No niin eli siis...Minkäs kokoisen korun ne laittavat siellä liikkeessä kun on lävistetty? Se on vissiin vähän reilumman kokonen ku se kieli turpoo vai? Olen tilaamassa netistä kielikoruja ja en oikein tiedä että minkä pituisella langalla minun pitäisi tilata..Ku kaveri sano et se on aika pitkä se millä aluksi lävistetään ja et on parempi jos vaihtaa siihen vähän lyhyemmän tapin..hmm..Mikäs on sit se vähä lyhyempi? Niin ja pitääkö ne pallot ostaa kielikoruihin niinku 1.6 mm?Kiitos jos joku vois valaista mua...=P
Kielikorut
9
3786
Vastaukset
- bobbie
ja kyllä ne laittoi aika pitkän tapin siihen, ja ihan hyvä sillä kieli on vähän turvonnut. En kyllä osaa sanoa että minkä pituinen se on tarkalleen mutta pitkä, hankaa ikävästi kielen alla..
- Annukka
Ottaa nyt eka se lävitys ja odottaa, että se paranee. Sitten mittaat oman kielesi, jotta tiedät, minkä pituisen korun tarvitset. Tottahan voit valmiiksikin tilata jonkun, mutta ikävä se sitten on, jos se onkin liian lyhyt tai pitkä.
Paksuus kielikorussa on yleensä 1,6mm, joskin joskus kuulemma myös 1,2mm.
Mutta katso noista nettikaupoista ihan kielikoru-osastoa niin saat kuvaa, millasia pituuksia ja paksuuksia on tarjolla.:) - ...
Yleensä käytetään 1,6mm paksua tappia ja sellainen se ensimmäinenkin koru on. Ensimmäisen korun pituus on 18mm ja sitten kun kieli on parantunut niin vaihdetaan 16mm tappi. Sen voi sitten myöhemmin vaihtaa vieläkin lyhyempään jos siltä tuntuu, mutta tuo 16mm on minun mielestäni hyvä "peruskoru". Palloja on hyvä olla eri kokoisia että voi sitten vaihtaa jos siltä tuntuu... Kielen alla kannattaa olla alussa mahdollisimman pieni pallo sillä syljen eritys on muutenkin kiitettävän runsasta.
- .......
En kyllä muista tarkalleen "ensikoruni" pituutta mutta jäi kyllä alle tuon 18 mm. Eikä sen jälkeen vaihdeta automaattisesti mtn 16 mm tappia (tai ei ainakaan pitäisi vaihtaa...) sillä tapin pituus riippuu ihan kielestä ja lävistyksen sijoittelusta. Jos lävistys on sijoitettu lähelle kielen kärkeä niin varmaan useimmille tuo 16 mm on aivan liian pitkä.
"Kielen alla kannattaa olla alussa mahdollisimman pieni pallo sillä syljen eritys on muutenkin kiitettävän runsasta."
Kieleen ei missään nimessä kannata laittaa liian pieniä palloja sillä kielen turvotessa/tapin ollessa liian lyhyt pallo/t uppoavat helposti kielen sisään ja se ei ole kivaa... - ...
....... kirjoitti:
En kyllä muista tarkalleen "ensikoruni" pituutta mutta jäi kyllä alle tuon 18 mm. Eikä sen jälkeen vaihdeta automaattisesti mtn 16 mm tappia (tai ei ainakaan pitäisi vaihtaa...) sillä tapin pituus riippuu ihan kielestä ja lävistyksen sijoittelusta. Jos lävistys on sijoitettu lähelle kielen kärkeä niin varmaan useimmille tuo 16 mm on aivan liian pitkä.
"Kielen alla kannattaa olla alussa mahdollisimman pieni pallo sillä syljen eritys on muutenkin kiitettävän runsasta."
Kieleen ei missään nimessä kannata laittaa liian pieniä palloja sillä kielen turvotessa/tapin ollessa liian lyhyt pallo/t uppoavat helposti kielen sisään ja se ei ole kivaa...Pienet pallot ja pitkä tappi yhdistelmä hankaloittaa elämää alussa huomattavasti vähemmän kuin isot pallot ja lyhyt tappi yhdistelmä.
Joskus lävistäjät valitettavasti laittavan liian lyhyitä aloitustappeja, jolloin paraneminenkin hidastuu..
- palloa kielikoruun!
Tiedän tapauksen, jossa oli vaihdettu liian pieni pallo kielikoruun ja pallo oli, kielen välillä turvotessa, loppujen lopuksi kasvanut kielen sisään! Ja sieltä sen saa sitten pois ainoastaan laikkaamalla!
- siis
leikkaamalla!
- ...
Kun kieli ei enää ole turvoksissa niin kannattaa ainakin vähäksi aikaa laittaa pienempi pallo alas. Jos jollakulla on kielikorun pallo kasvanut sisään niin silloin on kyllä ollut käyttäjässä vikaa! Liian lyhyt tappi tai sitten ei yhtään älyä että sitä korua kannattaa hieman liikutella silloin tällöin. Kyllä kieleen saa isommankin pallon kasvamaan sisään jos sen liian lyhyellä tapilla kieleen kuristaa kiinni.
- elisant
Suosittelen, että ensin annat kielilävistyksen parantua rauhassa ainakin sen n. 3-4 viikkoa ja käyt sen jälkeen lävistysliikkeessä vaihdattamassa ensikorun uuteen, jotta saat tietää tarkan pituuden korulle.
Monissa paikoissa korun vaihto kuuluu lävistyksen hintaan, ja jokaisesta paikasta saa kunnon ohjeet ja lävistäjään voi ottaa yhteyttä mikäli (mahdollisesti) ongelmia esiintyy.
Kun koru on vaihdettu kertaalleen, voit hyvin oikeat koot tietäen tilata uusia vaikka Internetistä.
Jokaisen kieli on erilainen, paksuudet ja pituudet vaihtelevat, joten mitään vakioratkaisua korun pituudesta ei ole, joka automaattisesti ensikorun jälkeen vaihdettaisiin. Näissäkin asioissa, mikäli itse alkaa tietämättömyyttään vaihtelemaan koruja voi saada paljon vahinkoa aikaan. Joten ammattilaiseen kannattaa luottaa. Korua ei myöskään kannata sormeilla likaisin käsin tulehdusriskin takia. Omaa idioottimaisuuttaan on turha hankkia verenmyrkytyksiä ja antibioottikuureja.
Kieli on turvonnut lävistyksen jälkeen (tottakai, joku työnsi sen läpi neulan, ei ollenkaan normaalia tai järkevää, vaikka hauskaa olikin) ja kieleltä menee aikaa toipumiseen ja palautumiseen. Samoin kieli turpoaa jo pelkästä flunssasta, joten nuo korujen pituudet ja paksuudet ovat erittäin tärkeitä asioita. Liian pitkät korut voivat myös mm. aiheuttaa hammasvaurioita ja leikkiminen korulla jopa hampaiden siirtymisiä. Ja onhan siinä vielä se mukavuuden tunnekin. Liian pitkä koru kalisee suussa, liian lyhyt puristaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740