kuorma-auto verovapaana Saksasta ?!!

H.H

Olikos se niin, että esim LT:n tai Sprinter:in voi tuoda verovapaasti jos se on rekisteröity kuorma-autoksi ?! Vaikkakin olisi kuudelle hengelle?

28

31315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä.

      Kunhan tuo 2500kg täyttyy.

      • kullitati

        3500kg


      • tarkkana
        kullitati kirjoitti:

        3500kg

        sen painorajan kanssa täytyy olla tarkkana,
        jos se alituu vaikka 20kg ,niin pääsee
        maksamaan tullin tyranniveroa.


    • lunden

      Periaatteessa noin, en tosin tiedä milloin kuorma-auto katsotaan linja-autoksi. Mutta autoveroa ei kummassakaan tapauksessa mene.

      • kuormuri

        Kuorma-auto paikkoja max 1 8, kokonaismassa yli 3500 kg.

        Linja-auto paikkoja vähintään 1 9.


      • linjuri
        kuormuri kirjoitti:

        Kuorma-auto paikkoja max 1 8, kokonaismassa yli 3500 kg.

        Linja-auto paikkoja vähintään 1 9.

        Jos ajokortissa riittää kirjaimet, niin suosittelen bussia.

        - Ei dieselveroa eikä käyttömaksua. (Kuorma-autoista joutuu dieselveron maksamaan.)

        - Nopeusrajoitus 100 km/h.

        - Saa ajaa bussikaistoja ja busseille pyhitettyjä katuja pitkin.

        - Useimpien kaupunkien keskustassa ilmaiset pysäköintipaikat busseille. :)


      • JES_
        linjuri kirjoitti:

        Jos ajokortissa riittää kirjaimet, niin suosittelen bussia.

        - Ei dieselveroa eikä käyttömaksua. (Kuorma-autoista joutuu dieselveron maksamaan.)

        - Nopeusrajoitus 100 km/h.

        - Saa ajaa bussikaistoja ja busseille pyhitettyjä katuja pitkin.

        - Useimpien kaupunkien keskustassa ilmaiset pysäköintipaikat busseille. :)

        Kuorma-autoksi rekisteröintiä suosittelisin kuitenkin. Jos joskus haluaa pois myydä niin linjurikortillisia ostajakaditaatteja on aika harvassa. Kuorma-autoissa tosin on omat vaatimuksensa.

        Itse tuotin viime syksynä 1 8 hlön VW LT35:n. Kok.massa nostettiin Saksassa 3550kg ja Suomessa autoon rakennettiin ohjaamosuoja (seinä viim. penkkien taakse), laitettiin kuormankiinnityspisteet ja roiskeläpät.


      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
        JES_ kirjoitti:

        Kuorma-autoksi rekisteröintiä suosittelisin kuitenkin. Jos joskus haluaa pois myydä niin linjurikortillisia ostajakaditaatteja on aika harvassa. Kuorma-autoissa tosin on omat vaatimuksensa.

        Itse tuotin viime syksynä 1 8 hlön VW LT35:n. Kok.massa nostettiin Saksassa 3550kg ja Suomessa autoon rakennettiin ohjaamosuoja (seinä viim. penkkien taakse), laitettiin kuormankiinnityspisteet ja roiskeläpät.

        Ulkomailta voi siis tuoda verovapaasti bussin. Niinkö ??. Riittääkö jos paikkoja on 1 8 vai pitääkö painoa olla 3,5 tn ??
        VW on hyvä merkki, mitä muita suositellaan, MB ??


      • noin..
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        Ulkomailta voi siis tuoda verovapaasti bussin. Niinkö ??. Riittääkö jos paikkoja on 1 8 vai pitääkö painoa olla 3,5 tn ??
        VW on hyvä merkki, mitä muita suositellaan, MB ??

        Paikkoja pitää olla vähintään 1 9, ei painorajaa, ajokortti D1 tai D. Onnistuu esin MB Vitosta tai VW Caravellesta.

        http://services.mascus.com/product.aspx?did=vehops&ctl=cargo-transport&prodid={2AD2D2B1-1590-4BF7-AE27-839BFC40BE3D}&ctgn=OtherBusses


    • oikeasti

      hankkimassa Saksasta kuorma-autoa ota yhteyttä:
      [email protected], voin auttaa.

      Noista yllä olevista kommentaista ei yksikään ollut täysin oikein.

      • peetu

        ne virheet olivat??????


      • minä sitä
        peetu kirjoitti:

        ne virheet olivat??????

        ilmaiseksi voi sanoa,menee bisnekset nääs.


      • metallimies1
        minä sitä kirjoitti:

        ilmaiseksi voi sanoa,menee bisnekset nääs.

        Auton paino on nostettava mieluummin Saksassa vähintään 3510 kg Painon nosto maksaa Saksassa MB:llä 60 Eur ja TÜV Hessenillä 85 Eur. Lisäksi autosta pitää olla EU-Bestätigung paperi. Jos auton ostaa Saksan mb .edustajalta paperit olen saanut ilmaiseksi. Suomessa autossa pitää olla lisäksi roiskeläpät takana ja kuormasidontakoukut (kolme puolelleen). Samoin pitää olla väliseinä sekä painokilpi pitää muuttaa niin että siinä on merkitty kokonaispaino. Painonnostopapereita kirjoittaa muutkin toimistot Saksassa, mutta kannattaa tarkastaa, että toimisto on AKE:n listalla. Muuten sitä ei ole pakko hyväksyä Suomessa. Niin ja istumapaikkoja saa olla maksimissaan 1 8. Tässä ilmaisia neuvoja, ole hyvä.Jos auto on otettu käyttöön syyskuun alun 01 jälkeen, pitää asentaa nopeuden rajoitin. Maks. nopeus 89 km/h. Suuria virheitä ei ole. Olen niin monta niitä hakenut.


      • Laffe
        metallimies1 kirjoitti:

        Auton paino on nostettava mieluummin Saksassa vähintään 3510 kg Painon nosto maksaa Saksassa MB:llä 60 Eur ja TÜV Hessenillä 85 Eur. Lisäksi autosta pitää olla EU-Bestätigung paperi. Jos auton ostaa Saksan mb .edustajalta paperit olen saanut ilmaiseksi. Suomessa autossa pitää olla lisäksi roiskeläpät takana ja kuormasidontakoukut (kolme puolelleen). Samoin pitää olla väliseinä sekä painokilpi pitää muuttaa niin että siinä on merkitty kokonaispaino. Painonnostopapereita kirjoittaa muutkin toimistot Saksassa, mutta kannattaa tarkastaa, että toimisto on AKE:n listalla. Muuten sitä ei ole pakko hyväksyä Suomessa. Niin ja istumapaikkoja saa olla maksimissaan 1 8. Tässä ilmaisia neuvoja, ole hyvä.Jos auto on otettu käyttöön syyskuun alun 01 jälkeen, pitää asentaa nopeuden rajoitin. Maks. nopeus 89 km/h. Suuria virheitä ei ole. Olen niin monta niitä hakenut.

        Moi, iankaikkisen vanha viestiketju.. Tarvisin hieman apua samassa asiassa..


      • Laffe
        metallimies1 kirjoitti:

        Auton paino on nostettava mieluummin Saksassa vähintään 3510 kg Painon nosto maksaa Saksassa MB:llä 60 Eur ja TÜV Hessenillä 85 Eur. Lisäksi autosta pitää olla EU-Bestätigung paperi. Jos auton ostaa Saksan mb .edustajalta paperit olen saanut ilmaiseksi. Suomessa autossa pitää olla lisäksi roiskeläpät takana ja kuormasidontakoukut (kolme puolelleen). Samoin pitää olla väliseinä sekä painokilpi pitää muuttaa niin että siinä on merkitty kokonaispaino. Painonnostopapereita kirjoittaa muutkin toimistot Saksassa, mutta kannattaa tarkastaa, että toimisto on AKE:n listalla. Muuten sitä ei ole pakko hyväksyä Suomessa. Niin ja istumapaikkoja saa olla maksimissaan 1 8. Tässä ilmaisia neuvoja, ole hyvä.Jos auto on otettu käyttöön syyskuun alun 01 jälkeen, pitää asentaa nopeuden rajoitin. Maks. nopeus 89 km/h. Suuria virheitä ei ole. Olen niin monta niitä hakenut.

        Jos "metallimies" on vielä kuulolla, niin laita joku mailiosoite tai puhelinnumero, niin otan yhteyttä.


      • erieoio

        Tuolle huijarille ei kannata maksaa mitään.


      • Metallimies2
        Laffe kirjoitti:

        Jos "metallimies" on vielä kuulolla, niin laita joku mailiosoite tai puhelinnumero, niin otan yhteyttä.

        Tuossa alla olevasta vastauksesta johtuen en viitsi mailiosoitteita jaella täällä. Taitaa olla joku jppari, joka manailee sitä, että jaan oikeita neuvoja ilmaiseksi. Laitappa itse maili, johon voi vastailla. Hyviä jatkoja kaikille. Joku näyttää varanneen tuon nimimerkin metallimies1


    • h2222

      Muistan kuulleeni huhun että turussa oli hummer Sipilän autoliikkeessä mikä oli rekisteröity kuorma-autoksi... saako sellaisen sitten tuoda ilman veroja?

      • metallimies

        Kyllä vain.
        Ei tuolla ylhäällä kovin suuria virheitä ollut.
        Kokonaispaino pitää muuttaa Saksan Tüv-toimistossa yli 3500 kg:ksi esim 3550 kg. Ja sen jälkeen tulli on hampaaton. Ei tarvitse edes käyttää papereita tullissa. Toi Hummeri taitaa tosin olla jo Saksassa yli 3500 kg. Sprinter on usein tasan 3500 (311, 312, 313 jne)
        Olen ollut hankkimassa niitä joitain kpl:ita Suomeen. Ei bisnekset siitä kaadu, jos jotain neuvoo -:)


      • petri1
        metallimies kirjoitti:

        Kyllä vain.
        Ei tuolla ylhäällä kovin suuria virheitä ollut.
        Kokonaispaino pitää muuttaa Saksan Tüv-toimistossa yli 3500 kg:ksi esim 3550 kg. Ja sen jälkeen tulli on hampaaton. Ei tarvitse edes käyttää papereita tullissa. Toi Hummeri taitaa tosin olla jo Saksassa yli 3500 kg. Sprinter on usein tasan 3500 (311, 312, 313 jne)
        Olen ollut hankkimassa niitä joitain kpl:ita Suomeen. Ei bisnekset siitä kaadu, jos jotain neuvoo -:)

        Haaveissa on kasvaneelle perheelle hyvin varusteltu, alle 150 tkm ajettu VW Transporter.Henkilöautona verotus on turhan raskas, mahtaisiko onnistua D1 bussina (tai kuorma-autona). Onko kokemuksia ja tietoa tarvittavista muutostöistä ja niiden tekijöistä ?


      • metallimies kirjoitti:

        Kyllä vain.
        Ei tuolla ylhäällä kovin suuria virheitä ollut.
        Kokonaispaino pitää muuttaa Saksan Tüv-toimistossa yli 3500 kg:ksi esim 3550 kg. Ja sen jälkeen tulli on hampaaton. Ei tarvitse edes käyttää papereita tullissa. Toi Hummeri taitaa tosin olla jo Saksassa yli 3500 kg. Sprinter on usein tasan 3500 (311, 312, 313 jne)
        Olen ollut hankkimassa niitä joitain kpl:ita Suomeen. Ei bisnekset siitä kaadu, jos jotain neuvoo -:)

        kiinnostais toi hummerin hinta tarve olis
        en olevarma sopiiko kukkarolle jus nyt
        yst


    • jarmo

      Olen ajatellut tuoda Saksasta kuorma-auton. Löysin tällaisen vanhan viestiketjun - toivottavasti joku vielä auttaisi tässä hankinnassa.
      Miten tämä asia menisi helpoiten?

      Autoveroa ei ilmeisesti tarvitse maksaa, sillä massa on yli 3500 kg. Auton hinnassa on alvia (eikös Saksassa ole nyt 19 %), joten sen voisi vähentää, vai kuinka, sillä auto tulisi vaimoni yrityksen nimiin? Ja voiko sen vähentää suoraan Saksassa vai haetaanko se sitten Suomessa erikseen pois, jos joutuu Saksaan maksamaan?
      Mites tullit ja muut maksut? Entä paperiasiat täällä Suomessa - mitä pitää tehdä ja mitä maksuja maksaa?

      Auto olisi jo valmiiksi katsottuna, mutta voisiko joku tietää kuka auttaisi tehdä rahallisen palvelun, ja käydä katsomassa auton sekä auttaa sen maahantuonnissa rekisteröinnissä?

      • ???

        Miksi pitää muuttaa 3500kg kokonaispainoltaan oleva auto 3550kilogrammaiseksi? Tullin mukaan 3500kg ja yli painavat autot saa kuorkkeina verovapaana suomeen. Miksi kaikki aina puhuu tuosta 50 kg lisäkorotuksesta? Onko se vaan joku varmistus, ettei tulli nappaa kynsiinsä?


      • ????
        ??? kirjoitti:

        Miksi pitää muuttaa 3500kg kokonaispainoltaan oleva auto 3550kilogrammaiseksi? Tullin mukaan 3500kg ja yli painavat autot saa kuorkkeina verovapaana suomeen. Miksi kaikki aina puhuu tuosta 50 kg lisäkorotuksesta? Onko se vaan joku varmistus, ettei tulli nappaa kynsiinsä?

        Vopisko joku vastaa tohon edellisee???


      • Metallimies1
        ???? kirjoitti:

        Vopisko joku vastaa tohon edellisee???

        Eli painon pitää olla YLI 3500 Kg. Katso tuolta edeltä vastaukseni. Ei se paino ihan yksin riitä.


      • scrotte

        joko sait auton...

        tarjoan palvelua


    • dingigond

      Hummereita, jenkki avolavoja, isoja pakettiautoja. Näitä voi rekisteröidä KA:ksi. Henkilöauton sijausautona näille ei todellisuudessa ole sijaa käyttökulujen takia mutta isoa autoa tarvitsevalle veroissa säästää paljon.

      • Anonyymi

        Cummins rämin kulut ovat aika samat kuin ison diesel farmarin josta makselet käyttövoimaveroja, vakuutuksia ja autoveroja reilusti enemmän


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      45
      2805
    2. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

      Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      16
      2043
    3. Yksi kuoli nokkakolarissa

      Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      21
      1724
    4. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

      Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      30
      1294
    5. Helvetistä ei ole paluuta

      Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      371
      1277
    6. Mikä on kaivattusi ammatti

      entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      65
      1232
    7. Terveisiä vanhemmalle

      J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      49
      988
    8. Järjetön Topi-ilta

      Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      949
    9. Halutaan toisiamme

      Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      45
      863
    10. Miksi nainen nukut huonosti

      Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo
      Ikävä
      63
      835
    Aihe