KErtokaapa nyt mulle, tosi blondille, miksi en saa painaa kaasupoljinta kertaakaan ennen käynnistämistä rusikumoottorisella auotollani, joka kylmällä ilmalla ei tahdo lähteä käyntiin??
Mieheni mielestä hajotan koko auton, jos painan kerrankin kaasupoljinta ennen virta-avaimen kääntämistä??? Menee kuulemma kattiin bensaa?
Kumpi meistä siis on enemmän blondi?
ruisku..ja kaasun anto...
11
1641
Vastaukset
- Nissan-91
Ainakin meikäläisen ruisku-Nissanissa PITÄÄ kaasupoljinta painaa, ihan ohjekirjan sääntöjen mukaan. Moottorin ollessa kylmä ja ulkolämpötilan lämpimämpi kuin -18, pitää painaa kerran pohjaan ja kylmemmällä ilmalla pari-kolme kertaa ennen käynnistämistä. Onko uudemmissa autoissa tilanne jollain tavalla muuttunut?
- sipe
taitaa olla niin että ennen käynnistystä saa painaa kaasua, mutta starttauksen aikana ei, silloin voi kattiin mennä bensaa.
- Nissan-91
sipe kirjoitti:
taitaa olla niin että ennen käynnistystä saa painaa kaasua, mutta starttauksen aikana ei, silloin voi kattiin mennä bensaa.
Toisaalta Nissanissa pitää moottorin ollessa lämpimänäkin pitää kaasua puolessa välissä käynnistettäessä. Käynnistymisen jälkeen kaasu pitää vapauttaa.
- viiatti
Lähes kaikissa uusissa autoissa kaasuun ei saa koskea käynnistyksen aikana. Ennen käynnistystä saat polkea vaikka kuinka niin mitään haittaa ei ole.
- nih
Nissan-91 kirjoitti:
Toisaalta Nissanissa pitää moottorin ollessa lämpimänäkin pitää kaasua puolessa välissä käynnistettäessä. Käynnistymisen jälkeen kaasu pitää vapauttaa.
että tuossa Nissanissa on "oikean ruiskun" sijaan sähköisesti ohjattu kaasari, jota ainakin mainosmiehet kehtasivat jopa väittää yksipisteruiskuksi. Toisaalta, eihän siinä esim. Boschin Mono-Jetroniciin paljoa eroa olekaan. SAmanlainen "paina kerran kylmänä"-toiminto oli mm. Mersun käyttämissä Pierburg-kaasareissa.
- nih
viiatti kirjoitti:
Lähes kaikissa uusissa autoissa kaasuun ei saa koskea käynnistyksen aikana. Ennen käynnistystä saat polkea vaikka kuinka niin mitään haittaa ei ole.
Eihän nykyisissä autoissa useinkaan mene edes vaijeria polkimelta konehuoneeseen. Eli niin kauan kuin virrat on pois päältä, kaasupoljin on "pelkkä lärpytin" jalkatilassa, vailla yhteyttä koneelle.
Ainakin BMW:n L-Jetronicin ohjeissa joskus 80-luvulla sanottiin, että kylmällä ilmalla pitää painaa kaasu puoleenväliin, jos ei laakista lähde. Ymmärtääkseni nykyisissä autoissa kylmästarttausautomatiikka "ohittaa" kaasupolkimen, niin että on aivan sama miten poljinta käyttää -- elektroniikka hoitaa hommat siitä välittämättä kotio.
Olisi ollut kivaa tietää, mikä alkuperäisen kysymyksen esittäjän auto on... - aa
Nissan-91 kirjoitti:
Toisaalta Nissanissa pitää moottorin ollessa lämpimänäkin pitää kaasua puolessa välissä käynnistettäessä. Käynnistymisen jälkeen kaasu pitää vapauttaa.
kaasutinkone kyseessä Nissan -91:sellä.. ehkäpä juuri edellämainittu "sähköinen kaasutin", joka laitettiin -kat -autoihin 90 luvun alussa, koska se on halvempi kuin ruisku.
- asiantuntija
Nissan-91 kirjoitti:
Toisaalta Nissanissa pitää moottorin ollessa lämpimänäkin pitää kaasua puolessa välissä käynnistettäessä. Käynnistymisen jälkeen kaasu pitää vapauttaa.
>Käynnistymisen jälkeen kaasu pitää vapauttaa.
käynnistymisen jälkeen kaasu pitää painaa rivakasti pohjaan!
- Rami
Ainoa keino varmistua asiasta on katsoa auton käyttöohjekirjasta. Lue se.
Edellä olevat arvelisin... tuota noin... minun autossani... jne. -tyyppiset ohjeet ja kommentit ovat turhia. Autoissa kun on merkistä, mallista ja iästä riippuen hyvin erilaisia ominaisuuksia.- Nissan-91
Ramihan puhuu asiaa.. Autokohtaistahan tuo on..
- samu_pk
Eli jos autosi tosiaan on varustettu ihan oikealla polttoaineen suihkutus järjestelmällä (pulssisuihkutteinen/sähkö ohjattu) Niin saat tanssia sen kaasupolkimen päällä niinpaljon ku ikinä haluat silloin kun moottori ei pyöri vaikka olis virrat päällä-> ei suihkuta tippaakaan jne..
Ps. ei sillä kaasun painamisella mitään riko! Katti ei vaurioidu vaikka sinne menisikin pieni määrä palamatonta bensaa-> tämä siis kylmänä.
pps. ruisku auton ominaisuuksiin kuuluu yleensä täysin ongelmaton kylmäkäynnistys-> jos ei meinaa lähteä siinä on jotain vikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496459- 322312
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101333Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.821263- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke10838