Hei,
Osaako kukaan suositella hyvää kampaajaa Helsingissä, joka osaisi leikata luonnostaan taipuisia hiuksia?
Minulla on hartiapituiset, paksut mutta hennot hiukset. Niissä on paljon pyörteitä ja kiharoita, jotka vahvistuvat kostella säällä. Useimmat kampaajat eivät ymmärrä yhtään, että hiustyypilleni ei sovi ilmeisesti suurinta muotia oleva, epätasaisesti "leikattu" (=veitsellä nyrhitty), paljon kerroksia sisältävä malli. Minulla "toimii" parhaiten yksinkertainen leikkaus, jossa latvat ovat tasaisesti leikatut (ihan vanhanaikaisesti saksilla! ja saksia on käytettävä ihan vanhanaikaisella tavalla, ei mitenkän vinosti näykkäillen) ja kasvojen lähellä on muutamia yksittäisiä lyhyempiä kohtia. Tätä kun pyydän, useimmat kampaajat eivät edes ymmärrä, eivätkä halua leikata niin, vaikka sanon että sitä minä haluan. Lopputulos on aina rumasti kynitty ja minä olen niin kiukkuinen ja onneton että tekisi mieli itkeä. Mistä siis löytyisi kampaaja, joka kunnioittaa asiakkaan toiveita? En halua enää kertaakaan maksaa siitä, että joudun kuuntelemaan loukkaavia ehdotuksia että voisin vaikka kokeilla suoristusrautoja... Vika ei ole hiuksissani, vaan tyhmissä kampaajissa. Hiukseni ovat erittäin kauniit jos ne on leikattu oikein.
Kertokaa suosituksia tai ainakin valittakaa kanssani! ;)
Luoononkiharoiden hyvä leikkaus Helsingissä?
10
4471
Vastaukset
- ku ku
ku fiskarssit käsiin! tuollaisen tavallisen leikkaa vaikka itekki, mitä sitä valittamaan, sakset käteen vain ja menoksi niin tulee sellainen ku haluat!
- piippari
hei
kaikki kampaajat on tyhmiä
leikkaa itse tukkasi
nii tulee tosi hyvä
olen kuullut että
myös puitten halaaminen voisi auttaa.. - mie--
Kannattaa leikata ite tai pistää joku frendi leikaamaan. Mul on aikalailla kuvailemasi kaltaset hiukset ja ite oon leikannu ne jo useemman vuoden ajan kun kampaajat ei ymmärrä leikata niitä tasasesti.Nyt Saanu ainakin tasapituset :D eikä se niin vaikeeta oo ite leikellä tukkaa.
- valentina21
Hei, mullakin on tuollaiset hiukset kun sulla, ja sama ongelma, aina kampajat leikkasivat kerroksittain, vaikka sanoi että älä, ei ne tajuu, mutta Viime vuonna löysyin aivan ihan parturin, se Nainen/tyttö ymmärtää ihan täysin tuollaisesta tukasta, silla hänellä on myös luonnonkiharat, mikä parasta kun omalla parturikampajalla on samalainen tukka ja hän kyllä teidä miten saa ja miten ei leikata.Se parturikampaja kertoi että hänellä on ollut aikonaan sama ongelma ja hän aina leikkasi tukan itse,
Salon Pacifique | Annankatu 26, 00100 Helsinki / 60N 24W | Tel. 358 (0)9 676 131, kysyy Heidi!!!
- ShirleyT
Olet varmaan kaksoisolentoni! Tai ainakin hiuksesi =) Mulla on just samat ongelmat. Kaipaan itselleni juuri kuvailemaasi leikkausta, jonka ennen sai kyllä kampaamosta kuin kampaamosta. Minkä ikäinen olet?
Mikään muotoilutuote ei auta.. supertarkka föönaus ei auta.. Olen nyt toista vuotta kasvattamassa ohueksi haituvaksi raapaistuja hiuksiani takaisin. Että voi ketuttaa, kun jokainen erimittainen hius törröttää suoraan ulospäin vaikka olis tehny tunnin töitä niitten kanssa! Haluaisin hoitaa hiuksiani ja antaa niitten useimmiten kuivaa ilman harjalla kiskomista, mutta tällä leikkauksella se ei kyllä onnistu. Ärsyttää olla aina epäsiistin näköinen.
Mutta periksi ei anneta! Nyt kasvatetaan vaikka maailman tappiin... olkoon leikkaamatta.
Ongelmamme ymmärtävät kampaajat saavat erittäin mielellään ilmoittautua täällä, tulemme asiakkaiksi sankoin joukoin. Ainakin Kihara ja minä =) Neuvoja otetaan kiitollisuudella vastaan! Pitäiskö ostaa sellainen suoristusrauta? Oletko Kihara koskaan kokeillut tai onko sulle kampaaja laittanut sillä? - möhkö
mutta haluaisin siistimmin leikatut hiukset! Kihartuvaa hiusta löytyy täältäkin ja kukaan tapaamani kampaaja ei tunnu ottavan kiharoita huomioon. Kaikki haluavat leikata minulle ihanlyhyet hiukset, vaikka itse haluaisin säilyttää kiharuutta, kun muuten pää on litteänlattea... Siis kiharoiden asiantuntijakampaajat Helsingissä, teitä etsin minäkin!!!
- Kihara
Ihanaa että minulle löytyy ymmärtäjiä! Kuulostaa niin tutulta, tuo että eri pituiset hiukset törröttövät kaikki eri suuntiin! Kiitos kommenteistanne, ne ilahduttivat kun tiedän että muut ovat samaa mieltä :)
Vastauksena kysymykseen: En ole kokeillut suoristamista, mutta en haluakaan. (Tai itse asiassa olen, kaikilla mahdollisilla tavoilla, mutta luovuin turhauttavista yrityksista, koska hiukset kihartuivat AINA uudestaan jos oli vähänkin kostea tai tuulinen ilma). Nyt pidän kiharoistani. Lisäksi ne antavat hiuksille volyymiä.
Tuo itse leikkaaminen kuulostaa sinänsä hyvältä vaihtoehdolta, ehkä jopa parhaalta, mutta ongelma on vain siinä, etten osaa leikata siististi takaa. Kampaajan jälki on kuitenkin siistimpää kuin omani tai kaverini (jos se vain on leikattu oikealla tavalla).
Meidän täytyy oppia sanomaan kampaajille vastaan! Mietin tuossa juuri, että tästä lähtien en varaa aikaa ensimmäisestä vastaantulevasta kampaamosta, vaan kiertelen ja tarkkailen millaiset hiukset kampaajilla itsellään on. Kai kiharapää ymmärtää toista kiharapäätä?
Tai olisikohan siinä järkeä että menisi jollekin vähän vanhemmalle kampaajalle (40 v)? Jos on saanut oppinsa aikana ennen tätä kerrosleikkausmuotia, osaa varmaan leikata tasaista? Mitäs tuumitte tästä ideasta? - Kihara
Kihara kirjoitti:
Ihanaa että minulle löytyy ymmärtäjiä! Kuulostaa niin tutulta, tuo että eri pituiset hiukset törröttövät kaikki eri suuntiin! Kiitos kommenteistanne, ne ilahduttivat kun tiedän että muut ovat samaa mieltä :)
Vastauksena kysymykseen: En ole kokeillut suoristamista, mutta en haluakaan. (Tai itse asiassa olen, kaikilla mahdollisilla tavoilla, mutta luovuin turhauttavista yrityksista, koska hiukset kihartuivat AINA uudestaan jos oli vähänkin kostea tai tuulinen ilma). Nyt pidän kiharoistani. Lisäksi ne antavat hiuksille volyymiä.
Tuo itse leikkaaminen kuulostaa sinänsä hyvältä vaihtoehdolta, ehkä jopa parhaalta, mutta ongelma on vain siinä, etten osaa leikata siististi takaa. Kampaajan jälki on kuitenkin siistimpää kuin omani tai kaverini (jos se vain on leikattu oikealla tavalla).
Meidän täytyy oppia sanomaan kampaajille vastaan! Mietin tuossa juuri, että tästä lähtien en varaa aikaa ensimmäisestä vastaantulevasta kampaamosta, vaan kiertelen ja tarkkailen millaiset hiukset kampaajilla itsellään on. Kai kiharapää ymmärtää toista kiharapäätä?
Tai olisikohan siinä järkeä että menisi jollekin vähän vanhemmalle kampaajalle (40 v)? Jos on saanut oppinsa aikana ennen tätä kerrosleikkausmuotia, osaa varmaan leikata tasaista? Mitäs tuumitte tästä ideasta?Shirleylle vielä vastaukseksi, etten ole kuin 23 v.
- ShirleyT
Kihara kirjoitti:
Shirleylle vielä vastaukseksi, etten ole kuin 23 v.
Siksi vaan kysyin ikää, kun olen itse 40, ja aiemmin palstoilla tämän aiheen kirjoituksissa on näkynyt rankkaa pommitusta tyyliin "eihän keski-ikäiset trendeistä mitään tajua ja onpas sillä riittaväisäselläkin kaamea tukka, kyllä sen voisi föönata suoraksi etc". Tulipa nyt todistettua ettei tämä ole iästä kiinni =)
Olen yrittänyt tuota kampaajan valitsemista iän perusteella, mutta laihoin tuloksin. Ne ovat unohtaneet "sen" leikkauksen.. Olen vienyt mukanani vanhan kuvani, ei auttanut, koska hiukset kuulemma harvenevat (heh) iän myötä ja ovat kuivat (eivät ole) ja suositellaan mielummin noin viidentoista sentin "tasausta" ja ohentamista, että asettuisivat (näin ei tapahdu). Sitten ei siis leikattu vaan laitettiin pelkästään väri.
Minäkin olen oikein iloinen kiharastani, toivottavasti se vielä voimistuu entisestään, kuten näyttäisi käyvän. Täytyy vain saada tämä kasvamaan järkevään pituuteen ja muotoon.
Yksi vinkki vielä, Kerastase -sarjan kiharalle hiukselle tarkoitetut aineet ovat mulla jonkin verran auttaneet hiusten hyvänä pysymiseen.
Pesin ja kuivattelin hiukseni lauantai-iltana ja kuten tavallista, olivat sitten yöllä painuneet melko suoraksi, vähän laineille. Lähdimme lenkille ja kotiin tultua päätäni koristivat valtavat kikkurat kaikkine törrötyksineen. Käymään tullut äitini totesi "ai sä ootkin ottanu permanentin".
Siitähän tässä on kyse, että saisi toivomaansa palvelua, ei mistään sen monimutkaisemmasta. Miksi ihmeessä hiukset pitäisi itse leikata, kun kampaajat ovat olemassa? Keskusteluja seuratessa maailman ammattitaitoisimmat vieläpä.
Hyvää kevään jatkoa kaikille väriin ja muotoon katsomatta!
- hattara
Muillakin on samanlaiset luonnonkiharat kuin minulla ! ja luulin olevani ainoa onneton maailmassa =D Ei vaan minä tykkään kyllä hiuksistani, mutta kaipaan hieman vinkkejä niiden kanssa selviytymiseen. Ensinnäkin; latvat kuivuvat hirveän helposti, kuulemma luonnonkiharille hiuksille tyypillistä. Mikä neuvoksi? Millaisia tuotteita hiuksiinne käytätte? Millä saa kiharat korostumaan? Haluaisn kasvattaa hiukseni pitkiksi, mutta hartiapituisina jo pakko leikata kun latvat ovat niin koppurat... Ja vinkkejä täälläkin kaivataan, että jos joku sattuu tietämään ammattitaitoista kampaajaa Kuopiosta joka osaisi neuvoa minua hiusteni kanssa ja leikata kiharat esiin nätisti! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733