linkkiä tai osoitetta mitä kautta vois auttaa lapsia itärajan takana? Googletin asiaa, mutta en löytänyt sopivaa. Haluaisin että se antamani apu menisi kokonaan lapsille, eikä välikäsille.
Tietäiskö joku
15
981
Vastaukset
- yhteyttä
Kuusankoskelle Vienon Kammariin tai Puolakkaan valkealassa tekevät yhteistyötä ja vievät ainakin kerran viikossa tavaraa itärajalle...
http://www.kyamk.fi/lehti/0903/sivu8.html
http://www.karjalantuki.com/- Zenja
"Kuusankoskelle Vienon Kammariin tai Puolakkaan valkealassa tekevät yhteistyötä ja vievät ainakin kerran viikossa tavaraa itärajalle...
http://www.kyamk.fi/lehti/0903/sivu8.html
http://www.karjalantuki.com/"
Kiitos tiedoista, asun Kymenlaaksossa joten yhteys näihin auttajiin on helppo.
- Marion.T
tuli tieto kuinka kuolemansairaille lapsille kerättiin rahaa ja se menikin kerääjien oman pussiin.
Tuollainen toiminta on niin hävytöntä, että en osaa edes sanoa kuinka vihainen olin kun siitä kuulin. Jos mokoma kerääjä olis ollut edessäni niin olisin kalauttanut paistinpannulla päähän:(
Sen takia, ole varovainen ja ota todella hyvin selvää asioista. Minun yksi ystäväni vie muutaman kerran vuodessa tavaraa Viron katulapsille ja köyhille, hänelle olen antanut aika paljon tavaraa vietäväksi...uskoisin että hän on rehellinen. He vievät tavarat henkilökohtaisesti perille asti ja jakavat myös ne, mitään mafiaa ei ole välikätenä...ei ainakaan pitäisi olla.
Siitä kiitos kaikille niille, jotka auttavat ja vievät tavarat perille asti, heitä on suomessa aika monia.- Jevel
Tuttavallani oli uusi nahkatakki,kertoi saaneensa äidiltään
Toisen kerran hän taas sanoi menevänsä äitinsä luo valitsemaan vaatteita
Nyt kävi selville että tämä äiti (on erään täkäläisen koulun REHTORI) järjestää apulähetyksiä Liettuaan!Eli itse ensin valitaan parhaat päältä! ovat mielestäni paras tapa auttaa. Heillä on oikeat kanavat ja toimivat yhteydet. Useimmissa voivat vapaaehtoiset lähteä mukaan ja osallistua ihan käytännön töihin perilläkin tai ainakin itse nähdä paikan päällä miten kuviot toimivat.
Olen itsekseni ihmetellyt niiden ihmisten motiiveja, jotka omatoimisesti lähtevät toteuttamaan suurempia hankkeita ja jakelemaan tavaroita henkilökohtaisesti. Kyllä siinäkin olisi asiantuntemuksella käyttöä. Järjestöjä on mielestäni jo ihan riittävästi. Tuetaan niitä ja osallistutaan itse niiden toimintaan. Voidaan tarvittaessa puuttua väärinkäytöksiinkin- Realisti
Jevel kirjoitti:
Tuttavallani oli uusi nahkatakki,kertoi saaneensa äidiltään
Toisen kerran hän taas sanoi menevänsä äitinsä luo valitsemaan vaatteita
Nyt kävi selville että tämä äiti (on erään täkäläisen koulun REHTORI) järjestää apulähetyksiä Liettuaan!Eli itse ensin valitaan parhaat päältä!Pitäisi kai itse mennä sinne johonkin kadunkulmaan jakelemaan käytettyjä vaatteitaan?
- animattiN
Kirkoltakin voi kysellä. Täällä Espoossa on yksi pappi joka vie vaatteita Venäjälle mutta en muista sen nimeä enkä seurakuntaa. Kannattaa varmaan kysellä omasta seurakunnasta.
- Realisti
Luin vain tuon Jevelin vastauksen enkä ihmettelisi vaikka pappikin vetäisi välistä,toivottavasti ei mainitsemasi pappi,esimerkiksi käytetyistä lahjoitetuista tietokoneista saa balttiassa kovan hinnan
- animattiN
Realisti kirjoitti:
Luin vain tuon Jevelin vastauksen enkä ihmettelisi vaikka pappikin vetäisi välistä,toivottavasti ei mainitsemasi pappi,esimerkiksi käytetyistä lahjoitetuista tietokoneista saa balttiassa kovan hinnan
Pappi veikin ainoastaan lasten vaatteita ja tarvikkeita, joten tuskin otti parhaimpia vaatteita itselleen.
- Realisti
animattiN kirjoitti:
Pappi veikin ainoastaan lasten vaatteita ja tarvikkeita, joten tuskin otti parhaimpia vaatteita itselleen.
Onhan papeilla kyllä yleensä lapsia ja heidän tuttavillaankin joten ei voi olla varma,olihan piispakin uskoton joten ei edes pappien moraaliin nykyään enää luottamista;D
HUOM.KEVENNYS jos et tajunnut.... - animattiN
Realisti kirjoitti:
Onhan papeilla kyllä yleensä lapsia ja heidän tuttavillaankin joten ei voi olla varma,olihan piispakin uskoton joten ei edes pappien moraaliin nykyään enää luottamista;D
HUOM.KEVENNYS jos et tajunnut....Tajunnut, vakavalla asialla,,, no antaa olla.
- tiedossa on
animattiN kirjoitti:
Tajunnut, vakavalla asialla,,, no antaa olla.
On luotettava. Suomalaiset ei, edes seurakunnan edustajina.
Ainoa apu jota kannatta antaa on ehjät siistit vaatteet.
- nitroniisku
Kävin vuosi sitten sellaisella Karjalakierroksella. Auto vei useampaan lastenkotiin vaatetavaraa. Maaseudun lastenkodit oli ihan kohtuu kuntoisen näköisiä. Kertoivat että avustukset ovat olleet suurena apuna. Synkän kuvan antoi Sortavalan lastenkoti.
- edestä!
olin juuri vastaamassa aivan asiallisesti aivan asialliseen viestiin, kun painoin lähetä, olikin reilut puoli ketjua kadonnut. Miksi?
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 61920
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111843Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla264793- 55732
- 50648
- 57580
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k93576Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45566- 23556
- 79554