Olen nyt yskinyt kk putkeen, ja aamuisin on alkanut tuntua ikäänkuin jotakin olisi rintakehässä "lytyssä". Kun nousen sängystä, alkaa mieletön kutina. Yskiminen irrottaa harvemmin limaa, ja enimmäkseen vaan kutisee.
Olin lääkärillä jokin aika sitten, hän ei kuullut mitään erikoista keuhkoistani. Rintaan vaan pistää melkein jatkuvasti. Sama lysti on joka syksy/talvi, tänä vuonna olin jo kesälläkin yskässä. Mikään troppi ei auta. 5 v juttu on vaan pahentunut. En edes tupakoi!
Olen lukenut että krooniseen yskään annetaan kortisonia hoidoksi, ja jostakin olen saanut käsityksen että se voi viedä vaikka näön. Yskinkö siis itseni astmaiseksi ennemmin kuin altistan silmäni myrkyille???
Ai niin, eihän minua mikään vaivaa, koska lääkäri sanoi niin.
Ikuinen yskä, kortisoni
5
7344
Vastaukset
- yskäinen
-Ei luulosi on väärä,et menetä näköäsi cortisonin takia.mutta ei sinulle sellaista kirjoitetakaan(turhaan)cortisonissa on toki haittansa,mutta nyt kyllä painotan että suurina annoksina ja paljon syötynä,lähinnähän luusto kärsii ynm..mutta vain isoilla annoksilla!Olen joutunut syömään paljon,isoja määriä,ja näen vieläkin.Eli onko sinulla asthma pohjainen yskä?voisin suositella kahta lääkettä,jotka ovat sinänsä vahvoja,mutta kyllä apua pitäisi tulla,nämä eivät ole kortisoonia!Eli yskänlääke cocillana=resepti,ja kyllä on hyvä/tehokas lääke!Sitten kuten (nimitän)ihmelääke panacod=tulehdusta lievittävä,särkylääke joka vie jopa yskän!nämä on lääkkeitä joita lääkäri harvoin ehdottelee,mutta päivässä muutamassa tuo avun!Jos ei ole astma tutkimuksia tehty?pakota lähete sellaiseen,jokseenkin kertomasi kuulostaa esim:(rasitusastma oireilta)
- tools
Sinulla on todennäköisesti astma. Astman tulehdusvaiheeseen käytetään kortisonisuihketta kuuriluonteisesti, sitä ei todellakaan syödä.... ja käsityksesi dramaattisista sivuvaikutuksista on väärä - näin kerron 40 vuoden astmakokemuksen rintaäänellä.
Ei sieltä rinnasta astmaatikollakaan mitään erikoista kuulu muulloin kuin astmakohtauksen aikana tai jos äkäinen tulehdusvaihe on meneillään. Mene keuhkolääkärille, hän lähettää sinut spirometriaan ("astmatesti") ja saat lääkket. Yskiminen loppuu siihen.
Astman hoito on vaivatonta ja yksinkertaista, KELA korvaa n. 75 % lääkekuluista. Turha kärsiä kun helpot ja tehokkat lääkkeet on keksitty. Keuhkojesi kunto huononee mitä pidempään lykkäät oikeisiin tutkimuksiin menoa. Ja unohda "arvauskeskuksen" tumpelolääkärit, mene suoraan yksityiselle.- astmaatikko
Sen verran korjaan kuitenkin,jottei tulisi väärinkäsityksiä,mutta siis kortisonia myös syödään eli otetaan pilleri muodossa,yleensä pahassa vaiheessa oleva astmaatikko,tai sitten aika usein pitkähköjä kuurejakin,useampiakin vuodessa mm:infektioiden yhteydessä.Kortisoni on hyvä/avun tuova lääke jolla on suurempina annoksina ja useimmin käytettynä haittavaikutuksensa.
- ex-yskijä
Mun yskä kesti pari vuotta sitten 4 kk. Kävin "arvauskeskuksessa" mutta eihän lääkärit mitään osannut sanoa, vaikka rintaan koski ja hengittäminen oli hankalaa. Antoivat pahanmaukuista yskän lääkettä ja sanoivat, että kyllä se yskimällä paranee. Välillä mä yskiessä oksensin limaakin. Sitten mut lähetettiin labraan johonkin kokeisiin. Kokeiden mukaan olin terve. Lopulta yskiminenkin sitten kuitenkin loppui kuin seinään...
- Anonyymi
Mulla yskä jatkunut 5 viikkoa, nyt helpottaa kun sain kortisonikuurin ja Cocillana yskänlääkkeen. Astma todettu muutama vuosi sitten johon piiput Buventol / Budesonid.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989