Neuvokaa aloittelijaa!

härkä-Kristiina

Tulin siis myös tähän vaiheeseen elämässä, että netin puoleen on käännyttävä. Tätä keskustelua, kun lukee pidemmälle, niin täytyy myöntää, että pelottaa. Taidan olla aivan liian sinisilmäinen. Kertoisitteko, kuinka voin lähettää viestejä toisten sähköpostiin ilman, että oma oikea nimeni näkyy? Siis tekninen ongelma, ainakin näin ensi alkuun, kun olen todella varovainen. Kiitos jo etukäteen!

10

1605

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..minä...

...en kirjoita mihinkään omaa nimeäni, enkä asuin paikkakuntaakaan. Kun otan sähköposti osoitteen, en kirjoita alkukyselyyn kuin etukirjaimet, eikä niidenkään tarvitse olla välttämättä oikeat.Minulla on suomi24 lisäksi pari muutakin sähköposti osoitetta hotmail.com ja netti.fi, ja niissä en ole missään vaiheessa ilmoittanut nimeäni. Yksi sähköposti osoitteeni on sellainen jota käytän virallisten asioiden hoitamiseen ja se on omalla nimelläni.

• härkä-Kristiina

Paljon kiitoksia asiallisista ja nopeista vastauksista. Tartun heti toimeen ja noudatan ohjeitanne. Minä tollo, kun tunnollinen olen,laitan nimeni, kun sitä kysytään (enkä ole edes "blondi" :)

• Poliisi
        härkä-Kristiina kirjoitti:

Paljon kiitoksia asiallisista ja nopeista vastauksista. Tartun heti toimeen ja noudatan ohjeitanne. Minä tollo, kun tunnollinen olen,laitan nimeni, kun sitä kysytään (enkä ole edes "blondi" :)

Väärien tietojen ilmoittaminen on rikos!

Kannattaa aina muistaa se.

• Komisaraario P
        Poliisi kirjoitti:

vaan raiskaajat pahoinpitelijät ,hullut näkemään mun nimeni, osoiteenikin saa nimitedustelusta/puh tiedustelusta,

joo tää oli VITSI.

Siis ei ikinä omaa nimeä mihinkään pervojen tirkistelyyn !

Näissä netti-treffijutuissa on oltava varovainen ,tervettä järkeä saa käyttää ja se on suotavaa.

Komisaario P

• rikollinen?
        Poliisi kirjoitti:

Tietojen ilmoittamatta jättäminen ei varmasti ole rikos. Toisena esiintyminen voi olla, väärien tietojen ilmoittaminen voi olla ihan vain virhe kirjoittaessa...

• iiness
        rikollinen? kirjoitti:

Tietojen ilmoittamatta jättäminen ei varmasti ole rikos. Toisena esiintyminen voi olla, väärien tietojen ilmoittaminen voi olla ihan vain virhe kirjoittaessa...

ja kun laitat nimeksi : vaikkapa

Hilleri.Hiiri-hissukka

Jänö.Pitkäkorva

niin... kyllä jokainen sen tajuaa , että ei halua omaa nimeään sinne heti. Joo tehkää äkkiä rikosilmoitus:

Jänö PitkäKorvasta ja Hilleri Hissukka-hiirestä, että taitaa olla jotain salaperäistä tyypeissä !

(joo tosi onkin;
        Hilleri hiiri hissukka onkin nymfomaani,kyltymätön ja Pitkäkorvalla onkin luppakorvat,tosin pitkät..)

Varmaan käsirautoihin joutuu . ..niin tai taitaa olla toiveajattelua..puhumattakaan pampusta:)

• Niinpä, tervettä epäluuloa kannattaa olla. Hanki jostain sähköposti ainoastaan nettijuttuja varten. Jos alkaa kovasti ahdistaa niin sen voi huoletta hylätä, ennemmin tai myöhemmin alkaa siihen tulla roskapostia siihen tahtiin ettei asiallisia seasta helposti löydä...

Anonyymin sähköpostin saa tästä S24:stäkin, joskaan ei kovin luotettavasti ole viime aikoina toiminut. Tässä vaihtoehtoja: http://www.fi/CDA.LinkDirectory.LinkDirectoryContent/0,2070,c-677,00.html

Omaa nimeä ei noissa netin kautta toimivissa posteissa ole pakkoa ollenkaan ilmoittaa ja ainakin pitää varmistaa ettei lähettäjänä oikea nimi näy. Riippuu palvelusta, yleensä lähettäjänä näkyy vain sähköpostiosoite tai ainakin sen näkyvän nimen voi muuttaa jostain. Laita toiseen omaan osoitteesi ensin testiviesti niin näet tuliko asetukset laitettua oikein...

• maija molla

s-postiosotetta,

laita kohtaan : nimi = joku nicknimi tai ihan mikä vaan haluat esim. abc, maukka, koira, veera, yms.
      (ei oikeeta nimeä)

ja sukunimi kohtaan samaten joku keksitty juttu.
      esim. niittynen, mollamaija, tai ihan mitä keksit

ja silloin näkyy nimenä esim. maukka mollamaija

;)

• netdotcom

..lähes jokaisessa webmeili systeemissä asetukset-sivulta määriteltyä lähetetäänkö nimi, eli sinne valinta ja älä laita oikeaa nimeä itse meili osoitteeseen.
      Muuten voisin sanoa, että varovaisuus ja terve järjenkäyttö on suotavaa, mut voin sanoa myös että mahdollisuus törmätä hörhöön on lähes sama kuin reaalielämässäkin, eli siis molemmissa pitäis hälykellojen kilkattaa jos homma alkaa näyttää vähän turhankin, siis epärealistisen hyvältä.

• meikäläisen!

Älä tosiaan anna täsmätietoja jos et ole aivan varma, että toiseen kannattaa luottaa.
      Minä tapasin miehen, sipoolaisena opettajana esiintyneen. Yllättäin mies oli työpaikallani odottamassa töistä pääsemistäni! Hän halusi lähteä kanssani illalla ulos syömään. No, olin joaiemmin viestissäni hänelle maininnut etten aio tehdä tuona viikonloppuna mitään erikoista mutta en tarkoittanut ihan tuotakaan!
      No, sitten mies tuppautui mukaani kotiini kun en voinut samoin tein jäädä kaupungille vaan kotona oli käytävä. Niinpä hän istui kyydissäni kotiini ja minun oloni tuntui koko ajan epämiellyttävältä.
      Matkalla tajusin, etten oikeastaan tiedäkään miehestä mitään faktaa! Hänhän oli aina osannut esittää asioita ja kysymyksiä niin, että olin langennut sujuvasti ansaan ja kertoillut tiedonrippeitä sieltä ja täältä...

Suoraan kysymykseeni: No, missä kouilussa sinä opetat? Kysyn kun kerran sinäkin tiedät missä minä työskentelen? Mies ei vastannut. Hymyili vaan että siellä Sipoossahan minä opetan ammatillisessa oppilaitoksessa.
      Minusta se ei ollut riittävä vastaus. En tykännyt yhtään.
      Tietenkään juttu ei toiminut. Miehen jatkuva väistely mutta minun asioideni urkinta johti siihen, että mies jäi kyydistäni pois sanomatta edes heippa!

Enkä tottavie kaipaa yhtään! Ja varon treffejä...Ja niitä edeltäviä viestejäni...

T: [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe