Finniarvet pois kotikonstilla?

Eli olen -89 opiskelija ja minulta on jäänyt aknen jälkeen näitä arpeja ihan kivasti ja nyt nämä alkaa häiritsemään.

Naamassa on enemmänkin tämmöisinä läiskinä nämä arvet ja rinnassa ja selässä on vain tuommosia täplinä nuo arvet.

Kosmetologilla käynti on kallista ja minun opiskelubudjetti ei tuohon hommaan riitä, eli löytyskö kaupoista mitään auttavaa tuotetta mikä saisi edes tuon punoituksen häviämään tai arvet lähes kokonaan?

Olen todella kiitollinen auttavista vastauksista =)
22302
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

aknesta tietoa...
Jos akne on jo ehtinyt aiheuttaa arpia, niitä voidaan yrittää häivyttää kemiallisesti ja laserilla. Isotretioniinikuurien jälkeen arvet pienentyvät ja muuttuvat huomaamattomammiksi. On myös hyvä muistaa, että ajan myötä arvet korjautuvat myös itsekseen.

Kannattaa käydä apteekissa kysymässä, koska suurin osa lääkkeistä on resepti lääkkeitä eli lääkärillä ainakin pitäisi käydä. Lääkäriltä saa avitcidia arpien ja aknen hoitoon (auttaa molempiin).

Aknen hoitotulos on sitä parempi, mitä varhaisemmin sitä aletaan hoitaa. Mikäli hoito jäi aikanaan syystä tai toisesta tekemättä, voidaan arpeutunutta ihoa hioa.
Jos aknen jättämät arvet ovat syviä, ei hyväkään hionta korjaa ihoa entiselleen. Ihohionta kuuluu ihotautilääkärin tehtäviin. Hiontojen määrästä ja tiheydestä sovitaan yhdessä potilaan kanssa yksilöllisesti. Hinnat vaihtelevat lääkäriasemittain ja hiontakertojenmäärän mukaan.

Äänestä

jos paikkakunnallasi on kosmetologikoulu,tekevät siellä puolet halvemmalla kasvohoitoja,kannattaa kysyä..

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Jeijeieji kirjoitti:

Eli olen -89 opiskelija ja minulta on jäänyt aknen jälkeen näitä arpeja ihan kivasti ja nyt nämä alkaa häiritsemään.

Naamassa on enemmänkin tämmöisinä läiskinä nämä arvet ja rinnassa ja selässä on vain tuommosia täplinä nuo arvet.

Kosmetologilla käynti on kallista ja minun opiskelubudjetti ei tuohon hommaan riitä, eli löytyskö kaupoista mitään auttavaa tuotetta mikä saisi edes tuon punoituksen häviämään tai arvet lähes kokonaan?

Olen todella kiitollinen auttavista vastauksista =)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu