Duramax Diesel 6600 on ehkä jenkkien parhaimpia dieselmoottoreita mitä ne on tehnyt.Käyntiääni hiljainen,mutta tehoja löytyy 310 hv vääntö huikea 880 Nm.Kysynkin kestääkö moinen mylly
lastuttaa tehoa lisää 125 hv vääntö menee hiukan yli 1000 Nm.Luulisi että tämä tehon lisäys ei vielä vaikuttaisi kestävyyteen.Takuu kyllä raukeaa.Jenkeissä ottavat parhaillaan ko. moottorista tehoja enimmillään 610 hv vääntö 1475 Nm.Näillä tehoilla voi olla yhteispaine ruiskun ikä rajattu, kuin moottorinkin.Moottorista tietoja
www.gm.com/automotive/gmpowertrain/engines/duramax/engine_movie.swf
Chervolet Silverado 2500 HD 4x4 Duramax Diesel
15
12965
Vastaukset
- riisseli
Eikös se ole japanialainen mitsun tekemä?
Voihan sen lastuttaa, mutten ainakaan työkäyttöön virittäisi kovin paljon, huolestuttais ainakin nuo alumiinikannet. Ite ainakin arvostan paljon korkeammalle powerstrokin ja cumminssin.- ctd
duramax kehitettiin Isuzun ja General motorssin yhteistyönä.sitä varten tehtiin oma paja DMAX Ltd. joka tekee pannut.
- oo
isuzutsulta saa saman teollisuus moottorin rautakansilla.
- erksoi
Moi,
olen tuomassa uutta -06 2500HD 4x4 Duramax/Allisonia Suomeen muutaman kk:n jenkkimatkailun jalkeen.
Mitahan niiden hintaluokka on Suomessa?
Erkka- duunari
Moro
Tää mun malli -05 2500HD 4x4 Duramax maksoi Suomessa 69 600 toimituskulut lisävarusteineen hinta nousi 80 000 euroon. Autoja ei nyt kannata tuoda Suomeen. Niitä ei saa rekisteriin poikkeuslupa evätty. Asia vireillä EY-tuomioistuimessa luvan saamiseksi(Maaliskuussa -05 Metron tuomat 20 kpl:n erä Silveradoja seisoo satamassa.Minun mielestäni Ajoneuvohallintokeskuksen toiminta on lainvastaista koska EU:n muihin maihin voi tuoda kyseistä autoa.Suomeen tuotaviin autoihin on myös vaihdettava ajovalot umpioineen (H7-malliin)ja myös takavalot E-merkinnällä,äärivalot ja ulkopeilien vilkun merkkivalot ei saa olla toiminnassa. - erksoi
duunari kirjoitti:
Moro
Tää mun malli -05 2500HD 4x4 Duramax maksoi Suomessa 69 600 toimituskulut lisävarusteineen hinta nousi 80 000 euroon. Autoja ei nyt kannata tuoda Suomeen. Niitä ei saa rekisteriin poikkeuslupa evätty. Asia vireillä EY-tuomioistuimessa luvan saamiseksi(Maaliskuussa -05 Metron tuomat 20 kpl:n erä Silveradoja seisoo satamassa.Minun mielestäni Ajoneuvohallintokeskuksen toiminta on lainvastaista koska EU:n muihin maihin voi tuoda kyseistä autoa.Suomeen tuotaviin autoihin on myös vaihdettava ajovalot umpioineen (H7-malliin)ja myös takavalot E-merkinnällä,äärivalot ja ulkopeilien vilkun merkkivalot ei saa olla toiminnassa.Moi
...samaa olen tuomassa (360hp)
Muuttoautona saa rekisteriin, eli kun tullilta leima "muuttoauto". Olen useaan kertaan tarkistanut tullilta, katsastuskonttorilta ja AKE:lta.
Onko jotain hyvaa Chevy huoltoliiketta tiedossa?
Saitko omasi ko poikkeusluvan turvin?
Onko sulla hyvaksytyt piirustukset lava-ohjaamo suojarakennetta varten?
Mista sait nopeusrajoittimen? (ohjemointi, hoituu kylla valmiiksi taalla jenkeissa)
erksoi - duunari
erksoi kirjoitti:
Moi
...samaa olen tuomassa (360hp)
Muuttoautona saa rekisteriin, eli kun tullilta leima "muuttoauto". Olen useaan kertaan tarkistanut tullilta, katsastuskonttorilta ja AKE:lta.
Onko jotain hyvaa Chevy huoltoliiketta tiedossa?
Saitko omasi ko poikkeusluvan turvin?
Onko sulla hyvaksytyt piirustukset lava-ohjaamo suojarakennetta varten?
Mista sait nopeusrajoittimen? (ohjemointi, hoituu kylla valmiiksi taalla jenkeissa)
erksoiMoi
Auto kannattaa tuoda lavakatteella (lasikuitu)sen saat varmaan rekisteriin ilman lava suojarakennetta (ohjaamosuoja)Että rakentaa suojan seuraavaan vuosikatsastukseen.Suojan pitäisi kestää 500 kg kuorma,haponkestävää verkkoa löytyy 50 mm silmä koolla lankavahvuus 4 mm tukikehikko HK-putkesta.Käytetään tukkirekoissa.
Metallipajoista kukaan ei suostunut antamaa kirjallista todistusta rakenteen kestävyydestä.Niimpä menin katsastukseen ilman lavasuojaa Joulukuu -04.Kysyin reilusti katsastuksessa pitääko olla kyseinen lavasuoja
autossa. Todettiin että suojasta tulee näköeste, autossa kaksi väliseinää ja kova lasikuitukate niin se riittää.Leima tuli Suolahdessa.
Nopeusrajoitinta ei vielä ole varmaankin -07 alussa tarvii.(alustava hintatieto 450-500€ asennetuna)Sun autossa se on varmaan oltava jo tuodessa.Metro-auto Espoo hyvä huoltoliike.
Auton kaikki suodattimet, myös automaattivaihteiston löytyy alkuperäisenä Jyväskylästä American Importilta halvemmalla kuin merkkiliike.
Mun autoon on tulossa sieltä jenkeistä lokasuojan levikkeet ja 7,5"näytöllä navigointi/peruutustutka/5 portainen teholastu samassa paketissa.Levikkeet joudun laittamaan muutoskatsastuksen takia ennen kesää.Hommasin viime kesänä kromivanteet 20"/ja renkaat Goodyear Eagle GT II 305/50 sieltä jenkeistä.
Terveisin duunari - erksoi
duunari kirjoitti:
Moi
Auto kannattaa tuoda lavakatteella (lasikuitu)sen saat varmaan rekisteriin ilman lava suojarakennetta (ohjaamosuoja)Että rakentaa suojan seuraavaan vuosikatsastukseen.Suojan pitäisi kestää 500 kg kuorma,haponkestävää verkkoa löytyy 50 mm silmä koolla lankavahvuus 4 mm tukikehikko HK-putkesta.Käytetään tukkirekoissa.
Metallipajoista kukaan ei suostunut antamaa kirjallista todistusta rakenteen kestävyydestä.Niimpä menin katsastukseen ilman lavasuojaa Joulukuu -04.Kysyin reilusti katsastuksessa pitääko olla kyseinen lavasuoja
autossa. Todettiin että suojasta tulee näköeste, autossa kaksi väliseinää ja kova lasikuitukate niin se riittää.Leima tuli Suolahdessa.
Nopeusrajoitinta ei vielä ole varmaankin -07 alussa tarvii.(alustava hintatieto 450-500€ asennetuna)Sun autossa se on varmaan oltava jo tuodessa.Metro-auto Espoo hyvä huoltoliike.
Auton kaikki suodattimet, myös automaattivaihteiston löytyy alkuperäisenä Jyväskylästä American Importilta halvemmalla kuin merkkiliike.
Mun autoon on tulossa sieltä jenkeistä lokasuojan levikkeet ja 7,5"näytöllä navigointi/peruutustutka/5 portainen teholastu samassa paketissa.Levikkeet joudun laittamaan muutoskatsastuksen takia ennen kesää.Hommasin viime kesänä kromivanteet 20"/ja renkaat Goodyear Eagle GT II 305/50 sieltä jenkeistä.
Terveisin duunariKiitos hyvista vinkeista.
Itse taidan tyytya 265/75-16 renkaisiin. Ei tarvii valttamatta rukata ABS/speedo etc..
Onko jollain muuten patevat laitteet koodailuun...ei ehka viela LBZ:lle?
Pitaako renkaan kuviopinnan pysya muuten lokasuojan sisalla?
t. erksoi - tosi duunari
duunari kirjoitti:
Moro
Tää mun malli -05 2500HD 4x4 Duramax maksoi Suomessa 69 600 toimituskulut lisävarusteineen hinta nousi 80 000 euroon. Autoja ei nyt kannata tuoda Suomeen. Niitä ei saa rekisteriin poikkeuslupa evätty. Asia vireillä EY-tuomioistuimessa luvan saamiseksi(Maaliskuussa -05 Metron tuomat 20 kpl:n erä Silveradoja seisoo satamassa.Minun mielestäni Ajoneuvohallintokeskuksen toiminta on lainvastaista koska EU:n muihin maihin voi tuoda kyseistä autoa.Suomeen tuotaviin autoihin on myös vaihdettava ajovalot umpioineen (H7-malliin)ja myös takavalot E-merkinnällä,äärivalot ja ulkopeilien vilkun merkkivalot ei saa olla toiminnassa.Mitä poikkeuslupa tarkoittaa; mistä kyse? Meneekö 5 hlö:lle rekisteröitynä kuorma-auton verolla (1 snt/jokainen alkava 100 kg x 365) ilman perusvero-osuutta? Saako tällöin vetää mitään? Onko aina vakiona 6-portainen automaatti (jos automaatti)näissä uusimmissa? Mitähän suunnilleen löpökulutus-onko naftapihi kui?
- Surkee Metroauto
duunari kirjoitti:
Moi
Terveisin duunariMetroauto ei vastaa huutoonsa, vaikka toi näitä maahan. Korjaustoiminta Espoossa Silveradoihin loppu (helppoja huoltoja tekee, jos mikään ei ole rikki). Metroauton Helsinki Viikki ihan surkeaa toimintaa.
- Haalarit&Lippis
hinta on täällä sitä luokkaa et ei niitä duunarituloilla ostella, eli unohtakaa ne ny ja pysytään vaan nois tavallisissa japsi farkuissa tai pakettiautoissa joissa on jopa vanerointi
- RA-KA
Olisko Duramax moottoria myynnissä???.
T. VM 2001 - erksoi
Ei tarvi lastuttaa, vain ohjelmoida ODB:n kautta.
Tarjolla kerran kaytetty ohjemointilaite PPE Xcelerator LLY & LBZ myllyille hintaan 300E. Max 120hp tehoa ja vaantoa ? lisaa. Lukee kaikki arvot jne ja voi taas palautta tehdasarvoihin kun haluaa. Kayttanyt vain kerran noprajoittimen ohjelmointiin. vieläkö ois myynnissä. käykö lb7:an. oisin kiinnostunu
- arz_
Oma -04 Silverado pelittänyt upeasti nämä kolme vuotta mitä on ajossa ollut. Oikeastaan mitään isompaa ongelmaa ei ole tullut josta olen jopa hieman yllättynyt. Huollot olen tehnyt lähestulkoon kaikki Koskenkorvalla Jari Mäki OY:ssä, hintaluokaltaan ainakin täälläpäin selkeästi edullisin. Hieno paikka muuten, suosittelen vierailemaan jos olette pohjanmaan suunnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1137378Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista705901- 955064
- 524335
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494146- 2233996
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283778- 433644
- 552972
- 422467