Sere KOPIOI !

Feikki...

En tiedä onko tästä ollut aikaisemmin puhetta, mutta rupesi vaan mietityttämään. Ostin nimittäin yks päivä Nas:in It Was Written levyn, vuodelta"96 ja yllätyin aika lailla. Tolta levyltä biisi The Message, kuulostaa meinaan ihan samalta kuin Seremoniamestarin: Viesti.
Siinä nähdään taas Suomiräpin taso, ku pitää mennä toisilta suoraan kopioimaan. Meinaan Sere on mennyt ja kopioinut biitin suoraan Nas:in biisistä. Kaikin huipuksi Seren levyllä ei mainita kyseisestä tempauksesta sanallakaan. Mitähän Amerikan poijjaat tuumais, jos kuulis kyseisen version?

25

3524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YOYO!

      Biisihän on ihan suora kopio! Ja kaiken huippu on, että Seremoniamestari pääsi pinnalle tän kyseisen biisin avulla! Eikö yhtään hävetä?

    • tietäjä

      Toi on vanha juttu ja kaikki tietää että viesti-biisi on remix versio siitä Nas:in It Was Written
      jutusta. Ihan sama ku "valmis tai et" on suomenkielinen seren biisi ready or not biisistä. It' s that simple

      • Feikki.

        Jos nää biisit on olevinaan jotain remixejä, niin miksei niistä mainita esim. levyn kannessa. Kaikki ei varmastikkaan tiedä tätä ja luulee, että Sere on helvetin kova tekemään biittejä & riimejä! Mulle on ainakin haastattelujen perusteella sellanen maku, että jätkä ottaa kaiken kunnian itelleen. Korjatkaa, jos olen väärässä...


      • karkar
        Feikki. kirjoitti:

        Jos nää biisit on olevinaan jotain remixejä, niin miksei niistä mainita esim. levyn kannessa. Kaikki ei varmastikkaan tiedä tätä ja luulee, että Sere on helvetin kova tekemään biittejä & riimejä! Mulle on ainakin haastattelujen perusteella sellanen maku, että jätkä ottaa kaiken kunnian itelleen. Korjatkaa, jos olen väärässä...

        Ensinnäkin Nasin The Messagen tausta on hyvin lähellä Stingin Shape Of My Heart biisiä. Sitä on muutettu sen verran, että oikeus juttua ei tule. Törkeää mutta totta.

        Seren biisi ei ole remix Nasin biisistä. Tausta ei ole sama kuten ehkä tarkka korvaisimmat huomaa. Viestiä voisi pitää enemmänkin kunnianosoituksena kuin puhtaana rippauksena. Sanomakin biisissä on suurinpiirtein sama.

        Sere tekee nykyään hyvin vähän itse biittejä. Skillsters tekee melkein kaikki biitit.


      • yyy
        karkar kirjoitti:

        Ensinnäkin Nasin The Messagen tausta on hyvin lähellä Stingin Shape Of My Heart biisiä. Sitä on muutettu sen verran, että oikeus juttua ei tule. Törkeää mutta totta.

        Seren biisi ei ole remix Nasin biisistä. Tausta ei ole sama kuten ehkä tarkka korvaisimmat huomaa. Viestiä voisi pitää enemmänkin kunnianosoituksena kuin puhtaana rippauksena. Sanomakin biisissä on suurinpiirtein sama.

        Sere tekee nykyään hyvin vähän itse biittejä. Skillsters tekee melkein kaikki biitit.

        sere on pelle!!!
        sen näkee jo niist bronxeista!!!


      • op
        karkar kirjoitti:

        Ensinnäkin Nasin The Messagen tausta on hyvin lähellä Stingin Shape Of My Heart biisiä. Sitä on muutettu sen verran, että oikeus juttua ei tule. Törkeää mutta totta.

        Seren biisi ei ole remix Nasin biisistä. Tausta ei ole sama kuten ehkä tarkka korvaisimmat huomaa. Viestiä voisi pitää enemmänkin kunnianosoituksena kuin puhtaana rippauksena. Sanomakin biisissä on suurinpiirtein sama.

        Sere tekee nykyään hyvin vähän itse biittejä. Skillsters tekee melkein kaikki biitit.

        sere on raiskannut niin paljon biisejä et huh!! ei oo äijjällä tainu oikee irtoo..


      • karkar
        op kirjoitti:

        sere on raiskannut niin paljon biisejä et huh!! ei oo äijjällä tainu oikee irtoo..

        Mitäköhän sä mahdat tarkottaa?
        Sitä ekaa demoo vai?


      • 0p
        karkar kirjoitti:

        Mitäköhän sä mahdat tarkottaa?
        Sitä ekaa demoo vai?

        valmis vai ei..elää mä sain..ihana päivä..viesti...


      • karkar
        0p kirjoitti:

        valmis vai ei..elää mä sain..ihana päivä..viesti...

        No en ala kinamaan tästä asiasta kun meillä näyttää olevan aikalailla erilainen käsitys koko hommasta.

        Tervetuloa skeneen...


      • op
        karkar kirjoitti:

        No en ala kinamaan tästä asiasta kun meillä näyttää olevan aikalailla erilainen käsitys koko hommasta.

        Tervetuloa skeneen...

        Anteeks.. skene? ja sä oot jo siinä/siellä?


      • karkar
        op kirjoitti:

        Anteeks.. skene? ja sä oot jo siinä/siellä?

        Sarkasmi on vaikea laji.
        Joo, unohda koko juttu. Ollaan ihan reilusti eri mieltä koko hommasta.


    • pannulappu.

      ei se ole kyllä edes NaS:n oma biitti.. tiedän n. nelisen biisiä missä on se sama teema.. että ei sillä niin väliä.. naurettavinta on kyllä se että biisin nimi on sama.. mutta vaan eri kielellä..

      biisissä ei ole kyllä matkittu NaS:n riimejä.

      ja onhan tolla serellä se joku: "mä sut löydän.." ja se on sitten taas sanallisestikkin ihan täysin sama..

      • DJ H

        sä oot ilkee.. siis ei tän viestin takia vaan muuten..


    • wiggette

      älkäämme myöskään unohtako tuota kys. biisiä..jazzy jeff&the fresh prince:n lovely daze, on muute laatu kesämusaa ;)

      • karkar

        Alunperin Bill Withresin biisi.


    • ¤Thug Girl¤

      en oo kuullu sitä suomalaist versioo.. mut aika paskamaista!!!!! nas-the message on helmi!!!!!! tottahan on et siit on tehty mont versioo tän infon sain täält heh heh kiitti muuten informoiveille tyypeille :)

      • nosebleed

        lue säki "korsto-tyttö" tuo karkarin "Korjauksia"


    • mEIZI!!!

      MÄ KUUNTELEN VAAN AVAINTa KOSKA MUSTA SUOMESSA EI Oo MUiTA RÄP!!1YHTYEITÄ!! KSOK AVAIMEN UUSI SINKKU!!! TULEE???!!! MUN KAVERILLLA ON NE kAIIKKI!!!!!

      • nosebleed

        1. Avain on vain 1(yksi)ihminen.
        2. Se lopettaa.


    • nojoo

      sellasta vaan et eipä oo kovin moni nassin piisikään sen kokonaan oma säveltämä...sieltä löytyy vaikka kuinka monen 70-90-luvun popparin sävellyksiä..että ei siitä messagasta ja muista hyvistä biiteistä kuullu kunnia ainostaa nassille !! vaikka en kyllä mene sanoo et se ei ite tekis mitää mutta kuitenki...

      • Feikki...

        Toi pitää kyllä paikkansa, mutta sämpläys ja kopiointi on mielestäni eri asia? Tässa Seremoniamestarin tapaukses on kyllä kyse suorasta kopioinnista. Mun mielestä olis vaan reilua mainita edes levynkansis kyseistä asioista, ettei joku pikkupoika luule pian Seren tehneen kaiken itse...


      • Lyrical Terrorist
        Feikki... kirjoitti:

        Toi pitää kyllä paikkansa, mutta sämpläys ja kopiointi on mielestäni eri asia? Tässa Seremoniamestarin tapaukses on kyllä kyse suorasta kopioinnista. Mun mielestä olis vaan reilua mainita edes levynkansis kyseistä asioista, ettei joku pikkupoika luule pian Seren tehneen kaiken itse...

        Muistelkaapas kuinka moni räppäri on ottanu lähes koko alkuperäisen biisin sämplinä omaan luritukseensa. Esim ent. Puff Fucking Daddy nyk. P Fucking Diddy otti Stingin I´ll be watching you-biisin lähes kokonaan omaan typerään sekotukseensa. Ei mun mielest kovinkaa omaperästä. Sen sijaan on paljon hyviä rap-biiseihin asetettuja sämplejä, kuten Cypress Hillin Dj Muggs sämpläs Hits From The Bong-biisiin Son of The Preacher man-zibaleesta ihan helvetin nerokkaasti sen alun eikä se tunnu lainkaa kopiolta vaan kunnianosoitus alkuperäselle tekijälle. Tahikkas Dj:t, kuten Dj Shadow osaa todellakin käyttää levareitaan sämplätessä muista kappaleista ei-kopioiden vaan sekoittaen ne aivan erinäiseksi pakkaukseks, josta ei tunnista, tai vaikka tunnistaisi niin se kuulostaa täysin eri teokselta. Eli P Diddy voi haistaa paskat kopioidessaan koko mainion Sting-kappaleen... Use your turntables seriesly. Don´t play the records with it, play the turntables!


    • ahtung

      eikä seremoniamestaria..

    • Joonas

      Joo oon kuullu kyseisen biisin ja huomannu saman... Mutta seremoniamestari mainitsee sivuilaan ettäon lainannut kyseisen biitin nasilta..

    • Kardanbum

      The Message ja Viesti. Molemmat ihan saaketin kovia biisejä! Kuuntelen niitä yhä! Nas teki hiton hyfän biisin, mutta Serelle myös kunnia siitä, että osas vetää hiton hyfän version suomeksi samasta biisistä! Eikä edes matki suoraan Nasia, vaan teki ihan oman version pk-seudulta. Hitsin hyfiä biisejä molemmat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe