Onko VW Transporterit sellaisia

pommeja,

kuin tämän palstan kommentit antavat ymmärtää.
Hiaceita haukutaan talviajossa mahdottomiksi, muuten OK, mutta uuden nelivetoisen D4D 2,4 100hp:sen Hiacen, millä ei pitäisi olla talvellakaan ongelmia, saa pienemmällä rahalla, kuin 2,5, etuvetoisen Transportterin. Myös uudet Transitit ja Vivarot sisarmallit eivät juuri haukkuja saa.
Fiat, Peugeot ja Citikka jakavat kirjoittajat kahtia ja Vitosta en viitsi kirjoittaa pakupalstalla sanaakaan.

67

34630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

      Ainoastaan Vivarosta sen verran, että se on Saksassa yksi vika-altteimpia autoja, jäänyt viimeiseksi joka listalla.

      • m.a

        ..näkis tällasenkin tilaston?


      • täältä hakemaan

      • make

        Ostin 50tkm ajetun 2.5 cdti ja olen jo ylittänyt 150tkm.
        Vikoja... takapyörän laakeri, urahihna meni poikki. Tukivarren juttuja, joitain niveliä. ei paha 100tkm.

        Mainittakoon että tähän autoon ON tehty vaihteistoremppa 30tkm kohdallla 5-vaihteessa laakerivika.


        En vaihtaisi hiaceen vaikka vikoja olisi enemmän. Sen verran hyvä on ajaa kovassa sivutuulessakin. 140kmh leppoisa matkanopeus, joskin laiton :-)


    • Jos tarviit

      firmaasi yhden pakun ja päädyt transporteriin, pitää niitä ostaa kaks, koska toinen makaa koko ajan pajalla. Transportterit ovat paljon pahempia pommeja, kuin nämä haukutut sevel pakut.

    • Jamppa1

      muuten kannata mitään tilastotiedettä alkaa tän palstan perusteella tekemään. Kaikissa autoissa on omat ominaisuutensa ja vikansa. Miksi et muuten viitsi kirjoittaa vitosta sanaakaan?

      Ei se hiace vielä mahdottomaksi ole osoittautunut mutta onhan se huomattavasti tarkempi ja hankalampi ajettava kuin etuvetoinen, varsinkin ilman raskasta lastia.

      Volkkarihan on kallis paku. Se on kuitenkin suosittu ammattikäytössä mm. monipuolisuutensa takia. Löytyy loputtomasti eri malleja.

      Peruspakuna Hiacessa on loistava hinta-laatusuhde. Toki joku volkkari tai mersu on parempia ajolleen ja mukavampia. Kaikissa on puolensa.

      • paku luokkaan.

        Vito on minusta tila-auto, mistä on takapenkkien poiston myötä yritetty tehdä nk. tonniluokan paku.
        Paku on työkalu, tai ainakin pitäisi olla.
        Lastattavuus on yksi pakun tärkeimmistä ominaisuuksista, yritä nostaa trukkilavallinen tavaraa trukilla sisään Viton sivuovista, niin tiedät, mitä tarkoitan.
        Kyllä minä sijoitan rahojani mielummin nelivetoiseen Hiaceen, sillä näin tiedän, että saan rahoille vastineen.


      • Jamppa1
        paku luokkaan. kirjoitti:

        Vito on minusta tila-auto, mistä on takapenkkien poiston myötä yritetty tehdä nk. tonniluokan paku.
        Paku on työkalu, tai ainakin pitäisi olla.
        Lastattavuus on yksi pakun tärkeimmistä ominaisuuksista, yritä nostaa trukkilavallinen tavaraa trukilla sisään Viton sivuovista, niin tiedät, mitä tarkoitan.
        Kyllä minä sijoitan rahojani mielummin nelivetoiseen Hiaceen, sillä näin tiedän, että saan rahoille vastineen.

        kuuluu täysin. En näe niissä kovin ratkaisevaa kokoeroa tai riippuu mitä malleja vertaillaan.

        Valmistajien sivuilta poimitut sivuovien mitat:

        Hiace: 1000 x 1265 mm

        Vito: 0,99 m x 1,25 – 1,26 m


        Miten tuo ero vaikuttaa lastaamiseen? Sitäpaitsi minäkin ajan pakua harva se päivä enkä kuljeta ikinä trukkilavoja. Työmaalla löytyy mm. molemmat mainitut autot.

        Vito on ihan samaa sarjaa ja kilpaileva tuote hiacen kanssa, niissä on käytännössä samat mitat perusmalleissa. Sitä paitsi onhan vanha hiacekin pienempi kuin transportteri ja silti niitä pidetään kilpailevina tuotteina.

        Mese on kalliimpi mutta onhan sen ominaisuudet täysin eri planeetalta hiaceen verrattuna.


      • Vitossa
        Jamppa1 kirjoitti:

        kuuluu täysin. En näe niissä kovin ratkaisevaa kokoeroa tai riippuu mitä malleja vertaillaan.

        Valmistajien sivuilta poimitut sivuovien mitat:

        Hiace: 1000 x 1265 mm

        Vito: 0,99 m x 1,25 – 1,26 m


        Miten tuo ero vaikuttaa lastaamiseen? Sitäpaitsi minäkin ajan pakua harva se päivä enkä kuljeta ikinä trukkilavoja. Työmaalla löytyy mm. molemmat mainitut autot.

        Vito on ihan samaa sarjaa ja kilpaileva tuote hiacen kanssa, niissä on käytännössä samat mitat perusmalleissa. Sitä paitsi onhan vanha hiacekin pienempi kuin transportteri ja silti niitä pidetään kilpailevina tuotteina.

        Mese on kalliimpi mutta onhan sen ominaisuudet täysin eri planeetalta hiaceen verrattuna.

        tavaratila on 5,7m3, lisäksi Vitossa on markkinoiden kapein sivuovi. Se mikä tekee kuormalavan lastaamisen trukilla, lähes mahdottomaksi on ohjaamon takaseinän uloke tavaratilan suuntaan, usko pois, puhun kokemuksesta.
        Mitkä ominaisuudet ovat eri planeetalta Vitossa Hiaceen nähden?
        Halvin 60 kw:n lyhyt takavetoinen Vito maksaa saman,
        minkä maksaa pitkä nelivetoinen D4D 82 kw: koneella varustettu Hiace ja onhan Hiacen luetettavuus täysin eri planeetalta verrattuna Vitoon.


      • 4wd full time
        Vitossa kirjoitti:

        tavaratila on 5,7m3, lisäksi Vitossa on markkinoiden kapein sivuovi. Se mikä tekee kuormalavan lastaamisen trukilla, lähes mahdottomaksi on ohjaamon takaseinän uloke tavaratilan suuntaan, usko pois, puhun kokemuksesta.
        Mitkä ominaisuudet ovat eri planeetalta Vitossa Hiaceen nähden?
        Halvin 60 kw:n lyhyt takavetoinen Vito maksaa saman,
        minkä maksaa pitkä nelivetoinen D4D 82 kw: koneella varustettu Hiace ja onhan Hiacen luetettavuus täysin eri planeetalta verrattuna Vitoon.

        mistähän olet repäissyt hiacen tekniset tietosi??? oletan että, omasta päästäsi!!! totuus ilmoittamistasi mitoista HIACESSA on TAVARATILAN TILAVUUS M3 (lyhyt/pitkä) 5.5 / 7.0 ja teho vaihtoehdot ovat 65 kw tai 75 kw, tosin teholastulla saa noita piristettyä, mutta nämä on perus vaihtoehdot.


      • Jamppa1
        Vitossa kirjoitti:

        tavaratila on 5,7m3, lisäksi Vitossa on markkinoiden kapein sivuovi. Se mikä tekee kuormalavan lastaamisen trukilla, lähes mahdottomaksi on ohjaamon takaseinän uloke tavaratilan suuntaan, usko pois, puhun kokemuksesta.
        Mitkä ominaisuudet ovat eri planeetalta Vitossa Hiaceen nähden?
        Halvin 60 kw:n lyhyt takavetoinen Vito maksaa saman,
        minkä maksaa pitkä nelivetoinen D4D 82 kw: koneella varustettu Hiace ja onhan Hiacen luetettavuus täysin eri planeetalta verrattuna Vitoon.

        pitkässä hiacessa on 6,5 ja lyhyessä 5,5. Eli ero on 800 litraa joka vastaa paria pikkuauton takaloosteria.

        Viton väliseinä ulkonee taakse ja voi hyvinkin hankaloittaa trukkilavan lastausta, en kiistä ollenkaan. Mielestäni se ei ole vaan mitenkään oleellinen juttu tuon kokoisessa autossa, ei kaikki kuskaa trukkilavoja. Jos kuskaa niin sitten ei kannata vitoa varmaan hankkia.

        "Mitkä ominaisuudet ovat eri planeetalta Vitossa Hiaceen nähden?"

        -Tekisi mieli sanoa että kaikki. Mm. ajettavuus, turvallisuus, ruostesuojaus, ergonomia, malliston monipuolisuus muutamia mainitakseni. Kyllähän vito on auto ja myös tuntuu siltä. Sprintteri taas on mielestäni kamalan kolho vehje, mutta se nyt ei tähän liity.

        "onhan Hiacen luetettavuus täysin eri planeetalta verrattuna Vitoon."

        -Hiacen luotettavuus on eri planeetalta verrattuna mihin vaan. Ei siitä ole kysymyskään vaan siitä mistä se hintaero syntyy.


      • Jamppa1
        4wd full time kirjoitti:

        mistähän olet repäissyt hiacen tekniset tietosi??? oletan että, omasta päästäsi!!! totuus ilmoittamistasi mitoista HIACESSA on TAVARATILAN TILAVUUS M3 (lyhyt/pitkä) 5.5 / 7.0 ja teho vaihtoehdot ovat 65 kw tai 75 kw, tosin teholastulla saa noita piristettyä, mutta nämä on perus vaihtoehdot.

        ymmärtäminen on taitolaji. Kuten sanoin, mitat on valmistajien nettisivuilta. Mulla ei ole tapana keksiä juttuja päästäni, keksijät on ihan asia erikseen. Sen sijaan sinun tiedoissasi on virhe. Pitkä hiace on 6,5 kuutiota.

        Miten muuten teholastut liittyy tähän asiaan? Kyse oli siitä onko Vito vertailukelpoinen Hiacen ja vastaavien kanssa.


      • 4wd full time
        Jamppa1 kirjoitti:

        ymmärtäminen on taitolaji. Kuten sanoin, mitat on valmistajien nettisivuilta. Mulla ei ole tapana keksiä juttuja päästäni, keksijät on ihan asia erikseen. Sen sijaan sinun tiedoissasi on virhe. Pitkä hiace on 6,5 kuutiota.

        Miten muuten teholastut liittyy tähän asiaan? Kyse oli siitä onko Vito vertailukelpoinen Hiacen ja vastaavien kanssa.

        on totta, että nettisivuilla väitetään pitkän hiacen tavaratilan mittojen olevan
        pituus, mm (lyhyt / pitkä) 2335 / 2780
        leveys, mm 1650
        korkeus, mm 1420
        tilavuus, m3 (lyhyt / pitkä) 5.5 / 6.5
        mutta,mutta... kirjallinen esite kertoo muuta.
        pituus, mm (lyhyt / pitkä) 2555 / 3000
        leveys, mm 1650
        korkeus, mm 1420
        tilavuus, m3 (lyhyt / pitkä) 5.5 / 7.0

        ja kun sattuu itsellä olemaan pitkä neliveto, niin tarkistin mittaamalla ja sain nuo jälkimmäiset mitat ilman muotoiltua väliseinää!!

        ps. hiaceen ei saa 82 kilowatin moottoria, siksi mainitsin teholastu vaihtoehdon jolla siihen pääsee!


    • pakurahtari

      Kyllä transporter on näppärä ajettava varsinkin taajamissa,mutta kyllä sen hinnoilla pitäis saadä kestävämpi kone,muutenkin kaikkea pikku remppaa.Koneremontin jouduin teettämään 1.9-koneeseen 75000km:ssä,mitkään takuut ei korvaa.
      Vaihdoin 100000km:ssä uuteen 04 Ducatoon 2.0JTD:n ja auto yllättänyt positiivisesti,mittariisa 48000km ja uskokaa tai älkää,määräailaishuoltojen lisäksi vain yksi korjaamokäynti,ikkunaveivi jäi käteen kuskin puolelta.
      Sevel-pakujen heikko kohta on nuonosti pakkasta kestävät muoviosat,koneet on paljon volkkaria kestävämpiä

      • Jamppa1

        tasosta kertoo surullista kieltään tämäkin kommentti:

        "Kyllä transporter on näppärä ajettava varsinkin taajamissa,mutta kyllä sen hinnoilla pitäis saadä kestävämpi kone"

        -Yhteen virkkeeseen kaksi asiavirhettä. Ensinnäkin transporter on kankea kuin tankki verrattuna vaikka hiaceen. Toisekseen niitten moottorit ovat todella kestäviä, ne viat löytyy ihan muualta.

        Eli näiden juttujen perusteellako ketjun aloittaja tekee tilastotiedettä?


      • Pösöfani
        Jamppa1 kirjoitti:

        tasosta kertoo surullista kieltään tämäkin kommentti:

        "Kyllä transporter on näppärä ajettava varsinkin taajamissa,mutta kyllä sen hinnoilla pitäis saadä kestävämpi kone"

        -Yhteen virkkeeseen kaksi asiavirhettä. Ensinnäkin transporter on kankea kuin tankki verrattuna vaikka hiaceen. Toisekseen niitten moottorit ovat todella kestäviä, ne viat löytyy ihan muualta.

        Eli näiden juttujen perusteellako ketjun aloittaja tekee tilastotiedettä?

        Joo kyllä se Hiace notkea on,ajoin eilen Vahdolla jäistä kiemuraista tietä Jumperilla Hiacen perässä ,kaikissa kurveissa perä pyrki irtoamaan,joten notkealta näytti,auto oli täysin tientukkona.Säälin kuljettajaa
        Keskusteluketjun tasosta voi esittää omia mielipiteitä,kyllä Transporterin moottoreissa on liikaa maantaikappaleita.Ja hinta pilvissä.
        Ennustan että tänä vuonna volkkarin myynti hiipuu,trafic sisarmallit valtaa alaa,Transit on aina varma valinta laadun suhteen,myynti lisääntynee


      • anonym18493
        Pösöfani kirjoitti:

        Joo kyllä se Hiace notkea on,ajoin eilen Vahdolla jäistä kiemuraista tietä Jumperilla Hiacen perässä ,kaikissa kurveissa perä pyrki irtoamaan,joten notkealta näytti,auto oli täysin tientukkona.Säälin kuljettajaa
        Keskusteluketjun tasosta voi esittää omia mielipiteitä,kyllä Transporterin moottoreissa on liikaa maantaikappaleita.Ja hinta pilvissä.
        Ennustan että tänä vuonna volkkarin myynti hiipuu,trafic sisarmallit valtaa alaa,Transit on aina varma valinta laadun suhteen,myynti lisääntynee

        työnnä perkele transitti perseesees ja syvälle huonompaa autoa ei maa päällänsä kanna!


    • esiin

      kokemuksesta voin sanoa ,että ei ole elämäni aikana ollut niin heikkoa autoa , kun tämä transporter.

      • sukulaisen sukulainen

        No samansuuntaisia on kokemukset.Jotenkin tuntuu että volkkarilla laatu tippunut.Mersulla ollut samoja oireita.Kun aina vaan haetaan halvempia komponenettivalmistajia,niin jossain vaiheessa kujajuoksua tulee secunda vastaan


      • rehvelit

        Yksi syy on että markkinoille on tullut tukku laadukkaita pakuja
        Transitin etuveto on yleensä ollut kunnossa ei tarvi käydä pajalla
        Sevel-pakut ovat nostaneet laatuaan,erityisesti se on "noussut" Ducatossa,koska sillä on ollut vanhojen käsitysten takia suotta huono maine
        Renault-Opel-Nissanon tuonut laadukkaan ja ketterän pakun markkinoille,pajalla harvoin
        Samman aikaan volkkari on nostanut vaan hintojaan
        Unohtui noista laatupakuista Hiace,ei tarvi pajaa,mutta peräpää kaipaa lisäpitoa.Onkohan totta että japsi ei ole onnistunut etuvetotojon rakentelussa yrityksistä huolimatta


      • etuvetoisen
        rehvelit kirjoitti:

        Yksi syy on että markkinoille on tullut tukku laadukkaita pakuja
        Transitin etuveto on yleensä ollut kunnossa ei tarvi käydä pajalla
        Sevel-pakut ovat nostaneet laatuaan,erityisesti se on "noussut" Ducatossa,koska sillä on ollut vanhojen käsitysten takia suotta huono maine
        Renault-Opel-Nissanon tuonut laadukkaan ja ketterän pakun markkinoille,pajalla harvoin
        Samman aikaan volkkari on nostanut vaan hintojaan
        Unohtui noista laatupakuista Hiace,ei tarvi pajaa,mutta peräpää kaipaa lisäpitoa.Onkohan totta että japsi ei ole onnistunut etuvetotojon rakentelussa yrityksistä huolimatta

        hiacen, niin se on niin yksin kertaista, että ostat neliveto hiacen ja otat takakardaanin pois. nyt sinulla on etuveto hiace ja voit nauttia etuvedon tuomista ihanuuksista tavara-autona!!! (ei muuten tule juuri kalliimmaksi kuin uusi etuveto transportteri ;)


      • DNA ;-)
        etuvetoisen kirjoitti:

        hiacen, niin se on niin yksin kertaista, että ostat neliveto hiacen ja otat takakardaanin pois. nyt sinulla on etuveto hiace ja voit nauttia etuvedon tuomista ihanuuksista tavara-autona!!! (ei muuten tule juuri kalliimmaksi kuin uusi etuveto transportteri ;)

        Kysyin uudesta Toyota Hiacesta tarjousta, kyseessä on käteiskauppa, ilman vaihdokkia. Ilmastointi ja
        kellolla varustettu Webasto sisältyvät hintaan.

        2,5 D-4D 100 5 ovinen pitkä 4 WD 31800.- ALV 22%
        2,5 D-4D 100 5 ovinen pitkä 2 WD 29800.- ALV 22%

        Odotan vielä tarjousta Renaultista ja Opelista, mutta voi olla, että hankintaan lähtee 4WD Hiace, mene ja tiedä.


      • Mosse
        DNA ;-) kirjoitti:

        Kysyin uudesta Toyota Hiacesta tarjousta, kyseessä on käteiskauppa, ilman vaihdokkia. Ilmastointi ja
        kellolla varustettu Webasto sisältyvät hintaan.

        2,5 D-4D 100 5 ovinen pitkä 4 WD 31800.- ALV 22%
        2,5 D-4D 100 5 ovinen pitkä 2 WD 29800.- ALV 22%

        Odotan vielä tarjousta Renaultista ja Opelista, mutta voi olla, että hankintaan lähtee 4WD Hiace, mene ja tiedä.

        Mikä on liikaa? Onko järkevää säästää muutama tonni, jos Hiacella ei voi edes kaupunkiajoa ajaa ilman kuulosuojaimia?
        Hiacen myynti on pudonnut syystä, eli on parempaa tarjolla kohtuulliseen hintaan. Toyota kauppiaat koittavat epätoivoisesti alentaa Hiacen hintaa, jotta se kävisi kaupaksi, mutta onneksi suurin osa on ymmärtänyt, että parempaakin on tarjolla.
        Ei rautapalkki pelkästään riitä työvälineeksi, työvälineeltä halutaan myös mukavuutta ja sitä ei rautapalkki oikein ole :)

        Todellisuus on se, että Hiace tulee (Toyota kauppiaan esittämien laskelmiin perustuen) kalliiksi huoltaa ja kun siitä puuttuu vakiona lähes kaikki tarvittavat nykyajan varusteet, myös kalliiksi ostaa. Erityisesti hintaa nostaa se, että ko. mallin äänieristämiseen joutuisi upottamaan pienen omaisuuden. Hiacen moottoritkin ovat melko huonoja suorituskyvyltään ja 6-vaihteinen vaihteisto loistaa poissaolollaan.

        Mitä tulee Transporteriin niin itsellä on moinen ollut jo kohta 2v ja 60tkm. Vikoja on ollut ihan riittämiin, mutta tielle ei ole jääty kertaakaan (eikä auto ole räjähtänyt :) ), joten pommiksi en sitä nimittäisi.
        Hinta oli itselle Hiacea muutaman tonnin kalliimpi (huomioin myös 3v huoltojen hinnat), mutta sain kaupanpäälle aluvanteet ja muuta sälää - tosin jos olisi joutunut maksamaan tuosta sälästä niin en olisi niitä edes ottanut. Hiaceen tosin ei olisi edes rahalla saanut kunnollisia ajovaloja ja puoliakaan tuosta sälästä, kun taas Transporteriin saa kunnolliset nelivalot ja jos pätäkkää riittää niin bi-xenonitkin ovat mahdolliset. Hiacen kohdalla turvallisuudesta ei juuri voi puhua johtuen monista sen puuttellisista varusteista.

        Mitä tulee muuten Hiacen hintavuuteen niin se olisi tullut jo perushuolloiltansa kalliimmaksi, kuin Transporter huolenpitosopimuksella (sisältää myös muuta kuin perushuollot). Toki Transporterissa on samaa ongelmaa kuin Hiacessakin, eli sen äänieristys on surkea - mutta huomattavasti pienemmällä työllä kuin Hiacessa eristyksen Transporterissa sai kohtuulliseksi. Lisäksi Transporteriin saa ulkomailta paremmin lisävarusteita ja kotimainenkin tarjonta on laajempaa. Hiacessa joutuu tyytymään siihen mitä kotimaiset pikkubussin rakentajat tai biltema/motonet rintama ovat saaneet aikaan - hinnoittelu/vaihtoehdot/laatu ovat siis sen mukaista.

        Nyt jos tekisin valintaani, niin päätyisin todennäköisesti Relluun. 2v sitten Rellua ei vielä saanut varastosta, joten päädyin oikeastaan vain siksi Transporteriin, jota löytyi sopiva malli suoraan varastosta. Rellussa on sama hyvä puoli varusteissa kuin Transporterissa, eli se on suosittu muuallakin kuin Suomessa, siksi sille saa lisävarusteita myös ulkomailta. Ainoa huono siinäkin on, ettei siihen taida saada kunnollisia nelivaloja, kuten Transporteriin.

        Mutta kukin valitsee autonsa tarpeidensa mukaan. Itsellä auto tulee ajoon, joten Hiacen kaltainen epämiellyttävä ja epäkäytännöllinen auto ei oikein sovellu minulle.


      • työkalu.
        Mosse kirjoitti:

        Mikä on liikaa? Onko järkevää säästää muutama tonni, jos Hiacella ei voi edes kaupunkiajoa ajaa ilman kuulosuojaimia?
        Hiacen myynti on pudonnut syystä, eli on parempaa tarjolla kohtuulliseen hintaan. Toyota kauppiaat koittavat epätoivoisesti alentaa Hiacen hintaa, jotta se kävisi kaupaksi, mutta onneksi suurin osa on ymmärtänyt, että parempaakin on tarjolla.
        Ei rautapalkki pelkästään riitä työvälineeksi, työvälineeltä halutaan myös mukavuutta ja sitä ei rautapalkki oikein ole :)

        Todellisuus on se, että Hiace tulee (Toyota kauppiaan esittämien laskelmiin perustuen) kalliiksi huoltaa ja kun siitä puuttuu vakiona lähes kaikki tarvittavat nykyajan varusteet, myös kalliiksi ostaa. Erityisesti hintaa nostaa se, että ko. mallin äänieristämiseen joutuisi upottamaan pienen omaisuuden. Hiacen moottoritkin ovat melko huonoja suorituskyvyltään ja 6-vaihteinen vaihteisto loistaa poissaolollaan.

        Mitä tulee Transporteriin niin itsellä on moinen ollut jo kohta 2v ja 60tkm. Vikoja on ollut ihan riittämiin, mutta tielle ei ole jääty kertaakaan (eikä auto ole räjähtänyt :) ), joten pommiksi en sitä nimittäisi.
        Hinta oli itselle Hiacea muutaman tonnin kalliimpi (huomioin myös 3v huoltojen hinnat), mutta sain kaupanpäälle aluvanteet ja muuta sälää - tosin jos olisi joutunut maksamaan tuosta sälästä niin en olisi niitä edes ottanut. Hiaceen tosin ei olisi edes rahalla saanut kunnollisia ajovaloja ja puoliakaan tuosta sälästä, kun taas Transporteriin saa kunnolliset nelivalot ja jos pätäkkää riittää niin bi-xenonitkin ovat mahdolliset. Hiacen kohdalla turvallisuudesta ei juuri voi puhua johtuen monista sen puuttellisista varusteista.

        Mitä tulee muuten Hiacen hintavuuteen niin se olisi tullut jo perushuolloiltansa kalliimmaksi, kuin Transporter huolenpitosopimuksella (sisältää myös muuta kuin perushuollot). Toki Transporterissa on samaa ongelmaa kuin Hiacessakin, eli sen äänieristys on surkea - mutta huomattavasti pienemmällä työllä kuin Hiacessa eristyksen Transporterissa sai kohtuulliseksi. Lisäksi Transporteriin saa ulkomailta paremmin lisävarusteita ja kotimainenkin tarjonta on laajempaa. Hiacessa joutuu tyytymään siihen mitä kotimaiset pikkubussin rakentajat tai biltema/motonet rintama ovat saaneet aikaan - hinnoittelu/vaihtoehdot/laatu ovat siis sen mukaista.

        Nyt jos tekisin valintaani, niin päätyisin todennäköisesti Relluun. 2v sitten Rellua ei vielä saanut varastosta, joten päädyin oikeastaan vain siksi Transporteriin, jota löytyi sopiva malli suoraan varastosta. Rellussa on sama hyvä puoli varusteissa kuin Transporterissa, eli se on suosittu muuallakin kuin Suomessa, siksi sille saa lisävarusteita myös ulkomailta. Ainoa huono siinäkin on, ettei siihen taida saada kunnollisia nelivaloja, kuten Transporteriin.

        Mutta kukin valitsee autonsa tarpeidensa mukaan. Itsellä auto tulee ajoon, joten Hiacen kaltainen epämiellyttävä ja epäkäytännöllinen auto ei oikein sovellu minulle.

        Kirjoitit näin:" Mitä tulee Transporteriin niin itsellä on moinen ollut jo kohta 2v ja 60tkm. Vikoja on ollut ihan riittämiin, mutta tielle ei ole jääty kertaakaan (eikä auto ole räjähtänyt :) ), joten pommiksi en sitä nimittäisi."

        Tässä onkin se asian ydin. Kun katson kalenteriani, on minulla sovittuja duuneja loppuvuosi täynnä, vaikka nyt on vasta alkuvuosi. Olen itsenäinen yrittäjä nk. yhden miehen yritys ja minulla ei ole todellakaan varaa seisottaa autoa korjaamolla. Jos takuuaikana tulee vikaa autoon, niin onhan sitä mahdollisuus saada sijaisauto, mutta kuka roudaa työkalut, kompurat, hitsivehkeet, jne tähän vara-autoon, usko pois, kyllä siinä leikkimisessä alkaa vitutuskäyrä nousemaan. Sinä ja minä arvostamme pakuja aivan eri kantilta.
        Kyllä Vivaro 2,5 CRDTI on ihan mainio peli ja tilaakin löytyy, varsinkin korotetussa mallissa ja ajettavuuskin näillä lumisilla keleillä on todella hyvä, mutta keväällä on näitä mökkikeikkoja jonkun verran ja mökit sijaitsevat usein huonelaatuisten teitten takana ja mukaan pitäisi ottaa peräkärryllinen tavaraa, niin pelkään, että jossain rospuuttotien varella ollaankin sitten etuvetoisella kiinni ja silloin ei varmasti naurata.


      • Jamppa1
        työkalu. kirjoitti:

        Kirjoitit näin:" Mitä tulee Transporteriin niin itsellä on moinen ollut jo kohta 2v ja 60tkm. Vikoja on ollut ihan riittämiin, mutta tielle ei ole jääty kertaakaan (eikä auto ole räjähtänyt :) ), joten pommiksi en sitä nimittäisi."

        Tässä onkin se asian ydin. Kun katson kalenteriani, on minulla sovittuja duuneja loppuvuosi täynnä, vaikka nyt on vasta alkuvuosi. Olen itsenäinen yrittäjä nk. yhden miehen yritys ja minulla ei ole todellakaan varaa seisottaa autoa korjaamolla. Jos takuuaikana tulee vikaa autoon, niin onhan sitä mahdollisuus saada sijaisauto, mutta kuka roudaa työkalut, kompurat, hitsivehkeet, jne tähän vara-autoon, usko pois, kyllä siinä leikkimisessä alkaa vitutuskäyrä nousemaan. Sinä ja minä arvostamme pakuja aivan eri kantilta.
        Kyllä Vivaro 2,5 CRDTI on ihan mainio peli ja tilaakin löytyy, varsinkin korotetussa mallissa ja ajettavuuskin näillä lumisilla keleillä on todella hyvä, mutta keväällä on näitä mökkikeikkoja jonkun verran ja mökit sijaitsevat usein huonelaatuisten teitten takana ja mukaan pitäisi ottaa peräkärryllinen tavaraa, niin pelkään, että jossain rospuuttotien varella ollaankin sitten etuvetoisella kiinni ja silloin ei varmasti naurata.

        tulee hyvin esiin erilaiset tarpeet ja arvostukset. Joku haluaa ensisijaisesti luotettavuutta, toinen mukavuutta, joku halvan hinnan, joku muu ottaa kaikkien kompromissin. Sitten on vielä tämä pikkubussi -näkökulma.

        Tästä syystä onkin naurettavaa sanoa että joku tietty auto on yksiselitteisesti muita parempi. Täällä esiintyy turhan paljon näitä keskustelijoita jotka katselee asioita suppeasti ja unohtaa että kaikissa on puolensa.


      • eri näkökohdat
        Jamppa1 kirjoitti:

        tulee hyvin esiin erilaiset tarpeet ja arvostukset. Joku haluaa ensisijaisesti luotettavuutta, toinen mukavuutta, joku halvan hinnan, joku muu ottaa kaikkien kompromissin. Sitten on vielä tämä pikkubussi -näkökulma.

        Tästä syystä onkin naurettavaa sanoa että joku tietty auto on yksiselitteisesti muita parempi. Täällä esiintyy turhan paljon näitä keskustelijoita jotka katselee asioita suppeasti ja unohtaa että kaikissa on puolensa.

        Jos sijoitan uuteen keskimääräiseen pakuun 30000E ,niin valinta on ehdottomasti Renault trafic
        Jos taas olisin köyhempi,niin ostaisin 22000E:lla Ducaton tai Jumperin
        Pidän molempia ns hyvinä ostoksina,nyt vain näkökulma on erilainen
        En kuitenkaan näe 30000E-näkökulmassa transporterissa tai hiacessa kovinkaan paljoa positiivista


      • Kilsanmäki
        eri näkökohdat kirjoitti:

        Jos sijoitan uuteen keskimääräiseen pakuun 30000E ,niin valinta on ehdottomasti Renault trafic
        Jos taas olisin köyhempi,niin ostaisin 22000E:lla Ducaton tai Jumperin
        Pidän molempia ns hyvinä ostoksina,nyt vain näkökulma on erilainen
        En kuitenkaan näe 30000E-näkökulmassa transporterissa tai hiacessa kovinkaan paljoa positiivista

        Eikös tuon Rellun kanssa identtisiä autoja ole myös Nissan Primastar ja Opel Vivaro?

        Varsinkin Opelin nimi tuottaa kylmiäväreitä, ovat olleet sen verran heikkolaatuisia pelejä henkilöautot.. Nissan tarjonnee kolmen vuoden takuun.

        Mutta jos kerran ovat identtisiä, niin silloin tarjous kannattaa pyytää kaikista.


      • pakumanni
        Mosse kirjoitti:

        Mikä on liikaa? Onko järkevää säästää muutama tonni, jos Hiacella ei voi edes kaupunkiajoa ajaa ilman kuulosuojaimia?
        Hiacen myynti on pudonnut syystä, eli on parempaa tarjolla kohtuulliseen hintaan. Toyota kauppiaat koittavat epätoivoisesti alentaa Hiacen hintaa, jotta se kävisi kaupaksi, mutta onneksi suurin osa on ymmärtänyt, että parempaakin on tarjolla.
        Ei rautapalkki pelkästään riitä työvälineeksi, työvälineeltä halutaan myös mukavuutta ja sitä ei rautapalkki oikein ole :)

        Todellisuus on se, että Hiace tulee (Toyota kauppiaan esittämien laskelmiin perustuen) kalliiksi huoltaa ja kun siitä puuttuu vakiona lähes kaikki tarvittavat nykyajan varusteet, myös kalliiksi ostaa. Erityisesti hintaa nostaa se, että ko. mallin äänieristämiseen joutuisi upottamaan pienen omaisuuden. Hiacen moottoritkin ovat melko huonoja suorituskyvyltään ja 6-vaihteinen vaihteisto loistaa poissaolollaan.

        Mitä tulee Transporteriin niin itsellä on moinen ollut jo kohta 2v ja 60tkm. Vikoja on ollut ihan riittämiin, mutta tielle ei ole jääty kertaakaan (eikä auto ole räjähtänyt :) ), joten pommiksi en sitä nimittäisi.
        Hinta oli itselle Hiacea muutaman tonnin kalliimpi (huomioin myös 3v huoltojen hinnat), mutta sain kaupanpäälle aluvanteet ja muuta sälää - tosin jos olisi joutunut maksamaan tuosta sälästä niin en olisi niitä edes ottanut. Hiaceen tosin ei olisi edes rahalla saanut kunnollisia ajovaloja ja puoliakaan tuosta sälästä, kun taas Transporteriin saa kunnolliset nelivalot ja jos pätäkkää riittää niin bi-xenonitkin ovat mahdolliset. Hiacen kohdalla turvallisuudesta ei juuri voi puhua johtuen monista sen puuttellisista varusteista.

        Mitä tulee muuten Hiacen hintavuuteen niin se olisi tullut jo perushuolloiltansa kalliimmaksi, kuin Transporter huolenpitosopimuksella (sisältää myös muuta kuin perushuollot). Toki Transporterissa on samaa ongelmaa kuin Hiacessakin, eli sen äänieristys on surkea - mutta huomattavasti pienemmällä työllä kuin Hiacessa eristyksen Transporterissa sai kohtuulliseksi. Lisäksi Transporteriin saa ulkomailta paremmin lisävarusteita ja kotimainenkin tarjonta on laajempaa. Hiacessa joutuu tyytymään siihen mitä kotimaiset pikkubussin rakentajat tai biltema/motonet rintama ovat saaneet aikaan - hinnoittelu/vaihtoehdot/laatu ovat siis sen mukaista.

        Nyt jos tekisin valintaani, niin päätyisin todennäköisesti Relluun. 2v sitten Rellua ei vielä saanut varastosta, joten päädyin oikeastaan vain siksi Transporteriin, jota löytyi sopiva malli suoraan varastosta. Rellussa on sama hyvä puoli varusteissa kuin Transporterissa, eli se on suosittu muuallakin kuin Suomessa, siksi sille saa lisävarusteita myös ulkomailta. Ainoa huono siinäkin on, ettei siihen taida saada kunnollisia nelivaloja, kuten Transporteriin.

        Mutta kukin valitsee autonsa tarpeidensa mukaan. Itsellä auto tulee ajoon, joten Hiacen kaltainen epämiellyttävä ja epäkäytännöllinen auto ei oikein sovellu minulle.

        Samaa mieltä,toyota on karmea kiikku.Ei sitä kukaan ammattimaiseen ajoon yleensä osta,se on ihan karsea jakuliikenteessä.Kaikki muukin 70-luvulta.
        Kyllä Toyotan kestävyyskin perustuu paljon siihen että se sellaisten "tohvelisankareiden" kesämökkiauto.


      • eläkeläis ukko
        Kilsanmäki kirjoitti:

        Eikös tuon Rellun kanssa identtisiä autoja ole myös Nissan Primastar ja Opel Vivaro?

        Varsinkin Opelin nimi tuottaa kylmiäväreitä, ovat olleet sen verran heikkolaatuisia pelejä henkilöautot.. Nissan tarjonnee kolmen vuoden takuun.

        Mutta jos kerran ovat identtisiä, niin silloin tarjous kannattaa pyytää kaikista.

        Meidän kolme henkisessä perheessä henkilöautot ovat olleet suurelta osin Opeleita.
        Kolme Kadettia, joista yksi oli takavetoinen, kaksi Astraa, joista toinen oli Bertone coupe ja toinen 1,7 DTI, mikä on vieläkin perheessä ja enimmäkseen vaimon käytössä, mikä menee ensi keväänä vaihtoon 5 vuotta ja 250000km hyvin palvelleena kulkuvälineenä ja tilalle uusi Astra Farkku 1,9 CDTI 120 heppaisella koneella, aika näyttää sitten onko tämä uusikone yhtä murheeton, kuin Izusun 1,7 DTI:n koneella varustettu Astra.
        Itselläni on ajoautona Opel Vivaro 1,9 CDTI 82 heppaisella koneella varustettuna, monet ovat kehittaneet minua lastuttamaan koneen, tehon lisäyksen vuoksi, mutta en ole tehnyt sitä, sillä koneen nykyinen teho riittää vallan mainiosti suomalais balttialaisessa liikennevirrassa.
        Tavaratilaan olen tehnyt pieniä muutoksia, koska varsinkin kesäaikana sairaseläkeläisena reissailen paljon kalavehkeet mukana. Kattoteline on täyspitkä portailla varustettu ja pohjalla ohut vesifaneri, hyvä paikka kesällä ottaa aurinkoa, kyljen pituinen kotelossaan oleva ulosvedettävä markiisi, minkä alla on kesäiltaisin reissun päälle mukava istuskella.
        Tavaratilan seinät ja katton olen päälystänyt tekstiilipinnoitteisella akustolevyillä, lattiafanerin päälle asensin julkisissa tiloissa käytettävää kokolattiamattoa ja venttiilit ilmanvaihtoa varten. Nyt moni varmasti ihmettelee, että miksi en hankkinut asuntoautoa, mutta syy on yksinkertainen, minä käytän autoani myös jokapäivaisessä elämässani.
        Itse autoon olen erittäin tyytyväinen, kulutus on pakuksi pieni, kesällä 6,5 l/100 ja talvella 8 l/100 km, ajo-ominaisuudet ovat kaikilla keleillä kiitettävät ja vikalista on lyhyt ainoastaan ajovalopolttimot kerran vaihdettu, siinä kaikki.


      • Arja
        pakumanni kirjoitti:

        Samaa mieltä,toyota on karmea kiikku.Ei sitä kukaan ammattimaiseen ajoon yleensä osta,se on ihan karsea jakuliikenteessä.Kaikki muukin 70-luvulta.
        Kyllä Toyotan kestävyyskin perustuu paljon siihen että se sellaisten "tohvelisankareiden" kesämökkiauto.

        On se kumma kun "tosimiehet"vinkuu hiacen ajettavuudesta esim. talvella niin ihmettelen kun nainen pärjää ilman kuormaa kesät talvet, niin vika taitaa löytyä ratin ja selkänojan välistä.


      • arja
        Arja kirjoitti:

        On se kumma kun "tosimiehet"vinkuu hiacen ajettavuudesta esim. talvella niin ihmettelen kun nainen pärjää ilman kuormaa kesät talvet, niin vika taitaa löytyä ratin ja selkänojan välistä.

        olekin arska?


      • terapiassa
        arja kirjoitti:

        olekin arska?

        ;DDD


      • tehtaalla
        terapiassa kirjoitti:

        ;DDD

        ;DDD


      • teholla
        tehtaalla kirjoitti:

        ;DDD

        ;DDD


      • Arja
        arja kirjoitti:

        olekin arska?

        Kyllä näköjään äijien itsetunto on heikossa mallissa,olette katkeria kun nainen ajelee takavetosella pakulla ilman rutinoita ja jopa pärjää sillä,miehistykää poikaset!


      • Hiace oli
        Arja kirjoitti:

        Kyllä näköjään äijien itsetunto on heikossa mallissa,olette katkeria kun nainen ajelee takavetosella pakulla ilman rutinoita ja jopa pärjää sillä,miehistykää poikaset!

        tämän vähemmistöryhmän suosikkiauto. Kyllä minä silloin näin tummahiuksisen kansallispukuun sonnustautuneen rouvashenkilöiden useinkin Hiacen ratissa, eipä ainakaan vaihdekeppi sotkeutunut hameeseen, kun niissä Hiaceissa oli rattivaihteet.


      • Arja
        Hiace oli kirjoitti:

        tämän vähemmistöryhmän suosikkiauto. Kyllä minä silloin näin tummahiuksisen kansallispukuun sonnustautuneen rouvashenkilöiden useinkin Hiacen ratissa, eipä ainakaan vaihdekeppi sotkeutunut hameeseen, kun niissä Hiaceissa oli rattivaihteet.

        Jälleen taas katkera mies puolinen tosiajaja olevinaan selittelee.


      • Jamppa1
        Arja kirjoitti:

        Jälleen taas katkera mies puolinen tosiajaja olevinaan selittelee.

        huomaa kun asia loppuu niin keskustelu siirtyy epäoleelliseen. Mitä ajotaito ja vähemmistöt liittyy mihinkään?


      • Arja
        Jamppa1 kirjoitti:

        huomaa kun asia loppuu niin keskustelu siirtyy epäoleelliseen. Mitä ajotaito ja vähemmistöt liittyy mihinkään?

        Eiköhän ajotaitokin vähän ratkaise, sillä täällä miehet valitti kuin pikkupojat että hiace on paha ajaa talvella kun on takavetoinen.Vastasin että olen pärjännyt ihan hyvin hiacella talvella vaikkei ole kuormakaan painona,taisi olla liikaa miesten itsetunnolle.


      • kitiset,
        Jamppa1 kirjoitti:

        huomaa kun asia loppuu niin keskustelu siirtyy epäoleelliseen. Mitä ajotaito ja vähemmistöt liittyy mihinkään?

        se 80-luvun juttu mannemuoreista ja Toyota Hiaceista
        on aivan tosi juttu. Huoltamoyrittäjänä näin näitä tapauksia lähes päivittäin.
        Tällä tarkoitin sitä, että ei nainen yleisesti ottaenkaan hiacen ratissa ole ollut, eikä ole tänä päivänäkään, mikään harvinainen asia. Olen toki nähnyt naisia myös monien muidenkin pakumerkkien ratissa.


      • Jamppa1
        kitiset, kirjoitti:

        se 80-luvun juttu mannemuoreista ja Toyota Hiaceista
        on aivan tosi juttu. Huoltamoyrittäjänä näin näitä tapauksia lähes päivittäin.
        Tällä tarkoitin sitä, että ei nainen yleisesti ottaenkaan hiacen ratissa ole ollut, eikä ole tänä päivänäkään, mikään harvinainen asia. Olen toki nähnyt naisia myös monien muidenkin pakumerkkien ratissa.

        siitä tekee kitinää kun sanon että on oikean asian loputtua siirrytty aika kauas alkuperäisestä aiheesta. Vähemmistöistä voi keskustella jollain muulla palstalla mielestäni.


      • Jamppa1
        Arja kirjoitti:

        Eiköhän ajotaitokin vähän ratkaise, sillä täällä miehet valitti kuin pikkupojat että hiace on paha ajaa talvella kun on takavetoinen.Vastasin että olen pärjännyt ihan hyvin hiacella talvella vaikkei ole kuormakaan painona,taisi olla liikaa miesten itsetunnolle.

        kaikella kunnioituksella juttusi on aika provosoivia eikä liity mitenkään pakettiautojen laatuun tai ominaisuuksiin. Sinun ei tarvitse päteä ajotaidoillasi täällä. Itsetunnosta keskusteluun löytyy parempiakin paikkoja.

        Ajotaito ratkaisee toki paljon mutta se ei ole koko totuus, esim. liikkeellelähdön osalta. Kyllä etuvetoinen lähtee hangesta paremmin liikkeelle kuin takaveto, silloin kun on tyhjä tai kevyesti kuormattu auto. Tilanne tasoittuu kuorman myötä. Ihan sama onko hyvä vai huono kuski.


      • ainesta.
        Jamppa1 kirjoitti:

        siitä tekee kitinää kun sanon että on oikean asian loputtua siirrytty aika kauas alkuperäisestä aiheesta. Vähemmistöistä voi keskustella jollain muulla palstalla mielestäni.

        Haeppa tämän palstan moderaattoriksi, niin saadaan pilattua yksi hyvä palsta lisää.


      • Jamppa1
        ainesta. kirjoitti:

        Haeppa tämän palstan moderaattoriksi, niin saadaan pilattua yksi hyvä palsta lisää.

        sen takia en hae että voin sanoa avoimesti mielipiteeni. Mikä tässä tapauksessa on se että sulla ei ole mitään fiksua sanottavaa eikä tässä palstassa ole kovin paljoa hyvää. Kunhan totesin että voisi edes yrittää pysyä asiassa, turha siitä on revetä...


      • eläkeläis ukko
        eläkeläis ukko kirjoitti:

        Meidän kolme henkisessä perheessä henkilöautot ovat olleet suurelta osin Opeleita.
        Kolme Kadettia, joista yksi oli takavetoinen, kaksi Astraa, joista toinen oli Bertone coupe ja toinen 1,7 DTI, mikä on vieläkin perheessä ja enimmäkseen vaimon käytössä, mikä menee ensi keväänä vaihtoon 5 vuotta ja 250000km hyvin palvelleena kulkuvälineenä ja tilalle uusi Astra Farkku 1,9 CDTI 120 heppaisella koneella, aika näyttää sitten onko tämä uusikone yhtä murheeton, kuin Izusun 1,7 DTI:n koneella varustettu Astra.
        Itselläni on ajoautona Opel Vivaro 1,9 CDTI 82 heppaisella koneella varustettuna, monet ovat kehittaneet minua lastuttamaan koneen, tehon lisäyksen vuoksi, mutta en ole tehnyt sitä, sillä koneen nykyinen teho riittää vallan mainiosti suomalais balttialaisessa liikennevirrassa.
        Tavaratilaan olen tehnyt pieniä muutoksia, koska varsinkin kesäaikana sairaseläkeläisena reissailen paljon kalavehkeet mukana. Kattoteline on täyspitkä portailla varustettu ja pohjalla ohut vesifaneri, hyvä paikka kesällä ottaa aurinkoa, kyljen pituinen kotelossaan oleva ulosvedettävä markiisi, minkä alla on kesäiltaisin reissun päälle mukava istuskella.
        Tavaratilan seinät ja katton olen päälystänyt tekstiilipinnoitteisella akustolevyillä, lattiafanerin päälle asensin julkisissa tiloissa käytettävää kokolattiamattoa ja venttiilit ilmanvaihtoa varten. Nyt moni varmasti ihmettelee, että miksi en hankkinut asuntoautoa, mutta syy on yksinkertainen, minä käytän autoani myös jokapäivaisessä elämässani.
        Itse autoon olen erittäin tyytyväinen, kulutus on pakuksi pieni, kesällä 6,5 l/100 ja talvella 8 l/100 km, ajo-ominaisuudet ovat kaikilla keleillä kiitettävät ja vikalista on lyhyt ainoastaan ajovalopolttimot kerran vaihdettu, siinä kaikki.

        Syy on yksinkertainen, vikoja oli liikaa Vivarossa.


      • make
        Mosse kirjoitti:

        Mikä on liikaa? Onko järkevää säästää muutama tonni, jos Hiacella ei voi edes kaupunkiajoa ajaa ilman kuulosuojaimia?
        Hiacen myynti on pudonnut syystä, eli on parempaa tarjolla kohtuulliseen hintaan. Toyota kauppiaat koittavat epätoivoisesti alentaa Hiacen hintaa, jotta se kävisi kaupaksi, mutta onneksi suurin osa on ymmärtänyt, että parempaakin on tarjolla.
        Ei rautapalkki pelkästään riitä työvälineeksi, työvälineeltä halutaan myös mukavuutta ja sitä ei rautapalkki oikein ole :)

        Todellisuus on se, että Hiace tulee (Toyota kauppiaan esittämien laskelmiin perustuen) kalliiksi huoltaa ja kun siitä puuttuu vakiona lähes kaikki tarvittavat nykyajan varusteet, myös kalliiksi ostaa. Erityisesti hintaa nostaa se, että ko. mallin äänieristämiseen joutuisi upottamaan pienen omaisuuden. Hiacen moottoritkin ovat melko huonoja suorituskyvyltään ja 6-vaihteinen vaihteisto loistaa poissaolollaan.

        Mitä tulee Transporteriin niin itsellä on moinen ollut jo kohta 2v ja 60tkm. Vikoja on ollut ihan riittämiin, mutta tielle ei ole jääty kertaakaan (eikä auto ole räjähtänyt :) ), joten pommiksi en sitä nimittäisi.
        Hinta oli itselle Hiacea muutaman tonnin kalliimpi (huomioin myös 3v huoltojen hinnat), mutta sain kaupanpäälle aluvanteet ja muuta sälää - tosin jos olisi joutunut maksamaan tuosta sälästä niin en olisi niitä edes ottanut. Hiaceen tosin ei olisi edes rahalla saanut kunnollisia ajovaloja ja puoliakaan tuosta sälästä, kun taas Transporteriin saa kunnolliset nelivalot ja jos pätäkkää riittää niin bi-xenonitkin ovat mahdolliset. Hiacen kohdalla turvallisuudesta ei juuri voi puhua johtuen monista sen puuttellisista varusteista.

        Mitä tulee muuten Hiacen hintavuuteen niin se olisi tullut jo perushuolloiltansa kalliimmaksi, kuin Transporter huolenpitosopimuksella (sisältää myös muuta kuin perushuollot). Toki Transporterissa on samaa ongelmaa kuin Hiacessakin, eli sen äänieristys on surkea - mutta huomattavasti pienemmällä työllä kuin Hiacessa eristyksen Transporterissa sai kohtuulliseksi. Lisäksi Transporteriin saa ulkomailta paremmin lisävarusteita ja kotimainenkin tarjonta on laajempaa. Hiacessa joutuu tyytymään siihen mitä kotimaiset pikkubussin rakentajat tai biltema/motonet rintama ovat saaneet aikaan - hinnoittelu/vaihtoehdot/laatu ovat siis sen mukaista.

        Nyt jos tekisin valintaani, niin päätyisin todennäköisesti Relluun. 2v sitten Rellua ei vielä saanut varastosta, joten päädyin oikeastaan vain siksi Transporteriin, jota löytyi sopiva malli suoraan varastosta. Rellussa on sama hyvä puoli varusteissa kuin Transporterissa, eli se on suosittu muuallakin kuin Suomessa, siksi sille saa lisävarusteita myös ulkomailta. Ainoa huono siinäkin on, ettei siihen taida saada kunnollisia nelivaloja, kuten Transporteriin.

        Mutta kukin valitsee autonsa tarpeidensa mukaan. Itsellä auto tulee ajoon, joten Hiacen kaltainen epämiellyttävä ja epäkäytännöllinen auto ei oikein sovellu minulle.

        Vaikka en merkkiä kannatakkaan niin tämä on hyvin perusteltu kirjoitus! Hienoa!


    • hiaceman

      Nyt on pakko kertoa oma mielipiteeni tähän keskusteluun. On menossa 3 Hiace ja mitään valittamista ei ole. Kilsoja kertyy 60 tkm vuodessa ja paljon talviajoa. Hiace menee paljon paremmin kuin etuvetopakut on meinaan tullut vuosien varella kokeiltua. En ymmärrä keskustelu etu ja takavetopakuista? Edelleen kalleimmat mallit henkilöautoista on edelleen takavetoja? Siksikö kun ovat niin huonoja ja vaikeita ajaa?
      Eiköhän se riipu ajotavasta millä tykkää ajaa?
      Itsellä juuri menossa kanssa autonvaihto vertailu ja voi olla että 4 Hiace tulee firmaamme. Hiacessa on paljon puutteita, mutta eipä ole tarvinnut koskaa käydä pajalla muuten kuin määräaikaishuolloissa. Itsellä ei mitään pahaa sanottavaa Hiacesta.

      • m.a

        ..puoli Hiacessa onkin luotettavuus.


      • Numminen
        m.a kirjoitti:

        ..puoli Hiacessa onkin luotettavuus.

        naisessakin.


      • tätä
        Numminen kirjoitti:

        naisessakin.

        naista verrataan usein (hetero miehen ajatus) autoihin, tai toisin päin. odotatpa tai vaadippa sitten mitä tahansa, joko luotettavuutta, hyvää ajo-ominaisuutta tai silmänruokaa yms. minä ainakin menisin vihille mahdollisimman luotettavan naisen kanssa, ajo-ominaisuuksia ja silmänruokaa saa muista autoista / naisista, toisin sanoen aina pääsee "kaverin kyytiin", mutta samanlaista autoa / naista ei tarvitse suvaita omassa kotona, eikä saksalaista autoa.


      • kphrakentaja
        tätä kirjoitti:

        naista verrataan usein (hetero miehen ajatus) autoihin, tai toisin päin. odotatpa tai vaadippa sitten mitä tahansa, joko luotettavuutta, hyvää ajo-ominaisuutta tai silmänruokaa yms. minä ainakin menisin vihille mahdollisimman luotettavan naisen kanssa, ajo-ominaisuuksia ja silmänruokaa saa muista autoista / naisista, toisin sanoen aina pääsee "kaverin kyytiin", mutta samanlaista autoa / naista ei tarvitse suvaita omassa kotona, eikä saksalaista autoa.

        Ajo- ja työajokokemusta yksinyrittäjä rakentajana suunnilleen saman verran 06 ducatosta, 84- ja 90 hiacesta ja nyt oma 2000 vito. Kaikki ollu todella hyviä tarkoitukseensa. Hiaceissa ei koskaan mitään vikaa, vaikka vanhoja. Ducatossa abs valo syttyi syyttä, ei muuta. Vitoon päädyin mm. henkilöautomaisuuden vuoksi, helppo ajaa automaatilla ruuhkissa ja antaa mamman ajaa. Työkaluille tein hyllyt. Trukilla saa lavan kyytiin sivuovesta, auto tuotu italiasta, eli siinä on alkuperäinen väliseinä lyhyille kuskeille (kuten minä), suomeen tuoduissa on enemmän syvennetty lasikuituinen, jolloin trukkilava voi tehdä tiukkaa. Kodin ainoana autona ja kevyenä huoltoautona sopii minulle, mutta jos kuljettaisin säännöllisesti painavaa kuormaa valitsisin hiacen.


      • jauman
        kphrakentaja kirjoitti:

        Ajo- ja työajokokemusta yksinyrittäjä rakentajana suunnilleen saman verran 06 ducatosta, 84- ja 90 hiacesta ja nyt oma 2000 vito. Kaikki ollu todella hyviä tarkoitukseensa. Hiaceissa ei koskaan mitään vikaa, vaikka vanhoja. Ducatossa abs valo syttyi syyttä, ei muuta. Vitoon päädyin mm. henkilöautomaisuuden vuoksi, helppo ajaa automaatilla ruuhkissa ja antaa mamman ajaa. Työkaluille tein hyllyt. Trukilla saa lavan kyytiin sivuovesta, auto tuotu italiasta, eli siinä on alkuperäinen väliseinä lyhyille kuskeille (kuten minä), suomeen tuoduissa on enemmän syvennetty lasikuituinen, jolloin trukkilava voi tehdä tiukkaa. Kodin ainoana autona ja kevyenä huoltoautona sopii minulle, mutta jos kuljettaisin säännöllisesti painavaa kuormaa valitsisin hiacen.

        En vastaa firmamme autohankinnoista, mutta 25 vuoden aikana Hiaceja on ollut 37 kpl. KERTAAKAAN ei yhdessäkään ole ollut mitään vikaa. Polttimoita (parkkivalo) meni takavuosina ja 15 vuotta sitten vedenerotin tukkeutui eräästä yksilöstä, kun etelä-Suomessa oli pakkasta vähän liikaa ja diesel-polttoaine kesälaatua. Sisämelu on karmea ja penkit huonot - mutta tavara kulkee 24/7 keskeytyksettä!


      • hehehehe
        jauman kirjoitti:

        En vastaa firmamme autohankinnoista, mutta 25 vuoden aikana Hiaceja on ollut 37 kpl. KERTAAKAAN ei yhdessäkään ole ollut mitään vikaa. Polttimoita (parkkivalo) meni takavuosina ja 15 vuotta sitten vedenerotin tukkeutui eräästä yksilöstä, kun etelä-Suomessa oli pakkasta vähän liikaa ja diesel-polttoaine kesälaatua. Sisämelu on karmea ja penkit huonot - mutta tavara kulkee 24/7 keskeytyksettä!

        oliko hiki kun heräsit


    • klkpsp

      Pornstartterit on vikatilastojen kuninkaita.hyvä ajaa ja kulutus maltillinen siinä ne olikin hyvät puolet muuten PASKA...

      • -jupa_

        Haissi on syvältä perseestä. Notkea kuin metrinen koivun halko, kauheita viemään ainetta, ei ne raukat kiihdy tai kulje, kuormaakaan ei jaksa ottaa kyytiin 100 kiloa enempää kun jo jouset pohjaa, tyhjänä pomppii niin, että sisuskalut on sekaisin, suuntavakavuus niin no sitä ei oo, ergonomia sitäkään ei ole, melua piisaa ja ruoste nakertaa jo uutena. Kaksi haissia (99 ja 06) ollut ja enää ei japanin tilaihmettä tule, laitoin tilalle 07 ransiitin ja vielä ei ole 60 tkm jälkeen tarvinnut katua, on muutamaa kertaluokkaa paree ku haissi. Ei särje enää selkää pidemmänkään ajon jälkeen ja voi ottaa kaksi apumiestäkin mukaan. Yritäppä pitää kaverit iloisen näköisenä kolmekin sataa kilometriä haissin apukuskin penkillä, siinä penkillä kun ei voi istua kunnolla yksin tai kaksin.


    • asennusfiman autot

      Tämä tulee ainoastaan meidän firman autoista olevasta kokemuksesta.
      Meillä oli aikoinaan jonkin aikaa hiace, ajettavuudesta en sano mitään kun en sillä itse joutunut ajamaan. Asentajamme ajeli sillä muutaman kuukauden ja sen jälkeen ilmoitti ottavansa lopputilin jos joutuu vielä ajamaan ko autolla.

      Tuo vaihdettiin portteriin ja se on kelvannut hyvin. Tuolla yksilöllä on ajettu nyt 332tkm ja siihen ei ole tehty mitään mainittavampaa remontti, lukuunottamatta iskunvaimentiminen, pallonivelien ja jousien vaihtoa. Autossa koko ajan kuormaa noin 400kg kun ajossa.

      Muita autoja meillä on sprinter ja jumper. Meidän sprinttereissä on ollut jotain sähkövikoja, varoitusvaloja palaa vaikka vikaa ei sitten ole ollutkaan. Mukavia autoja ajella ja mahtuu isompikin kuljettaja ajamaan ilman kitinöitä. Ja mahtuu vielä tavaraakin kyytiin ihan mukavasti...

      Jumper on nyt lähtölistalla. Viikko ajoa ja 2 viikkoa huollossa. Ei pitäisi noihin autoihin sotkeentua kenenkään. Pelkkää haittaa ja sama homma on ollut ko autojen kanssa naapurifirmassa.

      Pieni yhteenveto tästä meidän kokemuksesta. Pienissä pakuissa ehdottomasti transporter ja isoissa Sprinter. (tosin seuraava iso on ilmeisesti Crafter, ihan koemielessä)

      Kiitos ja anteeks...

    • 4,jäs hiace

      On vain kaksi hyvää pakua,,, Uusi hiace,,,, ja käytetty hiace. Siinä ne.

    • Arttu...

      Kaikenlaisilla on tullut ajeltua, mutta hiaceen en enää koske pitkällä tikullakaan.

    • transitnainen

      Haissi on kyllä pakujen ehdoton kunkku. Ei Volkkarimies voi käsittää kuinka huoletonta auton pito voi olla.

      • Kaikkeen tullut törm

        .

        Kaikkeen tullut törmättyä esim. laittaa uuden nahkeaan hiaceen jotakin työkoneöljyjä kun oikeat öljyt on niin kalliita!

        Ja sitten ihmetellään suureen ääneen kun koneet hajoaa

        .


    • bemutransitti

      Vanha ketju mutta asia varmaan edelleen kurantti..

      Vaihdoin just bemarin transportteriin, jossa caravelli sisustus eli aika hiljainen ajaa ja tehokkaimmalla nakukoneella automaatin kera ihan jopa hauska ajaa. Auto reilu 5 vuotta vanha ja reilu parisataatonia mittarissa.. saa nähä kuinka kestää. Tarve oli kuitenkin pakulle että henkilöautolle, joten tuossa yhdisty molemmat :)

      Tuun sitte takas tänne haukkumaan sen jos ei kestäkään.

      • bemutransitti

        ..sen verta jatkan, että transitilla hisulla on ajettu joo enka kumpaakan ajais ilman tuntuvaa rahapalkkiota. Varmaan hyviä työkaluja mutta muuta ne ei sitte olekaan.


    • faktaa.

      Kerronpa minäkin omat kokemukseni.

      transporter oli 5 (pitkää) vuotta ja aina oli jokin paikka rikki.
      Vaihteisto alkoi kolista 70 tkm kohdalla ja se katkaisi "kamelin selän".

      Nyt on ollut ducato yli 5 vuotta ja kyllä on viaton/ fiaton vw:hen verrattuna.

      Voi olla että vw oli maanantai kappale ja ducato on tiistai kappale.

    • Rumasetä1

      5 vutta sitten ostin 2.5tdi transporterin 115tkm ajettuna. Nyt on 339 tkm ajettu, pakoputki vaihdettu ja ohjaustehostimeen putki hehkut 270tkm kohdassa. Olen kyllä tyytyväinen.

      • paskaa puhut?

        Onko muka vaihteisto kestänyt?!


    • vinkkivinkkinen

      Sain muuten yhden hyvän vinkin autokauppiaalta jos ja kun pakun sähköt huutaa hoosiannaa tai pimenee kokonaan. Takistakaa vetokoukun sähköt! Noita on tehty milloin minkäkin peräpajan toimesta ryöstäjillä eikä kestää kauaakaan, kun rivahtaa ja pistää sähköt sekasin. Toinen vihje oli, että jotkut vetelee pakulla venetraileria ja ajaa sen venheensä ihan meriveteen asti, jotta koukku märkänä.. tämä tekee hyvää tuhoa koukun sähköille.

      Elikä kokeilkaapa irroittaa koukku sähköistä ja sitten valojen testi uusiksi.

    • ladetsy

      Kyllähän transporterin T4 2,5l turbo on kestävä peli. Minulla vaan alkaa olla jo niin vanha että alkaa kaikenlaista pikkuvikaa tulla, mutta niin tulee kaikkiin merkkeihin kun ikää tulee. T4 muut moottori mallit eivät ole niin kestäviä. 2,5 l voi ajaa puoli miljoonaakin. Ainut koneeseen liittyvä ongelma on ollut polttoainepumpun hihna kiristimet, ne eivät kyllä ole kestäneet koskaan 90000km vaihtoväliä, jakopää onneksi on :). Valothan on ihan paskat, mutta lisävalothan voi aina asentaa. Transporterin käsijarru on sellainen että se menee jumiin jos ei muistasitä käyttää säännöllisesti. Ajan reippaat 50000km vuodessa, joten kyllä arvostan Transporterin todella korkealle luotettavuudessa, lisäksi etuveto tuo turvaa tielle. Tätä ennen oli takatuuppareita: Nissan Urvan ja sitä ennen isuzu. Kyllä niilläkin eteenpäin pääsi, mutta talvella välillä oli vaikeaaa, jos ei muistanut laittaa hiekkasäkkejä taka-akselin päälle painoksi. Kyllähän se on niin että jokaisella autolla mitä minulla on ollut viimeisen 15v aikana olen ainakin kerran joutunut laittamaan tavaratilaan lähes 1000kg kuorman. Minun kokemukseni mukaan ainoastaan Transporter ei hyytynyt ylämäissä ihan täysin. Hain joskus 9v yhden takan (2kpl 750kg lavaa, toinen kärrysssä ja toinen tavara-tilassa) tehtaalta, ja oli se Urvanin kanssa aika tuskainen reissu, paku hyytyi pienessäkin mäessä 60km/h vauhtiin. Vein nyt viime viikolla vanhalla sotaratsullani, muuttokuorman. Jouduin laittamaan katollekin n. 150kg kuorman. Kärryssä oli myös jo vähän liikaa painoa ja tavara-tila oli niin täynnä kuin voi vaan olla. Muutokuorma oli todella painava, mutta silti pystyin ajmaan 80km/h nopeutta aika tasaisesti. Toinen kuorma jossa Transporter näytti kykynsä oli 1000kg betonisäkki, pystyin ajamaan sen mökin pihalle saakka (sitten vaan lapion selkä kyyryssä myllyyn). Se huono puoli Transporterissa on ettei se kestä noita mökkiteitä niin kuin esim hilux ym. Raidetangot päät menee ja ylätukivarret jos paljon ajaa monttuisilla teillä, aika herkästi. Kyllä Transporter silti hyvä työkalu on. Hiace on ykkönen, mutta Transporter on hyvä kakkonen, puhun nyt siis kokoajan paketti-auto luokasta. Kun vaihdan seuraavan kerran, luultavasti siirryn kevyt kuorma-auto luokkaan, kun tarvitsen työni puolesta jo hieman isompaa tavara-tilaa. Silloin valintani on tietysti mersu Sprintteri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe