. Enkä nyt tässä halua alkaa saivarrella kuka on oikea muslimi ja kuka ei. Minulle muslimi on se joka itsensä sellaiseksi tuntee. Siis ihan samoin kuin kristitty on se joka sellaiseksi itsensä tuntee. Kaikki tapauskovaiset siis mukaan lukien. Suomen lakien rikkominenkin onnistuu monelta olipa uskonto mikä tahansa ja siitä ei kait ole edes tilastoja joilla väitettä voisi todistella suuntaan tai toiseen. Huom! kaikki "mustapäät" kun ei lähtömaistaan huolimatta kuitenkaan ole muslimeja.
- Huolestunut.
monenkin kirjoitti:
Tarkoitin, että hyvin monenkin kannattaisi miettiä puhuessaan/kirjoittaessaan onko asiassa oleellista uskonto vai yksinkertaisesti onko kyse siitä, että kyseessä on joku ääliö. Minä kun en näe, että kertomassasi tapauksessa oleellista olisi se uskonto vaan se, että ukko on outo. Voihan se olla vaikea myöntää, että mies on ns. pimee ja erehdyit hänen suhteensa. Siis vika olisikin miehessä eikä uskonnossa. Voisitko peilata tätä asiaa suomalaiseen retkuun ja kristinuskoon? Tuskinpa silloin nousisi ensimmäisenä esiin uskonto. Sitapä minä vain tarkoitin. Olen elänyt vuosia miljoonien muslimien ympäröimänä ja olen oppinut, että kaikki pahuus ei johdu islamin uskosta vaikka moni niin väittää. Ja lisättäköön vielä, että en ole muslimi eikä minulla siksi ole ollut mitään ongelmia. Jaksamista sinulle.
ei oikein toimi.. eikä edes liity alkuperäiseen asiaan (tunnetko jonkun kristinuskoa tyrkyttävän retkun?). Hyvä, jos te viisaammat tiedätte, että ongelma on lapsen isässä eikä uskonnossa.
Olen kuitenkin huomannut, että muslimien omat teot ja puheet ovat pahassa ristiriidassa keskenään. Muilta vaaditaan enemmän kuin itseltä ja lapset saavat siitä kärsiä. - tuntemalla
Huolestunut. kirjoitti:
ei oikein toimi.. eikä edes liity alkuperäiseen asiaan (tunnetko jonkun kristinuskoa tyrkyttävän retkun?). Hyvä, jos te viisaammat tiedätte, että ongelma on lapsen isässä eikä uskonnossa.
Olen kuitenkin huomannut, että muslimien omat teot ja puheet ovat pahassa ristiriidassa keskenään. Muilta vaaditaan enemmän kuin itseltä ja lapset saavat siitä kärsiä.noin 40 muslimia olet valmis yleistämään, että kaikki ovat samanlaisia. Onneksi olkoon! Joku et ymmärrä tai halua ymmärtää mitä sinulle kirjoitin.
- Huolestunut.
kaufi kirjoitti:
Ja vielä jollekin aiemmin vastanneelle:juutalaisista en tiedä, mutta muslimi isän lapset ovat muslimeita. Eikä siihen vaikuta missä asutaan...tietää, kuka on "kaufi"? Miten on tilanteessa, kun Suomen laki ja islaminusko menevät ristiin? Jos Suomen laki sanoo, että uskonto on sama kuin äidin ja että Suomessa on uskonnonvapaus; ei kai lapsesta väkisin muslimia tehdä? Eivät kai muslimit halua ehdoin tahdoin rikkoa Suomen lakia ja nostaa omaa uskontoaan lain yläpuolelle?
- nainen jos kelpaa
Huolestunut. kirjoitti:
..tietää, kuka on "kaufi"? Miten on tilanteessa, kun Suomen laki ja islaminusko menevät ristiin? Jos Suomen laki sanoo, että uskonto on sama kuin äidin ja että Suomessa on uskonnonvapaus; ei kai lapsesta väkisin muslimia tehdä? Eivät kai muslimit halua ehdoin tahdoin rikkoa Suomen lakia ja nostaa omaa uskontoaan lain yläpuolelle?
Muslimin tulee kunnioittaa maan lakia jossa asuu!
Kertomasi tavat miehelläsi osoittavat selkeästi sen että hän ei käyttäydy ollenkaan kuin muslimi eli koraanin mukaan ei ole muslimi vaan kaafir eli vääräuskoinen.
Jokainen muslimi joka ei seuraa Koraania eli ole raitis ja rukoile 5 kertaa päivässä ei ole muslimi.
Katsoisin että miehelläsi ei ole sananvaltaa eikä muutakaan suomenlakia noudatettaessa eikä myöskään minkäänlaista sananvaltaa islamin uskon mukaan.Islamissa lapsi jää pääsääntöisesti isälle (ikä tietysti vielä lisänä jos lapsi on pieni niin äidille)mutta jos isä on huonotapainen ja ei elä islamin oppien mukaan (kuten kirj.käsitin) lapsi jää sille vanhemmalle joka on harjoittavampi.
Eli ukon täytyy elää suomenlakien mukaisesti(koskapa ollaan suomen maaperällä)
Sekä ukkosi täytyy elää suomenlakien mukaisesti islamin mukaan tässä tapauksessa.
Älä sure ota viranomaisiin yhteyttä asiassa.
Jos haluat laittaa ukkosi ojennukseen lue koraani ja kerro sille mitä koraani sanoo muslimin käytöksestä.Mutta neuvo on hankkiudu eroon.
www.islamopas.com löytyy aseet islamilaisittain ukkoasi vastaan.
Pisara sivuilla on Koraani,yleistä käytöstavoista sekä sunnah eli perimätieto jota muslimit käyttävät ohjenuoranaan.Samoin sumayah siskon sivut ja islam ilman länsimaalaisia silmälaseja.
Näitä tälläisiä islamin pilaajia on vaikea saada kuriin millään kun ovat ehkä enemminkin sairaita yksilöitä kuin uskovaisia.Enemmän kulttuurinsa kasvatteja kuin uskontonsa.
tsemppiä ja rauhaa...
P.S.
Lue ihmeessä jos jaksat Eevan kätketyt kasvot Nawal el Saadawi niin ymmärrät mistä on kysymys...Marianne Baclenilta löytyy Karma
niminen opus ja karmeinta luettavaa on Liza Marklundin uhatut.Vaikka olenkin itse muslimi silti luin nuo koska en ymmärtänyt mitä tein väärin sillä uskontomme oli yhteinen ja uskonto ei salli mieheltä moista käytöstä.
Samoin hakusanoilla löytyy paljon netistä sekä suomi24 islam keskustelupalstalta. - kaufi
nainen jos kelpaa kirjoitti:
Kertomasi tavat miehelläsi osoittavat selkeästi sen että hän ei käyttäydy ollenkaan kuin muslimi eli koraanin mukaan ei ole muslimi vaan kaafir eli vääräuskoinen.
Jokainen muslimi joka ei seuraa Koraania eli ole raitis ja rukoile 5 kertaa päivässä ei ole muslimi.
Katsoisin että miehelläsi ei ole sananvaltaa eikä muutakaan suomenlakia noudatettaessa eikä myöskään minkäänlaista sananvaltaa islamin uskon mukaan.Islamissa lapsi jää pääsääntöisesti isälle (ikä tietysti vielä lisänä jos lapsi on pieni niin äidille)mutta jos isä on huonotapainen ja ei elä islamin oppien mukaan (kuten kirj.käsitin) lapsi jää sille vanhemmalle joka on harjoittavampi.
Sekä ukkosi täytyy elää suomenlakien mukaisesti islamin mukaan tässä tapauksessa.
Jos haluat laittaa ukkosi ojennukseen lue koraani ja kerro sille mitä koraani sanoo muslimin käytöksestä.Mutta neuvo on hankkiudu eroon.
Pisara sivuilla on Koraani,yleistä käytöstavoista sekä sunnah eli perimätieto jota muslimit käyttävät ohjenuoranaan.Samoin sumayah siskon sivut ja islam ilman länsimaalaisia silmälaseja.
Näitä tälläisiä islamin pilaajia on vaikea saada kuriin millään kun ovat ehkä enemminkin sairaita yksilöitä kuin uskovaisia.Enemmän kulttuurinsa kasvatteja kuin uskontonsa.
tsemppiä ja rauhaa...
P.S.
Lue ihmeessä jos jaksat Eevan kätketyt kasvot Nawal el Saadawi niin ymmärrät mistä on kysymys...Marianne Baclenilta löytyy Karma
niminen opus ja karmeinta luettavaa on Liza Marklundin uhatut.Vaikka olenkin itse muslimi silti luin nuo koska en ymmärtänyt mitä tein väärin sillä uskontomme oli yhteinen ja uskonto ei salli mieheltä moista käytöstä.
Samoin hakusanoilla löytyy paljon netistä sekä suomi24 islam keskustelupalstalta.En tarkoita, ettei maan lakeja kuuluisi noudattaa.Eniten minua kirjoituksissasi mietityttää, mitä te, siis sinä ja miehesi olette yhdessä sopineet lapsen uskonnollisesta kasvatuksesta.Vai oletko sinä aina kasvattunut lasta kristityksi ja mies muslimiksi?
Miehesi käytöksessä ei ole mitään hyväksyttävää tai puolusteltavaa.Kuten jo aiemmin totesin, hän ei voi vaatia lastaan elämään koraanin mukaan, kun ei sitä itsekään tee.
Jos Suomen laki sanoo että lapsen uskonto määräytyy äidin mukaan, niin sittenhän teidän tapauksessanne ei ole mitään epäselvää.
Kun sanoin että muslimi miehen lapsi on muslimi, niin en tarkoittanut rikkoa Suomen lakia, minut on vaan kasvatettu ja opetettu niin.Ja sanoopa minkä maan laki asiasta mitä hyvänsä, niin minulle se on aina ollut niin ja tulee olemaankin.Tärkeä osa on tietenkin vanhemmilla, lapsenhan voi kasvattaa siihen uskoon jonka kokee itse oikeaksi.Kummastuttaa vaan se, ettei teillä, lapsen vanhemmilla ole yhtenäistä mielipidettä tästä asiasta.
Toivon, ettette kumpikaan kuitenkaan ala lapselle haukkumaan toisen vanhemman uskontoa. - Huolestunut.
kaufi kirjoitti:
En tarkoita, ettei maan lakeja kuuluisi noudattaa.Eniten minua kirjoituksissasi mietityttää, mitä te, siis sinä ja miehesi olette yhdessä sopineet lapsen uskonnollisesta kasvatuksesta.Vai oletko sinä aina kasvattunut lasta kristityksi ja mies muslimiksi?
Miehesi käytöksessä ei ole mitään hyväksyttävää tai puolusteltavaa.Kuten jo aiemmin totesin, hän ei voi vaatia lastaan elämään koraanin mukaan, kun ei sitä itsekään tee.
Jos Suomen laki sanoo että lapsen uskonto määräytyy äidin mukaan, niin sittenhän teidän tapauksessanne ei ole mitään epäselvää.
Kun sanoin että muslimi miehen lapsi on muslimi, niin en tarkoittanut rikkoa Suomen lakia, minut on vaan kasvatettu ja opetettu niin.Ja sanoopa minkä maan laki asiasta mitä hyvänsä, niin minulle se on aina ollut niin ja tulee olemaankin.Tärkeä osa on tietenkin vanhemmilla, lapsenhan voi kasvattaa siihen uskoon jonka kokee itse oikeaksi.Kummastuttaa vaan se, ettei teillä, lapsen vanhemmilla ole yhtenäistä mielipidettä tästä asiasta.
Toivon, ettette kumpikaan kuitenkaan ala lapselle haukkumaan toisen vanhemman uskontoa.Minä pyrin kasvattamaan lapsen positiiviseksi ihmiseksi, joten en lapselle hauku isänsä uskontoa. Sen sijaan muslimi-isän tapoihin todella kuuluu kristinuskon pilkkaaminen (Jeesus on ikäänkuin kirosana muslimeille!?).
Olen huomannut myös, että näillä innokkailla bailaajamuslimeilla rupeaa vanhemmiten kiinnostus islamiin lisääntymään ja se kääntyy kiihkoilun puolelle.. - muiden profeettojen rinnalla
Huolestunut. kirjoitti:
Minä pyrin kasvattamaan lapsen positiiviseksi ihmiseksi, joten en lapselle hauku isänsä uskontoa. Sen sijaan muslimi-isän tapoihin todella kuuluu kristinuskon pilkkaaminen (Jeesus on ikäänkuin kirosana muslimeille!?).
Olen huomannut myös, että näillä innokkailla bailaajamuslimeilla rupeaa vanhemmiten kiinnostus islamiin lisääntymään ja se kääntyy kiihkoilun puolelle..joten jos ottaisit selvää ensin islamista mitä se on ennenkuin itse leimaisit sen noitten bailaaja miehien (joita ei voi muslimiksi sanoa käytöksensä takia)käytöksen ja sanomisien vuoksi.
Ei varmaan tavalista kristittyäkään edusta mikään rivi bailaaja kristitty jonka elämässä sen sijaan Jeesuksella kuin itse Jumalallakaan on mitään merkitystä kunhan joulukirkossa käy jos sielläkään.Tai puliukko kadulta.
Vai mitä?
Mieti itse mihin kristinusko on mennyt naispappeus(onko se raamatun ideologian mukaista)?
Samoin rekistöröidyt parisuhteet kuinka raamattua silloin on tulkittu jos pappina on homoseksuaali?
Mulla on itsellä ystävinä myös homoseksuaaleja joten en ole rasisti mutta haluan sinulle tuoda esiin kuinka ristiriitaisesti raamattuanne tulkitsette.Mutta jokainen vastaa teoistaan Jumalalle, en minä sinun isäntäsi enkä herrasi ole.Yritäpäs nyt miettiä järjelläsi asioita.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1000000000000010&posting=22000000014287570 - siinäpä se
Huolestunut. kirjoitti:
Olen kuitenkin huomannut, että muslimien omat teot ja puheet ovat pahassa ristiriidassa keskenään. Muilta vaaditaan enemmän kuin itseltä ja lapset saavat siitä kärsiä.Taisi olla oikeaan osunut arvaus se, että on vaikea myöntää erehtyneensä miehessä ja siksi syytät uskontoa. Ihme kun et itse tunnu tajuavan, että vika tosiaan on äijässä eikä sen uskonnossa. Esittelisitkö rälläävän ja juopottelevan suomalaisen ensisijaisesti kristittynä? Eikä jo olisi aika lopettaa muslimista puhuminen ja myöntää se tosiasia, että ukko on retku ja siksi toimii niinkuin toimii? Kyse ei ole mistään viisaudesta vaan siitä, että itsehän sinä näin annat viesteissäsi ymmärtää.
- kaufi
Huolestunut. kirjoitti:
Minä pyrin kasvattamaan lapsen positiiviseksi ihmiseksi, joten en lapselle hauku isänsä uskontoa. Sen sijaan muslimi-isän tapoihin todella kuuluu kristinuskon pilkkaaminen (Jeesus on ikäänkuin kirosana muslimeille!?).
Olen huomannut myös, että näillä innokkailla bailaajamuslimeilla rupeaa vanhemmiten kiinnostus islamiin lisääntymään ja se kääntyy kiihkoilun puolelle..Jeesus ei missäään tapauksessa ole kirosana muslimeille.
Profeetat ovat Jumalan valittuja, joita aika ajoin lähetetään tuomaan johdatusta ihmisille ilmestyksinä annettujen sanomien avulla.
Historian aikana on ollut sarja profeettoja.Sarja alkoi Aatamista ja päättyi Muhammediin.
Nuh(Nooa), Ibrahim(Aabraham),Musa(Mooses), ja Isa(Jeesus, Marian poika) ovat muita tärkeitä profeettoja. - Huolestunut.
nainen jos kelpaa kirjoitti:
tsemppiä ja rauhaa...
P.S.
Samoin hakusanoilla löytyy paljon netistä sekä suomi24 islam keskustelupalstalta.harvinaista luettavaa tällä palstalla, positiivisella tavalla. Olen eronnut lapsen isästä, joten minun ei tarvitse hänen takiaan kärsiä, mutta lapsi tapaa isäänsä..
- Huolestunut.
kaufi kirjoitti:
Jeesus ei missäään tapauksessa ole kirosana muslimeille.
Profeetat ovat Jumalan valittuja, joita aika ajoin lähetetään tuomaan johdatusta ihmisille ilmestyksinä annettujen sanomien avulla.
Historian aikana on ollut sarja profeettoja.Sarja alkoi Aatamista ja päättyi Muhammediin.
Nuh(Nooa), Ibrahim(Aabraham),Musa(Mooses), ja Isa(Jeesus, Marian poika) ovat muita tärkeitä profeettoja... vain sen, mitä nämä muslimeiksi itseään kutsuvat miehet puhuvat. Outoa minusta on myös viha kirkkoja kohtaan; eräskin muslimi itki raivosta kun kuuli että hänen lapsensa oli käynyt tutustumassa kirkkoon.
Luulen, että ongelmat lapsen isän kanssa tulevat lisääntymään koko ajan lapsen kasvaessa.. - alkaa kärsiä
Huolestunut. kirjoitti:
.. vain sen, mitä nämä muslimeiksi itseään kutsuvat miehet puhuvat. Outoa minusta on myös viha kirkkoja kohtaan; eräskin muslimi itki raivosta kun kuuli että hänen lapsensa oli käynyt tutustumassa kirkkoon.
Luulen, että ongelmat lapsen isän kanssa tulevat lisääntymään koko ajan lapsen kasvaessa..Moneen kertaan sinulle on sanottu, että kuvaamistasi henkilöistä ei muslimia tunnista. Itsepintaisesti edelleen puhut kuitenkin heistä muslimeina. Fakta kuitenkin on, että ovat outoja heppuja vaikka mitä muuta väittäisivät.
- Huolestunut.
alkaa kärsiä kirjoitti:
Moneen kertaan sinulle on sanottu, että kuvaamistasi henkilöistä ei muslimia tunnista. Itsepintaisesti edelleen puhut kuitenkin heistä muslimeina. Fakta kuitenkin on, että ovat outoja heppuja vaikka mitä muuta väittäisivät.
.. kumma juttu, kun ei saa tuoda tosiasioita esille!? Tiedän kyllä, että nämä muslimimiehet eivät pidä siitä, että faktoja heistä tuodaan julki.
- on vain
Huolestunut. kirjoitti:
.. kumma juttu, kun ei saa tuoda tosiasioita esille!? Tiedän kyllä, että nämä muslimimiehet eivät pidä siitä, että faktoja heistä tuodaan julki.
se, että et halua ymmärtää. Oliko koko juttusi sittenkin pelkkä provo? Aiheetta enempään.
- paljon hyvää elämässäsi
Huolestunut. kirjoitti:
harvinaista luettavaa tällä palstalla, positiivisella tavalla. Olen eronnut lapsen isästä, joten minun ei tarvitse hänen takiaan kärsiä, mutta lapsi tapaa isäänsä..
http://global.finland.fi/uutiset/teksti_popup.php?id=3749
Lue vielä tuo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222351Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 522247
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381512- 301446
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361402- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136- 261126