Tuo on tullut esille monessakin yhteydessä mutta mitä se itseasiassa tarkoittaa? Tiedän, 1, 2, ja kolmivuorotyön, eli ollaan viikko päivässä, yössä ja illassa, mutta mitäs siinä 5. vuorossa tehdään? Pelkät kahvitauot?
mitä on 4-5vuorotyö?
9
19371
Vastaukset
- -123-
neljäs vuoros ollaan lauantaitkin töissä ja viidessä sunnuntait.
- -----------------
esim,näin AAAA-IIII-YYYY--VVV-AAAA..........
tai näin AAIIYY-VV-AAIIYY.jatkuva vuorotyö molemmissa malleissa.V tarkoittaa vuorovapaata josta maksetaan palkka. - cat70
selvis sekin asia ja on taas pikkasen viisaampi :)
- Vuorotyössä ollut
Käsitteenä tuo 4 ja viisivuorotyö voi tosiaan olla sekava ja sillä voidaan varmaan tarkoittaa eri tilanteissa hieman eriliasta järjestelyä.
Yrityksessä, jossa itse olen ollut töissä se tarkoitti sitä, että kun tehdas pyöri vuorokauden ympäri, jokaisena viikonpäivänä, niin varvittiin 5 vuoroa (A; B; C; D ;E)pyörittämään sitä tehdasta. Esim. prosessinhoitajia oli 5 työvuoroa. Työvuorot menivät siten, että oli 4 aamunvuoroa, 1 vapaa, 4 iltavuoroa, 1 vapaa, 4 yövuoroa ja 6 vapaata ja sitten kierros alkoi taas alusta. - asdfasdfasdfasdfasdä
Meidän 5-vuoro sykli on seuraava
2 aamua
2 iltaa
2 yötä
3 päivää vapaata(laskentatavasta riippuen voi sanoa myös 4 vapaata, laskeeko myös sen päivän vapaaksi jolloin pääsee yövuorosta aamukuudelta)
jonka jälkeen kierto alkaa alusta- ite vaan päivässä..
Vielä voisi selventää, että itse olin työssä, jossa oli 5-vuorotyö. siinä oli 5 porukkaa, jotka menivät tuota sykliä, samalla tavalla kuin edellisellä. Itse olin muissa töissä, mutta osa porukkaa teki 5-vuorotyötä.
- Anonyymi
Totaalisen sairasta työntekoa. Ihminen on viiden vuoden rupeaman jälkeen eloton haamu.
- salama santeri
olen 2 yötä 2 päivää viisi vapaata sit 2 päivää ja 2 iltaa 7 vapaata
- Öljymies.
Meillä öljynjalostamolla on käytössä vuorosysteemi jossa on 12h työpäiviä aamu, aamu, yö, yö eli 4 päivää töitä, sen jälkeen 6-10 päivää vapaata. Tuntuu että olemme koko ajan kotona. Sen lisäksi meillä on ajantasausvapaita sekä ylitöistä voi ottaa perusosat vapaina.
Jotta vaihtaisin takaisin 5 päivää viikossa töitä ja 2 vapaata pitäisi palkkani tuplata. Ei kiinnosta istua koko elämää töissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279