vaaleiksi....

kampaajallekko?

oma hiusten väri vaalea, vähän kellertävää ja tyvikasvu (maantienharmaa), ja ihan hyvässä kunnossa.. eli haluaisin hiukset helmiäisen vaaleiksi ja hiusten leikkauksen.. kävin kampaajalla kysäsemässä paljon maksais... alk. 136euroa... niin ja puhui että joutuisi tekemään värinpoiston ekaksi, ja sitten hakemaan sitä sävyä mitä haluan... aluksi kyllä hinta kauhistutti, mutta sitten rupesin miettimään että jos hiukset menevät pilalle eivätkä saakkaan niitä vaaleiksi ja maksoin noin paljon turhasta ja ties mitä muuta... mitäs luulette, voiko hiukseni rapistua kampaajien vaalennus käsittelyssä? onko kokemuksia? haluaisin upean vaaleat hiukset, mutta itse en siihen pysty.... mutta pystyykö kampaaja?

14

10260

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilisi

raidoittaa hiuksiasi eri vaalean sävyillä? saisit luonnollisemman tuloksen ja et välttis tarvisi värinpoistoa!

• kun...

haluan kokonaan vaaleat hiukset, jos raidoitan näkyy tyvikasvu, ja sitten hiukseni vasta eri väriset ovat!

• melkein kampaaja
        kun... kirjoitti:

haluan kokonaan vaaleat hiukset, jos raidoitan näkyy tyvikasvu, ja sitten hiukseni vasta eri väriset ovat!

raidoittamalla hiusten tyvikasvu ei tule niin selkeästi esille, eikä raidoitus kuluta hiusta yhtä paljon kuin esim. värin poisto värjäys..
        Värin poisto polttaa hiustesi oman värin kokonaan pois, eikä ole hyväksy hiuksille..

• blondeille
        kun... kirjoitti:

Tyvikasvu näkyy aina ja tasavärisessä tukassa todell törkesästi. Sekö on tarkoitus? Raidoittamalla saat luonnollisemman ja elävämmän lopputuloksen eikä hiuksiasi tarvitse käsitellä niin usein kuin jos ottaisit kokovaalennuksen. Sitä paitsi voit jonkun raidoituksen ottaa muullakin vaalealla sävyllä, se lisää eloisuutta.
        Sanoisin, että lopputulos kampaajalla on takuulla permpi kuin itse tehden. Muista kertoa kampaajalle, mitä tuotteita olet hiuksiisi käyttänyt ja poista silikonijämät itse tehopesulla.

• gröhöm..
        melkein kampaaja kirjoitti:

raidoittamalla hiusten tyvikasvu ei tule niin selkeästi esille, eikä raidoitus kuluta hiusta yhtä paljon kuin esim. värin poisto värjäys..
        Värin poisto polttaa hiustesi oman värin kokonaan pois, eikä ole hyväksy hiuksille..

värinpoisto ei POLTA. Se poistaa vain pigmenttejä. Ammattitaitoinen kampaaja ei anna värinpoiston olla niin kauaa hiuksissa että menisi kuiviksi.

• sitten??

miksi sitten kampaaja suositteli minulle tätä värinpoisto ja värjäys menetelmää eikä raitoja jos se on kerran parempi vaihtoehto?

• vastata

oliko kuitenkin niin, että kampaaja vastasi kysymykseesi, paljonko maksaa ym... eikä suositellut. Käyppä uudelleen juttelemassa, ja kysy mitä muita vaihtoehtoja olisi?
        Ja juu, tyvikasvu tosiaankin näkyy tasavärisissä hiuksissa vielä selvemmin, kuin raidoitetuissa. Siihen tuhkan/helmenvaaleaan pääsemiseen usein tarvitaan melko koviakin käsittelyjä, ennenkuin keltaisuus hiuksista saadaan pois, selvää on, että hiukset menevät huonoon kuntoon. Lähtötilanteesta vähän riippuen, voi olla, ettei niitä kovin mattaiksi saadakaan. Toisaalta, kannattaa kyllä miettiä, onko se edes kaiken vaivan arvoista...helmenvaalea kyllä on sanana kaunis, mutta kyseessähän on siis mattainen/harmahtava sävy (niinkuin se tyvestä kasvava luonnonvärisikin on)
        Itse suosittelisin odottelemaan niin kauan, että tyvikasvu olisi reilun mittainen, 5cm tai enemmän, ja sitten raidoittaa tyvi tiheästi ohuilla valkoisilla raidoilla. Samalla voi kellertäviin pituuksiin laittaa ohuita tummempia raitoja (ja tarvittaessa niitä valkoisia myös) joukkoon, jolloin väriero tyven ja pituuden välillä tasoittuu. Näin näkemättä hiuksiasi ei tietenkään voi mitään 100varmoja vinkkejä antaa.

• kysäsin
        vastata kirjoitti:

oliko kuitenkin niin, että kampaaja vastasi kysymykseesi, paljonko maksaa ym... eikä suositellut. Käyppä uudelleen juttelemassa, ja kysy mitä muita vaihtoehtoja olisi?
        Ja juu, tyvikasvu tosiaankin näkyy tasavärisissä hiuksissa vielä selvemmin, kuin raidoitetuissa. Siihen tuhkan/helmenvaaleaan pääsemiseen usein tarvitaan melko koviakin käsittelyjä, ennenkuin keltaisuus hiuksista saadaan pois, selvää on, että hiukset menevät huonoon kuntoon. Lähtötilanteesta vähän riippuen, voi olla, ettei niitä kovin mattaiksi saadakaan. Toisaalta, kannattaa kyllä miettiä, onko se edes kaiken vaivan arvoista...helmenvaalea kyllä on sanana kaunis, mutta kyseessähän on siis mattainen/harmahtava sävy (niinkuin se tyvestä kasvava luonnonvärisikin on)
        Itse suosittelisin odottelemaan niin kauan, että tyvikasvu olisi reilun mittainen, 5cm tai enemmän, ja sitten raidoittaa tyvi tiheästi ohuilla valkoisilla raidoilla. Samalla voi kellertäviin pituuksiin laittaa ohuita tummempia raitoja (ja tarvittaessa niitä valkoisia myös) joukkoon, jolloin väriero tyven ja pituuden välillä tasoittuu. Näin näkemättä hiuksiasi ei tietenkään voi mitään 100varmoja vinkkejä antaa.

kysyin miten saisivat mun hiukset vaaleiksi ja vastasi että värinpoisto ja vaalennus ja sitten tuli hintaa. sitten kampaaja kysyi vielä siinä kassalla toiselta kampaajalta että 'eikö olekkin näin että jouduttais tekemään värinpoisto ja sitten lähteä värjäämään sitä hiusta', ja toinen kampaaja nyökytteli ja sanoi että voishan sitä väriä koittaa taittaakin, mutta kyllä se värinpoisto on parempi.... että tälläistä. kun olen monta kertaa nähnyt ihan vaaleita hiuksia ihmisillä niin mites ne on tehty? raidoittamalla vai? ja olen kuullut kuinka joku ruskea hiuksinenkin on saanut ihan platinaksi hiuksensa kampaajalla, eikä hiukset ole menneet pilalle.. miten? kyllä haluaisin mielummin platinat hiukset kuin raitoja.... voin vaan kuvitella miten sekavan väriseksi hiukseni menisi jos sinne raitoja laitettaisiin...

• jokuuuu
        kysäsin kirjoitti:

kysyin miten saisivat mun hiukset vaaleiksi ja vastasi että värinpoisto ja vaalennus ja sitten tuli hintaa. sitten kampaaja kysyi vielä siinä kassalla toiselta kampaajalta että 'eikö olekkin näin että jouduttais tekemään värinpoisto ja sitten lähteä värjäämään sitä hiusta', ja toinen kampaaja nyökytteli ja sanoi että voishan sitä väriä koittaa taittaakin, mutta kyllä se värinpoisto on parempi.... että tälläistä. kun olen monta kertaa nähnyt ihan vaaleita hiuksia ihmisillä niin mites ne on tehty? raidoittamalla vai? ja olen kuullut kuinka joku ruskea hiuksinenkin on saanut ihan platinaksi hiuksensa kampaajalla, eikä hiukset ole menneet pilalle.. miten? kyllä haluaisin mielummin platinat hiukset kuin raitoja.... voin vaan kuvitella miten sekavan väriseksi hiukseni menisi jos sinne raitoja laitettaisiin...

Jos joku on saanut ruskeista puhtaanvaaleat niin ei välttämättä tarkoita että sinullekin saa. (mutta se on todennäköistä) Ei joka kankaastakaan saa tehtyä juhlapukua.
        Raidoilla ei kannata väriä lähteä hakemaan jos hiuksesi ovat keltaiset. Keltainen ja helmiäinen vierekkäin saavat hiuksesi näyttämään tunkkaisilta.
        Joku mainitsi että helmiäinen on samea ja mattainen väri. se ei pidä paikkaansa.
        Värinä se on puhdas mutta väärin tehtynä se on samea.
        Värinpoisto ja vaalennus tarkoittavat usein samaa. Värinpoisto on alunperin ollut vaalennusaine joka purkaa paremmin keinotekoista pigmenttiä. Molemmilla aineilla on sama päämäärä eikä toinen ole pahenpi kuin toinen. Erot tulevat siitä kuinka vahvoina niitä käytetään.
        Sinun tapauksessasi kevyt vaalennus ja sen jälkeen sävy riittää.
        Mahdoton sanoa näkemättä rapistuuko hiuksesi. Se riippuu siitä missä kunnossa hiuksesi nyt ovat ja kuinka ammattitaitoinen kampaaja on. Myös yhtä iso tekijä on se kuinka hoidat hiuksiasi käsittelyn jälkeen.

• mulla

oli kans sama tilanne, värjäsin ennen itse kotona semmosella värillä, että eka laitoin pohjavärin (aika vaalea) ja päälle raitoja, sit tuli maantienharmaa tyvikasvu ja halusin tukan kokonaan vaaleaksi, värjätty osa oli jo kellertävä ja väriä lähtenyt paljon ,niin menin kampaajalle ja se värjäsi eka tyven ja sen jälkeen ne muut hiukset,paitsi ne muutamat tosi vaaleat raidat, ja hiuksista tuli tosi ihanat, sellaiset hopaen vaaleat ja maksoin 98e. Vähän halvempi hinta kun toi sulle ehdottama, mut silti tietenkin aika paljon, jos miettii et värjää kotona kaupasta ostetuilla väreillä! mutta silloin se tukka vasta voi mennä pilalle!! Että suosittelen sitä kampaaja! Mä en tiiä miks mulle ei tehty värinpoistoa! Mut suosittelisin että kysyisit muiltakin kampaamoilta niitä menetelmiä ja hintoja!

• mulla

ja mulla se tukka on tosi pitkä, melkin vyötäröön asti!

• kiitos
        mulla kirjoitti:

ja mulla se tukka on tosi pitkä, melkin vyötäröön asti!

ok. kiitti! missäpäin suomea asustat? riippuu varmaan siitä hinnat...(?)

• ...
        kiitos kirjoitti:

ok. kiitti! missäpäin suomea asustat? riippuu varmaan siitä hinnat...(?)

vantaalla..

• minulla sama lähtötilanne

samasta pisteestä lähdin kuin alkuperäinen, kampaajalle menin ja tekivät ensin värjäyksen koko päälle, lopputulos oli karmiva, kusenkeltainen ja pahemman näköinen kuin sinne mennessä..tekivät juurikasvulle korjausvärin, se tehosi jotenkin, ja maksoin lystistä 135 euroa.. seuraavan kerran menin tyviväriin, ja se epäonnistui, tällä kertaa eivät korjanneet, vaan jouduin kotiin lähtemään tyytymättömänä. Nyt tyvikasvua pari senttiä, ja sen jälkeen 4 senttiä kusenkeltaista, ja sen jälkeen kunnon blondia lloput..olenpas ihanan näköinen..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      52
      5778
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2723
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      18
      1844
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      146
      1785
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1662
    6. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1620
    7. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1447
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      28
      1430
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1186
    10. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1163
    Aihe