suklaan kalorit

suklaaholisti

Olen toivoton suklaaholisti, en pysty olemaan päivääkään ilman suklaata. Minun on saatava sitä vähintään kaakaon muodossa. Nyt haluaisin laihtua ja siksi kiinnostaisi tietää minkä verran suklaassa on kaloreita ja mitkä olis ns. kevyitä vaihtoehtoja. Määrällisesti en tarvitse paljoa, pärjään 1-2 kupilla kaakaota tai patukalla tai parilla rivillä suklaalevystä. Jos syön patukan päivässä niin pitääkö jättää joku ateria täysin väliin?

7

5105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

Tässä muutama lukema:
      1 muki kaakaojuomaa kevytmaitoon 102 kcal
      1 pala (6 g) suklaata 32 kcal (100 g 530 kcal)
      1 kpl 40 gramman suklaapatukka 216 kcal

Holismi on tietty paha juttu, mutta ehkä siitäkin eroon pääsee kunnon motivaatiolla. Ajattele esim., miten kova homma on kuluttaa kaloreita, ja miten paljon helpommalla pääsee, kun jättää ottamatta konvehdin tms. Reipas tunnin kävely, 5 km, kuluttaa n. 210 kcal 60-kiloisella, painavammalla vähän enemmän.

• Andy

On pidemmän päälle vahingollista korvata joku päivittäinen ateria suklaalla. Paljon parempi vaihtoehto on kuluttaa suklaan energia liikkumalla. Edellinen kirjoittaja jo valistikin kaloriarvoista ja kulutuksesta. Energiasisällöt on myös kerrottu suklaan pakkauspaperissa. Luontaistuotekaupoissa myydään laihdutussuklaata. Se on tietty kallista, mutta jos tarvitset vain vähän, niin ehkä se on hyvä vaihtoehto.

Yritä välttää suklaan ostamista. Älä pidä suklaata tai kaakaota kotonasi varastossa. Näin sortumisen kynnys on suurempi, kun mieliteon sattuessa suklaa on haettava kaupasta. Jos ostat, niin osta vai pieni patukka, josta riittää yhdeksi annokseksi.

• ego

Korvaa joka päivä yksi aterioista suklaanmakuisella Nutrilett-patukalla. Saat suklaanhimon tyydytettyä, mutta saat samalla myös tarvittavat ravintoaineet.
      Kalliita ovat, mutta jos korvaat aterian, niin maksaisihan sekin ruoka, jonka söisit muuten.

• Andy

Nutrilettia saa myös suklaanmakuisena keittona.

• ana
        Andy kirjoitti:

Nutrilettia saa myös suklaanmakuisena keittona.

Olen itse painonvartijoissa ja kevyimmät suklaavaihtoehdot mitä olen löytänyt tähän mennessä ovat:
        -Rispinos suklaanmakuiset riisikeksit(paikkaripisteet koko pussissa 3,5)
        -Danone vitalinea suklaavanukas(paikkarit 2p)
        -Painonvartijoiden omat suklaapatukat(2p,saa ryhmistä)
        -canderel kaakaojauhe(1tl 0.5p)
        Ja jos juot kaakaota,käytä muutenkin makeuttamatonta kaakaojauhetta ja makeutusjauhetta!
        Onhan näitä kun jaksaa etsiä,varmasti vielä muitakin,mutta nämäkin on hyviksi todettu!

• Kokeile
        ana kirjoitti:

Olen itse painonvartijoissa ja kevyimmät suklaavaihtoehdot mitä olen löytänyt tähän mennessä ovat:
        Ja jos juot kaakaota,käytä muutenkin makeuttamatonta kaakaojauhetta ja makeutusjauhetta!
        Onhan näitä kun jaksaa etsiä,varmasti vielä muitakin,mutta nämäkin on hyviksi todettu!

Moikkis, aivan ihan kaakao on Options, paikkareissa kupillisesta saa vain 1 p. On tosin aika kallista! (saa pusseissa tai purkissa)

• jr
        ana kirjoitti:

Ne paikkarin pisteet on ihan hyvä perusohje, mut pieniä eroja tulee energian varastoitumisen puolesta. Esim se rispinos varastoituu suht hanakasti (nopee hiilari, insuliini->varastoi soluun).

Itse korvasin vierotusoireina suklaan proteiinipatukoilla, ne on hieman kalliimpia, mut vitaminoitu ja proteiinia runsaasti -->tukee liikuntaa hyvin. Tosin olen kuitenkin sitä mieltä että liikun sen verran että on varaa syödä suklaatakin päivittäin edes vähän. Se mielenterveys nääs =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      381
      5620
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1612
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      106
      971
    4. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      851
    5. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      50
      832
    6. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      823
    7. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      44
      822
    8. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      817
    9. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      39
      799
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      56