kuorma-auto verovapaana Saksasta ?!!

H.H

Olikos se niin, että esim LT:n tai Sprinter:in voi tuoda verovapaasti jos se on rekisteröity kuorma-autoksi ?! Vaikkakin olisi kuudelle hengelle?

28

27866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä.

      Kunhan tuo 2500kg täyttyy.

      • kullitati

        3500kg


      • tarkkana
        kullitati kirjoitti:

        3500kg

        sen painorajan kanssa täytyy olla tarkkana,
        jos se alituu vaikka 20kg ,niin pääsee
        maksamaan tullin tyranniveroa.


    • lunden

      Periaatteessa noin, en tosin tiedä milloin kuorma-auto katsotaan linja-autoksi. Mutta autoveroa ei kummassakaan tapauksessa mene.

      • kuormuri

        Kuorma-auto paikkoja max 1 8, kokonaismassa yli 3500 kg.

        Linja-auto paikkoja vähintään 1 9.


      • linjuri
        kuormuri kirjoitti:

        Kuorma-auto paikkoja max 1 8, kokonaismassa yli 3500 kg.

        Linja-auto paikkoja vähintään 1 9.

        Jos ajokortissa riittää kirjaimet, niin suosittelen bussia.

        - Ei dieselveroa eikä käyttömaksua. (Kuorma-autoista joutuu dieselveron maksamaan.)

        - Nopeusrajoitus 100 km/h.

        - Saa ajaa bussikaistoja ja busseille pyhitettyjä katuja pitkin.

        - Useimpien kaupunkien keskustassa ilmaiset pysäköintipaikat busseille. :)


      • JES_
        linjuri kirjoitti:

        Jos ajokortissa riittää kirjaimet, niin suosittelen bussia.

        - Ei dieselveroa eikä käyttömaksua. (Kuorma-autoista joutuu dieselveron maksamaan.)

        - Nopeusrajoitus 100 km/h.

        - Saa ajaa bussikaistoja ja busseille pyhitettyjä katuja pitkin.

        - Useimpien kaupunkien keskustassa ilmaiset pysäköintipaikat busseille. :)

        Kuorma-autoksi rekisteröintiä suosittelisin kuitenkin. Jos joskus haluaa pois myydä niin linjurikortillisia ostajakaditaatteja on aika harvassa. Kuorma-autoissa tosin on omat vaatimuksensa.

        Itse tuotin viime syksynä 1 8 hlön VW LT35:n. Kok.massa nostettiin Saksassa 3550kg ja Suomessa autoon rakennettiin ohjaamosuoja (seinä viim. penkkien taakse), laitettiin kuormankiinnityspisteet ja roiskeläpät.


      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
        JES_ kirjoitti:

        Kuorma-autoksi rekisteröintiä suosittelisin kuitenkin. Jos joskus haluaa pois myydä niin linjurikortillisia ostajakaditaatteja on aika harvassa. Kuorma-autoissa tosin on omat vaatimuksensa.

        Itse tuotin viime syksynä 1 8 hlön VW LT35:n. Kok.massa nostettiin Saksassa 3550kg ja Suomessa autoon rakennettiin ohjaamosuoja (seinä viim. penkkien taakse), laitettiin kuormankiinnityspisteet ja roiskeläpät.

        Ulkomailta voi siis tuoda verovapaasti bussin. Niinkö ??. Riittääkö jos paikkoja on 1 8 vai pitääkö painoa olla 3,5 tn ??
        VW on hyvä merkki, mitä muita suositellaan, MB ??


      • noin..
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        Ulkomailta voi siis tuoda verovapaasti bussin. Niinkö ??. Riittääkö jos paikkoja on 1 8 vai pitääkö painoa olla 3,5 tn ??
        VW on hyvä merkki, mitä muita suositellaan, MB ??

        Paikkoja pitää olla vähintään 1 9, ei painorajaa, ajokortti D1 tai D. Onnistuu esin MB Vitosta tai VW Caravellesta.

        http://services.mascus.com/product.aspx?did=vehops&ctl=cargo-transport&prodid={2AD2D2B1-1590-4BF7-AE27-839BFC40BE3D}&ctgn=OtherBusses


    • oikeasti

      hankkimassa Saksasta kuorma-autoa ota yhteyttä:
      [email protected], voin auttaa.

      Noista yllä olevista kommentaista ei yksikään ollut täysin oikein.

      • peetu

        ne virheet olivat??????


      • minä sitä
        peetu kirjoitti:

        ne virheet olivat??????

        ilmaiseksi voi sanoa,menee bisnekset nääs.


      • metallimies1
        minä sitä kirjoitti:

        ilmaiseksi voi sanoa,menee bisnekset nääs.

        Auton paino on nostettava mieluummin Saksassa vähintään 3510 kg Painon nosto maksaa Saksassa MB:llä 60 Eur ja TÜV Hessenillä 85 Eur. Lisäksi autosta pitää olla EU-Bestätigung paperi. Jos auton ostaa Saksan mb .edustajalta paperit olen saanut ilmaiseksi. Suomessa autossa pitää olla lisäksi roiskeläpät takana ja kuormasidontakoukut (kolme puolelleen). Samoin pitää olla väliseinä sekä painokilpi pitää muuttaa niin että siinä on merkitty kokonaispaino. Painonnostopapereita kirjoittaa muutkin toimistot Saksassa, mutta kannattaa tarkastaa, että toimisto on AKE:n listalla. Muuten sitä ei ole pakko hyväksyä Suomessa. Niin ja istumapaikkoja saa olla maksimissaan 1 8. Tässä ilmaisia neuvoja, ole hyvä.Jos auto on otettu käyttöön syyskuun alun 01 jälkeen, pitää asentaa nopeuden rajoitin. Maks. nopeus 89 km/h. Suuria virheitä ei ole. Olen niin monta niitä hakenut.


      • Laffe
        metallimies1 kirjoitti:

        Auton paino on nostettava mieluummin Saksassa vähintään 3510 kg Painon nosto maksaa Saksassa MB:llä 60 Eur ja TÜV Hessenillä 85 Eur. Lisäksi autosta pitää olla EU-Bestätigung paperi. Jos auton ostaa Saksan mb .edustajalta paperit olen saanut ilmaiseksi. Suomessa autossa pitää olla lisäksi roiskeläpät takana ja kuormasidontakoukut (kolme puolelleen). Samoin pitää olla väliseinä sekä painokilpi pitää muuttaa niin että siinä on merkitty kokonaispaino. Painonnostopapereita kirjoittaa muutkin toimistot Saksassa, mutta kannattaa tarkastaa, että toimisto on AKE:n listalla. Muuten sitä ei ole pakko hyväksyä Suomessa. Niin ja istumapaikkoja saa olla maksimissaan 1 8. Tässä ilmaisia neuvoja, ole hyvä.Jos auto on otettu käyttöön syyskuun alun 01 jälkeen, pitää asentaa nopeuden rajoitin. Maks. nopeus 89 km/h. Suuria virheitä ei ole. Olen niin monta niitä hakenut.

        Moi, iankaikkisen vanha viestiketju.. Tarvisin hieman apua samassa asiassa..


      • Laffe
        metallimies1 kirjoitti:

        Auton paino on nostettava mieluummin Saksassa vähintään 3510 kg Painon nosto maksaa Saksassa MB:llä 60 Eur ja TÜV Hessenillä 85 Eur. Lisäksi autosta pitää olla EU-Bestätigung paperi. Jos auton ostaa Saksan mb .edustajalta paperit olen saanut ilmaiseksi. Suomessa autossa pitää olla lisäksi roiskeläpät takana ja kuormasidontakoukut (kolme puolelleen). Samoin pitää olla väliseinä sekä painokilpi pitää muuttaa niin että siinä on merkitty kokonaispaino. Painonnostopapereita kirjoittaa muutkin toimistot Saksassa, mutta kannattaa tarkastaa, että toimisto on AKE:n listalla. Muuten sitä ei ole pakko hyväksyä Suomessa. Niin ja istumapaikkoja saa olla maksimissaan 1 8. Tässä ilmaisia neuvoja, ole hyvä.Jos auto on otettu käyttöön syyskuun alun 01 jälkeen, pitää asentaa nopeuden rajoitin. Maks. nopeus 89 km/h. Suuria virheitä ei ole. Olen niin monta niitä hakenut.

        Jos "metallimies" on vielä kuulolla, niin laita joku mailiosoite tai puhelinnumero, niin otan yhteyttä.


      • erieoio

        Tuolle huijarille ei kannata maksaa mitään.


      • Metallimies2
        Laffe kirjoitti:

        Jos "metallimies" on vielä kuulolla, niin laita joku mailiosoite tai puhelinnumero, niin otan yhteyttä.

        Tuossa alla olevasta vastauksesta johtuen en viitsi mailiosoitteita jaella täällä. Taitaa olla joku jppari, joka manailee sitä, että jaan oikeita neuvoja ilmaiseksi. Laitappa itse maili, johon voi vastailla. Hyviä jatkoja kaikille. Joku näyttää varanneen tuon nimimerkin metallimies1


    • h2222

      Muistan kuulleeni huhun että turussa oli hummer Sipilän autoliikkeessä mikä oli rekisteröity kuorma-autoksi... saako sellaisen sitten tuoda ilman veroja?

      • metallimies

        Kyllä vain.
        Ei tuolla ylhäällä kovin suuria virheitä ollut.
        Kokonaispaino pitää muuttaa Saksan Tüv-toimistossa yli 3500 kg:ksi esim 3550 kg. Ja sen jälkeen tulli on hampaaton. Ei tarvitse edes käyttää papereita tullissa. Toi Hummeri taitaa tosin olla jo Saksassa yli 3500 kg. Sprinter on usein tasan 3500 (311, 312, 313 jne)
        Olen ollut hankkimassa niitä joitain kpl:ita Suomeen. Ei bisnekset siitä kaadu, jos jotain neuvoo -:)


      • petri1
        metallimies kirjoitti:

        Kyllä vain.
        Ei tuolla ylhäällä kovin suuria virheitä ollut.
        Kokonaispaino pitää muuttaa Saksan Tüv-toimistossa yli 3500 kg:ksi esim 3550 kg. Ja sen jälkeen tulli on hampaaton. Ei tarvitse edes käyttää papereita tullissa. Toi Hummeri taitaa tosin olla jo Saksassa yli 3500 kg. Sprinter on usein tasan 3500 (311, 312, 313 jne)
        Olen ollut hankkimassa niitä joitain kpl:ita Suomeen. Ei bisnekset siitä kaadu, jos jotain neuvoo -:)

        Haaveissa on kasvaneelle perheelle hyvin varusteltu, alle 150 tkm ajettu VW Transporter.Henkilöautona verotus on turhan raskas, mahtaisiko onnistua D1 bussina (tai kuorma-autona). Onko kokemuksia ja tietoa tarvittavista muutostöistä ja niiden tekijöistä ?


      • metallimies kirjoitti:

        Kyllä vain.
        Ei tuolla ylhäällä kovin suuria virheitä ollut.
        Kokonaispaino pitää muuttaa Saksan Tüv-toimistossa yli 3500 kg:ksi esim 3550 kg. Ja sen jälkeen tulli on hampaaton. Ei tarvitse edes käyttää papereita tullissa. Toi Hummeri taitaa tosin olla jo Saksassa yli 3500 kg. Sprinter on usein tasan 3500 (311, 312, 313 jne)
        Olen ollut hankkimassa niitä joitain kpl:ita Suomeen. Ei bisnekset siitä kaadu, jos jotain neuvoo -:)

        kiinnostais toi hummerin hinta tarve olis
        en olevarma sopiiko kukkarolle jus nyt
        yst


    • jarmo

      Olen ajatellut tuoda Saksasta kuorma-auton. Löysin tällaisen vanhan viestiketjun - toivottavasti joku vielä auttaisi tässä hankinnassa.
      Miten tämä asia menisi helpoiten?

      Autoveroa ei ilmeisesti tarvitse maksaa, sillä massa on yli 3500 kg. Auton hinnassa on alvia (eikös Saksassa ole nyt 19 %), joten sen voisi vähentää, vai kuinka, sillä auto tulisi vaimoni yrityksen nimiin? Ja voiko sen vähentää suoraan Saksassa vai haetaanko se sitten Suomessa erikseen pois, jos joutuu Saksaan maksamaan?
      Mites tullit ja muut maksut? Entä paperiasiat täällä Suomessa - mitä pitää tehdä ja mitä maksuja maksaa?

      Auto olisi jo valmiiksi katsottuna, mutta voisiko joku tietää kuka auttaisi tehdä rahallisen palvelun, ja käydä katsomassa auton sekä auttaa sen maahantuonnissa rekisteröinnissä?

      • ???

        Miksi pitää muuttaa 3500kg kokonaispainoltaan oleva auto 3550kilogrammaiseksi? Tullin mukaan 3500kg ja yli painavat autot saa kuorkkeina verovapaana suomeen. Miksi kaikki aina puhuu tuosta 50 kg lisäkorotuksesta? Onko se vaan joku varmistus, ettei tulli nappaa kynsiinsä?


      • ????
        ??? kirjoitti:

        Miksi pitää muuttaa 3500kg kokonaispainoltaan oleva auto 3550kilogrammaiseksi? Tullin mukaan 3500kg ja yli painavat autot saa kuorkkeina verovapaana suomeen. Miksi kaikki aina puhuu tuosta 50 kg lisäkorotuksesta? Onko se vaan joku varmistus, ettei tulli nappaa kynsiinsä?

        Vopisko joku vastaa tohon edellisee???


      • Metallimies1
        ???? kirjoitti:

        Vopisko joku vastaa tohon edellisee???

        Eli painon pitää olla YLI 3500 Kg. Katso tuolta edeltä vastaukseni. Ei se paino ihan yksin riitä.


      • scrotte

        joko sait auton...

        tarjoan palvelua


    • dingigond

      Hummereita, jenkki avolavoja, isoja pakettiautoja. Näitä voi rekisteröidä KA:ksi. Henkilöauton sijausautona näille ei todellisuudessa ole sijaa käyttökulujen takia mutta isoa autoa tarvitsevalle veroissa säästää paljon.

      • Anonyymi

        Cummins rämin kulut ovat aika samat kuin ison diesel farmarin josta makselet käyttövoimaveroja, vakuutuksia ja autoveroja reilusti enemmän


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe