Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tradenomin palkka

hele

Paljonko taloushallinnon töissä 6 v. ollut tradenomi voi pääkaupunkiseudulla pyytää palkkaa? Mikä on siis nykyinen palkkataso?

34

79661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KTM...

      Tradenomi tienaa 7€/h lidlin kassalla.
      Maistereistakin on ylitarjontaa, saati sitten tradenomeista.
      Toivottavasti en masentanut, olisit mennyt amikseen putkipuolelle...

      • tähän

        Tässä sitä saatiin aimo annos sivistynyttä ylenkatsetta.


      • hele

        KTM:t ja opettajat on aina kateellisia, jos joku tienaa paremmin kuin ne!!!

        Tiedoksi vaan, että olen ollut koko ajan oman alan töissä! KTM:t joutuu Lidlin kassalle. Se on tyypistä kiinni, miten sijoittuu työelämässä.


      • hemmo
        hele kirjoitti:

        KTM:t ja opettajat on aina kateellisia, jos joku tienaa paremmin kuin ne!!!

        Tiedoksi vaan, että olen ollut koko ajan oman alan töissä! KTM:t joutuu Lidlin kassalle. Se on tyypistä kiinni, miten sijoittuu työelämässä.

        Meidän firmassa tekee samaa työtä merkonomit, tradenomit, ktm:t ja juristiksi valmistuneet. Ja kenenkään palkka ei ole ollut tutkinnosta kiinni. Palkka on suoriutumisesta ja tyypistä kiinni.


      • elämä on...
        hemmo kirjoitti:

        Meidän firmassa tekee samaa työtä merkonomit, tradenomit, ktm:t ja juristiksi valmistuneet. Ja kenenkään palkka ei ole ollut tutkinnosta kiinni. Palkka on suoriutumisesta ja tyypistä kiinni.

        Joo ja meidän firmassa siivoojat on johtoportaassa ja kauppatieteiden maisterit hoitaa puolestaan siivoustyön/kahvinkeiton.


      • PALUUTA AIEMPAAN EI ENÄÄ OLE
        elämä on... kirjoitti:

        Joo ja meidän firmassa siivoojat on johtoportaassa ja kauppatieteiden maisterit hoitaa puolestaan siivoustyön/kahvinkeiton.

        Meillä yliopistosairaalassa on keksitty vielä parempi ja toimivampi systeemi: Perushoitajat ja Lähihoitajat vastaavat potilaiden hoidosta ja sen suunnittelusta (lääkehoito, tutkimukset, toimenpiteet), sekä toteuttavat vaativimmat "temput", kuten INTUBAATIOT, sentraaliset kanyloinnit, operatiiviset hoidot (erityisesti on keskitytty avosydän-, elinsiirto- ja neurokirurgian siirtämiseenä ko ammattiryhmän ryhmän vastuualueelle). Tulokset ovat olleet erinomaisia, ja näinpä onkin voitu nostaa ko ammattiryhmien palkkoja edelleen siltä tasolta, millä ne olivat lääkärien hoitaessa ko tehtäviä. Karkeasti voidaan sanoa, että Lähihoitaja tänä päivänä ansaitsee n. kaksi kertaa enemmän, mitä tehtävää aiemmin hoitanut lääkäri.

        Organisaatiomuutokseen kuului myös olennaisesti se, että sairaanhoitajat on koulutettu aiempaa nöyremmiksi Ylempiään kohtaan, lisäksi heiltä on otettu "näyttävimmät" toimenpiteet ja potilaskohtainen organisointi pois ja siirretty ne Lähi- ja Perushoitajien vastuulle, muuten heidän toimenkuvansa on siis lähes ennallaaan. On tosin palattu tilanteeseen, joka vallitsi 1900-luvun alussa: sisar hento valkoinen on vain ylempänsä (Lähi- tai Perushoitaja) nöyrä ja hiljainen alainen, joka mukisematta tekee sen, mitä käsketään. Omaa ajattelua ei sallita, etenkään kun se ei ole lähelläkään sitä tasoa, mitä heidän Ylemmillään.

        Organisaatiossamme lääkärit vastaavat lähinnä potilaiden perushoidosta ja kuljetuksista erilaisiin toimenpiteisiin ja tutkimuksiin. Luonnollisesti huonompikuntoisten tai hätätilapotilaiden siirtoja johtaa aina Lähihoitaja, mielellään ENSIHOITOON suuntautunut sellainen, sillä hänellä jos kenellä on näkemystä ja kokemusta siitä, miten tällaiset asiat tulisi hoitaa. Lääkärien nykyisiä tehtäviä tarkasteltaessa on huomiotava se, että koska heillä ei ole niistä aiempaa kokemusta tai näkemystä, on heidän lähtöpalkkansa n. puolet siitä, mitä aiemmin Perus- ja Lähihoitajille maksettiin.

        Koska nykyinen malli on todettu erinomaisesti toimivaksi, ei sellaista tilannetta tule olemaan, että entiseen malliin olisi paluuta. Onkin suunniteltu, että mallia tulisi kehittää entisestään, ja hierarkiaa lisätä potilashoidon ja sairaaloiden tuottavan toiminnan parantamiseksi. Erilaisia Lähihoitajien johtamia tiimejä onkin perustettu suunnittelemaan ja toteuttamaan kuvatunkaltaista jatkuvaa muutosta, jonka on ajateltu lisäävän hyvinvointia koko suomessa.


      • tradenomi

        mitä semmonen ihminen tekee? Korjaa tietsikan vai mitä? No ei,....


      • *ninni
        elämä on... kirjoitti:

        Joo ja meidän firmassa siivoojat on johtoportaassa ja kauppatieteiden maisterit hoitaa puolestaan siivoustyön/kahvinkeiton.

        Ei tradenomit tienaa yhtään sen enempää ku merkonomit yms. tradenomeja on niin vitusti, et ei niille riitä hyväpalkkasta duunia. niitten on vaa oltava näis normiduuneis ku ei oo tarjontaa enempää.. et mieluummin lukee sit merkonomiks. pienempi vaiva ja sama duuni, ja sama palkka :)


      • öööååå

        Lidlin tuntipalkka on 10e .


    • jo käynyt

      tradenomiliiton sivuilla?

      • hele

        Olen käynyt. Suositukset ovat mielestäni eri asia. Käytäntö on ehkä toinen...


      • TRAL
        hele kirjoitti:

        Olen käynyt. Suositukset ovat mielestäni eri asia. Käytäntö on ehkä toinen...

        Kun liityt TRAL:n jäseneksi, niin sinulla on maksutta käytössäsi TRAL:n henkilökohtainen ura- ja palkkaneuvonta. TRAL tekee vuosittain jäsentutkimuksen, jolla selvitetään jäsenten palkkoja ja sijoittumista. Näitä tietoja jaetaan myös jäsenille. Palkkasuositukseen liittyy mm. seuraavat asiat:
        - toimiala
        - työkokemus
        - työtehtävä
        - maantieteellinen sijainti
        - koulutustaso
        - jne.


    • Valitettavasti

      Meillä maksetaan 2080 €/kk ja hakijoita on enemmän kuin riittävästi. Edullisempaa ottaa uusi tilalle kuin antaa korotuksia.

      • pienempipalkkainen

        Minun kk-palkkani on 1600. Ikä alkaa painaa, enkä tahdo millään löytää uutta työtä. 40-vuotias alkaa olla kalkkis.
        On sekä akateeminen että ammattikorkeakoulututkinto, eikä sekään auta.
        Olen ajatellut hakeutua uudelleenkoulutukseen paremmin työllistäville ja paremminpalkatuille aloille. Kun keksisi vielä mikä sellainen ala on:)


      • Advice
        pienempipalkkainen kirjoitti:

        Minun kk-palkkani on 1600. Ikä alkaa painaa, enkä tahdo millään löytää uutta työtä. 40-vuotias alkaa olla kalkkis.
        On sekä akateeminen että ammattikorkeakoulututkinto, eikä sekään auta.
        Olen ajatellut hakeutua uudelleenkoulutukseen paremmin työllistäville ja paremminpalkatuille aloille. Kun keksisi vielä mikä sellainen ala on:)

        Kouluttaudu rakennuspuolelle esim. LVI-puolella on huutava pula niin suunnittelijoista kuin teknikoista


      • MirkoMaa
        pienempipalkkainen kirjoitti:

        Minun kk-palkkani on 1600. Ikä alkaa painaa, enkä tahdo millään löytää uutta työtä. 40-vuotias alkaa olla kalkkis.
        On sekä akateeminen että ammattikorkeakoulututkinto, eikä sekään auta.
        Olen ajatellut hakeutua uudelleenkoulutukseen paremmin työllistäville ja paremminpalkatuille aloille. Kun keksisi vielä mikä sellainen ala on:)

        Ei tuolla 2 donalla brutto elä kunnolla! Ei saa ku perusruuan ja rumat ryysyt päälle. Ei hyvää uutta autoa, ei etelänmatkoja, ei trendibaarikierroksia, ei merkkivaatteita, ei mitään! Ja jos hammasta särkee, ei voi mennä yksityiselle. Liksan oltava minimi 3 donaa brutto.


      • Whooster
        MirkoMaa kirjoitti:

        Ei tuolla 2 donalla brutto elä kunnolla! Ei saa ku perusruuan ja rumat ryysyt päälle. Ei hyvää uutta autoa, ei etelänmatkoja, ei trendibaarikierroksia, ei merkkivaatteita, ei mitään! Ja jos hammasta särkee, ei voi mennä yksityiselle. Liksan oltava minimi 3 donaa brutto.

        Voi voi itse elän tällähetkellä 480€/kk johon pienellä lisätyöllä saan baarireissut Tonneloissa sun muissa. Vaatteita saan päälleni joita viittii ylläkin pitää ns. paremmassa seurassa. Autolla en tee mitään koska rahaa on asua keskustassa (Ajattele 480€ keskukstassa)

        On kyllä aika pinnallista hommaa sulla.

        toisaalta olenhan "lapista" ja palautteeksi saan varmaan että eihän sielä kettään oo.


      • wrew
        MirkoMaa kirjoitti:

        Ei tuolla 2 donalla brutto elä kunnolla! Ei saa ku perusruuan ja rumat ryysyt päälle. Ei hyvää uutta autoa, ei etelänmatkoja, ei trendibaarikierroksia, ei merkkivaatteita, ei mitään! Ja jos hammasta särkee, ei voi mennä yksityiselle. Liksan oltava minimi 3 donaa brutto.

        :D aika vitsikäs


    • robabababa

      Hei,

      Kysymyksesi on hyvä. Työntekijän tulisi aina olla selvillä yleisestä palkkatasosta. Toisaalta, kuten jo todettu palkkaus perustuu hyvin pitkälti tehtävään ja siinä suoriutumiseen.

      Suomessa löytyy taloushallinnon tradenomeja,jotka työskentelevät talousjohtajina 6 vuoden jälkeen ja tienaavat 6000€/kk, mutta löytyy myös paljon peruslaskunkäsittelytyöntekijöitä, jotka tienaavat alta 2000€.

      On hyvin paljon itsestä kiinni mitä tekee. Jos lähden arvioimaan yleistä keskipalkkaa, niin silloin taloushallinnon tradenomit suoriutuu hyvin. Paljon paremmin kuin markkinoinnin tai johtamisen tradenomit.

      Kohtuu vaativassa asiantuntijatehtävässä kuuden vuoden työkokemuksella uskaltaisin pyytää 3000€. Kuinka paljon yli, se riippuu puhtaasti sinusta itsestä ja siitä mitä teet.

      Koulutus ei ole mikään perusta palkalle. Lähtöpalkalle kyllä, mutta sen jälkeen aletaan katsomaan ammattitaitoa ja kokemusta.

      Muista, että työvoima on kuin mikä tahansa hyödyke. Siitä mistä on pulaa, sen hinnat alkavat nousta. Hanki hyvä yleistietämys ja sen jälkeen erikoistu johonkin todella specifiin alaan, jonka hallinta yrityksille kriittisen tärkeää. Kehitä itseäsi auktoriteetiksi tällä alalla ja huomaat, että ennen pitkään palkkatasosi alkaa nousta.

      Tällaisia alueita tällä hetkellä ovat esim. Basel II ja sarbanes-oxley,IAS/IFRS, SAP, etc. Specifinen osaaminen näihin riippuen nostaa palkkatasoasi huomattavasti.

      Ne tyhmät ekonomit ja tradenomit, jotka puskee paperia päivästä toiseen ja odottaa, että heidän panostus yhtiöön joskus palkitaan ylennyksen ja palkankorotuksen muodossa, ovat yleensä niitä, jotka valittavat kaikesta ja sanovat, että paskamerkonomi/tradenomi/ekonomi/mikäikinä.

      Entinen Suomen pankin pääjohtaja oli valt. kandidaatti koulutukseltaan, mutta hänen alaisuudessaan työskenteli kymmenittäin kauppatieteen ja kansantaloustieteen tohtoreita. Donald Trump on bachelor-tason tutkinnon suorittanut, Jari Sarasvuo oli käynyt pari hassua kauppakorkean kurssia ja aloitti yritykset tyhjästä.

      Ette kai te ole niin naiveja, että annatte ulkopuolisten päättää palkkanne. Toinen seikka, kerää pankkitilillesi ainakin 5000€. Silloin kun työpaikan vaihtamine tulee kyseiseksi, et joudu ottamaan ensimmäistä turhaa paikkaa joka tulee vastaan, vaan pystyt kilpailuttamaan tarjouksia.

      Kaikki on lopulta yllättävän helppoa, suurin osa vaan jatkaa arkista työtään ja toivoo, että toivottavasti, joku päivä postista kolahtaa huipputarjous tai pomo yhtäkkiä kaksinkertaistaa palkan.

      Lopettakaa unelmointa ja alkakaa toimia!

      • vastaus!!

        Meinasin juuri luopua toivosta että palstalla pyörii yhtään asiallista ihmistä. Tällaisia vastauksia odottaisi aina saavansa asiallisiin kysymyksiin. T. ei alkup. kirj.


      • hele

        Kiitos paljon! Tätä ajattelinkin, täytyy selvittää yleistä tasoa. Olen vaihtamassa työpaikkaa osittain palkan takia. Ei nykyään todellakaan työnantajat maksa palkkaa vaikka tekisi työt kunnolla. Pitää osata jotain ja pitää osata vaatia palkankorotusta tarpeen tullen.


      • Unelmat toteen

        Itse olen tehnyt samaa työtä nyt viisi vuotta ja palkka on 4 400 eur/kk. Lähtöpalkkani työuran alussa oli 2 600eur/kk, mutta saatuani työkokemusta enemmän ja huomattua omaavani huomattavan määrän tietoa omalta alueeltani päätin "arvottaa" osaamiseni ja pääsinkin heti kilpailevaan yritykseen töihin. Palkkaa on todella vaikea saada nousemaan edellisellä työnantajalla tai ainakin se oli kovan taistelun takana.

        Kun kysyin palkankorotusta edelliseltä työnantajalta palkka nousi 300 eur/kk pienen jupinan saattelemana. Tuntui, että jouduin todistelemaan omaa osaamistasi, ettei sitä olisi muka huomattu. Onneksi kilpailutin osaamiseni sillä nyt koen, että työpanos/osaaminen menee linjassa palkan kanssa, toistaiseksi. Ja huomattava etu on myös että osaamista arvostetaan ihan eritavalla, joka myös motivoi tekemään työt vielä paremmin. Minusta varmasti kiittää myös minut bongannut head hunter, sillä kuulin jälkikäteen mitä HH oli löydöstään uudelta työnantajaltani veloittanut.

        -tuta tradenomi-


      • senator s

        KYLLÄ ROBABABA PUHUU TÄYTTÄ ASIAA senkin laiskat luuserit. luulettte et joku helppo koulutus tai ylipäätää koulutus teistä rikkaita tekee ja paskanmarjat syntykää viisaammiksi tai eläkää 4000e alle kuussa.


    • Tietojenk. ko

      Olen vuonna 98 valmistunut (tietojenkäsittelyn ko.), joten työkokemusta on enemmän. Työkenttä on enemmän tietotekniikan kuin taloushallinnon puolella. Tehtävänimike on Järjestelmäpäällikkö.

      Palkka on nyt 3878, pientä korotusvaraa pitäisi olla. Keski-suomi.

    • Tietojenkäsittelyn ko.

      Valmistuin '97. Palkka nyt 3878 Eur / kk (muutaman euron tarkkuudella).

      Työkenttänä systeemityö.

    • verrari

      Tietojenkäsittelyn Tradenomi. Työkokemusta 4,5 vuotta. Tehtävät ns. asiantuntijatehtäviä. Palkka ~2800e/kk. Pohjois-Pohjanmaa.

      • ALKAA

        alle kahdeksan keskiarvolla ei juuri muualle kuin kaupan kassaan..täh??


      • Patunaama
        ALKAA kirjoitti:

        alle kahdeksan keskiarvolla ei juuri muualle kuin kaupan kassaan..täh??

        Olen lukenut näitä keskusteluja koko tradenomiopintojeni ajan kauhunsekaisin tuntein. Olen kuullut kuinka päädyn Lidlin kassalle tai Heseen paistelemaan burgeria. Valmistun ensi kuussa tradenomiksi ja tänään sain itselleni viimein hyväpalkkaisen ja mielekkään työn. Hakuprosessi kesti noin kuukauden. Voin nyt kertoa kaikille tradenomeille lohdutuksen sanoja, että nälkäpalkalla ei tarvitse töihin mennä. Paljon annetaan arvoa aikaisemmille tekemisille ja persoonalle. Itse olen opiskelujeni ohessa toiminut pienyrittäjänä sekä keksinyt pari tuoteinnovaatiota, joiden käyttöoikeudet olen myynyt eteenpäin toisille firmoille. Kuten arvata saattaa, nämä edesottamukset ovat olleet arvossaan kun olen töitä hakenut. Että sellainen mäkinkassapaska yms. on syytä hiljalleen lopettaa...


      • tietäjä..
        Patunaama kirjoitti:

        Olen lukenut näitä keskusteluja koko tradenomiopintojeni ajan kauhunsekaisin tuntein. Olen kuullut kuinka päädyn Lidlin kassalle tai Heseen paistelemaan burgeria. Valmistun ensi kuussa tradenomiksi ja tänään sain itselleni viimein hyväpalkkaisen ja mielekkään työn. Hakuprosessi kesti noin kuukauden. Voin nyt kertoa kaikille tradenomeille lohdutuksen sanoja, että nälkäpalkalla ei tarvitse töihin mennä. Paljon annetaan arvoa aikaisemmille tekemisille ja persoonalle. Itse olen opiskelujeni ohessa toiminut pienyrittäjänä sekä keksinyt pari tuoteinnovaatiota, joiden käyttöoikeudet olen myynyt eteenpäin toisille firmoille. Kuten arvata saattaa, nämä edesottamukset ovat olleet arvossaan kun olen töitä hakenut. Että sellainen mäkinkassapaska yms. on syytä hiljalleen lopettaa...

        Keksitkö uuden tavan ripustaa serpentiiniä? Nyt faktoja kehiin, eihän kukaan tuollaista muuten usko. Nimi, yritys, palkka ja toimenkuva, muuten olet paskanpuhuja..


    • it-tradenomi

      Liksa-asiat riippuu monesta asiasta. Jos laitat palkkatoivomukseksi 2000 eur kk, ja elättelet toiveita palkankorotuksia matkan varrella, niin ei niitä tule, vaan liksasi on ja pysyy paskana tappiin saakka. Itsellä tällä hetkellä 3300 eur kk, ku vaadin heti alussa tarpeeksi juurikin siitä syystä, että takana on helvetisti työkokemusta ja pari tutkintoa. It-tradenomin kuuluukin pyytää heti tarpeeksi liksaa, kas kun tutkinnossa on paljon samoja kursseja kuin esim. insinööreillä. Tietämättömien ihmisten tradenomimollaus johtuu juurikin siitä faktasta, että he eivät tiedä tradenomitutkinnoista mitään. It-tradenomi voi hakea suoraan it-hommia ja vaatia sen mukaista liksaa, kun taas tradenomi (liiketalouden) hakee taloushallinnon hommia, ja niissä liksat ovat useammin toimistotyöläisen tasoa.

      • o-p.

        Tutkinnon mollaajiahan löytyy oli tutkinto mikä tahansa, päällimmäisenä syynä taitaa olla kateus. Yleensä nämä moittijat ovat joko fukseja tai ylioppilaita jotka eivät ymmärrä lähteä jatkokoulutukseen ja ovat itse Lidlin kassalla. Itse olen muutama vuosi sitten valmistunut tradenomi, kuukausituloni ovat 3700 euroa, onnistumisten jälkeen olen saanut tingattua palkkani tuohon nykyiseen. Toimin asiantuntija/esimiestehtävissä yksityisessä yrityksessä ja olen työhöni tyytyväinen ainakin tällä hetkellä.


      • Bunni82
        o-p. kirjoitti:

        Tutkinnon mollaajiahan löytyy oli tutkinto mikä tahansa, päällimmäisenä syynä taitaa olla kateus. Yleensä nämä moittijat ovat joko fukseja tai ylioppilaita jotka eivät ymmärrä lähteä jatkokoulutukseen ja ovat itse Lidlin kassalla. Itse olen muutama vuosi sitten valmistunut tradenomi, kuukausituloni ovat 3700 euroa, onnistumisten jälkeen olen saanut tingattua palkkani tuohon nykyiseen. Toimin asiantuntija/esimiestehtävissä yksityisessä yrityksessä ja olen työhöni tyytyväinen ainakin tällä hetkellä.

        Kauppakorkean opiskelijoiden alkuvaiheen työpaikkojen löytymistä on tutkittu. Henkilösuhteiden avulla
        muistaakseni löytyi yli puolet. Työt eivät vaadi ihme kykyjä. Riittää että pääsee alkuun ja tukea löytyy.
        Kaupallisissa piireissä kopioita ottava ja kahvia keittävä henkilö saattaa saada korkeampaa palkkaa kuin
        kuin kiitettävästi ammattitutkinnon suorittanut kolmella vieraalla kielellä asiakaspalvelua tekevä.
        Esimiehenä onnistuu kuka vain kun korkealta löytyy tukea ja yrityskulttuuriin kuuluu konserni jossa työt
        ja tulokset voidaan siirrellä. Näin peitellään mokat ja hoidetaan hankalat henkilöt pihalle.


      • tradenomi
        Bunni82 kirjoitti:

        Kauppakorkean opiskelijoiden alkuvaiheen työpaikkojen löytymistä on tutkittu. Henkilösuhteiden avulla
        muistaakseni löytyi yli puolet. Työt eivät vaadi ihme kykyjä. Riittää että pääsee alkuun ja tukea löytyy.
        Kaupallisissa piireissä kopioita ottava ja kahvia keittävä henkilö saattaa saada korkeampaa palkkaa kuin
        kuin kiitettävästi ammattitutkinnon suorittanut kolmella vieraalla kielellä asiakaspalvelua tekevä.
        Esimiehenä onnistuu kuka vain kun korkealta löytyy tukea ja yrityskulttuuriin kuuluu konserni jossa työt
        ja tulokset voidaan siirrellä. Näin peitellään mokat ja hoidetaan hankalat henkilöt pihalle.

        Olen 4 vuotta sitten valmistunut naispuolinen liiketalouden tradenomi, ikää tällä hetkellä 26 v. Tittelinä myyntipäällikkö, vähän aikaa sitten sain lisää vastuuta organisaatiossani ja palkassakin se näkyi jonkin verran. Bruttopalkkani on tällä hetkellä noin 3800 € kuussa. Että jos tradenomiksi tahtoo opiskella ja etsiä itselleen koulutusta vastaavan työn, niin se on siis ihan mahdollista. Ja mielestäni tuohon palkkaan voi tällä hetkellä olla tyytyväinen. Ja koska olen nuori ja työuraa on vielä paljon jäljellä, niin uskon, että palkkakehitystä vielä tapahtuu.


      • tuleva_tradenomi
        tradenomi kirjoitti:

        Olen 4 vuotta sitten valmistunut naispuolinen liiketalouden tradenomi, ikää tällä hetkellä 26 v. Tittelinä myyntipäällikkö, vähän aikaa sitten sain lisää vastuuta organisaatiossani ja palkassakin se näkyi jonkin verran. Bruttopalkkani on tällä hetkellä noin 3800 € kuussa. Että jos tradenomiksi tahtoo opiskella ja etsiä itselleen koulutusta vastaavan työn, niin se on siis ihan mahdollista. Ja mielestäni tuohon palkkaan voi tällä hetkellä olla tyytyväinen. Ja koska olen nuori ja työuraa on vielä paljon jäljellä, niin uskon, että palkkakehitystä vielä tapahtuu.

        Haitko suoraan myyntipäälliköksi vai mihin ammattiin?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe