Hei,
Voiskohan joku auttaa. Ole pienen ikäni kärsinyt enemmän ja vähemmän epäpuhtaasta ihosta.
Nyt kun juuri olin saamassa sitä pitkästä aikaa jonkin laiseen kuntoo, niin yhtäkkiä yön aikana naama oli tullut täyteen, enimmäkeen poskiin, pientä punaista näppyä, ei siis varsinaisia finnejä, vaan pieniä punaisia näppyjä, joita kutittaa, polttaa ja kirvelee.
Kuulostaa ehkä allergiselta reaktiolta, mutten ole tai tiedä olevani millekkään allerginen, mitää uutta ei ole tapahtunut esim. pesuaineet, voiteet ym. on samat kuin ennenkin, enkä ole syönytkään mitää ihmeellistä.
Tiedän että olisi varmaan syytä kääntyä lääkärin puoleen, mutta ajattelin vaan jos jolla kulla olis kokemusta samanlaisista oireista.
Tää on ihan hirveetä..
Ihottuma? kasvoissa
3
294
Vastaukset
- näin on näpykät
olen 40 vuotta ja vieläkin vaan noit finnejä riitää.
hydrikortisonia laitan kun oikein kutittaa.
en itse ole kysynyt neuvoja asiantuntioilta ,mut en kylläkään mitään kotikonstiakaan ole löytänyt.
et ei minustakaan ole sinulle apua. - allergiaa
Kuullostaa allergiselta reaktiolta. Herkistyminen ja allergian kehittyminen vie aikaa, usein kuukausia ,jopa vuosia. Olet ehkä tullut allergiseksi jollekkin käyttämällesi aineelle. Kokeile ottaa antihistamiinia, jos auttaa, niin kyseessä on todennäköisesti allergia; vaihda käyttämäsi pyykinpesuaineet hajusteettomiin ja zeoliitittomiin, älä käytä huuhteluainetta. Vaihda käyttämäsi kosmetiikka hajusteettomiin ja säilöntäaineettomiin. Kosmetiikka-allergiat ovat yleistymässä hurjaa vauhtia, erityisesti ed. mainitsemani aineet ovat suurin syy allergioiden lisääntymiseen.
- maikkiii
No sun ei TODellakaan kannata huolestuu.. Oon nyt teini-iässä ja oon koko ikäni omistanu kasvoillani ihottuman.. Silmien ympärillä suuresti.. Kuin olisi suuret aurinkolasit.. Alan tottua tähän, mutta en todellakaan tarkoita, että tämä olisi helppoa.. Kaikki allergiani kyllä tiedetään, mutta ihoni ei yksinkertaisesti vain parane.. Joten sun nyt on turha kiljua ja repiä seinistä tapetteja irti.. Mutta näin 13 vuoden kokemuksella musta maitohappo bakteerit on TODELLA loistavia. Vaikka nyt jo ajatteletkin, että auttavat "vain" vatsaan, mutta tutkimuksissa huomattiin, että myöskin täydellisesti ihoon! Ja sitten vielä öljykapselit.. (kalamaksa öljy, helokki.. ym.) ovat kanssa loistavia.. Mutta myöskin voide kosteuttamaan.. CERALAN, joka on kosmeettisesti miellyttävä! Ja no ihoa tulee aina hoitaa puhtain käsin! Kannattaa myöskin varoa ulkopuolisia suuria haittoja.. Kaasuja, savuja ym.. (ainakin ihoni reagoi moneenki asiaan todella pahasti) Mutta tässä niitä vinkkejä, ja varmasti sä niistä paranet..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1514509Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1983959Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi342689Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102472100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es342209Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks61794Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1131568Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491454Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241321- 341315