Olen valmistumassa toukokuussa. Olen jo alkanut hakemaan töitä, tosin en oman alan, vaan haluaisin aluksi työskennellä jossain kaupassa tai myymälässä. Oman alan työt ovat sitä paitsi tosi kiven alla, yritän toki hakea niitäkin, mutta ajattelin keskittyä niiden hakemiseen sitten vasta, kun on tutkintopaperit kourassa.
Ajattelin hakea eräisiin pieniin turistimyymälöihin, joita asuinpaikkakunnallani on paljon. Kesällä heillä on ilmeisesti ruuhkaa, joten luulisi avun olevan tarpeen.
Olen ajatellut käyntiä paikan päällä, soittoa ja sähköpostilla avoimen hakemuksen lähettämistä. Mikä kannattaisi tehdä ensin? Kannattaisiko minun soittaa ihan ensin ja kysyä, onko töitä ja sitten vasta lähettää hakemus ja cv? Paikanpäällä käyminen ei ilmeisesti ole kovin suositeltavaa, mutta eräs kaverini oli saanut pienestä kaupasta toisella paikkakunnalla töitä siten, että oli mennyt liikkeeseen työhakemus kourassa ja jättänyt sen sinne. Kannattaisiko noin tehdä? Vai laitanko ensin sähköpostilla työhakemuksen ja sitten vasta soitan? Vai kannattaisiko hakemukset laittaa tavallisella postilla?
Mulla on myös sellainen ongelma, etten omista tulostinta eikä ole oikein missään tulostusmahdollisuutta, kirjastoissa yms. maksaa ihan kauheasti tulostaa. Voiko työkkärissä tulostaa työhakemuksia?
Soitto,sähköposti vai käynti
3
1196
Vastaukset
- neuvoja
Itse pikkuyrittäjänä tykkäisin eniten sähköpostihakemuksista, mutta makuja on erilaisia. Sähköpostin kun voi lukea silloin kun haluaa tai ehtii ja sitä ei voi "muistaa" väärin.
Ehkä parin viikon päästä voisi varmistaa, että onko hakemus tullut perille, jos mitään ei kuulu. Älä läyryä pitkään puhelimessa, vaan reipas napakka puhelu. Myymälät on kuitenkin sellaisia paikkoja, että ehkä voisi käydä. Katso sellainen aika, ettei ole ruuhkaa.
Työvoimatoimistossa voi ainakin täällä tulostaa tietääkseni hakemuksia maksutta, mutta voi olla että omat paperit pitää olla mukaan. - aloittaja
Kirjoitin työhakemuksen, jonka ajattelin lähettää noihin pieniin myymälöihin. Tiedän, että työnhaussa ei pitäisi käyttää joka paikkaan samaa hakemusta, vaan hakemus pitäisi räätälöidä joka paikkaan erikseen. Ongelma vaan on se, että nuo myymälät, joihin haen, ovat hyvin samanlaisia ja sijaitsevat samalla yhtenäisellä alueella. Tuotteet niissä vaihtelevat vain hieman, joissakin eivät lainkaan, mutta ne kaikki ovat kuitenkin turisteille suunnattuja kauppoja. On siis aika hankala alkaa räätälöimään hakemusta. Hakemuksestani ilmenee haluni työskennellä tuolla alueella ja käyttää kielitaitoani (alueella käy myös ulkomaalaisia turisteja). Onko tyhmää lähettää sama hakemus kaikkiin?
- pollo
eivät kai ne työnantajat vertaile keskenään sinun hakemuksiasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648