Betadine (jodi)

Vaivainen

Kuinkahan pitkään jodipitoista voidetta kuten Betadine voi käyttää ilman että saa myrkytyksen?

Aine on ainoa joka minulla tehoaa hiivatulehdukseen, ja aina kun lopetan sen, oireet tulevat takaisin. (Hiivalääkkeet eivät enää auta.)

2

6241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimetön

Jaa no tää ei ole tieteellistä tietoa mutta jos ei ole jodi allerginen niin kyllä Betadinea voi käyttää kunnes hiiva/ihon huono kunto on ohi.

Riippuu missä hiiva on, onko se koko ajan olevaa, jos niin niin kannattaisi varmaan kysellä lääkäriltä miksi se kestää kokoajan/niin kauan.

syötkö antibioottia säännöllisesti/ruokavalio voi auttaa/marevan hoito jonka takia muu hiivalääke ei mahdollinen...

Kyllä olen työssäni käyttänyt melko tiuhaankin betadinea tosin ei ole tutkittu onko jodipitoisuus tai haittavaikutuksia tullut esiin joita silmin ei voi havaita.

• Vaivainen

No minullahan on sellainen juttu, että jouduin viime vuonna käyttämään 2 antibioottikuuria ja sen jälkeen iski alapään hiiva. Lukuisista eri lääkkeistä huolimatta se tuli aina viikossa takaisin, ja sitten sain lopulta jo bakteeritulehduksenkin johon tietysti jouduin TAAS syömään antibioottia.

Tämän jälkeen alapääni ei ole hyvää päivää nähnyt, pahimmillaan oli sen näköinen kuin olisi hiivapaketista sivelty hiivaa ylt'ympäri. Kieleenkin on ilmestynyt sammasta.

Pari hiivalääkevoidetta vain kirveltää, ja muitakaan hiivalääkkeitä en enää uskalla käyttää, sillä pelkään että ne tappavat vain "heikoimman" hiivan ja vahvin jää jäljelle. Näinhän lienee jo käynytkin.

Olen jättänyt ruokavaliosta hiilihydraatit pois, syön kaikenlaisia luonnonlääkkeitä (valkosipulia, vitamiineja, kalanmaksaöljyä yms.) - mutta aina vaan alkaa kutina/kirvely/jomotus/särky/vihlonta/pisto/turvotus alapäässä. Ainoa todellinen apu tähän on tullut Betadinesta.

Luulinkin jo olevani parantumassa kun olin sitä 2 viikkoa sivellyt alapäähäni aamuin illoin, mutta sitten tuli menssut ja olin semmoiset 4 - 5 päivää ilman tätä voidetta ja oireilu alkoi taas.

En kertakaikkiaan oikein pysty olemaan ilman Betadinea, joten toivon tosiaan että sitä voi käyttää huoletta limakalvoille vaikka "maailman tappiin asti"...

Olen kuullut että antibiotit voivat allergisoida melkeinpä mille tahansa aineelle, ja epäilen että olen allergisoitunut hiivalle... Eihän sitä tietenkään kuulu olla missään kuin voiveitsellä siveltynä, mutta sen lisäksi että sitä on koko ajan enkä pääse siitä eroon, luulen että sille yliherkistyminen aiheuttaa oireilun jota nimitetään VULVODYNIAKSI.

Olen asiaan viikkokaupalla perehtynyt, ja muuta en tosiaankaan keksi apuja asiaan. Kuten sanottu, hiivalääkkeet ovat minulle jo liian vahvoja (ei paikat kestä), ja olen kuullut ihmisistä jotka ovat puoli vuotta syöneet turhaan hiivalääkkeitä ilman että hiiva on lähtenyt mihinkään.

On se semmoinen että kun se kerran pahenee, milläs sen nujerrat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5990
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5565
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5247
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3275
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2100
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1910
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1831
    Aihe