Tuolla alempana jutellaan viiksistä ja parrasta. Viiksistä sanoisin sen verran, että ei kannata kasvattaa, ellei sitten halua karkottaa jotakin läheltään. Naiset ei tykkää.
Viiksi/partakeskustelusta
30
3006
Vastaukset
- kannata
yleistää, minä olen nainen ja pidän viiksistä.Ja arrastakin jos se on hyvin hoidettu.
- Kaunis Nainen
Huoliteltu parrakas mies on maskuliinisen puoleensavetävä.
- tuli kaksi kertaa ilmoitus
että viesti poistettu. Vasta 3:lla kerralla tämä meni perille.
- Selitys
IP-numeroiden identifiointi menossa, siksi. :-)
- Vaalea vl-feministi
Hoidetut ja hyvin leikatut parta ja hiukset komistavat miestä.
Tärkeintä kuitenkin on se miten itseään "kantaa", kokonaisolemus. Humaanisuus, itsenäisyys, tietämys, maailmantapahtumien seuraaminen, äly, ystävällisyys, lämpö, keskustelutaito ja rohkeus.
Tässä näin alkuun. :-)- kuulla
Vielä on siis toivoa, koska joku pitää myös minunlaisistani fiksuista ja komeista miehistä.
- Vaalea vl-feministi
kuulla kirjoitti:
Vielä on siis toivoa, koska joku pitää myös minunlaisistani fiksuista ja komeista miehistä.
Iliman muuta... toivon näköalat ovat aina edessämme: niin kauan kuin on elämää, on toivoa! :-)
- Vaalea vl-feministi
kuulla kirjoitti:
Niin, piti sanomani, että juuri kaltaisesi on suosikkimme: fiksu, komea, älykäs... ja vaatimaton!
- näkökulma naiselta
yhdistelmä; intellektuelli ja komea. Mä toivon taas ihan ok-näköistä, mukavaa, sympaattista, rakastavaa, ei mitään ylimielistä... en osaa sanoa nyt tarkemmin, olen ihastunut niin monenlaisiin. Uskon, että rakastun siihen oikeaan ja se minuun, jos niin on hyväksi nähty. Jumala määrää ne asiat, miten tarpeeksi näkee.
- Vaalea vl-feministi
näkökulma naiselta kirjoitti:
yhdistelmä; intellektuelli ja komea. Mä toivon taas ihan ok-näköistä, mukavaa, sympaattista, rakastavaa, ei mitään ylimielistä... en osaa sanoa nyt tarkemmin, olen ihastunut niin monenlaisiin. Uskon, että rakastun siihen oikeaan ja se minuun, jos niin on hyväksi nähty. Jumala määrää ne asiat, miten tarpeeksi näkee.
"Uskon, että rakastun siihen oikeaan ja se minuun, jos niin on hyväksi nähty."
Hmmm... Ettet sentään fatalisti ole?
On sellainenkin vanha sanonta, että Jumala kyllä auttaa elämän merellä mutta ihmisen täytyy itse soutaa.
Onnellista ja hyvää jatkoa sinulle! - muoti-ilmiöön
jollakin lailla, jonakin aikana?
Uskovainenhan ei ole ensimmäisenä juoksemassa kaikenlaisten muoti-ilmiöiden perässä. Oli kysymyksessä parta tai jokin muu asia.
Kärjistetty esimerkki tällaisesta asiasta on minihame. Joka on aiheuttanut pahennusta Jumalan valtakunnassa.
Nämä kärjitetyt esimerkit varmaan on saattanutkin aiheuttaa pahennusta Jumalan valtakunnasa.
Ja ne tarkottaa ymmärtääkseni sellaisa äärmmäisyyksiä. Ja liian erilaisia poikkeavia tapoja, jotka herättää pahennusta Jumalan valtakunnassa. - Mies seurapenkistä
muoti-ilmiöön kirjoitti:
jollakin lailla, jonakin aikana?
Uskovainenhan ei ole ensimmäisenä juoksemassa kaikenlaisten muoti-ilmiöiden perässä. Oli kysymyksessä parta tai jokin muu asia.
Kärjistetty esimerkki tällaisesta asiasta on minihame. Joka on aiheuttanut pahennusta Jumalan valtakunnassa.
Nämä kärjitetyt esimerkit varmaan on saattanutkin aiheuttaa pahennusta Jumalan valtakunnasa.
Ja ne tarkottaa ymmärtääkseni sellaisa äärmmäisyyksiä. Ja liian erilaisia poikkeavia tapoja, jotka herättää pahennusta Jumalan valtakunnassa."...sellaisa äärmmäisyyksiä. Ja liian erilaisia poikkeavia tapoja, jotka herättää pahennusta Jumalan valtakunnassa. "
Pahennusta?
Kaanaan kielellä "pahentumista" tarkoittanet?
En ole monesti nähnyt yhtä monen kierroksen mutkaa miten inistuit pääsemään partatyyleistä minihameeseen.
Minihame... oli muuten yhteen aikaan vanhempien saarnamiesten suosikkiaihe ;-)
Vakavasti puhuen: tämä parta-asia taitaakin olla ainut asia, jolla uskovaiset ovat miehiä kontrolloineet.
Meikäläisten naisiin kohdistuva kontrollihan on monimutkisten kieltojen ja normien verkko, josta ei olta itse Pirukaan selvää. - Juhani24
Mies seurapenkistä kirjoitti:
"...sellaisa äärmmäisyyksiä. Ja liian erilaisia poikkeavia tapoja, jotka herättää pahennusta Jumalan valtakunnassa. "
Pahennusta?
Kaanaan kielellä "pahentumista" tarkoittanet?
En ole monesti nähnyt yhtä monen kierroksen mutkaa miten inistuit pääsemään partatyyleistä minihameeseen.
Minihame... oli muuten yhteen aikaan vanhempien saarnamiesten suosikkiaihe ;-)
Vakavasti puhuen: tämä parta-asia taitaakin olla ainut asia, jolla uskovaiset ovat miehiä kontrolloineet.
Meikäläisten naisiin kohdistuva kontrollihan on monimutkisten kieltojen ja normien verkko, josta ei olta itse Pirukaan selvää.Nuorten miesten kontrollointikeinona oli parran lisäksi ainakin tukan pituuden tarkkailu ja muotivaatekielto. Varttuneempiahan harvoin kontrolloitiin -hehän olivat itse keksimässä uusia kieltoja ja käskyjä sekä valvomassa niiden täytäntöönpanoa.
- Nilli
Juhani24 kirjoitti:
Nuorten miesten kontrollointikeinona oli parran lisäksi ainakin tukan pituuden tarkkailu ja muotivaatekielto. Varttuneempiahan harvoin kontrolloitiin -hehän olivat itse keksimässä uusia kieltoja ja käskyjä sekä valvomassa niiden täytäntöönpanoa.
Juup, olen kokenut molemmat kiellot. Sekä parta- että hiuskiellon. Heti kun korvien yli hiukset ylettyvät niin johan joku älähtää.
Näkisin että parran ja hiusten pituuden kontrolloiminen todellakin on edellämainitun kaltainen kontrollointikeino jonka käytettävyys riippuu sen yleisyydestä. Kun seuraavaksi tuuli kääntyy ja maailmanlapsilla on lyhyet hiukset niin on vuorossa partapakko. Niille joille ei kasva, jaetaan tekopartoja takaovelta. - sirkka
Juhani24 kirjoitti:
Nuorten miesten kontrollointikeinona oli parran lisäksi ainakin tukan pituuden tarkkailu ja muotivaatekielto. Varttuneempiahan harvoin kontrolloitiin -hehän olivat itse keksimässä uusia kieltoja ja käskyjä sekä valvomassa niiden täytäntöönpanoa.
miten parrasta puhuteltiin? Onko sinulla kokemusta esimerkiksi vuoden -77 Oulun kokouksista (seurakuntailloista) ?
Tai kertoisiko siitä joku muu noista asioista tietävä?
Varmaan samaa kaavaa on käytetty myös parta-asiassa joka puolella Suomea. - Juhani24
sirkka kirjoitti:
miten parrasta puhuteltiin? Onko sinulla kokemusta esimerkiksi vuoden -77 Oulun kokouksista (seurakuntailloista) ?
Tai kertoisiko siitä joku muu noista asioista tietävä?
Varmaan samaa kaavaa on käytetty myös parta-asiassa joka puolella Suomea.Parran pitämisen kerrottiin olevan "maailmallista" ja siksi syntiä. Partaa tai viiksiä pitävän katsottiin teoillaan kieltäneen uskonsa ja muuttuneen saatanan lapseksi.
En ollut Oulussa -77, mutta olin painostettavana muualla. - sirkka
Juhani24 kirjoitti:
Parran pitämisen kerrottiin olevan "maailmallista" ja siksi syntiä. Partaa tai viiksiä pitävän katsottiin teoillaan kieltäneen uskonsa ja muuttuneen saatanan lapseksi.
En ollut Oulussa -77, mutta olin painostettavana muualla.Kysyisin vielä, oliko kokouksessa "Oulun miehiä", siis SRK:n työvaliokunnasta?
Kiitos jos vastaat! - Juhani24
sirkka kirjoitti:
Kysyisin vielä, oliko kokouksessa "Oulun miehiä", siis SRK:n työvaliokunnasta?
Kiitos jos vastaat!Minä olin silloin nuori mies 70- ja 80-luvuilla, enkä edes osannut kysyä kenen mandaatilla kukakin oli, mutta useissa hoitokokouksissa oli mukana myös oman ry:mme ulkopuolisia hoitomiehiä (käsittääkseni he olivat "lähetyspuhujia", eli SRK:n miehiä).
Heidän edustamansa mahdolliset valiokunnat jäivät todella siinä tilanteessa tarkastamatta. Tuskin he ainakaan suviseuratoimikuntaa edustivat ;) - sirkka
Juhani24 kirjoitti:
Minä olin silloin nuori mies 70- ja 80-luvuilla, enkä edes osannut kysyä kenen mandaatilla kukakin oli, mutta useissa hoitokokouksissa oli mukana myös oman ry:mme ulkopuolisia hoitomiehiä (käsittääkseni he olivat "lähetyspuhujia", eli SRK:n miehiä).
Heidän edustamansa mahdolliset valiokunnat jäivät todella siinä tilanteessa tarkastamatta. Tuskin he ainakaan suviseuratoimikuntaa edustivat ;)Kiitos vastauksistasi!
- sikka
sirkka kirjoitti:
Kiitos vastauksistasi!
Toukokuussa -77 erään parrakkaan nuoren perheenisän tietääkseni selvittämättömään äkilliseen kuolemaan johtaneet syyt taitavat saada selvitystä...
Yllättävä kuolema tapahtui erään yli puolen yön jatkuneen kokouksen jälkeisenä aamuna.
Henkilön kerrottiin olleen tuossa kokouksessa.
- näkökulma naiselta
että niitä opastetaan tällaisessa asiassa, koskapa tämä ketju sai näin suurta suosiota.
- partaa kasvattava
onhan se kiva, kun tietää, mistä naiset tykkää.
Olen ollut parrattomana niin kauan, kuin on partaa kasvanut.
Nyt aion kasvattaa parran ja hain miesten lehtiä, joista otan mallia, miten partani leikkaan... - näkökulma naiselta
partaa kasvattava kirjoitti:
onhan se kiva, kun tietää, mistä naiset tykkää.
Olen ollut parrattomana niin kauan, kuin on partaa kasvanut.
Nyt aion kasvattaa parran ja hain miesten lehtiä, joista otan mallia, miten partani leikkaan...miehetkin voi opastaa naisia, millai esim hiukset kannattaa laittaa tms.. Tai pukeutumista. Mikä on sillä tavalla silmälle mieluista.
- vlm nikillä
kirjoitettu viesti parrasta?
- vlm.
...ole osaa eikä arpaa viestien poistumiseen, poistin ne itse.
PS. En selittele enempää. - näkökulma naiselta
onkin... Mutta onko se tärkeää? Aivan sama vaikka onkin poissa. Keksisitkö puolestasi jotain ohjeita naisille, kiitos?
- viisaasti
vlm. kirjoitti:
PS. En selittele enempää.kiitos ja kuittaus
- Sehän oli hyvä
vlm. kirjoitti:
PS. En selittele enempää.ja tarkoituksen mukainen. Petyin kun näin, että se viesti oli pois.
Etkö voi panna sitä takasin? Se oli paras viesti täällä.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle523355Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472796Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1482600Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572301Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572023- 1511644
- 761485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231308Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381283- 241164