Hengitysvaikeuksia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ihme oire

Mistä ihmeestä johtuu hengitys vaikeudet, ne on joka ilta ja niitä ei pysty sanoin oikeastaan kuvaamaan, mutta yritän nyt jotenkin kertoa sitä nonii elikkä: hengitys vaikeudet on semmosia, että ne saattaa tulla urheilun tai juoksemisen kautta aina kun hengitän niin tuntuu, että keuhkot ei saa tarpeeksi happea, mutta välillä saan kunnolla happea eli keuhkot täyteen ja seuraksena kun on noita hengitysvaikeuksia alkaa pikku hiljaa huimaanaan en polta enkä juo ja muutenkin elämäntavat pitäisi olla kunnossa, tietysti onhan se vaikea elää tämmösen oireen kanssa kun niitä joka päivä on jossain vaiheessa :( :( auttakaa please!!!!!!!!!!!!

38

18337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anemia aiheuttaa

      hengitysvaikeuksia ja pumpun sytkimisiä. Eli jo alle 110 arvoilla voi sellaista esiintyä.
      Syötkö kunnolla vai pihtaako ruuassa ja rääkkäät itseäsi laihtuaksesi?
      Itselläni meni hgb niin huonoksi, että se tuntui ihan hengityksessä, kävellessä ja istuessakin välillä tuntui ettei saa henkeä ja keuhkoissa tuntui epämiellyttävää kivun tuntemusta.
      Samoin anemian takia pumppu sytkyili iljettävästi. Vaivoihin auttoi rautalääke sekä magnesium.

      • todellakin syö

        kunnolla! Jotenkin viestistäsi sai sen käsityksen että niin ei ehkä ole asian laita.


      • Nimetön

        mulla on sellasia hengitysvaikeuksia ett en jaksais ottaa henkeä..... tiiättekö mist tällane johtuuu?


    • tai paniikkihäiriö

      Hyperventilaatio? Käypäs vilkaisemassa myös paniikkihäiriö-palstalla.

    • Minulla sama

      Mulla on sama homma, mutta mä poltan :( olen yrittänyt lopettaa, mutta ei onnistu.

      Lisäyksenä vielä, että minua pistää rintaan ja sydän lyön epätasaisesti. Niska, selkä ja käsi kipeytyvät. Pienikin kävelymatka saa hengityksen lähes tyrehtymään. Huimaa ja väsyttää koko ajan. Verenkierto on huono sekä käsissä että jaloissa, vetävät sinisiksi.

      Että semmoista, päivä kerrallaan eletään.

      • Iitutiitu

        Vastaan vanhaan viestiisi. Olen palstalla juuri kuvailemiesi oireiden takia. Oletko saanut niihin selvyyttä? Jos nyt satut tätä palstaa katsomaan...


      • terra
        Iitutiitu kirjoitti:

        Vastaan vanhaan viestiisi. Olen palstalla juuri kuvailemiesi oireiden takia. Oletko saanut niihin selvyyttä? Jos nyt satut tätä palstaa katsomaan...

        ..samanlaisia oireita. Varsinkin iltaisin oli erittäin pahana, typeryyttäni en hakeutunut lääkäriin, vaan yritin selvitä kunnes kuvioihin tuli niin raju yskiminen, että se aiheutti oksentamista, sekä paha vinkuminen hengitysteissä. Viimein hakeuduin hoitoon ja tuloksena oli diagnoosi astmasta. Sikäli lääkäri hämmästeli asiaa, sillä suvullani ei ole taipumusta astmaa. Itse epäilin syyksi kahden vuoden asumista asunnossa, jossa oli homevaurio. Kamppailulaji urani tyssäsi siihen. :( Kannattaa mennä sinne lääkärille ja varmistaa asia, hoitamattomana astma vaan pahenee. Tosin oireet voinevat johtua myös huonosta ruokavaliosta, enkä tarkoita nyt "en-syö-roskaruokaa" vaan ihan sitä vanhaa kunnon ruokaympyrä härdelliä. :)


      • MInä vain
        terra kirjoitti:

        ..samanlaisia oireita. Varsinkin iltaisin oli erittäin pahana, typeryyttäni en hakeutunut lääkäriin, vaan yritin selvitä kunnes kuvioihin tuli niin raju yskiminen, että se aiheutti oksentamista, sekä paha vinkuminen hengitysteissä. Viimein hakeuduin hoitoon ja tuloksena oli diagnoosi astmasta. Sikäli lääkäri hämmästeli asiaa, sillä suvullani ei ole taipumusta astmaa. Itse epäilin syyksi kahden vuoden asumista asunnossa, jossa oli homevaurio. Kamppailulaji urani tyssäsi siihen. :( Kannattaa mennä sinne lääkärille ja varmistaa asia, hoitamattomana astma vaan pahenee. Tosin oireet voinevat johtua myös huonosta ruokavaliosta, enkä tarkoita nyt "en-syö-roskaruokaa" vaan ihan sitä vanhaa kunnon ruokaympyrä härdelliä. :)

        Minulla tunne on kuin happi ei menisi keuhkoihin asti, kuin se vain kävisi henkitorvessa ja palaisi sitten takaisin ulos. Välillä on kuitenkin hengenvetoja, jolloin happea tuntuu saavan aivan hyvin. Kun happea ei heti tunnu saavan, on sitä pakko haukkoa, joka taas puolestaan aiheuttaa rintakipuja. Joskus vain unohdan kokonaan tämän ongelman, jolloin henkeä saa aivan helposti. Toivottavasti lääkäreiltä saa edes jonkinnäköisen vastauksen.


      • Freja666
        MInä vain kirjoitti:

        Minulla tunne on kuin happi ei menisi keuhkoihin asti, kuin se vain kävisi henkitorvessa ja palaisi sitten takaisin ulos. Välillä on kuitenkin hengenvetoja, jolloin happea tuntuu saavan aivan hyvin. Kun happea ei heti tunnu saavan, on sitä pakko haukkoa, joka taas puolestaan aiheuttaa rintakipuja. Joskus vain unohdan kokonaan tämän ongelman, jolloin henkeä saa aivan helposti. Toivottavasti lääkäreiltä saa edes jonkinnäköisen vastauksen.

        Mulla on aivan samanlaista. Hengittämiseen pitää oikein keskittyä, todella rasittavaa. Sitten kun hengittämistä ei ajattele niin se menee ihan normaalisti, mutta kun se koko ajan vaivaa, ja sitten kun sitä alkaa taas miettimään niin vaivat tulee takasin. Pitäisi kai lääkärissä käydä, kylkiluut kipeytyy aika paljon tätä vauhtia.


      • kj

        Keuhkovaltimoiden verenpainetauti (PAH)

        Hengenahdistus on tyypillinen oire, jota esiintyy aluksi rasituksessa. Väsymys,
        huimaus ja pyörtyminen liittyvät sydämen pumppauskyvyn heikkenemiseen.
        Muita oireita voivat olla sydämen tykytys ja rintakipu. Sydämen oikean puolen
        vajaatoimintaan liittyvät turvotukset jaloissa, maksassa ja suolistossa. Tällöin
        myös sormissa voi esiintyä sinisyyttä (syanoosi). Samoja oireita voi esiintyä myös
        muissa keuhko- ja sydänsairauksissa, joten oikeaan diagnoosiin pääseminen voi
        viedä joskus aikaa.


    • Hoida kuntoon!

      Kuulostaa hyvinkin vahvasti rasitusastmalta eli lääkäriin vaan:(

    • ruoka-allerginen

      Minullakin oli samoja oireita. Minulla nuo hassut hengitysvaikeudet johtui siitä että allergian takia hengitystiet olivat lähes aina lievästi turvonneet eli ahtaat. Urheillessa sen huomasi, kun ei jotenkin saa tarpeeksi ilmaa sisään.

      Sinulla epäilisin allergiaa tai muuta limakalvojen yliherkkyyttä, jos on heti helpompi hengittää kun vain nostaa leuan ihan ylös niin että kurkun asento muuttuu. Tuntuuko usein kun nielet siltä että joku tökkisi vastaan? Onko siis nieleminen vaikeaa? Tuntuuko että jokin ihan kuin kuristaisi sinua?

      Kun hengitystiet on huonossa kunnossa KAIKKI pölyt, kemikaalit ja hajusteet pahentavat vain asiaa. Jos kyse on allergiasta (oli allergian aiheuttaja sitten ihan mikä tahansa) ensiapuna kannattaa vaihtaa pyykinpesuaineet hajusteettomiin ja pestä näillä vuodevaatteet tästä lähtien. Tuulettaa ja siivota paremmin, välttää KAIKKIA hajusteita ja siitepölyjä ym, jotta saisit limakalvot rauhoittumaan.

      • 665

        Rasitusastmaa veikkailen minäkin, oireet täsmäävät omieni kanssa ja diagnoosina mulla rasitusastma. Ei muuta kuin astmatesteihin ensteksi, luulisin, että se on todennäköisin syy.


    • närästää

      tollasia hengitysvaikeuksia on myös toisilla refluksikoilla.
      Eli esim juostessa hapan sisältö nousee ylös, joko
      tihkuen keuhkojen puolella tai aiheuttamalla vagushermoärsytysken
      kautta supistavan kohtauksen ..... ei tarvi tuntua minkäänlaista
      närästystä tai poltetta. Itselläni oli parikytä vuotta outoa hengenahdistuksia jotka
      osoittautui juuri tuoksi. Ja astma ja refluksitauti menee usein käsi
      kädessä kanssa. jos kiinnostaa, tosta refluksista voi lukee lisää
      www.refluksi.fi esim refluksi ja astma, refluksi oireet ym.

    • Peloissaan!

      Mulla on tälläsiä vaikeuksia pari kuukautta: Tuntuu että olisi limaa sellain kitalaesta vähän pidemmälle, mutta se lima (jos se sitä on) ei irtoa ollenkaan, vaan se jää jumittamaan, joka vaikeuttaa hengitystä. Iltapäivällä noin kello neljästä kello seitsemään oireita ei ole juuri ollenkaan, mutta aikaisemmin on vähän, ja seitsemän jälkeen vielä enemmän oireita. En uskalla mennä lääkäriin, sillä pelkään diagnoosia. Voisiko joku auttaa!?

    • Sauvasirkkaomistaja

      MÄ TIIÄN MÄ TIIÄN MÄ TIIÄN MÄ TIIIIIIIIIIIIIIIIIIÄN MÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ TIIÄN!
      se johtuu tressistä mullaki on silllee ja mu äiti sanooo et se johtuu ressistä kokokeuhkoista ei pysty hengittää kannattaa harjotella!

    • tää on ihan selvästi paniikkihäiriöö!

    • ?

      Olen itse miettinyt kans mistä johtuu kun välillä tuntuu et happi ei mee keuhkoihin asti ja välillä pitää vetää oikein kunnolla henkee.. Voisikohan se mahdollisesti olla paniikkihäiriötä, koska kaikki muut paniikkihäiriön oireet sopii täydellisesti. Kaikkein pahimpia nämä kyseiset oireet on krapulassa...

    • Jo riitti

      Haluan vain ilmoittaa omista hengitysvaikeuksistani,jotka nyt ovat toistuneet samasta syystä,eli sisäilmasta.Joko kosteusvaurio rakenteissa tai 70-luvun talojen rakennusmateriaali.olin 27v.kosteusvaurioidussa päiväkodissa töissä. sairastin jatkuvasti myöhemmin poskiontelotulehdusta,korvatulehdusta,keuhkoputkebtulehdustaym.pahinta oli tunne,että kurkussa on klimppi.
      muutin viimeiset 2v.ennen eläkkeelle lähtöä ns.puhtaaseen päiväkotiin ja elämä tasapainottui. Kaikkea minullea epäiltiin,annettiin jopa psyykelääkkeitä ,jotka eivät sopineet lainkaan.
      Sinä aikana minulle kehittyi paniikkihäiriö seurauksena pelosta, joka tuli hengitysvaikeuksista.
      Elämä oli normaalia,kunnes muutin maalle 70-luvulla rakennettuun kerrostaloon,josta jo ulospäin näki kosteusvaurioita,mutta olin unohtanut ne.Sisälle tehty täysremontti ja jo 3v.jälkeen alkoi taas oireilu.
      Happi suoraansanoen loppui.Tuli paineen tunnetta päähän,loputon uupumus. Ulkona aluksi kaikki aina helpottui.en päässyt minkäänlaiseen rauhaan ,en pystynyt kaukottelemaan enkä hengittämään syvään. Tulin käheäksi ja köhin koko ajan.
      Muutto taas ns.puhtaaseen taloon.
      4v,hyvin,mutta eron kautta hain uutta asuntoa ja pääsin unelmakämppään.
      Kaunis näköala,remontoitu yksiö,kellarissa näin jälkiänsuuresta vesivahingosta ja taas sama rumba. Naapurihuoneistossa täysremontti käynnissä ,ja ehkä siitä syystä samat ongelmat. Nyt riitti,kaikki lääkkeet käytössä ja nyt viisaampi,kasteus ja homevauriot syynä

    • juuniin ja jepsis

      Hyperventilaatiota on aika monella. Katsokaa netistä.

    • Mitä lie vaivaa

      Kuulostaa mun oireilta osittain. Kurkussa tuntuu välillä vähän kuristusta ja ahistusta. Päivällä vielä menettelee kun on muuta puuhaa, mutta maate mennessä se alkaa: ihan kuin hengityksessä olis joku pykälä, että pitää seuraavalla sisäänhengityksellä ottaa ikäänkuin lisää happea. Tätä on ollut nyt syksystä alkaen, välissä parin kolmen viikon tauko kun mulla oli ilmarinta (jo kolmannen kerran ja kerran leikattukin ennen tätä kertaa), ja olin pois töistä sen kolmisen viikkoa. Siitä syystä luulen että nämä saattaa liittyä vähän stressiinkin.
      Pelottaa tietysti ilmarinnan uusiminen ja syy miksi se aina vaan tulee, vaikka periaatteessa ei pitäisi hätäillä kun koepaloissa vajaa vuosi sitten ei ollut kuitenkaan mitään, ainakaan sitä mitä niistä tutkittiin. Muutenkin takana aika vauhdikas ja stressaava vuosi.
      Joskus on myös polttelua, joten voipi olla myös refluksitautia, ja spriometriaan olen menossa vuoden vaihteen jälkeen, joten silloin selviää astmakin.
      Varsinaisesti ei vaivani kuulosta suoraan hyperventiloinnilta kuitenkaan, koska kuulostellessani sykettäni, se ei ainakaan huomattavasti muutu, eikä tule semmosia nopeita hengityksiä, vain tuo ikävä hengityksen ikäänkuin salpautumistunne, että on saatava lisää happea.
      Olen yrittänyt hengityskouluttaa itseäni netistä löytyvillä ohjeilla, mutta eipä ainakaan vielä tuloksellisesti.
      Toivottavasti tästä pääsisi nopsaan eroon. Nukkumaan meneminen ei houkuttele:(

    • syksy meni

      Mullakin on ollut flunssaa lokakuusta asti ja marras-joulukuussa paheni, että tuli hengitysahdistuksia ja huimausta. Olen yleensä terve, joten ajattelin että paranen itsestään, eikä kuumetta ollut.

      Kuukauden kuluttua soitin kuitenkin YTHS:n kun oireet aina palasivat ja siellä sanoivat, että "tätä on nyt liikkeellä: juo kuumaa ja lepää. Joka toinen soittaja valittaa samasta. Voi kestää jopa 7 viikkoa". Nyt olen jo reilu 2kk ollut tässä ahdistavassa taudissa, missä ei voi tehdä mitään muuta kuin maata tai rupeaa väsyttämään, ahdistamaan,yskittämään. Välillä on perempia "kausia", mutta ei tämä vaan tunnu menevän ohi. Masentaa kun ei voi urheilla ja ei voi oikein puhuakaan paljon tai nauraa (tuntuu pahalta). Huomenna sitten yksityiselle, jos vaikka ottaisivat tosissaan.

      Yskökset ovat kirkkaita ja niissä maistuu joskus "rauta". Hengitykseen täytyy myös keskittyä; pelkään että kuolen johonkin sydänkohtaukseen. Ilmeisesti kyse on kuumeettomasta keuhkoputkentulehduksesta tai alkavasta astmasta mikäli googleen on luottaminen.

      myhyy, itkettää ja masentaa. :(

      • Mycoplasmaako?

        "Syksy meni", oletko jo parantunut? Työkaverillani oli jotain samantapaista ja oli kuulemma sitä mycoplasmaa. Nyt lääkekuurilla. Hänellä tuntuu ulkoillessa että happi loppuu. Vaikka ei näistä voi tietää koskaan onko se samaa vaikka oireet olisikin samat.


    • Tukastunut

      Minulla tulee keskellä päivää. Teen istumatyötä. Mitään stressiä ei pitäisi olla. Kun lähden illalla kävelylenkille oireet häviää jonkin ajan kuluttua. En saa päivällä happea. Kaikki veriarvot on ok.
      Saitko apua omiin vaivoihisi ja mikä oli syy????

    • henriks ijas

      käy ulkona kävelemöässä se auttaa ja imuroi tuuletus reiät vessasta.
      ruostetta

      • henriks ijäs

        käy rautakaupoass aostaa listan poalanen eteiseen uudet klistat vain.


      • henriks ijas
        henriks ijäs kirjoitti:

        käy rautakaupoass aostaa listan poalanen eteiseen uudet klistat vain.

        käy oulun haapalehdon lidlissä siellä on uusio rakennus . rantakastellin kauppakeskus käynny vanhaksi ei toimi niin hyvin.


      • henriks ijas
        henriks ijas kirjoitti:

        käy oulun haapalehdon lidlissä siellä on uusio rakennus . rantakastellin kauppakeskus käynny vanhaksi ei toimi niin hyvin.

        yit ei sanonu mitään.


    • joo18

      joo mullaki ihan sammaa.. joutuu vettää keuhkot ihan täytee ja sitte nielasee että saa kunnolla happia

    • refluksista kärsivä?

      Itselläni närästys aiheuttaa pahaa hengitysvaikeutta. Kyllä, närästys. Itsekin ajattelin aluksi että pyh, humpuukia tollanen, mutta oon tajunnu lähiaikoina sen. Vähän istualtaan nukkuminen esimerkiksi auttaa jos ongelma esiintyy nukkuessa kuten minulla. Närästyslääke tai maitotuotteet helpottaa oloa selvästi, niin yöllä kun päivälläkin.

    • Voicemassage

      Oletko kokeillut voice massagea? Se on hengitykseen ja äänentuottoon osallistuvien lihasten käsittelyä ja laajentaa hengityskapasiteettia. Helpottaa mm. rasitusastmaa. Kannattaa kokeilla!

    • Anonyymi

      No vittu nään tosta tekstistäkin jo että sulla on ihan vitusti stressiä että rauhotu, stressi aiheuttaa hengitysvaikeuksia

      • Anonyymi

        Ei pysty rauhoittuu kun uhkaavat nuorisojengit partioi puukot ojoissa hesen kaduilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pysty rauhoittuu kun uhkaavat nuorisojengit partioi puukot ojoissa hesen kaduilla.

        Tuleekos ne mustit perästä, somaleilla on hyvin teroitetut puukot, ne pystyvät ihan mihin vaan tuoreeseen lihaan, se rauhoittaa kuulema.


    • Anonyymi

      Hengitys vaikeuksia!
      Olettekos kokeillee naimista, kun enne sanoisat, että jos ei viina ja savusauna, niin ja nainen auta se on kuolemaksi.

    • Anonyymi

      Saattapi olla coronaa, oletkos käynnä tekteissä, tulee eristää ja hoitaa,
      "homot jäljittää, jos ole mies ja jos nainen partainsinöörit".
      Suomalaiset eivät rasismiin puutu, eikä seksuaaliseen ahdisteluun syyllisty.

    • Anonyymi

      Koronahan se aiheuttaa tuollaisia vaikeuksia sanovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe