Suolihuuhtelu - kokemuksia?

harkitsevainen33

Olen harkitsemassa suolihuuhtelua. Käsittääkseni se on paksusuolen huuhtelu, jossa erityisesti epäpuhtaudet saavat kyytiä. Onko kenelläkään kokemuksia tästä jutusta? Tuntuuko se samalta kuin peräruiske? Olen pari kertaa joutunut ottamaan tuollaisen ruiskeen sairaalassa, ja ne olivat tosi kurjia kokemuksia. Onko vatsa pitkään sekaisin sen jälkeen? Kuinka luontaishoitoloiden henkilökunta hoitaa tämän tilanteen, ovatko asiallisia vai..?

10

13993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiallisia,

      vaan nauravat sun karvasta persettäsi. Kannattaa tosiaan harkita että meneekö.

    • se itse

      Kannattaa kokeilla tehdä itse. Eikös apteekista pitäisi saada välineet. Ei normaalissa suolihuuhtelussa ainaskaan vatsa mene sekaisin, mutta en tiedä kuinka syvältä on tarkoitus huuhdella :)

    • Se on

      kai se sama vempele joka tulee mukana paastopakkauksissa. Siinä tapauksessa minunkin mielestä kannattaa tehdä itse. Makaat vain kyljelläsi ja loput hoituu melkein itsestään.

    • tyttiliina

      Hei
      Toki kannattaa mennä.
      On aivan eri asia kuin peräruiske. Golonik huuhtelussa puhdistuu suoli kuona-aineista ja sellaisistakin poimuista joissa on tavara seisonut pitkään.
      Suoluhuuhtelua ei suositella säänöllisesti eikä painonhallinnan apukeinoksi vaikka toki vatsa onkin litteämpi kuin on puhdas.
      Suolihuuhteluita tekevä hoitaja ei naura kenenkään "perseelle", hän kyllä kertoo vaikutuksista ja ohjaa asiakastaan asiallisesti.
      Soita vaikka hoitolaan jossa huuhteluita tehdään ja tiedustele asiasta. Ps. älä välitä siitä että tällä palstalla on jonkinverran epä asiallisia kommenteja.

    • teppo
    • elisa.

      Mina olen ollut kerran mut nyt myohemmin olen tehnyt sen itse kotonani.Ei mulla maha ole mennyt kertaakaan sekaisin.olo on loistava aina sen jalkeen.Olo on hirvea jos vatsa ei toimi saannollisesti.Tietysti aina kannattaa pyrkia siihen et maha toimii.Ei kannata turhia pelata jos olet paattanyt menna

    • vaati

      kyl mää teen huuhtelun aina ennen seksiä. On
      pakkokin, ku ei haluta et paska haisee ja roiskuu.
      Si

    • Vaikeissa suoliston ongelmissa voidaan käyttää tukihoitona otsoniterapiaa josta olen kuullut todella hyviä kokemuksia esimerkiksi haavaisen paksunsuolen tulehduksen hoidossa http://www.otsoniterapia.net/

      Colonic-hoitojaksoon kannattaa ryhtyä vasta sitten kun siihen jaksaa panostaa ja on aikaa. Hoitosarjat on aika arvokkaita, alussa käydään useampi kerta viikossa ja hoitoja voi olla jopa kymmenen tai enemmänkin.
      Hyvään hoitoon kuuluu myös ruokavaliohoito ja Lääkäri Kaarlo Jaakkolan kirjaan ja kirjoituksiin kannattaa tutustua.

      Itse hoitotapahtuma ei ole kovin rentouttava...mutta en tunne ketään kuka olisi siihen kuollut =)

    • Anonyymi

      On kivuliasta mutta kannattavaa vatsa ei ole kipeä jälkeenpäin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe