Halusin kirjoittaa yhdestä asiasta, joka todella ärsyttää minua lukiessani tätä palstaa. Kyse on täällä kirjoittavien (miesten) tarpeesta ja kuvitellusta oikeudesta huoritella naisia. En voi sanoin kuvailla sitä kuvotusta, jonka huora-sanaa tai vastaavia ajatuksia sisältävät viestit saavat minussa aikaan.
Jotenkin tuntuu siltä, etteivät miehet lainkaan pysty käsittämään, miten hirveästä ja loukkaavasta sanasta on kyse. Kuinka voisivatkaan, kun ei miehiä itseään voi yhtä voimakkaasti haukkua. Kielessämme ja kulttuurissamme ei yksinkertaisesti ole toista yhtä loukkaavaa käsitettä. Kusipää tai mikä hyvänsä muu sana ei milloinkaan voi koskettaa toista niin pahasti kuin huoraksi nimitteleminen.
Nainen ja mies ovat molemmat seksuaalisia olentoja, ja molemmilla on ainakin täällä Suomessa yhtäläiset oikeudet oman seksuaalisuutensa ilmaisemiseen - onneksi, sillä muuten toinenkin osapuoli jäisi nuolemaan näppejään. Naisella on oikeus harrastaa seksiä juuri niin kuin itse parhaaksi näkee, samoin miehellä, kunhan pysytään lain määräämissä puitteissa.
Miehet eivät aina jostain syystä saa tyydytettyä itseään ns. tavallisten naisten kanssa, vaan turvautuvat joskus maksullisiin palveluihin. Näitä palveluja tarjoavat prostituoidut.
Yksikään nainen ei ole huora.
Olkaa ystävällisiä ja menkää itseenne, kun tunnette tarvetta nimitellä, alistaa ja pahoittaa toisen ihmisen mielen. Sellainent tarve on merkki omasta henkisestä pienuudesta ja kyvyttömyydestä. Minä en milloinkaan voisi arvostaa miestä, joka huorittelee ketä hyvänsä naista tai sanoo tämän jakavan persettään tai muuta vastaavaa. Minä kunnioitan sellaisia ihmisiä, jotka antavat toisille tilaa elää.
Huora-asiasta
36
3673
Vastaukset
- sanoa samaa
Kyllä miehiäkin voi haukkua samalla mitalla elikkä pelimies, on kyllä myös HUORA siis
HUORA-MIES.- ap.
Monet miehet kutsuu itseään mielellään pelimiehiksi, se on joillekin jopa kunnia-asia ja monet pelimieht ovat vaan ylpeitä siitä, kuinka monta huoraa saavat selätettyä.
Mieshuora on vain kielellä leikkittelyä. Se kuulostaa kurjalta, koska yhdyssanaan on sisällytetty sana huora, mutta sisällöltään se on melkoisen tyhjä käsite.
Ikävä kyllä vielä nykyäänkin mies, joka panee monia naisia on yleensä ihan normaali, mutta nainen, joka panee monia miehiä on huora tai huoraksi assosioitavissa.
Samaa voi siis tietenkin sanoa, mutta samaa se ei missään nimessä tarkoita eikä samalta kuulosta.
- .....
Mutta kannattee muistaa, että nämä huorittelijat saavat kiccksejä juuri siitä että sinä provosoidut. Älä anna heille niitä kiccksejä. Eivät he ole ansainneet kommenttejasi, tuskin ovat edes lukutaitoisia.
- ap.
En nyt erityisesti vastaa kenenkään yksittäiseen kirjoitukseen. Ajattelin vain naiivisti, että kaikki miehet eivät ehkä käsitä asian koko mittakaavaa.
En siis provosoidu, parannan vaan maailmaa ;) - kuu
ap. kirjoitti:
En nyt erityisesti vastaa kenenkään yksittäiseen kirjoitukseen. Ajattelin vain naiivisti, että kaikki miehet eivät ehkä käsitä asian koko mittakaavaa.
En siis provosoidu, parannan vaan maailmaa ;)Eivät varmaan käsitäkkään. Jos jostain ihmisestä sanotaan, että hän on huora tai jakaa persettä, olen suraan sanottuna ensimmäiseksi huolestunut.
Ihminen voi harrastaan satunnaista seksiä muistakin syistä, kuin nautinnosta. Kiinnostavatko ne syyt ketään? Miten se ihminen -joka voi jo muutenkin olla ihan rikkinäinen- kestää moiset itsensä arvioinnit?
- bronze
sitten antamaan ?
- nauretaan yhdessä
Huorittelijamiehet kuvittelevat itsestään liikoja.
Prostituoidut ovat huoria, mutta kukaan tavallinen nainen ei ole huora, miksiköhän joidenkin on vaikea käsittää asiaa?
Huorittelijalla on huono itsetunto, sehän on fakta. - Hä?
Siinä tapauksessä sana ei tarkoita mitään.. Miksi siis loukkaantua?
- seisoo vai...
Hä? kirjoitti:
Siinä tapauksessä sana ei tarkoita mitään.. Miksi siis loukkaantua?
Kukaan tavallinen nainen ei ole huora on eri asia kuin yksikään nainen ei ole huora.
Huora ottaa rahaa palveluksistaan.
Vedä tumppuun , jotta herne palautuu jalkovälistä takaisin paikoilleen yläpäähän.
;o)
- suurennuslasillakaan
Mistä olet noita huoritteluja löytänyt, kun ei ole sattunut silmään?
- ap.
Niitä aina säännöllisin väliajoin on, riippuu toki aiheesta.
- vilperi
onhan se loukkaava sana naisen kannalta ajateltuna ja aikamoista tyhmyyttä se osoittaa joka naisia sillä sanalla haukkuu. ei jätkät varmastikkaan tajua sen sanan merkitystä, jos äijiä haukutaan huoriksi tai vastaaviksi ni tuntisin enemmän positiivisti, kuin negatiivisti fiilistä. näitä ihmisiä on paljon, jotka puuttuu toisten asioihin, on kateellisia ja ilkeä...kyseessä on suht usein siitä puhe mistä puute. yleensä nää neitsyet on aika kovia sitä huutamaan. itel on ainaski sellainen kriteeri panemisen suhteen, et lapset ja eläimet on kielletty. loput on vain rimanylityksiä. eikä helvetissa jaksa kiinnostaa mitä muut puuhailee vapaa- aikanaan.
mielestäni teillä naisilla on myös oma osuutenne huora sanan levityksessä, koska
onhan se helppo sana kategorioida ns. kilpailioita - ...
ei pelkästään yksikään, vaan oikeastaan aika moni nainen on huora.
- kestä
..et nainen nauttii seksistä..voi sua raukkaa!!
- outousko
Täällä, kuten millä muulla tahansa keskustelupalstalla, on paljon provoilijoita, joiden tarkotuksena ei ole muuta kuin ärsyttää. Oman aloitusviestisi kaltaiset viestit ovat todiste siitä, että provoilijat onnistuvat tehtävässään. Ei siis kannattaisi vetää hernettä noin syvälle nenuun yhdestä sanasta.
Jos tarkoituksesi on luoda keskustelua, niin miksi ihmeessä käytät "olet mies, et ymmärrä"-korttia. Haluatko ainoastaan nyökyttelijöitä vai oikeita mielipiteitä? Itse väitän, että kyllä niitä loukkauksia on samanlaisia sukupuoleen katsomatta. Enemmänkin kysymys on yksilön tavasta assosioida jokin haukkumasana(hieno lause muuten edellinen, liitänkin sen cv:hen). Tosin tässä voi väittää minulle vastaan "Olet mies, et ymmärrä" (oikeasti olen naisellisempi kuin uskotkaan).
Miksi selittää diibadaabaa seksuaalisista olennoista ja ruumiinsa käyttämisestä? Eihän sanalla "huora" viitata siihen, ettei jollakulla ole oikeutta tehdä jotain, vaan siihen millainen joku on. "Yksikään nainen ei ole huora" on lähes yhtä totta kuin "Kaikki naiset ovat huoria".
Harva pystyy arvostamaan ihmistä (siis miestä tai naista), jolla on tapana haukkua ketä tahansa mmiten tahansa. Siinä mielessä et ole ollenkaan poikkeus. Harmi vain, että täällä voimme piiloutua nimimerkkien varjoon ja haukkua ketä tahansa miten tahansa joutumatta siitä juurikaan vastuuseen. Turha tätä kautta on maailmaa parantaa, tosin eipä maailman pahennuskaan täällä onnistu...- luuviis
Olen monesta asiasta samaa mieltä. Esim siitä, että on turha käyttää "mies ei voi ymmärtää" -perustelua. Ja siitä, että nimittely kertoo enemmän nimittelijästä kuin kohteesta.
Siitä kuitenkin olen eri mieltä, etteikö täällä pahenneta/ paranneta maailmaa. Sitähän tämä nimen omaan on. Maailman parannus ja pahennus ei ole kiinni suurista teoista ja aktiivijäsenyyksistä. Se on yhtä hyvin kiinni näistä ajatusten vaihdoista, toisiin ihmisiin vaikuttamisesta kirjoitusten/ puhutun voimin. Enitenhän se on juuri tätä tavallista ja arkipäiväistä, mitä ihmiset kotonaan tekevät, ja muille jakavat. Toisekseen, en näe mitään järkeä siinä, että provoilijat saisivat provoilla ja kirjoitella jatkuvasti halventavia tekstejä ilman, että kukaan yrittää oikeasti miettiä mitä niiden viestien taakse piiloutuu. Mitä järkeä semoisessa palstassa on? Tuolla ylempänä kuu kirjoittikin kielen vaikutuksesta ajatteluun ja toisinpäin, ja mielestäni tämä asia liittyy olennaisesti siihen.
- on mies tai nainen,
joka tekee huorin, eli harrastaa sukupuoliyhdyntää avioliiton ulkopuolella. Jotkut ottavat tästä myös maksua. Heitä kutsutaan prostituoiduiksi.
- Ihmetyskummitus
..ikävä kyllä näyttäis esiintyvän näilläkin palstoilla tuota huorittelua. Samaa oon huomannu, kuin säkin ap. Tuota h-sanaa sanaa käyttävät näköjään juu just tyhjänpäiväiset provoilijat, joten sisällöttömänä p*skana heidän kirjoituksensa sitten useimmiten tuleekin ohitettua...Jos jotkut kuvittelevat esim. huorittelulla saavansa kirjoitukseensa enemmän paino- tai huomioarvoa, niin ei toimi ainakaan muhun yleensä.
Oon huomannut, että säälittävimmät kirjoittajat vetää ton "huora- kortin" esille useimmiten juuri silloin, kun kyseessä on joku heidän kannaltaan erityisen tunteita kuumentava aihe (kuten esim. pettäminen parisuhteessa tai naisten yleinen baarikäyttäytyminen etc.). Samaiset kirjoittajat itkevät naisten "huoruutta" myös yleensä silloin, kun heidän oma kielellinen & tietopotentiaalinsa ei keskustelussa enää riitä muuhun. Ei ne huorittelijat usein niitä fiksuimpia ihmisiä täällä(kään) ole.;) Lähinnähän ne on säälittäviä. Joskus niille jaksaa nauraa, mut ihan aina ei.
Kai jotkut kirjoittajat vois hieman mennä itseensäkin, kuten säkin sanoit ap. Sanaan "huora" kun sisältyy kuitenkin aika monen naisen mielissä voimakas negatiivinen tunnelataus ja ko. määritelmä, pystymetsästäkin ammuttuna, voi tuntua joskus voimakkaaltakin naisen henkilökohtaiseen persoonaan kohdistuvalta loukkaukselta. Eri asia ehkä tosin siinä tapauksessa, jos nimenomaan puhutaan kyseisen "maailman vanhimman ammatin" harjoittajista... Sana prostituoitu vois olla joissakin tapauksesa tosin korrektimpi silloinkin, kuin tuo "huora". Tiedä tosin tuota: monet "ammatinharjoittajat" lienevät kyllä kuulopuheiden mukaan ylpeitäkin, jos heitä kutsutaan huoriksi, mutta he (= ammatinharjoittajat) ovat tosiaan hyvin marginaalinen porukka naisista. Valtaosa naisista ei tykkää huorittelusta ja sivistystä vähänkin omaavat miehet täälläkin onneksi tietävät ton.
Nimim. vilperi sanoi aikas hyvin huorittelijoista, että "neitsyitähän" ne monasti ovat.. siis nää h- sanan rakastajat. Elämänkokemuksen puuttuminen näkyy selvästi monen jutuista.;) Aidosti pelottavia huorittelijoita musta ovatkin ainoastaan ne onneksi harvalukuiset palstailijat, joiden jutuista kuitenkin on huorittelun lisäksi(!) rivien välistä luettavissa tietyntasoinen "muodollinen" sivistys ja elämänkokemus. NE nimittäin ovat just niitä toivottomimpia " Ei-Edes-Autettavissa"- tapauksia...
Onneks valtaosa palstailijoista on ihan ok- sakkia kuitenkin.:) Jaxa kuitenkaan herneitä ihan kaikesta nenuun vetää, vaikka huorittelijat kieltämättä ovat juuri niitä ärsyttävimpiä tapauksia.
- Catariina
Olen samaa mieltä siitä, että huoraksi haukkuminen on pahimpia loukkauksia, joita nainen voi saada. Miksiköhän? Siksi, koska huorallahan tarkoitetaan naista, joka antaa alle oman "markkina-arvonsa", eli ei kunniota omaa seksuaalisuuttaan. Olen myös samaa mieltä, ettei huoraksi haukkuminen ole miehieltä missään määrin asiallista käytöstä. Ainakaan silloin, kun sen tarkoitus on vain loukata, eikä sillä ole mitään todellista pohjaa.
Se minua vaan näissä keskusteluissa ärsyttää, kun tavallaan koko asia jotenkin kierretään ja kaarretaan huora-sanan analysoinnin avulla.
Kuten nimimerkki outousko kirjoitti, huora kuvaa tietynlaista tapaa toimia. Nykyään kielessä se on vakiintunut tarkoittamaan naista, joka harrastaa seksiä ilman parisuhdetta, eli ilman, että saisi perinteisesti naiselle katsottua "korvausta" seksistä.
Asia on sitten erikseen, onko tämä hyvä vai huono asia. Kuitenkin huora-sanan kääntäminen ja vääntäminen kuulostaa vaan pilkun nysväykseltä. Jos joku on tyytyväinen seksielämäänsä, mitä sitä sitten häpeämään ja kieltämään? Jos on huora, niin on huora ja piste. Jonkun toisen sanan käyttö samaa asiaa tarkoittaen onhan vaan keino saada se kuulostamaan kauniimmalta. Kaikki sellainen asioiden kaunisteleminen vaan ärsyttää noita provoilijoita, aikä edes vastaa tarkoitustaan. Miksi siis ei voisi sanoa, että olen huora ja ylpeä siitä, miksi pitää yrittää puolustella ja kaunistella sekä vääntää ja kääntää samaa asiaa, se vasta vaikuttaa epäilyttävältä.
Ja jos ei sitten miehille kelpaa, on se heidän asiansa. Miksi heiltä siihen lupaa kysymään?
Niin ja miehille huora-sanaa vastaava loukkaus on runkkari tai homo. Ensimmäinen kertoo miehestä, joka joutuu puutteessaan runkkaamaan, ja jälkimmäinen miehestä, joka tyytyy harrastamana seksiä miesten kanssa. Eli miehiä loukkaa juuri päinvastainen ilmaisu kuin mitä huora on.- tyroneracer
... miestä, joka juuri kangen mättäästä vedettyä runkkaa mällit ellin naamaan tai perskannikoille.
eli ei mikään loukkaus nykyaikana.
- tyroneracer
...joka nykykielessä tarkoittaa naista. Ei mistään sen pahemmasta ole kysymys.
Jos yksikään nainen ei sun mielestä ole huora niin miksi sitten loukaannut tuosta kutsumanimestä ? Nykyään naiset on ylpeitä huoranmaineestaan koska se tarkoittaa että miehet tykkää. Taidat olla vanhapiika, jolle machot HD-ukot ei edes silmäystäkään suo.
Me HD äijät kutsutaan kaikkia hoitojamme huoriksi. "mulla oli eilen hyvä huora" "katos tuota huoraa" "saako olla huoralle viinaa" "tuletsä huora kyytiin" jne. Ihan normaalia miehistä nykypuhetta.
Voi miestäkin haukkua esimerkiksi homoksi. Viimeksi kun olin sängyssä painimassa yhen viikonloppuhuoran kanssa niin elli ulvoi kovaan ääneen et "vittu ku sulla homolla on iso, vittu ku sä homo saat mut tulee"
että tällaista huorihomottelua.
HD-mies- JudgeLii
...joka nykykielessä tarkoittaa kaltaisiasi "HD-äijiä". Ilmaisee älyllisen kehityksentasosi, ts. että aivotoimintasi on jokseenkin kehittymätöntä, ainakin kielellisen ilmaisun osalta. Tosin sinun kohdallasi vaikuttaa siltä, että ajattelusi on muutenkin jäänyt jokseenkin vajanaiseksi. Ei mistään sen pahemmasta ole kysymys.
Hienoa, että löydät tasoisiasi viikonloppuhuoria. Onnellisia "homohuora"-hetkiä teille! :) - Ihmetyskummitus
JudgeLii kirjoitti:
...joka nykykielessä tarkoittaa kaltaisiasi "HD-äijiä". Ilmaisee älyllisen kehityksentasosi, ts. että aivotoimintasi on jokseenkin kehittymätöntä, ainakin kielellisen ilmaisun osalta. Tosin sinun kohdallasi vaikuttaa siltä, että ajattelusi on muutenkin jäänyt jokseenkin vajanaiseksi. Ei mistään sen pahemmasta ole kysymys.
Hienoa, että löydät tasoisiasi viikonloppuhuoria. Onnellisia "homohuora"-hetkiä teille! :)Joo... Nimim. "tyroneracerin" pokat tuskin kutovat perjantaisin ainakaan sukkia himassaan.;) Unfortunately todennäköisesti tuskin harjoittanevat edellä mainittua alkeellisempaakaan älyllistä toimintaa, että sikäli.
Jumalauti jos mua edes yritettäis puhutella huoraksi siinä "by the way" keskustelun lomassa,niin murr! Luulen tietäväni nimim. "tyroneracerin" edustaman miestyypin melko hyvin: nuorempana muhunkin kyllä on (huonolla lopputuloksella..) yritetty tota "Ole hiljaa ja hymyile tissi"- taktiikkaa, ja nimenomaan Kovin Kundi & Isoin Ego- miesten taholta. Ei musta ollu siihen.;D Homman voi onneks jättää kuitenkin suosiolla vapaaehtoisuutta ilolla toteuttaville rusina- aivoille ja everybodys happy... - Tero Terska
Ihmetyskummitus kirjoitti:
Joo... Nimim. "tyroneracerin" pokat tuskin kutovat perjantaisin ainakaan sukkia himassaan.;) Unfortunately todennäköisesti tuskin harjoittanevat edellä mainittua alkeellisempaakaan älyllistä toimintaa, että sikäli.
Jumalauti jos mua edes yritettäis puhutella huoraksi siinä "by the way" keskustelun lomassa,niin murr! Luulen tietäväni nimim. "tyroneracerin" edustaman miestyypin melko hyvin: nuorempana muhunkin kyllä on (huonolla lopputuloksella..) yritetty tota "Ole hiljaa ja hymyile tissi"- taktiikkaa, ja nimenomaan Kovin Kundi & Isoin Ego- miesten taholta. Ei musta ollu siihen.;D Homman voi onneks jättää kuitenkin suosiolla vapaaehtoisuutta ilolla toteuttaville rusina- aivoille ja everybodys happy...Kunnon tyttöä susta ei sais tekemälläkään, muttei oikein edes kunnon huoraa. Se on miehen kannalta kaikkein surkein vaihtoehto; naisesta ei ole mukavaksi vaimoksi, muttei edes antamaan kunnon huorapalvelua. Pelkkää vaivaa vaan...
- mutta
Itse olen alkanut liittää vastaavia negatiivisia ajatuksia sanaan mies. Miehet sitä ja tätä. En koe olevani vastuussa siitä, mitä joku jossain on jollekulle jonkun mukaan tehnyt.
Tunnen muuten erään "puoliammattilasen". Ratkaisu vaikutti sopivan hänen elämäänsä. - Tapa-asiantuntija.
Itse te olette aiheuttaneet sen nimityksen suuruuden reagoimalla siihen, kuin maailmanloppuun.
Makaatte, niin kuin heimosisarenne ovat teille naisille pedanneet.
Turha se on rutista siitä, että otatte niin nokkiinne ja itseenne tuon sanan, miehet eivät ota. - eff
No miksi sitten pitäisi kutsua? Sehän nimitys sopii vallan hyvin jakorasioille. Toinen on se lutka, ja mitä niitä onkaan. Tarkoitushan onkin loukata ja kenties saada vastareaktio. Joten mitä sitä turhaan säästelemään sanojaan, jos kyseessä on idiootti jakorasia, joka ei välitä toisten tunteista.
- katarzyna
Mistä johtuu, että naisille on olemassa valtavasti aktiiviseen seksuaalisuuteen viittaavia haukkumasanoja? Huora, lutka, jakorasia, horo, jne jne... Nämä sanat ovat ihan oikeasti loukkaavia sillä niihin sisältyy iso negatiivinen arvolataus. Miehille ei vastaavia haukkumasanoja ole. Pelimies ja pukki ovat arvolataukseltaan lähes kehuja.
Miehistä seksuaalisuutta loukataan toiselta suunnalta: tuhkamuna, nysäkulli tai vaikka homo; näitä käyetään haukkumasanoina ja niillä viitataan siihen ettei toinen ole miehenä kelvollinen. Ei seiso, tai jos seisoo niin(hui kamalaa) vain miesseurassa. Näillä sanoilla loukataan seksuaalisuutta samaan tyyliin kuin naisia huorittelulla. (Homo on listassa mukana sen vuoksi, että sitä käytetään junttikulttuurissa haukkumasanana.)
Erilaiset haukkumistyylit kertovat edelleen elävistä ikivanhoista asenteista: naisen pitää olla siveä, nöyrä, kiltti.. Miehen mitta on hänen (hetero)seksuaalinen kyvykkyytensä. Impotentti mies ei ole MITÄÄN.
Miehet, mitä jos teitä loukattaisiin epäilemällä teidän seksuaalista kyvykkyyttänne? Tuntuisiko pahalta,loukkaantuisitteko? Jos nainen sanoisi nysäkulliksi tai tuhkamunaksi kavereittenne kuullen?- ...
toisaalta se, että mistä johtuu,että kaikki naiset jotka niistä sanoista valittaa on poikkeuksetta ihan kauheita jakorasioita ite?
- katarzyna
... kirjoitti:
toisaalta se, että mistä johtuu,että kaikki naiset jotka niistä sanoista valittaa on poikkeuksetta ihan kauheita jakorasioita ite?
Miksiköhän ne miehet, jotka huorittelevat naisia, ovat lähes poikkeksetta niitä joilla ei koskaan itsellä ole naista? Jos joskus joku nainen erehtyy niiden kanssa lakanoiden väliin, niillä ei seiso.
- wef.
katarzyna kirjoitti:
Miksiköhän ne miehet, jotka huorittelevat naisia, ovat lähes poikkeksetta niitä joilla ei koskaan itsellä ole naista? Jos joskus joku nainen erehtyy niiden kanssa lakanoiden väliin, niillä ei seiso.
Tottakai sellainen haukkuminen vituttaa yhtä lailla miehiä siinä kuin naisiakin. Mutta tavat ovat juurtuneet tiukasti kiinni. Tuskin huorittelusta ja homottelusta päästään koskaan eroon.
- Olli Viita
Jos harrasta irtosuhteita, eli sinulla ei ole parisuhdetta eikä edes seksisuhdetta. Vaan tuntemattomien ihmisten kanssa, ja joka kerta eri ihmisen kanssa niin silloin olet huora. Mutta jos et harrasta näitä seksiä ilman seurustelua ja parisuhdetta. Niin et ole huora. En uskoisi että huoraavat ihmiset pahottaisi tästä asiasta mielensä jos ne ovat sinut huoraamisen kanssa. Ilmeisesti sinä et harrasta irtosuhteita, niin et ole sillon huora. Eli teot tekevät tulosta, muuten ihmiset loukkaavat sinua Täsä asiassa.
- Olli Viita
Itsellä ei ole seksiä vastan mitään, eikä puolison ole tarvinut olla edes neitsyt, mutta kunhan on vain parisuhteessa harrastanut seksiä, eikä irtosuhteina.
Huoraamista en tue, sen takia. Koska aina kaikki irtosuhteen harrastajat eivät ole psyykkisesti tasaisella pohjalla, he jotenkin yrittävät pelkällä seksillä saada parisuhdetta ja sosiaalisia suhteita. Mutta monesti toinen on vaan tunteeton panokone, joka hoitaa hommat ja karkaa.
- Anonyymi00040UUSI
Olet oikessa. Tosin asia on saavutettava ennenkaikkea.
- Anonyymi00041UUSI
- Anonyymi00042UUSI
Hyvä oli paha nainen.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html634377Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2424132Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat223254Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1523248Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis653044Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos752859Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1182556Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana1542330- 472162
- 241810