Lasten keskustelupalsta?

Minni-Matleena

Kysyisin joltakin asiasta tietävältä, että onko tämä palsta muutettu lasten keskustelupalstaksi? Vaikuttaa ainakin siltä, kun katsoo "keskustelun" tasoa.

Palstan tämänhetkiseksi otsikoksi sopisi paremmin "typerää huumoria ja islamin pilkkaamista"

26

1244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muslimiina

muslimi on turhautunut hyvässä hengessä ja esittää noitten hölmöje viestit uudestaan päinvastaisessa valossa kuin heidän alkuperäinen tarkoitus on ollut.

Olen muuten täysin samaa mieltä kanssasi ei täällä voi ollenkaan keskustella.En edes tiedä sopivaa sanaa tämän palstan tapahtumille.

Minusta tämän voisi sulkea koska poiskaan noita ei saa.

• Minni-Matleena

ne vihanlietsojat yrittääkin koko ajan, että tämä palsta suljettaisiin, eikä kukaan saisi järkevää tietoa islamista. Minusta on sääli, jos tämä suljetaan. Toisaalta turha täällä on yrittää mitään järkevää keskustelua. Niiden jotka haluavat keskustella islamista asiallisesti, pitäisi varmaan siirtyä jonnekin islamilaiselle sivustolle.

• suljen
        Minni-Matleena kirjoitti:

ne vihanlietsojat yrittääkin koko ajan, että tämä palsta suljettaisiin, eikä kukaan saisi järkevää tietoa islamista. Minusta on sääli, jos tämä suljetaan. Toisaalta turha täällä on yrittää mitään järkevää keskustelua. Niiden jotka haluavat keskustella islamista asiallisesti, pitäisi varmaan siirtyä jonnekin islamilaiselle sivustolle.

itseni eikä kukaan saa tietoa minusta

• muslimiina

aionkin tehdä niin.Mutta kerron sinulle muslimina että niilläkin sivuilla kiistellään paljon erilaisista oppisuunnista ja käytännöistä.Yritä löytää hyvä sivu.En ole siihen naiskysymykseesi kerennyt vastaamaan ehkäpä laitan yksityisesti sinulle postia kun on aikaa enemmän.Toisaalta voit ottaa siihen unioniin yhteyttä ja kysellä sieltä tai An-nurista itse en ole kummankaan toiminnassa mukana.En tunne kuin pari siskoa enkä heitäkään hyvin mutta luulisin että ovat ihan mukavia ja keskustelevat kanssasi.Annurin toimittaja on myös ihmisoikeusliitossa(olikohan oikea järjestö) töissä.Ota reippaasti yhteyttä.

• Minni-Matleena
        muslimiina kirjoitti:

aionkin tehdä niin.Mutta kerron sinulle muslimina että niilläkin sivuilla kiistellään paljon erilaisista oppisuunnista ja käytännöistä.Yritä löytää hyvä sivu.En ole siihen naiskysymykseesi kerennyt vastaamaan ehkäpä laitan yksityisesti sinulle postia kun on aikaa enemmän.Toisaalta voit ottaa siihen unioniin yhteyttä ja kysellä sieltä tai An-nurista itse en ole kummankaan toiminnassa mukana.En tunne kuin pari siskoa enkä heitäkään hyvin mutta luulisin että ovat ihan mukavia ja keskustelevat kanssasi.Annurin toimittaja on myös ihmisoikeusliitossa(olikohan oikea järjestö) töissä.Ota reippaasti yhteyttä.

Osaisitko vielä neuvoa jotakin hyvää islamilaista sivustoa, josta saisi asiallista tietoa aiheesta.

• muslimiina

Osaisitko vielä neuvoa jotakin hyvää islamilaista sivustoa, josta saisi asiallista tietoa aiheesta.

En ole koskaan ollut muulla kuin tällä palstalla joten ne muut siskot osaavat neuvoa asiallisen palstan.Siitäkään en tiedä että millä palstalla on niin sanottua tieteellistä keskustelua islamista eikä pelkkää uskonnollista.

Mutta nuo mainitsemani siskot ovat varmasti valmiita keskustelemaan ihan tieteellisellä tasolla kanssasi islamista ja naisen asemasta kunhan muistat sen sanoa keskustelun aluksi että mitä haluat keskustelulta.

Islamissa niin sanottu käännyttäminen on kiellettyä eli et joudu käännytyksen kohteeksi.Mutta muista kuitenkin kertoa mitä haluat käsitellä, tieteellisellä ja yhteiskunnallisella tasolla käytävää dialogia vaiko oletko kiinnostunut kääntymään islamiin?

Voin kysellä muiltakin siskoilta sivustoja mutta epäilen että noilla toisilla siskoilla on enemmän paremmista palstoista tietoa.

Itse en ole mennyt palstoille ennemmin mainittujen ongelmien takia ja koska en kuulu mihinkään islamin sisäiseen koulukuntaankaan.Niin en tykkää kiistellä ihmisten yksilöllisistä valinnoista ja näkemyksistä.

Minulle usko on hyvyyttä ja aika simppeliä muutenkin.Olen lukenut Koraanin ja hadithit ja rukoilen ja pukeudun kuten muslimi olenhan sellainen.Mutta en halua lisätä uskooni eri sävyjä vaan yritän pitää sen loogisena, helppona ja puhtaana uskona ja Jumalan pelkona sisimmässäni.

Moni asia mutkistuu kun siihen lisätään jotain ja joskus siihen huomaamatta lisääntyy jotain mikä on ihmisestä ei Jumalasta lähtöisin oleva ajatus tai idea.
        Eli en siltikään ole minkään koulukunnan tai suuntauksen edustaja islamin sisällä.Vain simppeli muslimi.

Muutoinkin olen aika yksinäinen susi islamissa ja oman polkuni tallaaja koska asunkin seudulla jossa käännynnäisiä on sormellinen ja muut muslimit ei-harjoittavia ja yhteisö tosi pieni muutenkin.

Usko ei ole koskaan ollut minulle kiihkoilun ym. kaltaista toimintaa tai sokeaa höpöttämistä vaan loogista ja maalaisjärjellä harjoitettua.Ei edes kristittynä aikanani kun olin kristitty uskovainen.

Koko ikääni en ole ollut ns. uskovainen vaan jonkun vuotta uskovana kristittynä oltuani tulin islamiin ja muutaman vuotta olen ollut muslimi.Siis uskovaisuutta reilut kymmenenvuotta takana.

Tällä palstalla on vaikea keskustella senkin takia että keskustellakseen uskonnosta täytyy olla jonkinlainen käsitys uskovaisuudesta ja hengellisyydestä ja mitä se merkitsee.

• Minni-Matleena
        muslimiina kirjoitti:

En ole koskaan ollut muulla kuin tällä palstalla joten ne muut siskot osaavat neuvoa asiallisen palstan.Siitäkään en tiedä että millä palstalla on niin sanottua tieteellistä keskustelua islamista eikä pelkkää uskonnollista.

Mutta nuo mainitsemani siskot ovat varmasti valmiita keskustelemaan ihan tieteellisellä tasolla kanssasi islamista ja naisen asemasta kunhan muistat sen sanoa keskustelun aluksi että mitä haluat keskustelulta.

Islamissa niin sanottu käännyttäminen on kiellettyä eli et joudu käännytyksen kohteeksi.Mutta muista kuitenkin kertoa mitä haluat käsitellä, tieteellisellä ja yhteiskunnallisella tasolla käytävää dialogia vaiko oletko kiinnostunut kääntymään islamiin?

Voin kysellä muiltakin siskoilta sivustoja mutta epäilen että noilla toisilla siskoilla on enemmän paremmista palstoista tietoa.

Itse en ole mennyt palstoille ennemmin mainittujen ongelmien takia ja koska en kuulu mihinkään islamin sisäiseen koulukuntaankaan.Niin en tykkää kiistellä ihmisten yksilöllisistä valinnoista ja näkemyksistä.

Minulle usko on hyvyyttä ja aika simppeliä muutenkin.Olen lukenut Koraanin ja hadithit ja rukoilen ja pukeudun kuten muslimi olenhan sellainen.Mutta en halua lisätä uskooni eri sävyjä vaan yritän pitää sen loogisena, helppona ja puhtaana uskona ja Jumalan pelkona sisimmässäni.

Moni asia mutkistuu kun siihen lisätään jotain ja joskus siihen huomaamatta lisääntyy jotain mikä on ihmisestä ei Jumalasta lähtöisin oleva ajatus tai idea.
        Eli en siltikään ole minkään koulukunnan tai suuntauksen edustaja islamin sisällä.Vain simppeli muslimi.

Muutoinkin olen aika yksinäinen susi islamissa ja oman polkuni tallaaja koska asunkin seudulla jossa käännynnäisiä on sormellinen ja muut muslimit ei-harjoittavia ja yhteisö tosi pieni muutenkin.

Usko ei ole koskaan ollut minulle kiihkoilun ym. kaltaista toimintaa tai sokeaa höpöttämistä vaan loogista ja maalaisjärjellä harjoitettua.Ei edes kristittynä aikanani kun olin kristitty uskovainen.

Koko ikääni en ole ollut ns. uskovainen vaan jonkun vuotta uskovana kristittynä oltuani tulin islamiin ja muutaman vuotta olen ollut muslimi.Siis uskovaisuutta reilut kymmenenvuotta takana.

Tällä palstalla on vaikea keskustella senkin takia että keskustellakseen uskonnosta täytyy olla jonkinlainen käsitys uskovaisuudesta ja hengellisyydestä ja mitä se merkitsee.

Ei sinun tarvitse kysellä, voin kysyä itsekin. Täytyy ensin vähän tarkemmin hahmottaa itsellenikin, mitä haluan kysyä.

Kuvailit hienosti uskoasi. On kyllä totta, että asiat usein mutkistuvat kun niihin lisätään kaikenlaista. Ehkä uskonnollisuuden pitäisikin olla mahdollisimman yksinkertaista ja selkeää.

On varmaan vaikeaa olla muslimi sellaisessa paikassa, missä on vain vähän muita muslimeja. Itse en liiku ollenkaan missään uskonnollisissa piireissä.

On varmaan totta, että tällä palstalla keskustelevista ei läheskään kaikilla ole käsitystä siitä, mitä hengellisyys ja uskovaisuus merkitsee. Keskustelu tuntuu käsittelevän täällä (siis parhaimmillaan) enemmänkin yhteiskunnallisia asioita.

Älä kokonaan katoa tältä palstalta. Nostat heti keskustelun tasoa ilmestyessäsi :)

• Neonilla-Neonilla
        muslimiina kirjoitti:

käväisit ortodoksisella palstalla ja vastasinkin sinulle. Viestisi oli sittemmin poistettu, koska eihän se ihan ortodoksisuuteen kuulunut...
        Tulin tänne nyt uudelleen katsomaan sinua omalla palstallasi. Kirjoitat kauniisti ja elämää ymmärtävästi, mutta ihmettelen erästä asiaa: sanot olleesi uskovainen 10 vuotta, ja luet tähän samaan ajanjaksoon sekä aikasi kristittynä että muslimina. Miten olet päätynyt tällaiseen ajatteluun? Kristittynä Jumalasi oli Marian Poika Jeesus, uskoit siis häneen. Muslimina et enää häneen Jumalana usko ja moinen usko tekisi sinusta välittömästi ei-muslimin ja varmasti vääräuskoisen. Et mitenkään voi jatkaa uskovaisuusputkeasi yli tuon nivelkohdan! Joko olit ennen epäuskoinen tai sitten olet nyt. Niin suloista kuin se olisikin, että uskot olisivat yhtä ja meillä olisi sama Jumala, se ei ole niin.
        Toivoisin, että vastaisit tähän, olet mielenkiintoisen oloinen ihminen.

• ulos ja kiire kirjastoon
        Neonilla-Neonilla kirjoitti:

käväisit ortodoksisella palstalla ja vastasinkin sinulle. Viestisi oli sittemmin poistettu, koska eihän se ihan ortodoksisuuteen kuulunut...
        Tulin tänne nyt uudelleen katsomaan sinua omalla palstallasi. Kirjoitat kauniisti ja elämää ymmärtävästi, mutta ihmettelen erästä asiaa: sanot olleesi uskovainen 10 vuotta, ja luet tähän samaan ajanjaksoon sekä aikasi kristittynä että muslimina. Miten olet päätynyt tällaiseen ajatteluun? Kristittynä Jumalasi oli Marian Poika Jeesus, uskoit siis häneen. Muslimina et enää häneen Jumalana usko ja moinen usko tekisi sinusta välittömästi ei-muslimin ja varmasti vääräuskoisen. Et mitenkään voi jatkaa uskovaisuusputkeasi yli tuon nivelkohdan! Joko olit ennen epäuskoinen tai sitten olet nyt. Niin suloista kuin se olisikin, että uskot olisivat yhtä ja meillä olisi sama Jumala, se ei ole niin.

Mutta jos maltat odottaa niin illalla tulen vastaamaan sinulle.Etsiskelinkin vastauksia ja olin harmissani kun se olikin poistettu.Suot anteeksi kiireeni koska seminaarityötä varten tarvitsen materiaalia ja aikaa on tärvääntynyt palstoilla liikaakin.Mutta vastaan toki sinulle illalla.

Kiitos vastauksesta ja terveisiä ja rauhaa lapsillesi!

• Lämpimästi

Jippiin uskonto palstalla voi keskustella asiallisesti islamiin liittyvistä asioista.

• Minni-Matleena
        Lämpimästi kirjoitti:

Jippiin uskonto palstalla voi keskustella asiallisesti islamiin liittyvistä asioista.

valvomattomalle palstalle, kun siellä kuitenkin käyttäydytään törkeästi, eikä kukaan estä sitä.

• Tyttöseni

valvomattomalle palstalle, kun siellä kuitenkin käyttäydytään törkeästi, eikä kukaan estä sitä.

Kokeilisit edes. Se on hämmentävä kokemus nähdä asiallinen viestinsä vielä seuraavanakin päivänä palstalla ja iso liuta rakentavia vastauksia. Suosittelen!

• tiirismaa

Neonilla-Neonillalle

Nimimerkki 13 15 kirjoitti 5.12.2012 otsikolla Nainen islamissa:

”Islamissa naisella on perustavanlaatuinen valinnan- ja ilmaisunvapaus, mikä perustuu sille, että hänet tunnustetaan yksilölliseksi persoonaksi. Ensiksikin hän on vapaa valitsemaan uskontonsa.”

Saako sinunkin mielestäsi musliminainen vapaasti valita uskontonsa? Saako hän tunnustaa rinnakkain islamia ja kristinuskoa?

• tämän palstan

tasoa juuri nosta.
      Toinen linkittää ja toinen taputtaa käsiä.
      Sopiva palsta teille.

• Minni-Matleena

haastamaan riitaa?! Olisit nähnyt mitä tekstejä täällä oli kun kirjoitin tuon aloituksen. Mistä kumppanista puhut, ei täällä ole mitään kumppaneita. Minä olen laittanut tänne ihan järkeviä aloituksia ja kommentteja. Höpötät olemattomia.

• jos joku näistä

haastamaan riitaa?! Olisit nähnyt mitä tekstejä täällä oli kun kirjoitin tuon aloituksen. Mistä kumppanista puhut, ei täällä ole mitään kumppaneita. Minä olen laittanut tänne ihan järkeviä aloituksia ja kommentteja. Höpötät olemattomia.

kipeistä ihmisistä sitä käyttää se en ole sitten minä.Hyvää jatkoa!Toivoo Muslimiina.

• Minni-Matleena
        jos joku näistä kirjoitti:

kipeistä ihmisistä sitä käyttää se en ole sitten minä.Hyvää jatkoa!Toivoo Muslimiina.

Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin! Hyvä tietää toi nimimerkkiasia.

• neonillalle

Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin! Hyvä tietää toi nimimerkkiasia.

Sitten ajan kanssa.

• Neonilla-Neonilla
        neonillalle kirjoitti:

Sitten ajan kanssa.

Voi hyvin!

• Aaron67

Voi hyvin!

moi . oon ihan puhki!

• Aaron67

Joo ärsyttää ei voi ees mennä facebookkii ku oon liia nuori.

• tiirismaa

seijaahille

Ulkomuistista muistan ainakin kolme musliminimimerkkiä, jotka
      ovat purkaneet vihaansa tällä sivustolla. Heitä ei ole näkynyt sivustolla pitkään aikaan. Joku musliminimimerkki tosin väitti, että minä en ole muuta tehnytkään kuin mollannut islamia. Käsittääkseni hän ei silloin purkanut vihaansa minuun, vaan purki turhautumistaan siitä, ettei keksinyt muutakaan sanottavaa.

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4340
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2191
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      555
      1711
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      100
      1436
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1157
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1088
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      878
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      874
    Aihe