Millainen on miehekäs mies?

spit it out

No tästä on varmaan ollut joskus juttua mutta ei ole osunut silmään enkä todellakaan lähde etsiskelemään, joten vastatkaa nyt vain jotta minäkin saan tietää. Millainen on mielestänne miehekäs mies? Ulkonäkö, luonne?

25

4890

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liina

      Miehekäs mies:
      -omaa herrasmiehen tavat (kohtelee naista kuin kuningatarta)
      -tumma rauhallinen äänensävy

      Ulkonäkö:

      - voimakas parrankasvu
      - runsas karvoitus
      - sopusuhtainen vartalo

      • Ei ainakaan herrasmies

        "omaa herrasmiehen tavat (kohtelee naista kuin kuningatarta)"

        Olisi mukava tietää, miten itse mahdat miehiä kohdella. Mistä vetoa, ettet anna miehillä yhtä paljon huomiota, kuin mitä heiltä vaadit?


    • Nuumi

      joka ei tee turhaa numeroa miehekkyydestä ja miehisyydestä, eikä korosta olevansa mies. Ei esim. sano "minä en tuota tee koska olen mies". Miehekäs mies on herrasmies joka huomioi seuransa aina ensin (=naisensa ja vieraat kotona) ja osaa olla tuki ja turva naiselle ja hyvä isäntä vieraille. Mies on kohtelias, mutta näyttää olevansa laumansa (=perhe) johdossa. Silti kunnioittaa naista AINA.

      Pukeutuu siististi ja pitää itsestään hyvää huolta. Tärkeää: Pitää huolta kunnostaan ja terveydestään urheilemalla ja syömällä hyvin. Menee myös lääkäriin tarvittaessa reippaasti eikä naisen pakotuksesta. Ei lusmuile öitään pubin pöydässä roikkuen.

      Miehekäs mies on aktiivinen ja ryhdikäs. Miehekäs mies ostaa vaatteensa itse eikä tarvitse äitinsä apua taloudenpidossa. Miehen itsetunto on myös kunnossa!

      • Minä.

        miehekäs mies. Kiitos kommentista.


      • wilma

        tuollainen on miehinen mies.Sana tarkkaan!!!!Juuri tuollaisen miehen haluaisinkin!!;)


    • joka osaa

      ottaa vastuun itsestään ja toisistakin tarvittaessa. Joka näkee asiat vähän pintaa syvemmälle ja on omaa suhtellisuudentajua. Osaa pitää päänsä kun tarvitaan eikä nöyristele ketään mutta ei myöskään alista muita. Mies joka osaa näyttää tunteensa ja myös tuntee ne eikä esitä. Silti osaa käyttäytyä ja pitää järjen päässään kun tarvitaan. Mies on mies kun sen ei tarvitse ikinä todistella miehuuttaan, vaan tietää oman arvonsa ja osaa arvostaa myös muita.

      • naisen mielipide

        Ehdottomasti juuri tuollainen on MIEHINEN MIES!!!


    • miessss

      Edelliset vastaukset tuntuivat olevan mitä on miehekäs mies naisen näkökulmasta. Niissä mies ei ollut itsenäinen olento vaan naisen rinnalla oleva tyyppi, tämä on asia jonka naiset monesti unohtavat, ja oudosti peilaavat maailmaa suhteessa itseensä, ajattelematta että miehekäs mies voi olla myös sinkkumies joka ei ole perheenisä tai aviomies/poikaystävä.

      jos minulta mieheltä kysytään minkälainen on naisellinen nainen, en todellakaan ala luetteloimaan mitä tämä nainen voisi minulle tehdä tai että olisiko luotettava kotiäiti tai kumppani yms...

      Maailma pyörii naisen navan ympärillä :)

      • me voimme moisesta pyörimisestä syyttää muuta kuin itseämme,itehän me perkeleen luuserit ruokimme tota hommaa koko ajan (tai no ite kyl vähän vähemmän kuin toiset) :-( 'Miesten mies kohtelee naista kuin kuningatarta' Paha sanoa pitäiskö itkeä vai nauraa tollasia kommentteja :-)


      • Asiasta.huvittunut

        Mutta toisaalta naisen näkökulmaa siinä kysyttiinkin. Ei siis pidä valittaa, kun sellaisen saa.

        Taustalla lienee mieliin iskostunut vastapariajattelu: ollakseen lady nainen tarvitsee rinnalleen herrasmiehen ja päinvastoin.


      • olen lady
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        Mutta toisaalta naisen näkökulmaa siinä kysyttiinkin. Ei siis pidä valittaa, kun sellaisen saa.

        Taustalla lienee mieliin iskostunut vastapariajattelu: ollakseen lady nainen tarvitsee rinnalleen herrasmiehen ja päinvastoin.

        Samalla tavalla kuin se tosimies on tosimies ihan omien luonteenpiirteidensä takia. Ei siksi että vaimo käskee tai äitee pyytää.
        Minkä takia aikuinen nainen ei pystyisi olemaan oma itsensä ilman että tosimies "pitää kädestä kiinni".
        Jos kumppanini jostain syystä poistuisi viereltäni, en usko uppoavani lähiöruusuksi.


    • heleena

      Vakavasti ajatellen ulkonäöllä ei ole niin väliä. Kunhan on siisti eikä ojasta könynnyt juoppo. Joskus kesäisin tulee kiinnitettyä huomiota miesten rintalihaksiin. Sopivan kiinteät on hyvät, ei liian pumpatut.

      Luonteen osuus onkin sitten 99%. Unelmamieheni (miehekäs mies) on hauska, terävä-älyinen, ystävällinen ja ennakkoluuloton. Hienoa olisi, jos hän olisi ruoanlaitosta kiinnostunut. Hyvä koulutus on myös etu. Joskus olen miettinyt, että harkitsevuus ja taloudellisuus olisivat mahtavia avuja tulevalle miehelleni, sillä minä en niitä omaa.

    • ....

      On palstaa luettuani sellainen, jolla ei tarvetta lähettää noita lutkahuora-viestejä. Jos itsetunto on sen verran kohdillaan ettei tarvitse sellaiseen alentua niin jo ollaan huomattavasti plussan puolella. Ja samaa käytöstä odotan myös itseltäni, tietenkin.

    • Dina

      Ei lisättävää. Piste

      • - Piiamariia -

        Miehekäs mies on sellainen mies, joka tiedostaa hyvin nais- ja miessukupuolen välillä vallitsevia eroavuuksia. Hän ei ole kuitenkaan " mies-ominaisuutensa" vanki siinä mielessä, että hänen tarvitsisi koko ajan tuoda esille sukupuiolisuuttaan vääränlaisella matcho- pullistelulla. Miehekäs mies kykenee siis tarvittaessa myös jonkin verran sublimoimaan alkukantaisia miessukupuolelle ominaisia viettejään, vaikkakin hänen testosteronitasonsa on korkea. Naisille ei tule hänen seurassaan hillitöntä halua viskata perään banaanisäkkiä, koska ei vaikuta, että mies olisi sitä vailla.

        Miehekäs mies on naiselleen luotettava, vastuunsa tunteva ja nauttii aidosti (!) naisen ilahduttamisesta. Häntä myös nainen haluaa näin ollen vastavuoroisesti huomioida mielellään: miellyttäminen koetaan luonnolliseksi.

        Miehekkäällä miehellä on voimakas seksuaalisuus. Hän omaa usein myös fyysisesti hyvät ruumiinvoimat ja vartalon, mutta tämä ei aina ole välttämättömyys. Luonteenlujuus ja äly voi joskus korvata naiselle joitakin fyysisiä puutteitakin. Miehekäs mies kunnioittaa syvästi naissukupuolta, joten yleensä koskaan et kuule hänen suustaan minkäänlaista naissukupuolta halventavaa puhetta.

        Miehekäs mies ei ole lauman perässä määkivä lammas, eli hän ei esim. koskaan osta autokaupasta sitä autoa, joka parhaan sählykaverin Jompen mielestä on just nyt tosi hottia. Miehekäs mies ostaa sen auton, joka HÄNTÄ ITSEÄÄN miellyttää. Ylipäätäänkin miehekäs mies määrittää omat elämänarvonsa/maailmankuvansa itse omien aktiivisten ajatteluprosessiensa tuloksena: Jomppe on hänen kiva kaverinsa, mutta ei hänen "aivonsa". Miehekkään miehen mielipiteistä ei päätä myöskään ainakaan Iltasanomien tms. vastaavan julkaisun urheilutoimituksesta vapaa-aikaosion kiireavuksi palkattu toimittaja, joka kyllä kaikille muille vähemmän miehekkäille miehille kertoo, mitä mies tänä päivänä on vailla...


      • TheDragonLord
        - Piiamariia - kirjoitti:

        Miehekäs mies on sellainen mies, joka tiedostaa hyvin nais- ja miessukupuolen välillä vallitsevia eroavuuksia. Hän ei ole kuitenkaan " mies-ominaisuutensa" vanki siinä mielessä, että hänen tarvitsisi koko ajan tuoda esille sukupuiolisuuttaan vääränlaisella matcho- pullistelulla. Miehekäs mies kykenee siis tarvittaessa myös jonkin verran sublimoimaan alkukantaisia miessukupuolelle ominaisia viettejään, vaikkakin hänen testosteronitasonsa on korkea. Naisille ei tule hänen seurassaan hillitöntä halua viskata perään banaanisäkkiä, koska ei vaikuta, että mies olisi sitä vailla.

        Miehekäs mies on naiselleen luotettava, vastuunsa tunteva ja nauttii aidosti (!) naisen ilahduttamisesta. Häntä myös nainen haluaa näin ollen vastavuoroisesti huomioida mielellään: miellyttäminen koetaan luonnolliseksi.

        Miehekkäällä miehellä on voimakas seksuaalisuus. Hän omaa usein myös fyysisesti hyvät ruumiinvoimat ja vartalon, mutta tämä ei aina ole välttämättömyys. Luonteenlujuus ja äly voi joskus korvata naiselle joitakin fyysisiä puutteitakin. Miehekäs mies kunnioittaa syvästi naissukupuolta, joten yleensä koskaan et kuule hänen suustaan minkäänlaista naissukupuolta halventavaa puhetta.

        Miehekäs mies ei ole lauman perässä määkivä lammas, eli hän ei esim. koskaan osta autokaupasta sitä autoa, joka parhaan sählykaverin Jompen mielestä on just nyt tosi hottia. Miehekäs mies ostaa sen auton, joka HÄNTÄ ITSEÄÄN miellyttää. Ylipäätäänkin miehekäs mies määrittää omat elämänarvonsa/maailmankuvansa itse omien aktiivisten ajatteluprosessiensa tuloksena: Jomppe on hänen kiva kaverinsa, mutta ei hänen "aivonsa". Miehekkään miehen mielipiteistä ei päätä myöskään ainakaan Iltasanomien tms. vastaavan julkaisun urheilutoimituksesta vapaa-aikaosion kiireavuksi palkattu toimittaja, joka kyllä kaikille muille vähemmän miehekkäille miehille kertoo, mitä mies tänä päivänä on vailla...

        Olen siis mies:))


    • prinsessainen

      -180 cm
      -sopusuhtainen
      -Hiuksia kunnolla päässä, mielellään tummanvaalea/tumma ylikasvanut malli
      -Ei partaa
      -Ei ruskeita silmiä (kaikki muut käyvät)
      -Käyttää paitapuseroita ja rentoja housuja
      -Käyttää miesten puvun takkia
      -Tykkää lapsista ja eläimistä
      -Ottaa vastuuta itsestään ja läheisistään

      • Kopa Kapaana

        Ite sanoisin et miehekäs mies ei pyöräillessä anna pyörän ottaa valtaa. Miehekäs mies pitää koko ajan "vallan" itsellään eikä esim. jos on kova tuuli kaadu ojaan vaan koska pyörä on vähän hutera. Yleensä miehekkäät miehet ajaa aika lujaa ja itsevarmasti eteen päin ja uskaltaa pyöräillä myös autotiellä itsevarmasti.


      • jklöjklöjklä
        Kopa Kapaana kirjoitti:

        Ite sanoisin et miehekäs mies ei pyöräillessä anna pyörän ottaa valtaa. Miehekäs mies pitää koko ajan "vallan" itsellään eikä esim. jos on kova tuuli kaadu ojaan vaan koska pyörä on vähän hutera. Yleensä miehekkäät miehet ajaa aika lujaa ja itsevarmasti eteen päin ja uskaltaa pyöräillä myös autotiellä itsevarmasti.

        Onks isi ostanut sulle mopon?


      • Anonyymi

        Johan olet vajakki.


    • Queen-Of-Hearts

      kiinni aika pitkälti tuo miehekkyys.

      Minun mielestäni miehekäs mies on henkisesti vahva, itsevarma, fiksu, omaa hyvät käytöstavat muita ihmisiä kohtaan. Kykenee huolehtimaan itsestään ja tarpeen tullen myös muista. Seisoo omilla jaloillan.

      Epämiehekkääksi ei minusta miestä tee itkeminen tai itsestään huolehtiminen, tosin elämä ei saa pyöriä oman ulkonäön ympärillä eikä mies saa olla kaikenaikaa vikisevä itkupilli.

      Epämiehekkäänä fyysisenä piirteenä mainitsisin nyhjöttämisen sekä löysät ranteet ja pitkät kauniit kynnet.

      Miehekkäitä miehiä: (erityyppisiä miehiä, mitä nyt tuli ekana mieleen)
      - Tommi Korpela
      - Petteri Summanen
      - Ossi Väänänen
      - Jaakko Saariluoma
      - Pauli Hanhiniemi
      - Robbie Williams
      - Jon Bon Jovi
      - Matthew McConaughey
      - Antonio Banderas
      - The Rock
      - Jean Claude van Damme
      - Brad Pitt
      - Philippe Candeloro

    • Anonyymi

      Neljäkymmentä- viisikymmentävuotta sitten miehet olivat sentään miehiä jo viimeistään 25 -vuotiaina. Olivat töissä, oli perhettä ja kantoivat vastuuta itsestään ja myös vanhemmistaan. Nyt vielä 50 -vuotiaatkin ovat, kuin teini-ikäisiä. Pelataan, katsellaan Tik Tokkia, somea yms. Fyysinen-/henkinen kunto romutetaan. Kuka tuollaisia mätisäkkejä jaksaa katsella.

      • Anonyymi

        Puhutaanko hetki siitä mitä naiset neljä-viisikymmentä vuotta sitten tekivät ja mitä heiltä siis on lupa odottaa?

        Tämä tie on kaksisuuntainen ja yhtä vähän on jäljellä naisellisia naisia kuin on miehekkäitä miehiä.

        Miesten lyöminen ja syyllistäminen nyt sattuu vain olemaan sallittua aikamme hengen mukaisesti ja "äijänaiset" saavat perseillä mitä huvittaa kun heitä ei saa kritisoida.


    • Anonyymi

      Miehekäs mies ei ole naisten suosiossa koska perimmäinen mieheys on naisille outoa ja vierasta.

      Naiset kertovat mitä he toivovat kohtaavansa, mutta naisten versio ei ole "miestietoinen" vaan se on "naistietoinen". Naiset lähinnä oudoksuvat ja jopa halveksuvat aidosti miehekästä miestä.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö taas, eivät naiset eivätkä miehet ole homogeeninen ryhmä vaan kaikki ovat yksilöitä omine mieltymyksineen.

        Minä esim. ihailen perinteistä miestä (joka minulla onkin puolisona), joka osaa ne perinteiset miesten työt, jotka itseäni eivät kiinnosta pätkääkään, enkä siis niitä osaakaan.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe