Varasin ajan kosmetologille kasvohoitoon sekä kulmien muotoiluun- ja kestoväriin. Ensimmäistä kertaa olen siis menossa kosmetologille. Minkälainen hoito sopisi hyvin minulaiselle naiselle, jolla on rasvainen mutta pintakuiva iho?
Entäpä minkälaisia kokemuksia on kosmetologin suorittamasta kulmien kestovärjäyksestä? Eihän väristä vaan tule liian tumma (minulla kun on luonnostaan erittäin vaaleat kulmat)? Ja oletteko olleet tyytyväisiä kulmien muotoon?
Lisäksi pari kysymystä, joihin kaipaisin vastausta. Voiko kasvohoitoon mennä piilolinssit silmissä, ilmeisesti kannattaa ottaa pois hoidon ajaksi? Ja meikkaavatko kosmetologit yleensä hoidon lopuksi, vai pitääkö itse meikata? Ja jos meikkaavat, kuuluuko tämä yleensä hoidon hintaan vai täytyykö pulittaa tästä erikseen?
Ensimmäistä kertaa kosmetologilla
7
3956
Vastaukset
- Kosmetologi opiskelija
Kyllä se kosmetologi ite tietää ja kertoo millainen hoito sinulle sopii..turha sitä täältä on kysellä. Kerro kosmetologille jos sinulla on jotain mitä itse haluaisit hoidattaa esim. juuri rasvaisuutta tai pintakuivuutta. Kannattaa myös mainita että et halua tummia kulmia niin kyllä asiansa osaava kosmetologi tietää mitä väriä käyttää. Samoin tuo muotoilu juttu. Jos olet tottunut esim. vähän paksuumpiin kulmiin niin mainitse asiasta. Älä laita piilolinssejä hoitoon mennessäsi tai varaa ainakin mukaan aineet,että saat piilarit pois hoidon ajaksi. Hoidon hintaan ei yleensä kuulu meikkaus (riippuu tietenkin kosmetologista) ja mielestäni jos menet iltasella hoitoon niin parempi on että ei meikata, iho saa rauhassa hengittää hoidon jälkeen. Tietenkin jos et halua lähteä ilman meikkiä kotia tai muuta niin voithan varata esim. meikkivoiteen mukaan ja laittaa vähän sitä itse. Kannattaa kysellä hoidon aikana jos on jotain mitä haluat ihon hoidosta tietää ja myös kommentoida jos tuntuu liian kivuliaalta tms. Rohkeasti vain...Kosmetologi on kuitenkin palveluammatti!
- Noora83
Kiitos sinulle vastauksestasi, tuli paljon hyödyllistä tietoa. :)
Minulla on aika aamulla ja hoidon jälkeen on kaupungilla muutenkin asioita hoidettavana, niin olisihan se mukavempi, että olisi jotain meikkiä naamassa. Olen muuten niin kalpean näköinen. ;) Tiedä sitten, että ehtiikö kosmetologi meikata ollenkaan, että onko niin kiirus (tuo minun aika oli peruutusaika minkä sain). Täytyy sitten varata meikit mukaan ja meikata itse siellä. Mitähän tuo meikkaaminen sitten maksaa, jos nyt oletetaan, että kosmetologi meikkaa vaikka kevyesti, että onko sama sitten itse meikata? - Kosmetologi opiskelija
Noora83 kirjoitti:
Minulla on aika aamulla ja hoidon jälkeen on kaupungilla muutenkin asioita hoidettavana, niin olisihan se mukavempi, että olisi jotain meikkiä naamassa. Olen muuten niin kalpean näköinen. ;) Tiedä sitten, että ehtiikö kosmetologi meikata ollenkaan, että onko niin kiirus (tuo minun aika oli peruutusaika minkä sain). Täytyy sitten varata meikit mukaan ja meikata itse siellä. Mitähän tuo meikkaaminen sitten maksaa, jos nyt oletetaan, että kosmetologi meikkaa vaikka kevyesti, että onko sama sitten itse meikata?vaikea sanoa mitä se saattaisi maksaa kun kosmetologeilla on niin erilaiset hinnat ja riippuen tietenkin missä asut. Joillakin voi olla tapana,että laittaa hoidon lopuksi jotain meikkivoidetta, mutta en sitten tiedä!!!Ehkä parasta,että varaat ainakin jotain meikkejä mukaan niin ei tarvi kalpeana kaupungille lähteä.
- skekerkl
Noora83 kirjoitti:
Minulla on aika aamulla ja hoidon jälkeen on kaupungilla muutenkin asioita hoidettavana, niin olisihan se mukavempi, että olisi jotain meikkiä naamassa. Olen muuten niin kalpean näköinen. ;) Tiedä sitten, että ehtiikö kosmetologi meikata ollenkaan, että onko niin kiirus (tuo minun aika oli peruutusaika minkä sain). Täytyy sitten varata meikit mukaan ja meikata itse siellä. Mitähän tuo meikkaaminen sitten maksaa, jos nyt oletetaan, että kosmetologi meikkaa vaikka kevyesti, että onko sama sitten itse meikata?et kai sä ny siihen kuole jos yhden aamun oot kalpeen näkönen
- Noora83
skekerkl kirjoitti:
et kai sä ny siihen kuole jos yhden aamun oot kalpeen näkönen
En kuole en mutta tosiaan, kun on hoidon jälkeen päivällä kaupungilla vielä tärkeitä menoja, niin tottakai sitä haluaa olla edes vähän siistimmän/huolitellun näköinen. :) Ei minulle ole mikään ongelma olla meikittä muuten mutta näin nyt.
Punoittaakohan kasvot kasvohoidon jälkeen kovastikin? Toivotaan nyt, että kosmetologilla olisi aikaa tehdä edes kevyt meikki. Onhan sitä jotenkin aina niin "erinäköinen", kun joku (osaava) ihminen meikaa. :)
- Säde
Olen kosmetologi. Kysyn aina kasvohoidon jälkeen,
haluaako asiakas vähän meikkiä, ja teen kevyen meikin tarvittaessa. En veloita siitä erikseen.
Moni ei meikkiä halua, koska on niin "ihanan puhdas olo". Olen yksityisyrittäjä ja haluan asiakkaani poistuvan luotani hyvin mielin, meikittä tai ilman.- Noora83
Minusta tuo on hyvä juttu, että asiakkailta kysytään, että haluaako laitettavan meikkiä. Siis että on aikaa tehdä edes se kevyt meikki. Tulee jotenkin sellainen olo, että asiakkaasta välitetään ja varmasti tulee hyvillä mielin toisenkin kerran. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3133681Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322038Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.451664- 911565
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1001331- 1451205
- 811084
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1001080Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61787Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja76757