Tyttöni äiti

Juse

Olen tapaillut kolmisen kuukautta erästä kaikin puolin upeaa tyttöä.
Suhde on edennyt omaa hiljaista kulkuaan eteenpäin, vielä emme
kuitenkaan ole puhuneet vakavasti seurustelusta mutta merkit ovat
olleet selvästi jo ilmassa.

Viime viikonloppuna otimme uuden askeleen suhteessamme, vierailin
ensimmäistä kertaa tytön perheen luona. Perheen isä on
varhaiseläkkeelle siirtynyt entinen rakennustyömies. Ihan mukava ja
huumoritajuinen kaveri, hieman hidasälyinen veikko tosin. Perheen äiti
taas on ihmeellinen, suokaa anteeksi kielikuvani, haaska. Ikäistään
vanhemman näköinen nainen, jonka ulkonevat keltaiset hampaat sojottivat
pulleiden poskien välistä. Ison nenän alla oli tummaa viiksikasvustoa,
Leuan alla ei ollut yhtä, ei kahta, vaan kokonaiset kolme kappaletta
läskipoimuja. Marimekon raidallisen t-paidan alta pursuilevat möhkäreet
vain tehostivat tunnetta siitä, että olen kohdannut Suomen
kuvottavimman ihmisen, siis sukupuoleen katsomatta. Nainen joutui
käyttämään kävelytukea liikkuakseen huoneesta toiseen, liian heikot
polvet kuulemma. Mukavasta luonteestani johtuen en kiusauksesta
huolimatta kommentoinut mitään jalkojen päällä hyllyvästä muutaman
sadan kilon painolastista.

Olenko liian pinnallinen ihminen, jos laskelmoin tyttöni vanhenevan
äitinsä kaltaiseksi hirviöksi? Olen nimittäin tapaamisen jälkeen
alkanut huomaamaan yhdistäviä piirteitä. Toden totta, minua on alkanut
hirvittämään. Viime yönä näin unta, jossa lemmiskelin tyttöni kanssa ja
yhtäkkiä tyttöni oli vaihtunut äidikseen. Heräsin likomärkänä hiestä,
loppuyö menikin yrittäessäni saada uudelleen unen päästä kiinni.

Olenko siis mielestänne liian pinnallinen kun murehdin tällaista?

48

8248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymykseen

      Olet.

    • Äiti-ihminen

      et ole pinnallinen. Täysin ymmärrettävä reaktio!

    • Yks tytär

      Mä olen ainakin saanu enempi
      "ulkonäkögeenejä" (pituus, hoikkuus) isältäni.
      Tosin tietty äidiltä kans osan... : )

    • fkfkfkf

      Hampaat eivät ainakaan muuta muotoaan ja jos tyttöystäväsi pitää huolta linjoistaan, ei myöskään kolmoisleukaa tule tai satoja kiloja läskiä. Jos hän hoitaa hampaitaan, ne eivät kellastu. Ja koska pysyy solakkana, ei tule varmaankaan tarvimaan keppiä.
      Sinuna en huolehtisi turhia.

      Oliko anoppiehdokas luonteeltaan mukava?

    • dadadadad

      kun sinäkin kasvaisit aikuiseksi ja tajuaisit että kaikkea ei vaan voi saada. prinsessan äiti voi olla satujen hirviö. ja monesti onkin. Grow up.

    • PROVO......

      Tämähän oli ilmiselvä provo ja erittäin huono sellainen..

      • ....................

        Niin oli! Ja niin kliseinen tuo "Viime yönä näin unta, jossa lemmiskelin tyttöni kanssa ja
        yhtäkkiä tyttöni oli vaihtunut äidikseen. Heräsin likomärkänä hiestä"... Voi helvata miten huono provo.


      • 16+4

        joo miksi ne suoltaa tällaista skeidaa.
        Pitää vaihtaa kanavaa.


    • Kuuluu

      Katso äitiä niin näet millaisen vaimon tyttärestä saat itsellesi!

      • kuumaan aiheeseen...

        äidit/anopit. Paistaa kuitenkin läpi sun kirjoitus/kirjailijataipumuksesi, kunhan aihe vaan löytyi - ja nythän se löytyi..., tosin totuuden kanssa sillä tuskin on paljonkaan tekemistä, mutta kirjoitteleppa vain, kuohuttaahan tuokin joitain....


      • edp

        niin sama pätee miehiinkin.ajokoiran silmät,koppurainen ryhti ja kaljuuntuminen.eli katso appea niin näet millaisen miehen pojasta saat loppuelämäksesi,nautiskeltavaksi ajan kanssa. naida lopsauteltavaksi,karvakorvan !


    • _*_*_

      Puhuit sitten minun äidistäni!!! Suhde loppuu tähän!

    • tyttösi jättää sut

      pian. Noin pinnallista ihmistä en haluaisi lähipiiriini. On sitä kamalampiakin anoppeja kuin yksilö, jonka syöminen on mennyt överiksi!!!

    • kokenut kaiken tietä

      Et ole mielestäni yhtään liian pinnallinen. Tällaisia asioita me jokainen mietimme kohdattuamme uuden kumppanin. Jos suhteenne on jatkunut edelleen, niin oikein hyvää jatkoa sille!

      Ps. Tyttösi kyllä muuttuu aikaa myöden äitinsä kaltaiseksi, siis tutustu hänen äitiinsä hyvin jo nyt, niin ei tule myöhemmin yllätyksiä.

      • tädin kaima

        Tytöt eivät todellakaan aina peri äitinsä ulkonäköä.
        Minulla on 4 siskoa joista vain yksi onnellinen muistuttaa ulkonäöltään erittäin kaunista äitiäni, kaksi on täysin isän suvun naisten näköisiä ja yksi on ulkonäöltään ilmetty äidinäiti. Tosin kaikki ovat omalla tavallaan kauniita ja persoonallisen näköisiä.


      • No joopa joo

        Hyväksyt isän kaikkine pikkupuutteineenkin, mutta naiset haukut.

        Sovinisti.


      • Lukemalla oppii

        Sinulle, kokenut kaiken tietää.
        Et näytä olevan kovinkaan kokenut ja tietosi ovat hyvinkin hatarat geeni meressä. Minun äitini on aina ollut pullukka mutta itse olen aina ollut RIUKU, meillä on ihan erinlainen maailman katsomus ja maku mitä tulee sisustukseen ja vaatteisiin. Itselläni kaksi tytärtä ja kumpikaan ei muistutakkaan minua, eikä meilläkään ole maailman katsomus sama kaikilla kolmella erinlainen. Joten sinä kkaikki tietävä et ole lukenut läksyjäsi biologian tunnilla ollenkaan. Joten otappa ja luen vähän biologiaa nin takaan että yllätyksiä tulee.


    • rgtewryye

      se sinä olet.

      • kukkatuki

        Mistä näitä tulee, siis näitä jotka joka kirjoituksen on leimaamassa provoksi.

        Kaveri on ottamassa ensiaskeleita romantiikanpoluilla ja kyselee itsestään hieman epävarmana neuvoa ja sinä olet heti lyttäämässä kaveria, häpeä jos osaat.

        Jos joku oli kuvottava, niin vastauksesi. Aikuistu!


      • Nomen Nescio
        kukkatuki kirjoitti:

        Mistä näitä tulee, siis näitä jotka joka kirjoituksen on leimaamassa provoksi.

        Kaveri on ottamassa ensiaskeleita romantiikanpoluilla ja kyselee itsestään hieman epävarmana neuvoa ja sinä olet heti lyttäämässä kaveria, häpeä jos osaat.

        Jos joku oli kuvottava, niin vastauksesi. Aikuistu!

        Lapset tulevat vanhempiinsa. Tyttösi isä on älynlahjoiltaan heikko duunari, tyttösi äiti fyysiseltä habitukseltaan kuvottava.

        Millaisen miksauksen tytöstäsi haluat?


    • vävytön ja hävytön

      En soisi kenellekään ihmiselle noin inhottavaa vävyä kuin sinä.

      • Blond77

        tytön vanhempien olemuksien pilata suhdettasi jos tyttö on kaikinpuolin upea, kuten kuvailit.. Et voi tietää mitä geenejä on perinyt ja mitä ei. Otahan rauhassa ja katsele asiaa ajan kanssa. Toki ymmärrän että ruma ulkonäkö säikäyttää.. mistä päättelit isukin olevan hidasälyinen? Jotkin vanhemmat ovat ujoja, ei pidä vetää liian hätäisiä johtopäätöksiä yhden tapaamisen perusteella-menee pikainen arvio näet luonteesta ja ulkonäöstä yleensä metsään.. Siellä läskien alla saattaa asustaa mukavakin ihminen.

        Ulkonäköseikat näemmä menettää enemmän merkitystä mitä vanhemmaksi elelee.. Aloittaja, tyttösi saattaa miettiä itsekkin sinun vanhemmistasi samaan tyyliin, jos ja kun kerkeää tutstumaan.


    • Hilseilevä pinta

      Suora vastaus: Jos haluat kirjoittaa trollin, niin pysy järjen rajoissa.
      Tästä huomaa heti.

    • Jakuli

      Mielestäni et ole pinnallinen, vaan huomioit tarkasti ympäristösi, niin kuin pitääkin.

    • ...........

      Itse olen ainakin täysin erinäköinen kuin vanhemmat. He ovat pullukoita, olen langan laiha. He eivät ole kouluttautuneet, itse olen. Heillä on jopa täysin erilaiset elämänarvot jne...

    • naurattaa

      hahhah. Lapset eivät ole aina vanhempiensa näköisiä. Jotain yhtäläisiä piirteitä voi olla, mutta enemmän eroavaisuuksia. Lasten perimässä on molempia vanhempia ja kaukaisia sukulaisiakin, ja lopputulokseen vaikuttaa paljon eri ympäristötekijät ja olosuhteet. Meidän perheessä aikuiset lapset ovat aivan eri näköisiä ja kokoisia kuin vanhemmat tai sisaruksensa.

      • perittyä on

        Kyllä lapsi saa syntyessään kummankin vanhempansa perimää.Ulkonäköä ja luonnetta ja temperamenttia periytyy.Ainakin meillä on lapsissani molempia vanhempia erilaisissa kokoonpanoissa.Yhdellä on 100 prosenttia isänsä luonnetta,yhdestä anoppi sanoi,että siinä on lapsi,jolla on isänsä ulkonäkö ja äitinsä luonne.Sisaruksista löytyy yhtäläisyyksiä.
        Samoin huomaan itsessäni omien vanhempieni piirteitä.Luonne on enemmän isää,ulkonäkö äitiä.
        Tuosta painoasiasta,sehän kyllä voi olla ihan hankittu ominaisuus tai sairaus.Ja tietysti jokaisen omat elämän valinnat vaikuttavat suuresti siihen,mitä niistä perityistä ominaisuuksista sitten lopulta syntyy.


    • kenkääää

      Olet pinnallinen. Sinun on syytä unohtaa tyttö ja keskittyä hakemaan puoliso, jonka ulkoiset tekijät vanhempia myöten vastaavat pinnallisia toiveitasi. Sinun kannattaa kaiken sen keskellä toivoa, että itsekin täytät kaikki vaateet vielä 40 vuoden kuluttua.

    • 34

      Juu, kannattaa jättää tyttöystäväsi äkkiä: kyllä hänestä samanlainen kuvotus tulee!

      Hauska provo ja hauskaa päivänjatkoa sinullekin!

    • kuhertajatyttö

      Pidä tytöstäsi hyvä huoli. Älä anna hänen syödä liikoja, piilota herkut kiellä häneltä suklaa yms., vain sillä tavalla teet palveluksen rakkaallesi ettei hän muuttuisi äidinsä kaltaiseksi.

    • Ruodot esiin

      Käy nyt peruskoulun ensin loppuun palataan tyttöihin myöhemmin ..
      eikö niin Juse.
      Menet kotiin kasvamaan ))).

    • adoptio

      Kenen näköinen on upea tytär?

    • Ruodot esiin

      Kenen näköinen on upea tytär?
      Adoptiovanhempien )),

    • nnnnuuuuuybg

      Entäs jos sattuu niin että se olet sinä joka sairastut aineenvaidunta tautiin tai saat aivoverenvuodon ja tyttösi pitää sinua inhottavana. Katso ihmisen sisälle sillä se on se joka ratkaisee. On ihan liian paljon puhetta hoikista ihmisistä, miksi muuten ihan kaikkien pitäisi olla hoikkia ? entäs jos vastaisuudessa saat lihavan lapsen, niin silloin tiedät miten siitä puhutaan kun itse kuulut siihen kaartiin joka on laskelmoiva. Etsi itsellesi tikkunainen jostain ja katso että hänen äitinsäkkin on samaa kaliperia, ettei vaan tule virhe laskelmaa. Tai vielä parempi kun olet yksin.

    • Jotain outoo

      Minä en ole ikinä ymmärtänyt, miten joku suhde kehittyy ja etenee.
      Milloin ihmisten tapaamisesta tulee "suhde".
      Onko 3 kk tosiaan mikään aika? Milloin ilmaantuvat merkit "vakavasta suhteesta"?

      Jos tapaamiset tyttösi kanssa aiheuttavat painajaisia, niin mietis nyt vähän.
      Jokin asia on tässä aloituksessa pielessä.

    • Jotain outoo

      Juse kirjoitteli tämän viestinsä vuosia sitten. Onkohan suhde kehittynyt ja miten.
      Iloita voi siitä, että 5 vuoteen ei ole toista samanlaista ongelmaa tullut kenenkään elämään. On vähän outoo kyllä!

    • Justus juu

      "Mukavasta luonteestani johtuen en kiusauksesta huolimatta kommentoinut mitään jalkojen päällä hyllyvästä muutaman sadan kilon painolastista. "

      Olet todella varmaankin mukava kaveri tulevan anoppisikin mielestä.

    • pihkassa100%

      Hyvä ystäväni, pidä tytöstäsi kiinni vaikka kaksin käsin.
      Lääkäriltä saat unilääkettä. Kyllä se siitä...

    • Jee.

      Itse muistutin nuorempana aivan äitiäni, mutta iän myötä olen alkanut muistuttaa enemmän ja enemmän isääni (luonne, teperamentti, pituus, hoikkuus) eli ei hätää, ihmeitä voi tapahtua!

    • juse22

      Ainakin osaat kuvailla kyseisiä henkilöitä analyyttisesti ja hauskasti. Mikäs on meininki ap jusella tänään?

    • Eiköhän tämä ole ihan aito trolli. :)

    • diipadaa...

      Ihan hauska teksti. Mut jos se nyt on totta niin aika äkkinäisiä johtopäätöksiä oot vetänyt..hihihihi

    • Kulmaluuta

      Mitähän Juselle ja hänen tyttöystävälleen kuuluu nykyään?

      • Qswq

        Taisi rakastua tytön äitiin ja kasvoi henkisesti aikuiseksi? Oma veikkaus?


    • 8543

      Ensikerralla käytä paremmin mielikuvitusta kun kirjoitat provoa. Ei mene läpi.

    • Ei.muuta

      Typerä provo. Sahajauhoa näiden provo-aloittajien päässä.

    • Boecelö

      Kyllä on ihmeellistä. Mitä huonompi provikirjoitus niin sen enemmän kommentteja. Ihmisen mieli on kummallinen.

      • kulmakaappi

        Mielestäni hyvin asiallinen kirjoitus, eikä mikään viittaa provoon.

        On typerää tuomita muiden kirjoitukset provoksi vain sillä perusteella, ettei ne vastaa omia mieltymyksiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe