sinkkuna liian helppoa?

Liisa

hei,
olen viime aikoina herännyt kaameaan epäilykseen.. Olenkohan sittenkin alkanut viihtyä sinkkuna. Olen 29-v. ja takana yksi pidempi suhde, jonka jälkeen jäin "sinkuksi" ja sen "oikean" löytäminen on vain kestänyt. Nyt, muutaman vuoden jälkeen elämä tuntuu olevan vähän liiankin raiteillaan. Ystäviä, harrastuksia ja töitä riittää, ja alan olla huolissani, että alankohan viihtymään tässä olotilassa liian hyvin...

47

1289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksilö

      Tästä sinkkuuden helppoudesta voisi vaihdella enemmänkin ajatuksia... eli jos kiinnostaa, niin laita postia, katsotaan josko ajattelisimme asioista samoin:[email protected]

    • noora

      Mulla ihan samanlaiset fiilikset! Sinkkuna nyt jo 5 vuotta (pitkän suhteen jälkeen) ja ikää kertynyt 31v. Elämä on ihanaa ja helppoo mut pikkuhiljaa alkaa tuntuu että tarttis tehdä jotain muutaki...biologinen kello kun tikittää uhkaavasti! Ja mistä tässä iässä enää edes löytää "sitä oikeaa" kun on jo ajat sitten lopettanu etsimisen?

      • m30

        lopetin ulkosalla käynnin vuosia sitten ja jään yksin. turhaa rahanhukkaa kun ei ollut mahdollisuuksia kumminkaan.


      • Liisa

        niin, ja koska ei oo enää edes paniikkia niin varmaan tämä tilanne pysyy seuraavat kymmenen vuotta samanlaisena! kivoja ihmisiä on kyllä tullut vastaan ja ystäviä sekä tekemistä riittää, ja tässä iässä kai pitäis viimeistään olla hädissään tilanteesta.


      • Anonyymi
        m30 kirjoitti:

        lopetin ulkosalla käynnin vuosia sitten ja jään yksin. turhaa rahanhukkaa kun ei ollut mahdollisuuksia kumminkaan.

        No eipä tarvi pettyä ja pelätä puolison pettävän.


      • Anonyymi
        Liisa kirjoitti:

        niin, ja koska ei oo enää edes paniikkia niin varmaan tämä tilanne pysyy seuraavat kymmenen vuotta samanlaisena! kivoja ihmisiä on kyllä tullut vastaan ja ystäviä sekä tekemistä riittää, ja tässä iässä kai pitäis viimeistään olla hädissään tilanteesta.

        Juu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä tarvi pettyä ja pelätä puolison pettävän.

        Se on yksi hyvä puoli. Ei stressiä. Ei mustasukkaisuutta.


    • Sanelma

      nostaa päätään, kun on syytä huolestua siitä, että on tyytyväinen elämäänsä? Suomalaisellahan täytyy mennä huonosti, muuten putoo palava kivi päähän? Siinä tapauksessa Sinulla on hyvä syy olla huolissasi :)

      • Liisa

        Kiitos muistutuksesta Sanelma, täytyy olla kiitollinen siitä että menee hyvin. :)


    • Singelbels

      1. Ei tarvitse laskea sitä vessanpöntön kantta
      2. Ei tarvitse selitellä, missä sitä ollaan oltu
      3. Hammastahnatuubia puristetaan juuri oikeasta kohdasta.
      4. Astiakaapissa on tiskauksen jälkeen oikea järjestys
      etc etc.

      Tässä näitä muutamia piniä asioita, joista meikäläinen todennäköisesti hermostuisi ensimmäisenä, mikäli sinkkuuttani uhattaisiin. Jotenkin on elämä muuttunut sellaiseksi, ettei voi edes kuvitella jonkun uroksen tulemista sotkemaan omia pikku kotirutiineja. Pelottaa vaan tilanne, että josko se "oikea" kävelee vastaan ja itsekin alkaa harkitsemaan yhteen muuttamista... Tuleekohan musta aivan kamala tyranni? Tai pystynkö nielemään sen pienen kiukkuni, ja jos pystyn, purkautuuko jättäiläismäisenä ryöppynä joskus ulos?
      Onko muilla samanlaisia fiiliksiä?

      • Anonyymi

        Hesarissa oli tässä joskus juttu miehestä ja naisesta, jotka laittoivat uusperhehelvetin pystyyn. Jutussa puhuttiin "kulttuurieroista", tarkoittaen juurikin niitä jokaisen omia tapoja toimia vanhempana, osana perhettä, omine tottumuksineen, mieltymyksineen, makuineen ja elämän rytmeineen. Väistämättä niissä tulee törmäyksiä.

        xLiner


      • Anonyymi

        Jep. Voisi luetella monia asioita.


      • Anonyymi

        Astiakaapissa tiskaamisen jälkeen. :D

        Pönde tiskaa vieläkin käsin. :D


    • Suhteetahdistais

      Viihdyn sinkkuna. Miksi ei saisi olla helppoa:D

    • Happysinglelady

      Niin mitä pahaa,että on helppoa elää , on onnellinen sinkkuna. Mikä laki sen määrää,mitä saa olla. Miksi pitäisi kitua suhteessa tai avioliitossa. Onko parempi ihminen,jos on vaikea elämä. Hah hah. Tässä minäkin jo suuntaan kaverin kanssa kahville, laivalle huomenna jne. Ihanaa elämää,mukava työ,hyvä palkka. Ei tarvitse joka euroa miettiä , pistää vaan minne haluaa. Vapaa,onnellinen. En ikinä halua luopua vapaudesta.

    • elämäonlaiffii

      Ihmisten ei pitäisi niin kovasti miettiä elämisen sietämätöntä keveyttä. Se mikä ei tapa hajottaa ja loppujen viimeksi elämästä ei selviä hengissä.

    • Yhdenillanhupia

      Mä en kaipaa ketään.

      • Tyytyväinenelämäänsä

        Niin. Sama täällä. Nuorena piti olla parisuhde ja olikin. Nyt yli 40v kaipaa vaan unta😂👋Oikeasti. En ole seksiä saanut yli puoleen vuoteen. Jollei pitempi aikakin jo ole.


    • Eronnutkarannut

      Näin vanhana mä rakastan olla yksin!
      Tai no, kuka nyt ajattelee sitten vanhan mitenkin...
      En mä täysin yksin ole, onhan toki lapsia, mutta omaa aikaa on riittävästi

      Mä oon elänyt avioliitossa, sekä pitkässä avoliitossa elämästäni yhteensä 16 vuotta
      En koe, että elämästäni puuttuisi mitään tai ketään tällä hetkellä, nautin asioista mitä teen ja läheisistä, ystävistä, harrastuksista ja myös siitä, että voin ja saan halutessani olla myös täysin yksin

      Nuorempana en osannut ajatella näin niin kuin nykyisin, oli tarve parisuhteeseen, halu saada lapsia ja oma koti, mutta nykyisin juuri se elämän helppous ilman parisuhdetta, tyytyväisyys kaikkeen siihen mitä elämässä juuri nyt on ja kuinka onnellinen on elämäänsä tällä hetkellä on se itsellä ratkaiseva asia siihen, etten halua parisuhdetta

      • Anonyymi

        Et ole sinkku vaan yksinhuoltaja, red flag, red flag!


    • No kyllähän ihminen osaa viihtyä hyvin yksinkin. Sitä on kaikkea touhua ja menoa, eikä tarvitse miettiä ketään muuta kuin itseään. Sehän on selvää.

      Ei kai elämään tarvitsekaan ketään, jos sellaista ei kaipaa tai tarvitse. Minulla on eno, joka on ollut koko elämänsä poikamies. Oon miettinyt onko hän aseksuaali, homa tms. Mutta nykyään on käynyt mielessä, että ehkä hän vaan on niin mukavuudenhaluinen, ettei halua jakaa omaa elämäänsä.

      Eipä se parisuhde ole mikään mittari onnellisuuteen. Minusta tärkeintä onkin haluta se ihminen siihen viereen, ei vaan tehdä niin kuin pitäisi.... mieti itseäsi ja maistele, että tarvitsetko ja ennenkaikkea haluatko siihen ketään? Mutta elä nyt huolestu suotta, jos et ketään halua. Sehän on vaan hyvä huomata ja voit jatkaa tämänkin kysymyksen ohi elämää. 😊👌

    • Sinkkuna olo on erittäin helppoa.😅

      • Pillujen--asiantuntija

        Ai sää olet se jolle ei kelpaa kukaan muu kuin top 10 mies. Naiselle sinkkuus onkin helppoa koska saavat kyllä miehen koska tahansa.


      • Pillujen--asiantuntija kirjoitti:

        Ai sää olet se jolle ei kelpaa kukaan muu kuin top 10 mies. Naiselle sinkkuus onkin helppoa koska saavat kyllä miehen koska tahansa.

        Huono tietäjä :D


      • Anonyymi

        Paitsi että kaikki maksaa tuplana, toisin kuin pari joka jakaa arkipäiväiset kulut tasan. Samoin, sinkkuna vaikka asuntolaina on yksin maksettava, pari kun ostaa yhteisen asunnon niin lainakulut maksetaan 50/50.


    • sellaistaseon

      Onpas vanha ketju. Hullua ajatella, että aloittaja on nykyään 46-vuotias. Elämä on lyhyt.

      • nuoruusmennyt

        Eiköhän nykyään ole eri ääni kellossa keski-ikäisenä.


    • Anonyymi

      Helppoa on sinkkuna. Niin. Siksi pysyn sellaisena. Naurattaa suorastaan hermot kireällä paahtavat pariskunnat.

    • Anonyymi

      Minulla on ihanne olotila. Harmittaa vaan varattujen valitus.

      • Anonyymi

        Älä soita niihin varattuihin numeroihin


    • Anonyymi

      Alottaja on mua 20 vuotta nuorempi, mutta silti vuoden vanhempi.

    • Anonyymi

      Miksi elämä ei saisi olla helppoa? Pitäisikö olla terva juontia kuten oli avioliittoon,josta lähdin. Enkä enää ikinä kenenkään kanssa lähde siihen peliin.

    • Tämä viestiketju pitäisi näyttää, Yksinasuvien yhdistykselle, varsinkin, kun vaalien alla alkaa vinkuminen, että sinkuilla on kauheaa ja yhteiskuynta on tehty perheille.

      • Anonyymi

        Kyllähän sitä yksinasuvat usein jäävät poliittisissa päätöksissä vähän kuin oman onnensa nojaan siinä mielessä, että monet päätökset iskevät kovemmin yksinasuvan talouteen. Muutoin yksin asuminen on ihan ok, vaikka itse en asukaan yksin vaan lapseni kanssa, mutta olen joka tapauksessa ainoa aikuinen eli tunnen kukkarossani esim bensan ja sähkön kallistumiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sitä yksinasuvat usein jäävät poliittisissa päätöksissä vähän kuin oman onnensa nojaan siinä mielessä, että monet päätökset iskevät kovemmin yksinasuvan talouteen. Muutoin yksin asuminen on ihan ok, vaikka itse en asukaan yksin vaan lapseni kanssa, mutta olen joka tapauksessa ainoa aikuinen eli tunnen kukkarossani esim bensan ja sähkön kallistumiset.

        Mutta mulla on ainakin työ ja asunto , luultavasti työ jatkuu vielä kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sitä yksinasuvat usein jäävät poliittisissa päätöksissä vähän kuin oman onnensa nojaan siinä mielessä, että monet päätökset iskevät kovemmin yksinasuvan talouteen. Muutoin yksin asuminen on ihan ok, vaikka itse en asukaan yksin vaan lapseni kanssa, mutta olen joka tapauksessa ainoa aikuinen eli tunnen kukkarossani esim bensan ja sähkön kallistumiset.

        Bensan hinnan kallistuminen, niin 1960-lukua, niin 1960-lukua.. Ja yksinhuoltaja vieläpä, teille on kai omakin osio ja jätä sinkut rauhaan.


    • Anonyymi

      Kyllä mä vaan tykkään olla vapaa. Muistan mitä tervanjuontia oli avioliitto. Ei enää ikinä sellaista elämää.

    • Anonyymi

      Sinkkuna pysyy mielenterveys parempana. Suhteissa masennuin.

      • Anonyymi

        Sulla ei vaan ollut se oikea sitten niissä suhteissa.


      • Anonyymi

        Mä potkin aina sellaiset naiset heti kättelyssä pois elämästäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ei vaan ollut se oikea sitten niissä suhteissa.

        mitä pidenpi parisuhde, sitä suudenpi riski saada parisuhde masennus kuten itsekin sain,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä pidenpi parisuhde, sitä suudenpi riski saada parisuhde masennus kuten itsekin sain,

        Juuri niin. Itsellä oli avioliiton ajan migreeni ym ja eron jälkeen ei mitään🤣


    • Anonyymi

      Miksei sais olla helppoa🤣

    • Anonyymi

      Parempi minusta on elää ilman riitelyä ja ongelmia. sinkkuna hoidan vaan omat asiani ja saan levätä töiden jälkeen hiljaisuudessa. Parisuhteessa ollessa mies koko ajan halusi keskustelua. Rasittavaa oli!!

    • Anonyymi

      parisuhde on ensi kertaiselle arvoitus, kun parisuhde muutuu noin 6-7 vuoden välein, aivan kuin puoliso oli vaihtunut,

    • Anonyymi

      Vihjeenä: Sinkkuna eläminen on kallista, verrattuna parisuhteessa elämiseen ja varsinkin jos on lapsia ja saa niistä tukea...

      Kallein elämisen muoto, mutta ompahan sitten oma määräysvalta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe