Indie-ihmiset hoi

primrose_hill

Miksiköhän indie-keikoilla tai -klubeilla tapaa niin sisäänpäinkääntynyttä porukkaa? Tympeitä jopa, ei irtoa hymyä, ei kohteliasta sanaa. Eikä ole kyse mistään yhdestä kerrasta, olen ihmetellyt asiaa jo varmaan 10 vuotta (ja aika monta tapahtumaa kahlannut). No, lähdetään nyt vaikka siitä, että kenellekään tuntemattomalle ei voi puhua. Olla möllötetään siinä omassa piirissä ja tuijotellaan kengänkärkiä. Unelma olisi viettää iltaa klubilla, jossa olisi välitön tunnelma (niinkuin irkkubaari Molly Malonesissa parhaimmillaan) ja kuitenkin taustalla tai lavalla soisi erinomainen musiikki. Täytynee lähteä jonnekin Brittilään...
Onko se indie-tyyli jotenkin niin haudanvakavaa täällä peräpohjolassa?!!

6

2766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deft

      Duh, no tuohan nyt oli yllättävää ;).
      Indien tarkoitus on juuri se mitä se tarkoittaa(?):
      Hedonistista nautintoa asioista "joita (liian) moni ei ymmärrä mutta Minä kyllä"
      Indie-skenessä on tärkeintä olla cool ja tietää paljon turhia asioita ja vähän oleellisia.
      Johan sitä huomaa monen Indie-bändin haastatteluissa että ei niistä faneista niinkään olla ylpeitä, vaan hieman peloissaan tai säälinsekavin tuntein huolissaan.
      -
      Sitäpaitsi, Molly Malone's:issa on yleensä hyvää musiikkia (riippuen toki täysin esiintyjästä). Eipä sitä brittilässä sen paremmin ole, kun kaiken keskuksena toimii kylmäkiskoinen Lontoo.

      "Onko se indie-tyyli jotenkin niin haudanvakavaa täällä peräpohjolassa?!!"
      Oh, you bet your ass että on. Indie ei ollut haudanvakavaa 90-luvulla, mutta sitä aikaa on turhaa odottaa takaisin.

    • Sitä nippelitietoa jaksoin kerätä joskus yli 10 vuotta sitten, kun piti radiosta kuunnella tietyt ohjelmat, ostaa vaihtoehtolehtiä ja omakustanteita. Ja piti olla myrtsi. Nykyisin yritän vain pitää hauskaa, koska olen jo niin vanha ettei viitsi esittää mitään. Vaikeaa se vaan on, kun monesti näytän pitävän hauskaa yksin. Imago menee pilalle, jos hymyilee ja tanssii, nauttii hetkestä? Tuijottakaa vaan kuin halpaa makkaraa, mä tanssin silti ja nautin musiikista täysillä. Suosittelen samaa muillekin.

      • primrose_hill

        Juuri tämä iän mukanaan tuoma perspektiivi sai minut alun perin kirjoittamaan. Tuntuu typerältä, että jostakin niin mukavasta asiasta kuin musiikki tehdään niin hankalaa. Menee ehkä filosofiseksi, mutta kun täällä kerran eletään, mitä järkeä ja mitä väliä sillä on, näyttääkö "uskottavalta" indie-hörhöltä vai ei...Enjoy life, mates :)


      • deft
        primrose_hill kirjoitti:

        Juuri tämä iän mukanaan tuoma perspektiivi sai minut alun perin kirjoittamaan. Tuntuu typerältä, että jostakin niin mukavasta asiasta kuin musiikki tehdään niin hankalaa. Menee ehkä filosofiseksi, mutta kun täällä kerran eletään, mitä järkeä ja mitä väliä sillä on, näyttääkö "uskottavalta" indie-hörhöltä vai ei...Enjoy life, mates :)

        Todentotta, itselleni sama ilmiö tapahtunut vaikka on miltei mahdotonta sanoa itseään "vanhaksi" (johtuen siitä, että ei koe aikuisuuden ja kypsyyden kiroja minään).
        Ei musiikki ole mukava asia, se on juuri niin vakavasti otettavaa kuin elämä itsessään...ellei jopa enemmänkin.
        Toki voi tanssia ja fiilistellä välittämättä muiden mielipiteistä, tahtoisin vain nähdä että sellaista tapahtuu asioissa jotka jo alunperin yhdistävät ihmisiä. Vapaus kuunnella ja kokea musiikki miten tahtoo on harmittavan individualistista ja siksi neutraalia.
        Eikö yhteisöllisyyden tuntemukset ole mitään, vai onko se...hmm...vain pelkkää plussaa jos joku muukin tykkää samalla tavalla kuin minä?
        Entiedä...
        Liian suuria kysymyksiä liian pienistä asioista ;]


    • Oma asenne

      Itse en ole kyllä törmännyt samaan indie-keikoilla. Ihan mukavaa porukkaa, hymyjäkin olen nähnyt, nippelitiedosta en puhu, joten en ole siitä kenenkään kanssa puhunutkaan. Ja turha on lähteä merta edemmäs kalaan. Ihmiset ovat aika samanlaisia, vaikka paikka olisikin eri.

      • deft

        Yhteenkuuluuvuuden tunne voi ratkaista, tai ylipäänsä se, että jotain on mitä voi pitää omana (nämä kaksi asiaa sulkevat toisensa pois tehokkaasti).
        Niin kauan kun ei nimenomaan koeteta päteä millään, ollaan kuin teflonia. Niin sen varmaankin pitää olla...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe